Moniek schreef:Kell_87 schreef:Ja maar vanwaar meteen die hulpteugel enzo erbij?
dat je dan toch wat vaker moet gaan kijken ben ik bang voor
Sorry maar deze snap ik even niet..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rapido schreef:Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn! Van schade en schande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Monica24 schreef:Net als dus de western sport vaak over 1 kam geschoren word!rapido schreef:Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn! Van schade en schande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Scheer je niet een beetje iedereen over 1 kam Rapido? De meeste mensen hier reageren niet op de westernsport als geheel maar op de nieuwe aanwinst van Moniek, die zij zelf hier voorstelt. Ik ben ook niet direct een voorstander van frequent gebruik van de slof, maar daar gaat het hier écht helemáál niet over. Beetje ongenuanceerde reactie.
Verder vraag ik me wel af wat Moniek nu gaat doen. Toch doortrainen of wat rustiger aan. Volgens mij is haar mening nog niet helemaal gevormd. Misschien eerst wat meer info inwinnen bij mensen die er echt verstand van hebben en waar je op vertrouwt.
Moniek schreef:hallo ik open deze topic om te kijken wat jullie mening hier over is.
Ik persoonlijk vind dat het niet verantwoord is dat paarden steeds jonger op hoger niveau rijden. gewoonweg omdat een paard op (laten we even een leeftijd pakken) 6 jarige leefijd nog vol in de groei zit en nog niet goed ontwikkeld is.
En dit heeft niets te maken met de natuurlijke aanleg van het paard.
graag luister ik naar jullie meningen.
Monica24 schreef:rapido schreef:Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn! Van schade en schande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Scheer je niet een beetje iedereen over 1 kam Rapido? De meeste mensen hier reageren niet op de westernsport als geheel maar op de nieuwe aanwinst van Moniek, die zij zelf hier voorstelt. Ik ben ook niet direct een voorstander van frequent gebruik van de slof, maar daar gaat het hier écht helemáál niet over. Beetje ongenuanceerde reactie.
Verder vraag ik me wel af wat Moniek nu gaat doen. Toch doortrainen of wat rustiger aan. Volgens mij is haar mening nog niet helemaal gevormd. Misschien eerst wat meer info inwinnen bij mensen die er echt verstand van hebben en waar je op vertrouwt.
Larissa3 schreef:Schamen jullie je nou niet dat jullie 10 pagina's lopen te gillen dat dit zo zielig is?
TS weet dat inmiddels vast wel dat bokt dat vind, en over vroeg inrijden van paarden zijn al behoorlijk vee topics over met de zelfde discussie.
TS: Leuk paard heb je, veel plezier er mee.
Adil18 schreef:@ Moniek: ik vroeg al op pagina twee waarom men er voor kiest een paard op 2-jarige leeftijd op te leiden, dit was een vraag gebaseerd op jouw reactie op mijn post, omdat mijn bron niet goed genoeg was...
Kun je mij dat nog uitleggen?