Waarom dan gelijk een shank?
Ben benieuwd welke trainer dit een goed idee vindt, maar die zullen er ongetwijfeld zijn hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lutjehorsy schreef:Ik heb echt wel een zachte hand. Van een foto is dat echt niet goed te zien. Als ik een harde hand zou hebben, dan zal ik mezelf er het meeste mee hebben. Veel pijn in mijn handen en polsen en schouders zouden dan het gevolg zijn, echter heb ik dit niet.
Ik stuur wel overdreven en dan kan het op een foto lijken, dat ik een harde hand heb. Dit is echter niet waar. Als jij last van je vingers, polsen, ellebogen en schouders hebt ga je echt niet aan die teugels hangen.
Het bit wat ik gebruik is zeker wel korter dan die van jouw quarter. Dit is juist wel een zacht bitje onder de scharen. Daarom wordt, die vaak gebruikt voor jonge paarden.
Het gaat ook om hoe je het bit gebruikt en ben echt niet hard handig. Het belangrijkste is dat het bit goed past, maar ja dat is mijn mening.
Lutjehorsy schreef:Ze hoeft van mij echt niet rond te lopen. Ik snap je punt niet. Ik trek haar neus niet in de grond. Snap niet waar je dit allemaal op basseert.
Dat ze nog een beetje vlak loopt en onzeker. vind ik niet meer dan normaal. We doen rustig aan en we gaan met stappen vooruit.
Lutjehorsy schreef:Meestal waren dat dan ook stangen, deze is echter gebroken en de scharen is vele malen korter. Dus geschikt om ook jonge paarden mee te rijden.
Lutjehorsy schreef:Ze hoeft van mij echt niet rond te lopen. Ik snap je punt niet. Ik trek haar neus niet in de grond. Snap niet waar je dit allemaal op basseert.
Dat ze nog een beetje vlak loopt en onzeker. vind ik niet meer dan normaal. We doen rustig aan en we gaan met stappen vooruit.
) 
Love_Sanne schreef:Wat een heerlijk paardje!! Verder ben ik het wel eens net kritiek... Er us cast wel een reden waarom ze schud met haar hoofd, mijn haflinger had de eerste keer heel erg last van het zadel, druk werd niet gied verdeeld. Tweede keer zaten er haken op haar kiezen, en dat is niet fijn!
Ik rijd haar nu op een dubbelgebroken watertrensje en bitloos, had ik er op dat noment een enorne stang bij gehangen denk ik dat ze wel was gestopt met schudden en haar mond open doen, maar had zij ondertussen heeeeel veel last van haar tanden...
Edit: Zie net dat je teugels loshangen doe die alsjeblieft vast! Als ze schrikt/erin gaat staan doordat ze scheefzakken heb je echt een probleem!
Lutjehorsy schreef:Flame is nu vijf jaar oud. Hiervoor heeft ze wel andere bitjes in gehad: een dubbelgebroken met koper, trensbitje. Dit was wel goed om te oefenen, maar lagen niet zo goed bij haar in de mond. Toen vond ze sturen al helemaal niet leuk en begon ze zelf met haar hoofd te schudden. Sinds ik dit bit in haar mondje heb, gaat het juist beter.
Ik ben al wel een tijdje met haar bezig, hoor! Ze is nog aardig groen qua sturen en losrijden, maar dat betekent niet dat we snel dit bit hebben gebruikt.
Lutjehorsy schreef:Eigenlijk bedoel ik niet dat ze met haar hoofd schudde, maar dat ze haar mond steeds open had. Met dit bitje doet ze dat niet.
Lutjehorsy schreef:@Love_Sanne Als je het hele topic bekijkt zie je dat ik mezelf verbetert heb:Lutjehorsy schreef:Eigenlijk bedoel ik niet dat ze met haar hoofd schudde, maar dat ze haar mond steeds open had. Met dit bitje doet ze dat niet.
@ Klaasje
Ik heb gisteren familiefeest gehad en ben daarom erg moe. Ook heb ik door mijn ziekte en medicijnen last van concentratieproblemen en dit verergert nogal als ik erg moe ben. Vandaar dat ik vanmiddag snel reageerde op hetgeen wat bij me bleef "hangen".
Klaasje schreef:Wat ontzettend sneu, zo'n 'wellus/nietus' spelletje.
Ik ben het met de anderen eens, maar denk niet dat het nodig is om daar op door te gaan.
Heb je tijdens het beleren getraind met dubbele lijnen? Dit is echt ideaal om het sturen en de rest te leren. Aan de dubbele lijnen kun je echt bijna even veel als onder het zal, van de basis tot wijken, etc. Echt een aanrader (mits je dit goed gebruikt en er geen shank in hangt)