[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:53

Moniek schreef:
Kell_87 schreef:
Ja maar vanwaar meteen die hulpteugel enzo erbij?

dat je dan toch wat vaker moet gaan kijken ben ik bang voor

Sorry maar deze snap ik even niet..

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:54

rapido schreef:
Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn! Van schade en schande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Scheer je niet een beetje iedereen over 1 kam Rapido? De meeste mensen hier reageren niet op de westernsport als geheel maar op de nieuwe aanwinst van Moniek, die zij zelf hier voorstelt. Ik ben ook niet direct een voorstander van frequent gebruik van de slof, maar daar gaat het hier écht helemáál niet over. Beetje ongenuanceerde reactie.

Verder vraag ik me wel af wat Moniek nu gaat doen. Toch doortrainen of wat rustiger aan. Volgens mij is haar mening nog niet helemaal gevormd. Misschien eerst wat meer info inwinnen bij mensen die er echt verstand van hebben en waar je op vertrouwt.

Loody

Re: eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:56

Volgens mij, is zij niet op zoek naar een andere stal/trainer, en zegt ze gewoon ja en amen op jullie verbeterpunten.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:56

[quote="Moniek
ik respecteer jou mening prima.
alleen anderson is het ver te zoeken
[b]als jullie tegen 2 jarige inrijden zijn en dat kan ook goed hoor,,dan snap ik niet waarom stallen zoals bij rieky wendy madepolder fonck etc etc worden aanbevolen want dat gebeurd daar net zo hard[/b]als je daar een goede quarter koopt voor een hoop geld zijn deze dieren allemaal ingereden.
dus vraag ik me af of jullie echt weten waar je het overhebt? en dit bedoel ik met alle respect[/quote]

Ach, als je goed had gelezen had je gezien dat ik in beginsel enkel reageer op de stootteugel. Zie ik bij ons toch echt niet gebeuren terwijl iktoch best een groot aantal trainingen heb gezien. En nogmaals, ik ben het er ook niet altijd mee eens van wat ik zie.....Weet jij wel waa rje het over hebt? Men zegt van wel en daardoor ga ik twijfelen of je nu niet gewoon jouw trainer wil aanleggen met degenen waar wij mee komen.....Dus mijn tegenvraag: hoe oprecht ben je in het meegaan met de adviezen?

edit: precies mijn gevoel (ook na PB contactg) Loody
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 14-09-09 15:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:57

Moniek schreef:
Kell_87 schreef:
Ja maar vanwaar meteen die hulpteugel enzo erbij?

dat je dan toch wat vaker moet gaan kijken ben ik bang voor

Sorry maar deze snap ik even niet..[/quote]

dat er ook op die stallen dat gebeurd waar jullie zo optegen zijn

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:57

Moniek, wil je haar nu eerst nog een tijd op het land zetten of niet? Als dat zo is kunnen we je daar misschien ook mee helpen namelijk :)

Loody

Re: eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:58

@OKhannes zelfde gedachte dus ;)

Geloof er niet zo in

Popstra

Monica24 schreef:
rapido schreef:
Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn! Van schade en schande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Scheer je niet een beetje iedereen over 1 kam Rapido? De meeste mensen hier reageren niet op de westernsport als geheel maar op de nieuwe aanwinst van Moniek, die zij zelf hier voorstelt. Ik ben ook niet direct een voorstander van frequent gebruik van de slof, maar daar gaat het hier écht helemáál niet over. Beetje ongenuanceerde reactie.

Verder vraag ik me wel af wat Moniek nu gaat doen. Toch doortrainen of wat rustiger aan. Volgens mij is haar mening nog niet helemaal gevormd. Misschien eerst wat meer info inwinnen bij mensen die er echt verstand van hebben en waar je op vertrouwt.
Net als dus de western sport vaak over 1 kam geschoren word!

kidding

Moniek schreef:
hallo ik open deze topic om te kijken wat jullie mening hier over is.
Ik persoonlijk vind dat het niet verantwoord is dat paarden steeds jonger op hoger niveau rijden. gewoonweg omdat een paard op (laten we even een leeftijd pakken) 6 jarige leefijd nog vol in de groei zit en nog niet goed ontwikkeld is.
En dit heeft niets te maken met de natuurlijke aanleg van het paard.
graag luister ik naar jullie meningen.

>;) >;) ha mijn gevoel klopt......

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:59

Moniek schreef:
dat er ook op die stallen dat gebeurd waar jullie zo optegen zijn

Ja dat zal best en dat vind ik persoonlijk ook heel erg. Hoop alleen dat jij wat voorzichtiger ter werk gaat met je paardje en er zeunig op bent/wordt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:00

Monica24 schreef:
rapido schreef:

ja dat wou ik doen vragen aan mensen die er meer verstand van hebben.
en dan vraag ik zoals wie aan jullie? noem zelf een aantal namen en die worden dan ook goedgekeurd als mensen met verstand en die doen precies hetzelfde dat snap ik dan niet

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:00

Ah, er komt bij mij nu iets op van 'door de mand vallen'.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:01

váág verhaal helemaal na de quote, dan vraag ik me af wat ze dan jong vind, 1 jaar? gezien het feit dat ze dit vind kunnen.. :+ en schandalig, net alsof je een baby dwingt om te leren lopen. :n

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:01

Schamen jullie je nou niet dat jullie 10 pagina's lopen te gillen dat dit zo zielig is?

TS weet dat inmiddels vast wel dat bokt dat vind, en over vroeg inrijden van paarden zijn al behoorlijk veel topics over met de zelfde discussie.

TS: Leuk paard heb je, veel plezier er mee. :)
Laatst bijgewerkt door Oeless op 14-09-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:01

OKHannes schreef:
Ah, er komt bij mij nu iets op van 'door de mand vallen'.

hoezo door de mand vallen?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:02

Larissa3 schreef:
Schamen jullie je nou niet dat jullie 10 pagina's lopen te gillen dat dit zo zielig is?

TS weet dat inmiddels vast wel dat bokt dat vind, en over vroeg inrijden van paarden zijn al behoorlijk vee topics over met de zelfde discussie.

TS: Leuk paard heb je, veel plezier er mee. :)

bedankt voor jullie lieve reactie

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:03

waar gaat je paardje staan Moniek?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:04

Loody schreef:
waar gaat je paardje staan Moniek?

durf het bijna niet te zeggen maar in een stal :+ is een grapje he
op een westernstal hier in de buurt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:04

@ Moniek: ik vroeg al op pagina twee waarom men er voor kiest een paard op 2-jarige leeftijd op te leiden, dit was een vraag gebaseerd op jouw reactie op mijn post, omdat mijn bron niet goed genoeg was...

Kun je mij dat nog uitleggen?

Ging hierom:

Adil18 schreef:

Huh? Een 2-jarige onder het zadel met een veel te strakke bijzet en een oefening wat aanzet tot een spinn lijkt...Euh :?

Ik ben gisteren nog wezen kijken naar een 2-jarige quartermerrie samen met een man die ik les geef. De persoon die dit paard verkoopt heeft veel verstand van Quarters (zowel van de fok als van het rijden, heeft ook meerdere goede fokmerries en een eigen ggk dekhengst...) en benadrukte gisteren keer op keer dat het belangrijk is je niet door de lichaamsbouw van de Quarter voor de gek te laten houden, dat ze de tijd nodig hebben als ieder ander paard. Hij begint pas met 3,5/4 met rijden....

Moniek schreef:met alle respect dit paard staat bij een top trainer en top stal waar menig reining ruiter van droomt
Laatst bijgewerkt door Adil op 14-09-09 16:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Lady1969

Wat een leuk paardje!

Ik hoop dat je er op een verstandige manier mee omgaat..

Loody

mag ik vragen bij welke?

Snapte dat het een grapje was

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:05

Heino schreef:
Moniek, wil je haar nu eerst nog een tijd op het land zetten of niet? Als dat zo is kunnen we je daar misschien ook mee helpen namelijk :)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:07

Adil18 schreef:
@ Moniek: ik vroeg al op pagina twee waarom men er voor kiest een paard op 2-jarige leeftijd op te leiden, dit was een vraag gebaseerd op jouw reactie op mijn post, omdat mijn bron niet goed genoeg was...

Kun je mij dat nog uitleggen?

ik kanj e uitleggen waarom ze ervoor hebben gekozen dit soort paarden vroeg te beleren.
omdat dit futurity paarden zijn die dit straks mogen en kunnen rijden.
verder moet je even googlen wat dit inhoud.
dit zijn paarden die niet gekocht worden om een leuk gag proefje te doen of amateur klasse te rijden( geen belediging voor die dat wel doen)
dit soort paarden van deze afstammng hebben aan dekgeld al een vermogen gekost en moeten dit ook gaan opleveren.
ik denk ik weet dat dit bijvoorbeeld in de dressuur ook voorkomt en eigelijk in alle takken wel

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 16:08

Loody schreef:
mag ik vragen bij welke?

Snapte dat het een grapje was

vind het nooit zo fijn en netjes om naam en toenaam hierneer te zetten zeker niet in de=it aardige vijandelijke topic

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:09

Wat een leuk paardje zeg.

Jammer van de onstane discussie.
Helaas heeft iedereen zijn eigen mening hierover en sommige denken hierbij dat hun mening echt de beste is, waardoor ze een andere mening niet respecteren.

Heel veel geluk met je paardje en als je het zo op gaat pakken zoals je beschreven hebt dan ga je vast een hele mooie tijd tegemoet met je paardje.