[WN] Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:16

Jozefien, das inderdaad een mooie! Ik wist niet dat je ze met tekening kon hebben ook? Als ik heb gereden, zie je mooi zweetplek naast de ruggengraat liggen, en ik trek ook altijd de pad bij de schoft goed hoog op, want die zou anders wel kunnen knellen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:04

Hey waar kun je die krijgen? HAF pads zijn ook meer antislip he, want volgens mij glijd ik er heus weer af met zadel en al, met deze bijbehorende Barefoot pad die ik nu heb.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 18:07

via Lucky Leather. Vandaag weer gereden, en inderdaad weer ruggengraat helemaal droog! Hij loopt oolk losser en vlotter heb ik de indruk!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:38

Goed goed, join the club van de Barefoot westerners! :-)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 20:39

ja ik was al lid tot dat zadel gejat werd door iemand die graag lid van de club wilde zijn maar het iets makkelijker wilde doen :( :D

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:58

Zo, dat is wel echt grof! Sommige mensen hebben echt geen respect meer....

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:10

en het ergste was nog dat ik vermoedelijk weet wie het zijn geweest maar niks kon bewijzen..(kijkers voor een jaarling toendertijd) en hen alles heb laten zien van de Barefoot en dat ie zo plat kon en ook het bitloze hoofdstel wat ik toen had...4 dagen later is via dezelfde weg als wij in de wei gekomen waren de omheining verbroken, de staldeur geforceerd en hangslot doorgeknipt en net díe dingen weg die ik had laten zien...de Cheyenne en de Wintec hebben ze laten hangen en ook de singel waren ze vergeten, de sukkels...gelukkig bleek ik ervoor verzekerd maar ik heb toen echt een potje staan huilen in de stal!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:11

Als iemand nog interesse heeft in een Missoula Nut (de donkere uitvoering) Die van mij is te koop compleet met beugels en bijbehorende pad. Hij is een jaar oud nu! :o

naooom22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:34

Leuke foto's! Mooi paardje ook!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 22:46

thanks!
Rapido welke maat is het? ik weet misschien iemand, die wil mijn zadel uitproberen maar dat wordt na de vakantie vrees ik...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:01

het is een maat 1.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:42

ok zal ik onthouden voor hara. Ik krijg morgen de nieuwe HAF pas binnen, kan ik zaterdag meteen proberen!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:11

@Rapido, waarom doe je hem weg?

Ik vind het een prachtig zadel wat erg moi op je paard staat ;) maar ik vind die singelophanging idd erg naar achteren liggen.....

Denk dat ik ook maar eens voor the feeling een testzadel moet aanvrage.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 21:45

ja ik vind dat nu ook als ik de foto zie, maar ik heb de indruk dat het zadel wel goed lig tverder...heb mijn AHF pad binnengekregen vandaag en zal morgen foto maken onder het zadel!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:32

Loes'sCorner schreef:
@Rapido, waarom doe je hem weg?

Ik vind het een prachtig zadel wat erg moi op je paard staat ;) maar ik vind die singelophanging idd erg naar achteren liggen.....

Denk dat ik ook maar eens voor the feeling een testzadel moet aanvrage.
Ik kan er niet lekker mee rijden op mijn paard! Hij gooit erg hoog op en dat zit gewoon beroerd (ben niet zo jong en soepel meer!) Ik denk dat je op een paard met een mooie vlakke gang wel heerlijk zal zitten met dit zadel. Ik zit op een zadel met boom fijner op dit paard vandaar dus.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 16:25

Afbeelding
Afbeelding
ik vind em errug gaaf staan!!!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:28

Hee chique hoor! Het is niet helemaal mijn kleur, maar staat zeker niet gek *D

Heb vanmiddag er ook weer meegereden en hij gaat steeds beter zitten, was alleen erg wennen in het begin! Zit compleet anders dan de Cheyenne (ook Barefoot boomloos), maar ook compleet anders dan mijn twee andere westernzadels (Westwood en Rocking R)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 17:12

jaklopt, ik heb de Cheyenne ook gehad, ga morgen weer rijden en elke keer gaat het een stukje beter..tja en rood is echt mijn kleur voor een bruin paard, dus ik vind het erg mooi en ga ook een nieuwe ketting voor hem maken met rode en bruine en zwarte houten kralen!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:09

Waw, staat er erg mooi mee!
Mooie warme rode kleuren voor een bruin paard :-)
Mijn singelophanging ligt ook beter in de winter als hij niet zo'n dikke grasbuik heeft zoals nu, ik merk dat hij nu ook een beetje dit probleem heeft :-)
Maar van zit is heb ik ook erg moeten wennen, je benen liggen veel rechter heb ik de indruk.

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:44

Ik was eens nieuwsgierig want ik ken alleen maar boomzadels. de fenders op het stukje uitvergroot van de foto vind ik wel heel mooi. is er nog een site waar ik die boomloze zadels beter kan zien?

Die pad is heel erg gaaf, qua kleurstelling helemaal mijn stijl. Waar kan ik lucky leather vinden? Heb je een linkje voor een website ook?

Omg eerst komen kijken en dan je spullen meenemen, erg!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:54

Wat een mooie zadel.

Maar hoe gaat dat dan? gaat ie niet erg schuiven naar voren en of naar achteren? want het is boomloos he, en kan je ermee lichtrijden? dit ivm omlaag drukken van het zadel bij het lichtrijden.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:06

AstraGirlie schreef:
Waw, staat er erg mooi mee!
Mooie warme rode kleuren voor een bruin paard :-)
Mijn singelophanging ligt ook beter in de winter als hij niet zo'n dikke grasbuik heeft zoals nu, ik merk dat hij nu ook een beetje dit probleem heeft :-)
Maar van zit is heb ik ook erg moeten wennen, je benen liggen veel rechter heb ik de indruk.

ja klopt, je benen hangen beter. Ik heb vorig jaar een centered riding clinic gehad en toen zat ik op een gewoon boom zadel en viel het niet mee mijn benen recht te hangen en nu gaat dat vanzelf, maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet aan moet wennen :D en de spierpijn de volgende dag herinnert je er ook wel aan haha!
Ik heb geen last van schuiven, ook mijn vorige paad die ik boomloos reed niet...maar dat hangt echt van het paard en zijn/ haar bouw af. Daarom kun je een testzadel aanvragen dan betaal je alleen verzendkosten en kun je die een week uitproberen. Maar als je bij mij in de buurt woont, mag je het ook uitproberen hoor! Of hier even komen rijden ;)
ik heb de site http://www.boomloosrijden.nl en http://www.luckyleather.nl voor jullie, en ja uiteraard kun je lichtrijden met een boomloos zadel (doe ik ook hoor!) want met het allernieuwste schokdempsysteem blijft de ruggengraat echt vrij! op de site van boomloosrijden staat een filmpje die dat goed uitlegt! en als je naar de shop gaat en op de foto van het betreffende zadel klikt, krijg je alle bijzodnerheden. Er is western uiteraard maar ook Engels, endurance, vrijetijd en zelfs een spaans lookalike zadel!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:45

Hej Josefien,

ik heb destijds mijn Barefoot Cheyenne geruild tegen jouw oude westernzadel, eigenlijk met de bedoeling het door te verkopen. Voor de gein een keer op mijn tinker gelegd en verrek, het pastte! En het reed heerlijk! Daardoor heb de overstap gemaakt naar western en ik wil noooit meer anders! Bedankt daarvoor, ook zeker namens mijn paard!
Inmiddels is ze wel wat veranderd van vorm en heb ik het ingeruild voor een ander westernzadel. Heb de arizona van Barefoot nog geprobeerd, maar helaas is mijn tinker 1 van degene waar de Barefoot niet op past.

Intussen ben ik met paard verhuisd naar Zweden en heb ik een andere tinker erbij, waar de Arizona wel goed op ligt, heerlijk rijden, boomloos!
Ik vind die van jou ook erg mooi! Op de site van Boomloos vond ik hem minder, maar zo op jouw paard en zeker met die HAF pad, erg mooi! Veel plezier ermee!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:06

heee Janneke wat leuk! ja mijn westernzadel was ook erg fijn hoor, maar paste niet destijds op mijn paard. Leuk dat het zo goed gaat en ook leuk dat ej nu in Zweden woont, bijzonder!
Ik dacht eerst dat ik de Missoula te druk zou vinden maar ik vind em erg mooi en hij zit erg goed, voor mijn rug zowel als voor mijn paard zijn rug!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:34

Ik heb over de bijbehorende pad van de Missoula Nut wel eens een blanket van Mattes (bedoeld voor over de Mattes lamswollen western pads)gedaan voor wat meer kleur en het past precies!!