[WN] Dagje eifelgoldranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:52

woldhoeve schreef:
EmmaK schreef:
zij bereiken tenminste de top!

idd er is een verschil tussen recreatief en de sport

WAT!!! Top bereiken? Wat een belachelijke uitspraak is dit.
Dus je moet maar hardhandig een paard rijden anders kun je nooit aan de top komen? hmmm ik ken genoeg ruiters die hun paarden op eigen benen laten lopen en met twee vingers in de neus zulke ruiters als dit eruit rijden.

Noem er eens 3 dan, die cira eruit rijden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:55

storrum schreef:
woldhoeve schreef:
WAT!!! Top bereiken? Wat een belachelijke uitspraak is dit.
Dus je moet maar hardhandig een paard rijden anders kun je nooit aan de top komen? hmmm ik ken genoeg ruiters die hun paarden op eigen benen laten lopen en met twee vingers in de neus zulke ruiters als dit eruit rijden.

Noem er eens 3?

Oeps haha, te laat gezien. Great minds think alike.... :-)

RaichuHollow

Re: Dagje eifelgoldranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:05

hoi ik vind het een leuk dier om te zien!:D
Lief koppie! Heel veel plezier ermee!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:06

Leuke paarden en gefeliciteerd naar je vriendin met haar aanschaf! Leuk paardje!
Bij ons op stal staat ook een little gump, super beest, geweldig karakter!!! Heeft afgelopen weekend in duitsland de non pro derby reserve champion behaald, goede paardjes!!
En idd: de eeuwige leeftijd discussie in ieder topic moet maar eens afgelopen zijn.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 00:09

FlyingHigh schreef:
Ik word niet enthousiast van dit soort foto's! Ik zie hier al pittig doorgereden 3-jarigen (zelfs al in de sliding, dat doe je pas zodra de basis er goed inzit......lijkt mij) en met een shranks gereden?

exact mijn gedachten
die stop word er ook redelijk in getrokken, teminste zo oogt de foto :o

desalniettemin geveliciteerd met je nieuwe aanwinst

shanna_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 06:57

Backup schreef:
Jeetje mina zeg
Kan hier nou niemand iets posten zonder dat eeuwige gezeur over de leeftijd van paarden
De TS heeft super leuk blij nieuws.........
Iets waar menig mens van droomt een eigen paard!!! en dan kan er alleen maar gejammerd worden over de leeftijd

Of jullie nou wel of niet een punt hebben Deze discussie hoort hier niet thuis !!!!!

Ik vind het alle drie erg leuke paarden en mijn voorkeur zo qua typ was voor de bay geweest
Maar je hebt ze gereden dus je zal het idd anders ervaren
Heel veel plezier met je nieuw aanwinst :D

Ja de bay is een super paard en zou die ook nemen maar voor de eigenaares zelf is de andere beter. Die is iets rustiger tegen over de andere daar zit wat meer power in

shanna_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 06:58

essiedepessie schreef:
gezellig weer...

Mooi paard heb je gekocht! Misschien kom ik je nog wel eens tegen op show!

Het is een paardje voor een vriendin van mij zelf rij ik met een 7jarige listo lena hengst

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:01

ok, herstel... ;) misschien zie ik jullie nog wel eens op show dan...

shanna_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 07:03

essiedepessie schreef:
ok, herstel... ;) misschien zie ik jullie nog wel eens op show dan...

ja zal normaal wel eind dit jaar beginnen we met kleine wedstrijdjes

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:05

hoe kun je nu een gezellig dagje gehad hebben als je dit te zien gekregen hebt :? :r

ik zou stilletjes en met een rot gevoel voor de paardjes weer naar huis gereden zijn

er zit een groot verschil tussen top reiningruiter zijn en top paardenvrouw zijn
ik wordt liever een zeer goede paardenvrouw

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:08

Jeetje, dat filmpje!! en dan zeggen ze dat dressuurruiters altijd aan het trekken zijn, lijkt ook wel een rollkur dit!

Ook verbaas ik me keer op keer over de leeftijd waarop de paarden ingereden worden, al moet ik zeggen dat dat ook bij de andere stamboeken gebeurt bij de GGK hengsten...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:15

Backup schreef:
Jeetje mina zeg
Kan hier nou niemand iets posten zonder dat eeuwige gezeur over de leeftijd van paarden

Nopes, en geheel terecht!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:23

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst... :D

Erg leuk paardje, ik hoop er deze zomer ook nog heen te gaan, zoals de afspraak met hun was. jammer genoeg zit ik met vervoer, die moet ik nog steeds even regelen :+

Veel succes met het nieuwe vriendinnetje ;)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:33

TS, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Ben van mening dat niet alle rassen qua beleren/inrijden met elkaar kunnen worden vergeleken. Een QH is qua bouw en groei (groeischijven veel eerder dicht, is mij verteld) etc wat anders dan een ver doorgefokte KWPNer die vaak te vroeg wordt ingereden, ook de 3 jarige hengsten die worden uitgebracht. Maar dat is mijn mening.
Een arabier op 1.5 jarige leeftijd voor koersen klaarmaken om op 2 jarige leeftijd voluit te presteren vind ik pas echt tever gaan.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:45

OKHannes, wat je verteld is, is helaas niet waar ;)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:49

Wat is er dan niet waar?

Dat van de driejarige KWPNers heb ik van een fokker van sportpaarden zelf en later ook zelf gezien (er zijn immers selectiewedstrijden voor drie- en vier- jarigen). En dat van de arabieren heb ik zelf mogen ervaren ..heb in mijn jongeren jaren (toen ik nog maar de helft van wat ik nu weet, wist) arabieren voor de renbaan mogen trainen.

Zoals aangegeven weet ik van de QH alleen hetgeen mij wel eens is uitgelegd

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:10

En dat laatste zinnetje is dus hetgene wat niet waar is ;)
Zoek maar ff hier op bokt ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:42

de groeischijven van een quarter is niet eerder dicht.. een paard is een paard hoor ;)
Hebben allemaal dezelfde groeischijven

en de discussie over leeftijd van inrijden, niet mogen?..kom op zeg.
3 jarig paard met shanks en zo om getrokken worden...niet helemaal de bedoeling hoor...topsport of niet..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:46

Loody schreef:
3 jarig paard met shanks en zo om getrokken worden...niet helemaal de bedoeling hoor...topsport of niet..

Idd. En op het moment dat je dit soort foto's plaatst, dan kun je toch nagaan dat er commentaar komt?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:57

Zo leer ik weer telkens meer......:-)

Maar feit blijft voor mij wel dat het ene ras vroeger "rijp" is en aan de slag kan gaan dan de ander. Daar wordt naar mijn mening vrij weinig naar gekeken. Maar nogmaals, dat is mijn mening.....

En ik vind het toch best lastig (en knap dat sommigen dit kunnen) om op basis van een momentopname (foto) een oordeel te trekken.....

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:08

Een foto is een momentopname ja, daar kun je niet altijd conclusies uit trekken, maar dat filmpje is géén momentopname, dat duurt lang genoeg om daar conclusies uit te trekken :roll:

Jammer dat jij al van een mening bent voorzien dat Quarters eerder "rijp" zijn dan andere paarden. Een paard is een paard en die groeischijven zijn gewoonweg nog niet dicht op die leeftijd. Google er maar eens op of lees de topics hierover op bokt -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:21

Wendy schreef:
Idd. En op het moment dat je dit soort foto's plaatst, dan kun je toch nagaan dat er commentaar komt?

Nouja dat is niet helemaal waar denk ik. Ik denk niet dat het de intentie was van de TS om de rijstijl te bespreken van de ruiter in kwestie, de betreffende ruiter is een trainster, rijd in de internationale top mee en komt waarschijnlijk niet eens op bokt. Dat betekent zeer zeker niet dat iedereen het meteen eens moet zijn met haar manier van rijden of dat het niet besproken mag worden. Maar ik kan me voorstellen dat de TS het niet leuk vind aangezien zij alleen maar de paarden wou laten zien die haar vriendin (?) kon kopen en het paard wat ze uiteindelijk heeft gekocht. Daarnaast heeft de TS ook helemaal niets aan de opmerkingen dus kan iedereen door blijven hameren in dit topic maar erg veel zin heeft het niet om het tegen een persoon te zeggen die niet eens wat met die familie te maken heeft :)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:23

horsesshanna schreef:
Filmpje van de spin
View My Video
[/img]

:oo :\
Meisje, meisje, ik hoop dat je ooit verstand genoeg zult krijgen om in te zien dat dit niet de manier is om met een driejarige om te gaan :n
*Gaat verder op handen zitten*

shanna_dw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 11:44

spatter schreef:
hoe kun je nu een gezellig dagje gehad hebben als je dit te zien gekregen hebt :? :r

ik zou stilletjes en met een rot gevoel voor de paardjes weer naar huis gereden zijn

er zit een groot verschil tussen top reiningruiter zijn en top paardenvrouw zijn
ik wordt liever een zeer goede paardenvrouw

Dit zijn momentopnames hoor ze is heel zacht voor de paarden wil je het zien ga dan eens een kijkje nemen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:46

horsesshanna schreef:
Dit zijn momentopnames hoor ze is heel zacht voor de paarden wil je het zien ga dan eens een kijkje nemen

* Gaat weer van handen af*
Een dergelijke momentopname is al diep triest.