Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Echt een talentje zeg!Backup schreef:Maarja, zo is Bokt, we kunnen hier toch allemaal zóóóóóó verschrikkelijk goed rijden..!![]()
Roosje1987 schreef:Backup schreef:Maarja, zo is Bokt, we kunnen hier toch allemaal zóóóóóó verschrikkelijk goed rijden..!![]()
Juist. En alle driejarigen lopen onder ons goede ruiters altijd ontspannen. Ze weten door middel van subtiele kleine hulpen meteen wat ze moeten doen en lopen gelijk nageeflijk vanuit de achterhand.
Natuurlijk zullen dit wel de plaatjes zijn die de meeste mensen laten zien. Ik zelf zet ook geen foto's neer waarop ik mijn paard even oppak. Dan krijg je meteen een waterval aan kritiek.
Maar de realiteit is anders, élk paard moet leren wat hij moet doen en elk paard zal dagen hebben dat hij het moeilijk vindt om te ontspannen onder de ruiter.
catalyst1 schreef:Ik train sinds kort ook bij Oliver Stein en snap dus met welke oefening hij bezig is.Dit met de nadruk op oefening. Ik heb Oliver leren kennen als een zeer gemotiveerde en zeer zeer kundige ruiter.Tevens is hij heel consequent en super in het belonen van zijn paard in de juiste maat op het juiste moment.
Cat vond het in het begin helemaal niks ( en dat is toch een super broke 8-jarig paard) maar nu we beiden snappen wat de bedoeling is gaat het een stuk beter. Dat geld ook voor dit paard.Tuurlijk snapt een 3-jarige niet alles meteen,maar moet je het daarom ook niet aanbieden?Nee, met deze eigenaar,deze trainer en deze visie komt dit paardje er wel,zonder overvraagt te worden!
Roosje1987 schreef:Backup schreef:Maarja, zo is Bokt, we kunnen hier toch allemaal zóóóóóó verschrikkelijk goed rijden..!![]()
Juist. En alle driejarigen lopen onder ons goede ruiters altijd ontspannen. Ze weten door middel van subtiele kleine hulpen meteen wat ze moeten doen en lopen gelijk nageeflijk vanuit de achterhand.
Natuurlijk zullen dit wel de plaatjes zijn die de meeste mensen laten zien. Ik zelf zet ook geen foto's neer waarop ik mijn paard even oppak. Dan krijg je meteen een waterval aan kritiek.
Maar de realiteit is anders, élk paard moet leren wat hij moet doen en elk paard zal dagen hebben dat hij het moeilijk vindt om te ontspannen onder de ruiter.