[WN] voor het eerst zelf op mijn eigen kwartje :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: voor het eerst zelf op mijn eigen kwartje :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:47

ja ik wil het nu ook meer gaan doen.
t zadel schuift een beetje, klopt. het was niet helemaal aangesingeld en ik was iets trager geworden sinds ik gestopt ben met lessen (november)
ik moet wat meer vertrouwen krijgen dan hups ik er zo weer op. ik pak het normaal ook niet aan de achterkant beet, maar manen en knop. waarom ik dat nu niet deed... :?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:03

Maakt niet uit Paintless :-), 't is niet dat het zadel al half op de buik hangt ofzo. Je bent erop geraakt en das wel het voornaamste ;-) hihi. Fijn dat je de moed hebt gevonden op effe een rondje te rijden! En wat een leuk paardje!!!
Ik ben benieuwd naar de volgende foto's! ;-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:07

er zijn vandaag 298 foto's gemaakt.
hihi, ik heb ze maar niet allemaal geplaatst :=

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:10

Nou dat is wel een beetje kinderachtig zeg! Het zijn er maar 298...dat had je toch wel even kunnen doen? :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:11

nee, toch maar niet. er zitten een hele boel "knuffel met je paard" foto's bij. :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:15

Maar die zijn ook leuk om te bekijken hoor!!!!
Kost ons alleen zo'n beetje de hele avond om er 298 te bekijken ben ik bang!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:16

haha ja dat vrees ik ook.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:27

Dapper dat je er toch opgestapt bent.
Moest er toch eens van komen he.
Geeft hoop voor de toekomst of niet?
Jammer dat er toch nog zo gezeurt wordt over je schoenen en cap
terwijl je dat zelf al aangeeft.
Ff inwrijven hoe dom je bent of zo? :Y)
Binnenkort Peppers' Breeze maar weer es in het echie zien.
En nee, ik ga niet op jouw paard zitten. ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:30

ach.. jammer.
als ik er op kan zitten kan jij het ook. :P

ja je moet binnenkort maar weer eens langs komen. je hebt nu toch de weekenden weer vrij :D

Liefs, michelle

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:37

Nou, ik vind het top! Ziet er goed uit hoor!
En mensen, het is wel een quarter he waar ze ' zonder cap en met verkeerde schoenen'. Op gaat du die zijn cool en bokken echt niet ineens weg :-) (ok sommigen wel...)
Maar ik zie het probleem niet. Rij mijn 3 jarige ook zonder cap hoor, heb toch een knop om me aan vast te houden?

Nou, ik vind de foto's top en paardje ziet er top uit! Wanneer zonder longe? :-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:43

ik probeer zo snel mogelijk zonder longe. eerst Lucia zonder longe. als dat allemaal goed gaat volg ik vanzelf.
vandaag was de eerste keer, ik was bang dat ik zou knijpen, maar je moet zelfs nog behoorlijk been bij houden.

zo trots op mijn meiske he.. zoals iedereen dat zou zijn als ze voor het eerst op eigen jonge knol zitten.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:38

Pienb schreef:
En mensen, het is wel een quarter he waar ze ' zonder cap en met verkeerde schoenen'. Op gaat du die zijn cool en bokken echt niet ineens weg :-) (ok sommigen wel...)
Maar ik zie het probleem niet. Rij mijn 3 jarige ook zonder cap hoor, heb toch een knop om me aan vast te houden?
Yeah right! 8)7

Nou PL, je geeft zelf je verbeterpunten al aan als je echt gaat "rijden" lees ik: cap, goede schoenen/laarzen én Beppe: beter opstappen! :P
Wellicht is het een idee om een opstapkrukje te gebruiken. Wordt veel gedaan bij jonge paarden, is beter voor ze ivm verdeling van het gewicht en bovendien hoef je na het opstappen het zadel niet recht te trekken ;)

Mijn advies: doe rustig aan, dan breekt het lijntje niet en heb je hopelijk nog véle jaren plezier van je mooie paardje!

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:44

Leuk, lekker op je paardje, mooie droge bak ook :D
Het opstappen moet nog ff iets vlotter, paardje ziet er goed uit :9

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:45

ik doe altijd rustig aan hoor MF. dat weet je toch.

ik kan wel heel snel op stappen hoor. was gewoon onzekerheid dit keer. volgende keer gaat het vast sneller. :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:46

Leuk hoor, hier een topic starten over hoe trots je bent op de eerste keer op je jonge paardje en vervolgens alleen maar negatief commentaar te krijgen van sommigen mensen.
Ze wil gewoon haar trotsheid tonen. Volgens mij vraagt ze niet om tips of feedback. Laat negatief gedoe dan ook achterwege lekkere domper voor iemand die wil laten zien hoe trots hij/zij is.
Dit is algemeen bedoeld, wie de schoen past.......

En mbt dat opstappen: aan de andere kant is het ook goed omdat het paard dan leert met zijn balans te werken en zich niet laat omtrekken. Is maar net hoe je bekijkt :-)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:52

De foto's zijn leuk geworden! :D Verder ga ik maar niet in op het commentaar want ik vind dat het goed gaat tot nu toe, en wat iedereen aantrekt op zn paard moet ie zelf maar weten :Y)

X Lucia

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:54

sja.. ik heb ook al even niet meer op een paard gezeten, en al heeeeel lang niet op een eigen.
mijn vorige was een veulen/jaarling. daar ga ik niet op zitten. Breeze heb ik morgen een jaar. heb ik ook een jaar naar moeten kijken. wel haar wat voorbereid zodat ze het nu makkelijker oppakt. alleen beppe moet weer even die swing krijgen.
komt wel. ik was onzeker omdat ik bang was. dat krijg je als je ouder wordt en vliegen leerd. met pijnlijke afloop. nu is het goed gegaan, wordt het alleen maar beter

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:57

Woehoee wat leuk zeg! Eindelijk voor het echie! Ik vind het er al goed uitzien hoor. Je zit er helemaal niet op als een boer, valt best mee, en komt vast allemaal goed als je weer wat verder komt met je kanjer!

Gaaf! =:)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:36

O men wat is dat een heerlijk gevoel he !!!!!

ik weet er alles van....
en ik vind het super dat je over je angst probeert te komen, en toch lekker zelf op je paardje stapt!!!

Gewoon rustig aan doen, en alleen maar dingen doen die voor jou goed voelen.
Dat doe ik ook hoor !

Have fun !!!!!!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:44

Leuk! Wat een héérlijk gevoel hé.

Ach de eerste keer dat ik opstapte had ik ook geen cap, het niet gepland dat ik ging opstappen. Ik had er trouwens een heel goed gevoel bij, anders was ik niet opgestapt en zeker niet zonder cap. Mijn paard vond het vooral leuk dat iemand boven hem ook zijn oren kriebelde ;) .

Lekker genieten hoor! Laat een ander maar het "moeilijke" werk doen, groot gelijk heb je. Kan jij ondertussen rustig je vertrouwen terug krijgen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:59

Pienb schreef:
Nou, ik vind het top! Ziet er goed uit hoor!

Nou, ik vind de foto's top en paardje ziet er top uit! Wanneer zonder longe? :-)

Eeen quarter is een paard. Het ligt meer aan de manier van inrijden dan aan het ras of iets hoe een paard zal reageren.

Paintless, Als het op dat moment goed voelt en je hebt de moed om op te stappen is dat goed. Bij angst nooit forceren en weer afstappen zolang het goed ging, daar krijg je weer vertrouwen van. En anders misschien toch nog wat privelesjes op een manege paardje om weer het gevoel te krijgen. Wordt je misschien ook weer wat zekerder van als bij jou het rijden soepel gaat en het kan sowieso geen kwaad. Op haar kan je nog niet zoveel doen. Succes

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:09

Wat leuk voor je zeg! Ik heb ook 2 jonge paarden. ! nog (lang) niet ingereden, die word deze maand pas 2. en de ander word bijna 4, die is wel ingereden. Ik weet precies hoe je je voelt! Ik ben er 1 keer afgekletterd, op mijn hoofd, cap doormidden. Was ontzettend bang er weer op te gaan, nog steeds als ik er op ga trouwens. Maar dat gaat steeds beter.

Ziet er leuk uit hoor je foto's! Maar na die val op mijn hoofd ga ik niet meer zonder cap, wat jij doet moet je natuurlijk zelf weten, als jij zonder wil moet je dat doen, maar hou er wel rekening mee dat je paard onervaren is en snel kan schrikken, en wat er dan kán gebeuren.

Verder heel veel succes en plezier, maar dat gaat je wel lukken denk ik zo ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 10:09

op manege paarden ben ik nog nooit bang geweest. ook na mijn val, toen ik weer kon lopen, ben ik weer gaan rijden, maar ik heb daar nog nooit angst gevoeld. Dat is het hem nou juist. Ik moest op mijn eigen gaan zitten, daar zat/zit de angst. toen ik zat was het wel weer goed. (roze wolk :D )
ik neem haar, zodra het kan, weer mee naar les. daar ga ik in een beginnersgroepje om haar zonodig de basis te leren. Lucia maakt dr alleen "ruitermak" hihi

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:10

@Pienb: Ik heb 2 paints, hetzelfde als quarters dus kwa karakter, een rustiger paard kan je niet vinden en toch... lees mijn bericht hierboven maar even. Toch een cap doormidden. Ook op een paint of quarter dus.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:16

stond ook smiley achter, was niet 100% serieus bedoeld :-)
3 jarige die ik nu rij is ook best spooky, schrikt ineens van niks. ik heb eerst ook heel voorzichtig gedaan, veel aan longe enzo omat ik ook beetje bang was.
nu ik eenmaal precies weet wat ze doet als ze schrikt 9rent niet weg onzo maar krimpt even ineen en schrikt gewoon echt op de plaats) ben ik erop voorbereid en vind ik het niet eng.
ze duikt dan gewoon ineens naar onder en daarna is het eigenlijk meteen weer goed. ik ben pas los gegaan toen ik wist hoe ze reageert en hoe dat aanvoelt.
als ze dan zou wegbokken weet ik niet of ik er makkelijk op zou kruipen hoor... (ben niet levensmoe :-)).