[WN] [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP update pagina 12

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:39

Gewoon hier, onder Western :j

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:40

@PK: Dat kan de topicstarter toch best zelf bepalen?
Wil je de foto's bijvoorbeeld laten zien op ITP-algemeen, WN-ITP of Evenementen ITP?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:52

ik vind ook dat gewoon alles weer moet mogen op WN-ITP... dus weide/losgooi/trainen etc

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:54

Precies. Iemand wil zijn of haar foto's bij western plaatsen, dus heeft daar een reden voor. Dat kan dus ook zijn dat Anya aan haar bekenden wil laten zien hoe Wiz het nu doet met een engels zadel, aangezien bekenden weten wat eraan vooraf is gegaan en respact hebben voor wat ze bereikt heeft. Leuk om dan een opmerking te krijgen van iemand bij ritp maar voor haar lang niet zo leuk als van mensen die het echt waarderen.

Ik weet ook dat iemand hier met paard in het bos echt traint. Daar kun je niet altijd foto's van hebben, maar dat iemand buiten haar jog oefent en wissels is dan training, toch? Mag je dan geen lol erbij hebben? De stilstaande foto waarop je niks doet en lacht is geen western meer, want is geen training...........Of met pony's ernaast..............Onzin als je jaar in, jaar uit, alleen western traint en interesse hebt ook.

Zelfs als ik met westernzadel een sprongetje maak, rij ik nog western. Je rijdt normaal namelijk dressuurgericht tussendoor en nu is dat meer westerngericht.

Er loop bv bij New Forest ene topic over NF's in de western. Diegene wilde dus daar bij NF mensen haar western gereden pony laten zien en was daar benieuwd naar andere ervaringen. Ik kom daar praktisch nooit, maar heb gereageerd. Dat is iemands keus als ze daar meer heeft of bekenden heeft zitten. Nu heeft ze een veulen en dat is mooi, maar dat is voor haar denk ik interessanter bij NF te plaatsen. Logisch.

Bij western is het juist leuk om veulens te zien van de mensen die western rijden en vaak mooie QPA's hebben, waarvan je allemaal een beetje de afstammingen weet etc.....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:01

Waarom zet iemand foto's op Bokt? Om ze aan anderen te laten zien!
Dan is het toch logisch dat men het topic met het grootst mogelijke relevante publiek kiest?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:03

Ik vind serieus dat alle foto's waar een paard op staat ;)
Die mensen zelf op wn plaatsen daar thuishoren. Omdat er over nagedacht is waarom je ze daar plaatst.

Kipjes/honden/katten e.d. kunnen bij de algemene topics.

Ik zou idd graag Wiz met een dressuurzadel bij WN willen plaatsen. Om te beginnen rij ik heb niet anders dan met een westernzadel. Verder doe ik mijn westernzadel voor Wiz echt niet weg. Lan blijft een westernpaard en ik voel mij verbonden met WN. Niet met de dressuurruiters of de rest van bokt. Ik zou heel graag gewoon weer een avondje de foto's af willen klikken. Dat deed ik vroeger, was ik weer helemaal bij. Nu moet ik ze gaan zoeken en in de praktijk doe ik dat dus niet.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:18

Pannenkoek schreef:
Waar vallen de foto's van de Horse&Dog Trail, NTR en de FFT dan onder?

Dat valt gewoon onder WN ITP, dat heb ik nooit verplaatst.

Daarbij vind ik de 'ts weet het beste waar iets hoort' wel twee kanten hebben. Los van de hele discussie, zit er natuurlijk ook verschil in weten waar iets hoort en iets op een bepaalde plek wíllen hebben. :)

Maar uiteraard weer bedankt voor het meedenken en de reacties. :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:30

TurdusMerula schreef:
Los van de hele discussie, zit er natuurlijk ook verschil in weten waar iets hoort en iets op een bepaalde plek wíllen hebben. :)

Wat is er dan mis met iets op een bepaalde plek wíllen hebben? :?
Waar iets hoort is kennelijk dus erg vatbaar voor discussies :P en een bron van ergernis voor degenen die de foto's plaatsen én degenen die ze graag willen zien -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:46

Klopt, ik snap er niets van waarom iets op dit moment wel of niet op Western hoort. Mijn buitenrijtopic moet er van weg want het is geen western, Natascha's topic van het zadelmakmaken van Probie dmv Ponying (hoeveel meer western wil je 't maken???) moet weg, maar [WN-ITP] springen met westernzadel mag dan weer wel. Terwijl die dan volgens de regels volgens mij bij een of ander springtopic of trectopic (als dat bestaat) thuis zou horen.
Voor de goede orde: Hiermee wil ik NIET aangeven dat dat topic verplaatst moet worden, ik wil er slechts de volslagen onduidelijkheid van de regels mee aangeven.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:56

Of om er nog maar een voorbeeld in te gooien

waar hoort dit (ik heb het maar bij gewoon ITP gezet).
[RIJ-ITP] bitless (Wiz) en bridleless (Lan)

mag dit bij WN, of is het gewoon spelen. Er zit grondwerk in, en bitloos, dus dan hoort het bij de naturals.

En stel één paard heeft een westernhoofdstel en een engels zadel. Of andersom. Dat kom nl voor. Als Wendy toevallig zadelt, ligt er vaak een ander zadel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:00

Dat hoort op Western, want het neckrope-topic van Simodi is notabene door TM zelf verplaatst naar Western. Dus ik zou niet weten waarom hetzelfde werk maar dan met jouw paarden ipv die van Simodi géén western zou zijn.

En verder moet Wendy gewoon een schop onder d'r kont dat ze met een normaal zadel gaat rijden ipv met zo'n raar dressuurlapje :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:22

TurdusMerula schreef:
Pannenkoek schreef:

Daarbij vind ik de 'ts weet het beste waar iets hoort' wel twee kanten hebben. Los van de hele discussie, zit er natuurlijk ook verschil in weten waar iets hoort en iets op een bepaalde plek wíllen hebben. :)

Maar uiteraard weer bedankt voor het meedenken en de reacties. :)

Het is simpel. Bokt is voor de gebruikers en het is belangrijker waar een gebruiker zijn topic wil hebben, dan waar bokt dat wilt hebben.

Het is ook al heel lang duidelijk inmiddels dat western bokkers hun foto's bij western willen plaatsen, ongeacht of dit wei, veulen, rij of speel foto's zijn. Er zijn genoeg anderen die graag ergens anders plaatsen en voor hun maakt het niks uit waar westernbokkers plaatsen. Je hebt helemaal geen last van elkaar daarmee.
Wie ergens anders wil plaatsen kan toch naar die rubriek gaan? En wie ergens anders wil lezen of kijken weet daar ook te komen.....

Dat iemand af en toe ene foto plaatst als hij/zij een rondje met westernzadel heeft gereden is prima, de western groep is toch al groter en groeiende.........

Dussssss..................gewoon aan de gebruikers denken en hun wensen volgens, want dat is bokt!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:39

Ik sluit me compleet aan bij Sonja en de rest. WN ITP moet gewoon weer worden zoals het was, daarom heb ik het topic 3 weken geleden ook omhoog gehaald.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:55

Sonja schreef:
Dat hoort op Western, want het neckrope-topic van Simodi is notabene door TM zelf verplaatst naar Western. Dus ik zou niet weten waarom hetzelfde werk maar dan met jouw paarden ipv die van Simodi géén western zou zijn.

Daar was ik dus ook blij verrast door, dat dit topic door de mod verplaatst is naar Western.

Want eigenlijk overkomt mij altijd het omgekeerde: al mijn westernrijfoto's (meestal buiten, zonder bit of zonder zadel) gaan weg van western ITP naar rijden ITP! Dus bijna niemand ziet mijn leuke paint! ;) ;(
En niemand kent ons ...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:17

TurdusMerula schreef:
Pannenkoek schreef:

........ik heb ook helemaal niet gezegd dat jij iets verplaatst hebt, ik wil hiermee aantonen dat de huidige regelgeving zelfs bij Mods blijkbaar verwarrend is want wat is dan het verschil tussen de NTR en een buitenritje?
TurdusMerula schreef:
Op WN ITP horen nu geen fotoshoots, weifoto's, foto's van je tack of veulen, buitenritfoto's, enz.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:37

Gewoon niks meer verplaatsen lijkt me het beste plan. Voor al die geschuif was er nooit ook maar enig probleem met het western ITP deel. Er komen hier hoofdzakelijk western ruiters die hun foto's graag met andere wester ruiters delen. Of het no om een bereden paard gaat of een dier op de wei of een nieuwe aanwinst. Bokt moderatoren moeten gewoon eens begrijpen dat wij hier een kleine hechte groep zijn en dat wij geen bonje hebben zoals op andere topics blijkbaar wel het geval is.

Dus gewoonweer terug naar hoe het was lijkt me het beste plan. Is ook niet moeilijk de mods hoeven alleen maar een oogje dicht te knijpen als het op ITP gaat en klaar is kees.

Trouwens sinds de AQHA dressuur erkent heeft als sport, valt eigenlijk dressuur ook onder western 8-) 8-) 8-) :D ;)
Hi hi hi dat is om het makkelijk te maken ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:01

Ik heb inmiddels een keurig en onderbouwd antwoord van TM gekregen op het verplaatsen van mijn topic. Dat ik het er niet mee eens ben is een ander verhaal, maar Merel heeft het keurig afgehandeld. Dat mag ook wel eens vermeld worden.
Het leidt er echter wel toe dat er van mij wederom geen foto's meer zullen verschijnen op Western, en als ik een keer iets heb wat ik echt niet voor mezelf kan of wil houden dat ik dat dan wel in "mijn" huiskamer plaats. Wat jammer is, want daarin zit lang niet iedereen die ik het zou willen laten zien, of die geïnteresseerd is in mijn beestjes.
Maar goed, het zij zo. Ik was niet van plan er verder nog energie in te steken, daar is het veel te mooi weer voor en daar heb ik veel te leuke paarden voor, daar kan ik het veel beter in kwijt.
Dus :wave: Bokt Western, sweet dreams!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:10

Snap het volkomen.
Het is ook de reden van het doodbloeden van WN.
Dat dat volkomen volgens de regels gaat, staat buiten kijf.
Maar als nu juist die regels een dergelijk averechts effect hebben, dan is het echt tijd om de regels zelf te evalueren.

En dan loop je al snel aan tegen: bokt is te groot voor uitzonderingen. Terwijl daarmee bokt de ogen sluit voor een ontwikkeling die al enige jaren aan de gang is. In plaats van standaardisatie door regels, is het op het net en op diverse sociale ontmoetingsplaatsen op het net juist gebruikelijk om te standaardiseren naar 'community'. Daardoor is een hogere mate van zelfsturing mogelijk (hieraan wordt ook al gerefereerd in dit topic) en is de 'span of control' van de gemiddelde moderator niet zo onderhevig aan het handhaven van de regels. De regeldruk op bokt is een toenemend fenomeen dat in het kielzog van de groei van bokt is ontstaan. Maar de regels worden achterhaald door de tijd. En door de wensen van gebruikers.

Jammer!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:08

Klopt Anya en tevens lijkt mij de regeldruk voor de Mods een bijkomend punt.
Door al deze strengere (onnodige) regelementen kost het hen veel tijd om alles te controleren, verplaatsen, boze reacties te beantwoorden, etc.
Tevens worden dit soort topics ook weer achter de schermen besproken (weet ik als ex-mod :D ) waardoor er nog meer tijd aan besteed moet worden.
Niemand blij dus....

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:41

Zo is het ook nog een keer Vera. Veel extra werk en waarom? alleen om de regels goed uit te voeren. Het woord bureaucratie komt hier al zowat om de hoek. Echt héél jammer dat het zo moet en blijft......gewoon doodzonde voor al die fototopics die nu niet meer geplaatst of anders verplaatst worden ;(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:48

Ik denk dat het standpunt van ons als gebruikers nu toch echt wel duidelijk is ....

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:27

Dat was het 2 jaar geleden ook al maar Bokt is geen democratisch 'lichaam' hè, men hoeft er niets mee te doen........... ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:26

Ik vind juist dat het na een periode van uitproberen het tijd wordt er wel iets mee te doen. Wij hebben het geprobeerd, het werkt gewoon niet. Dus waarom mag het niet terug zoals naar waar het was?

Zoveel extra meer zal er niet in WN geplaatst worden, hooguit door iedereen die er nu zit. Grootste gedeelte van de bokkers willen niet eens in WN ITP plaatsen, veel te klein publiek. Maar voor mij juist wel het publiek aan wie ik mijn paard wil laten zien.

Wat is het probleem?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:38

Sonja schreef:
Ik heb inmiddels een keurig en onderbouwd antwoord van TM gekregen op het verplaatsen van mijn topic. Dat ik het er niet mee eens ben is een ander verhaal, maar Merel heeft het keurig afgehandeld. Dat mag ook wel eens vermeld worden.
Het leidt er echter wel toe dat er van mij wederom geen foto's meer zullen verschijnen op Western, en als ik een keer iets heb wat ik echt niet voor mezelf kan of wil houden dat ik dat dan wel in "mijn" huiskamer plaats. Wat jammer is, want daarin zit lang niet iedereen die ik het zou willen laten zien, of die geïnteresseerd is in mijn beestjes.
Maar goed, het zij zo. Ik was niet van plan er verder nog energie in te steken, daar is het veel te mooi weer voor en daar heb ik veel te leuke paarden voor, daar kan ik het veel beter in kwijt.
Dus :wave: Bokt Western, sweet dreams!

Dus zien mensen zoals ik het niet meer, want ik zit niet in 1 van de 3 huiskamers die volgens mij nu lopen, geen idee meer wie waar zit en kom dus nog weinig foto's tegen......

Nogmaals bokt moet er zijn voor de gebruikers, die maken samen bokt.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:21

Ik ben het enorm eens met iedereen die WN-ITP terug willen zoals het was! Ik heb ook niet de behoefte om mijn foto's aan iedereen op bokt te laten zien, maar juist aan het western clubje.
Ik begrijp dan ook echt niet wat het probleem is om het gewoon toe te staan.
De rest van bokt heeft er totaal geen last van.
Degene die wil dat iedereen het kan zien, kan uit zichzelf altijd op een ander deel van bokt plaatsen.
Ik heb geprobeerd te werken met het link-topic, maar ik raak ze dan heel snel kwijt. Soms klik ik even aan, heb ik geen tijd direct te reageren en omdat het topic dan als gelezen staat, vergeet ik opnieuw te kijken. Paarden in de wei? ik wil gewoon paintjes in de wei en ga dus al niet bij algemeen ITP kijken, omdat je daar die enkeling nooit terug kunt vinden.
WN-ITP keek ik voorheen elke dag even of er wat nieuws was en dat was veel overzichtelijker. Ik kon in 1 oogopslag zien welke ik wel en nog niet gezien had.
Daarbij bloedt het WN-ITP nu helemaal dood. Er zijn zó weinig nieuwe topics en als ze er al zijn, worden ze meestal verplaatst.... weinig lol over dan.
Ik snap echt het probleem niet om het gewoon weer te veranderen als er zóveel mensen zijn die erover vallen. En er zijn nu genoeg goede redenen gegeven om het weer terug te draaien lijkt mij...? Of zit er bij de mods een stukje 'trots' van het niet toe willen geven dat het gewoon niet werkt..?