[WN] Tarq met een nieuw target ;)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:52

Anya, ik meende alles: je hebt fantastisch op Tarq gereden!

Tarq en de hackamore:
Wij waren op strand-weekend met de NVVR. Waw, dacht Tarq de op de eerste avond bij een klein rondritje, allemaal planten hier die ik nog niet gegeten heb, en de volgende dag reden we weg en kon ik helemaal niet aan het bit komen, na een paar meter stapte ik af en keek in zijn mond, want tarq doet anders nooit zo, hij heeft andere technieken om vervelend te zijn. Bleken zijn hele mond en tong onder de blaren te zitten, dus: bit eruit en verder met teugels aan de neusriem.
Echt geen succes, levensgevaarlijk, dus 's middags een kleine engelse hackamore kopen: ze hadden alleen zo'n lange.

Tarq vond het helemaal geweldig: hij voelt zich altijd helemaal ''the man'' zo zonder bit. En ik vind het helemaal geweldig omdat de Tarq veel beter luistert naar de hackamore, (bit vind hij leuk om tegen te vechten) Een mooi effect van de hackamore is dat hij zijn neus veel meer naar voren duwt; met bit gaat hij heel snel zijn nek opkrullen, mega-vervelend.
En toen ik bij één van onze suppliers die hele mooie rvs-hackamore zag, heb ik die besteld.
En voor de momenten dat de Tarq door het lint gaat is de hackamore effectief.

Voor mij voelt hij bij het rijden hetzelfde als een trensje. Je moet wel altijd op beide teugel druk hebben als je hem wilt gebruiken, daar moet je goed evenwicht in houden. Bij het dressuurrijden gebruik ik geen bijna geen teugels, maar rijd ik op zit, ook om de bocht om the gaan, alles op zit. De teugels zijn om te luisteren naar waar je paard met zijn neus zit. Alleen om Tarq in the houden moet je soms wat druk op de teugel hebben, Stoppen doet hij moeilijk.
En af en toe als hij ervandoor wil. Doet 'íe wel eens als hij een jolige bui heeft. Eerst een paar flinke bokken en dan pfeeew! :D

Anya

Re: Tarq met een nieuw target ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 00:03

oke, ik snap het :j

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:43

maar je kan hem ook best op trensje rijden hoor, vind hij ook best. ik houd alleen wel van bitloos, en we waren op kamp dus ik had ook niets anders bij me...
De volgende keer mag je met trens ok?
Of scharen bit ;)

Anya

Re: Tarq met een nieuw target ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 18:25

haha oke :j :D