[WN] Onze nep QH met beginnend western ruiter...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:41

Als ik jou was zouk ik haar idd wat losser rijden maar kijk dan wel uit dat ze niet op haar voorhand gaat lopen ;)
verder vind ik het er leuk uitzien en laat dat zweepje pas weg als je er aan toe bent ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:16

VivaLaVida schreef:
okee kin ketting iets strakker dus.

Hoeft niet hoor :n Je zou het kettinkje sowieso kunnen vervangen voor een kinriempje, is misschien voor je paard wat fijner, die klappen niet zo tegen haar kin aan. En handen breder en lager? Ik vind dat je handhouding niet eens zo verkeerd hoor :) Ik werk persoonlijk altijd omhoog, maar meer met een los vast principe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:36

renate85 schreef:
Ziet er leuk uit roos :D
Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen met mijn knollie....
Of western of dresuur :P
Maarja ga eerst maar eens kijken hoe het rijden gaat met dresuur zadel.. en dan misschien maar eens sparen voor een mooi western setje ;)

Veel plezier verder met Viv :D

Ik ben helemaal dressuur gericht eigenlijk maar kreeg steeds meer interesse voor western... dus wie weet als je dressuur gaat rijden met haar stap je toch ook over hihi!!
Dit zadel heb ik net gekocht, misschien ook wat voor jou??

Het is met vief nog best tricky om haar lang te laten en dan door te zitten, ze gaat dan steeds meer onder me uit lopen (zij is gewend halsstrekken=lichtrijden, als ik door ga zitten en haar langer laat gaat ze steeds harder en moet ik haar elke keer op mijn zit terug rijden) masarja dat is even wennen voor haar nog :)

het is gelukkig wel een paard die je met benen en zit kan sturen, ik kan de teugels helemaal weglaten en dan een slangevolte rijden.. of een keertwending, wijken e.d. Je hoeft maar die kan op te kijken, wat been erbij en ze gaat waar jij haar heen wil hebben.. Das echt super :) t is echt zo'n makkelijk dier, ze volgt me overal en is heel alert.. misschien (hand)trail ooit?? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:38

XoNo schreef:
VivaLaVida schreef:
okee kin ketting iets strakker dus.

Hoeft niet hoor :n Je zou het kettinkje sowieso kunnen vervangen voor een kinriempje, is misschien voor je paard wat fijner, die klappen niet zo tegen haar kin aan. En handen breder en lager? Ik vind dat je handhouding niet eens zo verkeerd hoor :) Ik werk persoonlijk altijd omhoog, maar meer met een los vast principe.

Het is niet mijn hoofdstel, is van een vriendin (heb ik haar gegeven voor haar verjaardag haha) die had ze even meegenomen voor de foto :) zelf moet ik nog even op zoek naar een leuke, wil denk ik wel een one-ear... dan doe ik denk ik wel met kinriempje!

TiaraBungy

Re: Onze nep QH met beginnend western ruiter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:01

Idd, bij een trensje doe je meestal een kinriempje, gewoon van leer.

Naja, ik denk wel dat je kinriempje wat strakker moet, maar okee.. De rest zal het wel beter weten..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:37

Behalve bij een myler bit....maar dat terzijde ;)

Ben benieuwd hoe jullie vorderingen zullen gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:45

Heb nu gewoon een dubbel gebroken waterTrensje er in, daar reed Ik al mee en daar loopt ze goed op :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:19

TiaraBungy schreef:
Naja, ik denk wel dat je kinriempje wat strakker moet, maar okee.. De rest zal het wel beter weten..

Dat zeg ik toch niet? ;) Ja, als ik alleen een ketting zou hebben, zou ik hem ook strakker doen, zodat hij niet alle kanten op gaat, maar ik zou hem sowieso vervangen voor een lederen riempje :) Vind ik mooier ook :j

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:56

Ja, dat snap ik ook. Ik heb ook altijd een riempje eraan hangen met een snaffle.
Maar een kinriempje hoort toch niet zo los te hangen? Anders heeft hij ook niet veel nut geloof ik.. ;)
Maarja, kan aan mij liggen ;) Heb ik altijd zo geleerd.. :o

edit: Vanmiddag was ik een beetje aangebrand, vandaar.. :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:05

In principe heeft het zo wel nut hoor, kinriempjes fungeren eigenlijk als een middel wat ervoor zorgt dat je het bit niet door de mond kunt trekken, vooral bij O ringen is dit wel erg belangrijk (nja, vooral bij mensen die heel hard aan 1 teugel trekken :P). Maar je hebt gelijk, hij moet zeker niet té los hangen.

Geeft niets hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:20

toch allebei bedankt voor de tips hoor :D
Het is nu veels te heet om te trainen, kan alleen s'avonds dus ik wacht even tot er iemand kan chauffeuren s'avonds en dan eerste les :D heb er echt zin in..
Heb echt niet alleen westernzadel gekocht voor de mooi, wiul er echt mee verder, weer wat om naartoe te rijden.. en wissels, zijwaarts, achterwaarts stap-galop en terug kan ze al wel dus is wel leuk als je dat een beetje mee kan pakken en toch iets hebt om naartoe te werken!! :D

vriendin van mij heeft een mooie camera gekocht en de v olgende keer gaat ze die op ons uittesten.. dus er komt meer :D

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:05

Wat leuk dat je WN gaat rijden met Vief, jullie zien er super uit in WN stijl haha.

Rijtechnisch commentaar is al gegeven en als beginnend WN ruiter kan ik er niet al teveel kritiek op hebben, Djanna pikt de laatste maanden het echte WN werk steeds meer op, scheeld dat ik nu les heb en ze bijna iedere dag getraind wordt door een bijrijdster die zelf al een tijd WN rijd dus daar heb ik mega veel geluk mee.

Veel suc6 saampjes, als je eenmaal een paar lessen gevolgt hebt en je hebt wat WN kneepjes onder de knie wil je niet anders meer, haha kijk maar uit want het is een verslaving voor voor jou en je paard!

SittingB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 03:52

Wat een Mooie foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:39

dankje :D :D

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:17

Klassiek en westren reining : beide dressuur vanuit een verschillende grondslag - klassiek uit militaire en western vanuit dagdagelijks werken.
Basis is bij beiden vergelijkbaar : je zit evengoed recht in balans boven het zwaartepunt van je paard.
Groot verschil zit bij het tuig, waardoor je bij western dieper in het zadel zit en de benen enkele cm meer naar voren steken.
Western wordt voornamelijk gereden met de zit, bodycontrol en het verleggen van gewicht - een westernpaard gaat altijd het zwaartepunt van de ruiter opzoeken - vanals je je gewicht verlegt, krijg je een reacte bij het paard.
Intentie is om te streven naar rijden met los/licht contact.
Je ziet bij jou nog veel de klassieke houding. Probeer dieper in het zadel te zitten, het bovenlichaam iets meer naar achter (nu leun je nog teveel naar voren - hoewel het waarschijnlijk voelt alsof je recht zit ;) ) Als je iets meer naar achter leunt, dan zullen je benen ook meer op de juiste plaats komen te liggen. De binnenschouder niet laten zakken - dit maakt dat je paard ook naar binnen zal vallen.Veel gevoel in de handen leren krijgen. In het begin neem je uiteraard iets meer contact op de teugel, maar van zodra jij en je paard in balans lopen en je paard zichtzelf leert dragen, dan kan je met lichter contact gaan werken.
De achterhand dus goed leren onderrijden - dit laat het paard lichter worden op de voorhand en zal hij automatisch neerwaarts komen met het hoofd. Uiteraard hou je ook rekening met de conformatie en het ras van het paard - een Alpenquarter loopt sowieso al meer op de voorhand !!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:32

He Rose, staat goed bij Vief! Je weet het; ik breng jullie wel naar Ed hoor! ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:46

Jaaaaa :D :D :D ik zal snel een keer hem bellen!!
schiet maar niet op haha elke keer heb ik weer wat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:46

CQtie schreef:
Klassiek en westren reining : beide dressuur vanuit een verschillende grondslag - klassiek uit militaire en western vanuit dagdagelijks werken.
Basis is bij beiden vergelijkbaar : je zit evengoed recht in balans boven het zwaartepunt van je paard.
Groot verschil zit bij het tuig, waardoor je bij western dieper in het zadel zit en de benen enkele cm meer naar voren steken.
Western wordt voornamelijk gereden met de zit, bodycontrol en het verleggen van gewicht - een westernpaard gaat altijd het zwaartepunt van de ruiter opzoeken - vanals je je gewicht verlegt, krijg je een reacte bij het paard.
Intentie is om te streven naar rijden met los/licht contact.
Je ziet bij jou nog veel de klassieke houding. Probeer dieper in het zadel te zitten, het bovenlichaam iets meer naar achter (nu leun je nog teveel naar voren - hoewel het waarschijnlijk voelt alsof je recht zit ;) ) Als je iets meer naar achter leunt, dan zullen je benen ook meer op de juiste plaats komen te liggen. De binnenschouder niet laten zakken - dit maakt dat je paard ook naar binnen zal vallen.Veel gevoel in de handen leren krijgen. In het begin neem je uiteraard iets meer contact op de teugel, maar van zodra jij en je paard in balans lopen en je paard zichtzelf leert dragen, dan kan je met lichter contact gaan werken.
De achterhand dus goed leren onderrijden - dit laat het paard lichter worden op de voorhand en zal hij automatisch neerwaarts komen met het hoofd. Uiteraard hou je ook rekening met de conformatie en het ras van het paard - een Alpenquarter loopt sowieso al meer op de voorhand !!

dankje voor de duidelijke uitleg!