[WN] kleine veulens worden groot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:46

vind het wel spijtig dzt de foto zo snel verwijdert is..nu kunnen andere bokkers zich natuurlijk niet over de zaak uitspreken, maaar..
dit paard is nog geen 2j! nog volop in de groei en dan is het kleinste dingetje gevaarlijk! op deze leeftijd zijn paardjes wel nog van suiker!
hij moet groeien en sterker worden! je laat een baby toch ook niet je boodschappentas naar huis dragen.... en hoeveel wordt er niet altijd gezaagd over het feit dat boekentassen te zwaar zijn voor de rug van die arme kinderen, wel hier is het het arme paard dus!
enja als de commentar zegt soms en jij zegt nooit, dan spreken jullie jezelf al tegen en geloof ik eigenlijk al geen snars meer van wat je zegt, want je probeert je hier nu gewoon uit te praten.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:48

Hannah_Menno schreef:
Ja dus? Later zal hij ook moeten leren dattie stil moet staan als er iemand op zit. Niks mis mee! Kijk, er is iets mis als je gaat rijden, als je er lang op zit! maar af en toe een keertje vind ik niet vreemd! ze zijn echt niet van suiker en daar wordt hier op bokt nogal moeilijk over gedaan!

Ik vergelijk dit maar met een mens. Een kind gaat toch ook niet al met een paar jaar oud naar school en gaat toch ook niet als 10jarige al als bouwvakker werken?

Leer er maar mee leven, paarden kunnen hier niet tegen. En als je langer als vandaag van je paard wilt genieten, zul je er zuinig op moeten zijn. paarden kunnen veel hebben ja, maar niet als ze nog in de groei zijn ;)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:49

Biebabeloeba schreef:
vind het wel spijtig dzt de foto zo snel verwijdert is..nu kunnen andere bokkers zich natuurlijk niet over de zaak uitspreken, maaar..
dit paard is nog geen 2j! nog volop in de groei en dan is het kleinste dingetje gevaarlijk! op deze leeftijd zijn paardjes wel nog van suiker!
hij moet groeien en sterker worden! je laat een baby toch ook niet je boodschappentas naar huis dragen.... en hoeveel wordt er niet altijd gezaagd over het feit dat boekentassen te zwaar zijn voor de rug van die arme kinderen, wel hier is het het arme paard dus!
enja als de commentar zegt soms en jij zegt nooit, dan spreken jullie jezelf al tegen en geloof ik eigenlijk al geen snars meer van wat je zegt, want je probeert je hier nu gewoon uit te praten.

Helemaal mee eens :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:49

dat eropzitten vindt ik ook ECHT NIET kunnen.
alleen van dat fietsen kan ik best begrijpen,. mijn merrie van 2 jaar en 7 maanden heeft in haar hele leventje ook 2x mee gelopen aan de fiets als uitje.. ze heeft zich heerlijk vermaakt hoor :)
daar zie ik niet zo een problemen in als je niet de hele weg gaat crossen met het dier :)
maar er op zitten is echt NOTE DONE!
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 14-01-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Re: kleine veulens worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:51

Tat_Jana, daar heb ik ook geen problemen mee. Dat hoor je mij ook niet zeggen. Fietsen kan geen kwaad idd. Mits het dier op een fatsoenlijke bodem loopt..!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:51

Magnummm schreef:
Hannah_Menno schreef:
Ja dus? Later zal hij ook moeten leren dattie stil moet staan als er iemand op zit. Niks mis mee! Kijk, er is iets mis als je gaat rijden, als je er lang op zit! maar af en toe een keertje vind ik niet vreemd! ze zijn echt niet van suiker en daar wordt hier op bokt nogal moeilijk over gedaan!

Ik vergelijk dit maar met een mens. Een kind gaat toch ook niet al met een paar jaar oud naar school en gaat toch ook niet als 10jarige al als bouwvakker werken?

Leer er maar mee leven, paarden kunnen hier niet tegen. En als je langer als vandaag van je paard wilt genieten, zul je er zuinig op moeten zijn. paarden kunnen veel hebben ja, maar niet als ze nog in de groei zijn ;)

Tsja, ieder zijn eigen mening! ;) Ik vind dat het best af en toe eens moet kunnen, eens in de maand, vanaf ongeveer 2jaar. Niks mis mee!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:52

Dan ben je klaarblijkelijk niet goed snik..

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:53

En waarom al zo vroeg? Je weet dat je geduld moet hebben als je een veulen/jong paard koopt..

Tat_jana

Magnummm schreef:
Tat_Jana, daar heb ik ook geen problemen mee. Dat hoor je mij ook niet zeggen. Fietsen kan geen kwaad idd. Mits het dier op een fatsoenlijke bodem loopt..!

dan begrijpen we mekaar prima :)
overgens denkt menig bokker wel zo,, omdat hier nou eenmaal mensen komen die al hun hele leventje met paardjes omgaat en dus echt goed weten wat wel en niet kan.
ik zie het al voor me dat ik op mn pony ga zitten ;(
die is zo onstabiel nog dat ik haar zo omduw. EN DIE IS OVER DE 2,5 :Z ken je nagaan nog niet eens 2 ;(
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 14-01-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Hannah Menno, dat kan jij wel vinden....Maar dat maakt het nog niet goed! Ik hoop dat er nooit een paard jonger dan 4 in jouw handen valt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:54

mooney schreef:
Hannah Menno, dat kan jij wel vinden....Maar dat maakt het nog niet goed! Ik hoop dat er nooit een paard jonger dan 4 in jouw handen valt.

Haha nee ik ook niet!:O
stel je voor, hij zou helemaal door z'n benen zakkena ls je hem alleen maar zou aanraken!!

Ohh jongens .. :+

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:55

Wij zijn volgens mij allemaal meiden... -.-'

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:56

Magnummm schreef:
Wij zijn volgens mij allemaal meiden... -.-'

Tsja, moet toch wat te zeuren zijn?

Binckydenice

mooney schreef:

Mijn paard is 3,5 jaar en ik heb er nog nooit op gezeten... Hij is er nog niet klaar voor... Ik heb hem gekocht toen hij ongeveer zes maanden oud was. Je moet respect ehbben voor je paard....

DubbelFun

Nikki_L schreef:
Nu is de foto eraf :S

ikbenfilou schreef:
Ja leek me beter }:0
Kleine jongenes worden groot
Nu nog hopen dat ze ook WIJZER worden 8-)

Tat_jana

Hannah_Menno schreef:
mooney schreef:

Haha nee ik ook niet!:O
stel je voor, hij zou helemaal door z'n benen zakkena ls je hem alleen maar zou aanraken!!

Ohh jongens .. :+

dat zal die ook zeer zeker niet doen ;) maar denk je nou werkelijk dat zijn spieren en botten al volgroeid zijn ? en een zware last als mens al prettig kunnen dragen ?
hij kan er later veel problemen mee krijgen ;) denk niet aan nu denk aan later ;)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:57

HM of iemand anders: open aub een topic voor discussie en laten we daar verder praten, want dit is eigenlijk niet de bedoeling

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:58

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:59

dat zal die ook zeer zeker niet doen ;) maar denk je nou werkelijk dat zijn spieren en botten al volgroeid zijn ? en een zware last als mens al prettig kunnen dragen ?
hij kan er later veel problemen mee krijgen ;) denk niet aan nu denk aan later ;)[/quote]

Ik geloof niet dat je paard meteen last krijgt als je er AF en TOE en op gaat zitten, als je echt gaat rijden dan vind ik het ook niet kunnen! Maarja, als sommige mensen het willen vergelijken met kinderen, die moeten bij mij ook gewoon helpen met bijv. tafel dekken. Meestal vinden ze het nog leuk ook!

Sientje

Hannah_Menno schreef:
Tsja, ieder zijn eigen mening! ;) Ik vind dat het best af en toe eens moet kunnen, eens in de maand, vanaf ongeveer 2jaar. Niks mis mee!

Het dier is nu 1 jaar en 8 maanden, de foto is eerder gemaakt, is dus niet ongeveer twee jaar, en ook dat zou veels te vroeg zijn. Zou je een goed onderbouwde argumentatie kunnen geven waarom je er wél op moet gaan zitten? Zelf heb ik deze tekening in m'n achterhoofd en kom ik tot de conclusie dat het volslagen onverantwoord is.

Afbeelding

Binckydenice

0maris0 schreef:
Vooral lekker doorgaan met erop zitten..
Ziet je paard er over een paar jaar zo uit:

http://www.sherralsequineartstudio.com/ ... 8%20kb.jpg

Perfect toch?! 8-)

Fietsen moet kunnen, met mate.. ga geen uren fietsen..

Verder geen woorden voor sorry.. :n

Mooi gezegd en gevonden!

Vjestagirl

Ach ja, het boeit ze niet dat ze bezig zijn een baby puberdingen laten doen. Het boeit ze niet dat ze hiermee het paardje verpesten. Het intereseert ze geen klap dat het dier hier last van zijn rug van kan krijgen. Het intereseert ze niet dat als ze hier een keer wat fout mee doen dat het dier voor de rest van zijn leven een probleem kan hebben.

Kortom: dit zijn mensen met paarden, die duidelijk alleen maar om hun eigen lol geven.

Biebabeloeba

Hannah_Menno schreef:

Leer er maar mee leven, paarden kunnen hier niet tegen. En als je langer als vandaag van je paard wilt genieten, zul je er zuinig op moeten zijn. paarden kunnen veel hebben ja, maar niet als ze nog in de groei zijn ;)[/quote]

Tsja, ieder zijn eigen mening! ;) Ik vind dat het best af en toe eens moet kunnen, eens in de maand, vanaf ongeveer 2jaar. Niks mis mee![/quote]

En dan hup vanaf de 1sta dag dat hij 3 is erop en wedstrijdjes rijden en dan op zijn 3.5 beginnen wedstrijden springen...waarom niet he...een paard wordt toch niet ouder dan 15... |o
Ik hoop idd dat jij nooit een paard (maar daar maar onder de 6 van) in je handen krijgt!
hoe langer jewacht, hoe langer je van je paardje kunt genieten! Nu moet je natuurlijk niet overdrijven met wachten e :p alee vanaf 3.5 beginnen inrijden en dan na juist het zadelmak maken terug een lange tijd op het land en DAN kun je bgeinnen vind ik, maarja hangt ook af van paard he sommigen hebben meer tijd nodig.
Maar onder de 3 is gewoon NOT done!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:00

Je bent niet goed bij je hoofd. En dan druk ik me nog zacht uit.
Ik weet het: directe aanval. Maar hier heb ik graag een waarschuwing voor over.

Dus nogmaals: je bent niet goed bij je hoofd om ook maar te overwegen om op een 1,5 jarig paard te gaan zitten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:00

Sientje schreef:
Hannah_Menno schreef:

Het dier is nu 1 jaar en 8 maanden, de foto is eerder gemaakt, is dus niet ongeveer twee jaar, en ook dat zou veels te vroeg zijn. Zou je een goed onderbouwde argumentatie kunnen geven waarom je er wél op moet gaan zitten? Zelf heb ik deze tekening in m'n achterhoofd en kom ik tot de conclusie dat het volslagen onverantwoord is.

Afbeelding

Misschien moet je even teruglezen? ik heb mijn meningen al geplaatst!