[WN] [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP update pagina 12

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:14

Nu is het zo dat daar waar het vooral om draait, of waar de nadruk op ligt (of meerderheid van is), het topic daarheen gaat. Dus een topic met twee grondwerkfoto's en tien WNrijfoto's zou ik laten staan.

Verder gaat het om rijstijl, en niet om tack.

Maar de twijfel/'irritatie' is me duidelijk, bedankt voor je post Enya.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:15

Lan en Wiz horen gewoon op western, maakt niet uit wat er voor tuig op ligt op dat moment, dat zijn foto's die je met je medewesternruiters wilt delen. De rest van Bokt kent jullie verhaal niet, weet niet dat wij plaatsvervangend retetrots zijn als jij een buitenschuiffoto plaatst waarop jij met een grote grijns op Wiz zit. Die weten niet waarom. Net zo min waarom ik moet lachen als ik een keurig in frame lopende Lan zie met een kleuter op d'r rug, terwijl ik weet dat ze diezelfde dag jou het bloed onder je nagels uit kan halen door zich volslagen achterlijk te houden en vooral niet te begrijpen wat de bedoeling is.

Laat western gewoon western blijven...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:45

Eerlijk gezegd vind ik toch wel dat als een 'westernpaard' puur Engels dressuurmatig gereden wordt, zulke foto's nou niet bij western thuis horen, omdat je op dat moment echt in een andere discipline bezig bent die dan ook niet direct met western te maken heeft (behalve dan dat dat paard eerder op western-wijze gereden werd).
Dus ergens zal toch wel een grens moeten komen, van wat nog wel en wat niet als western aangemerkt wordt, al snap ik dat zo'n grens wel lastig te trekken zal zijn ...
Het is van foto's sowieso lastig te zien hoe je precies rijdt, je ziet alleen een bepaald type paard en tack, hoe je rijdt kun je niet zien. Wij gebruiken bijv in de western training van onze reining ruin ook gewoon oefeningen uit de Engelse dressuur, omdat die prima werken en op dat moment voorzien in de trainingsbehoefte. En tsja, rijd ik dan western of dressuur?

Maar voorbereidend (grond)werk bij jonge westernpaarden of als afwisseling van het rijden, evenals longeren/werken aan leadrope met paarden kan wat mij betreft ook prima bij western ITP. Staat dan immers in nauw verband met het rijden zelf.
Datzelfde geldt wat mij betreft voor rijden met andere of geen optoming (bitloos, neckrope).

Anya

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:50

Dat is dus wat ik bedoel Simodi. Dat kun je niet zien. Tenzij de teugels in gigantische bogen hangen. Maar voor het zelfde geld is dan een engelse ruiter aan het uitstappen op een paard met toevallig een westernzadel.

Laten we eerlijk zijn: het gros van de bokkers wil juist zijn/haar foto's NIET bij western ITP hebben. Dus als je ze er wel plaatst heb je daarvoor een goede reden.

Enneh.. als er nu gehunterd wordt.. met engels zadel, engelse broekjes, capjes en optoming. Doen we dat dan naar Rijtechnisch? Lijkt me wel lachen. Commentaar zal spectaculair worden :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:53

Het enige wat ik kan zeggen is; dat wat Sonja zegt :P Daar ben ik het roerend mee eens. Al behoor ik nog niet bepaald tot de vaste kern hier, ik krijg wel altijd leuke reacties waaraan ik merk dat mijn Bluetje al herkend wordt. Zo had ik dus dat buitenrij topic geplaatst waar ze zo lekker dwars was. Die was nog wel toegestaan, ben ik het ook mee eens want op buitenrit wordt er ook gewerkt, geoefend en gecorrigeerd = trainen. Daarna een leuk verzameltopic neergezet om ook nog te laten zien hoe geweldig ze eigenlijk is. Die is meteen verplaatst. Nog even PB contact gehad met betreffende mod omdat ik het jammer vond, omdat ik al wist dat mijn topic binnen no time zou verdwijnen tussen al die anderen bij RIJ-ITP. En zoals ik al verwachtte kwamen er ook (bijna) geen reacties meer van hier. Terwijl ik juist zo trots ben op mijn meisje. Helemaal druk geweest met foto's uitzoeken. Voor niks :S

Meest interessante was een conversatie tussen 'lovingtweety' en degene die op een van de fotos op Blue reed of ze elkaar misschien wel kenden van een zekere dressuurmanege hier in de buurt. Leuk :Z

Ook nog een reactie van iemand die niet eens gekeken had, want het was een leuke foto (terwijl het er 8 waren).

Vond het best frustrerend, zal maar zeggen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:03

Anya schreef:
Enneh.. als er nu gehunterd wordt.. met engels zadel, engelse broekjes, capjes en optoming. Doen we dat dan naar Rijtechnisch? Lijkt me wel lachen. Commentaar zal spectaculair worden :j

Haha idd, ik krijg bijna zin om het uit te proberen. :=

Ben het ermee eens dat het onwijs jammer is omdat we een klein hecht cluppie zijn. Ik rijd bijvoorbeeld alleen nog recreatief en voornamelijk in het bos. Ik moet eventuele foto's dus bij de grote massa presenteren terwijl de mensen hier ons verhaal kennen. Zoals dat bij de meeste westernbokkers het geval is.

Onnodig en in de praktijk is gebleken dat het totaal niet gewaardeerd wordt. Bokt is er toch voor de bokkers, niet voor de moderators...?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:05

Wat Sonja zegt _/-\o_
Anya schreef:

Ik zou mijn hunterfoto's het liefst ook gewoon op WN zetten.....scheelt een hoop commentaar, want geen commentaar over halshouding en zo.....nu gaan ze de huiskamer gewoon in :o Snap dat het bij hunter helemaal lastig is ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:08

Anya schreef:

Oh ja, niet aan gedacht ... :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:11

Ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat een/de moderator mijn foto's van Buzzy@rijden met neckrope heeft verplaatst van Grondwerk enz naar WN-ITP, tot mijn grote (positieve ;) ) verrassing! Dus het kan wel en 'ze' proberen het wel zo goed mogelijk te doen ...

bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:15

Sonja schreef:
Tja, de beste suggestie die ik kan doen is:
Laat ons alsjeblieft gewoon via Bokt-western met elkaar communiceren. We zijn een kleine gemeenschap, geïnteresseerd in elkaars paarden, en in de grote massa raken we 'lost'. Wij zijn niet geïnteresseerd in de massa, de massa niet in ons, dus laat ons nou gewoon ons eigen groepje zijn en gewoon lekker van elkaars foto's kunnen genieten zonder elke keer uit te hoeven leggen aan alle buitenstaanders waarom we met scharenbit rijden, waarom we bepaalde oefeningen doen etc...
Wij ZIJN geïnteresseerd in elkaars weide-, grondwerk-, buitenrij-, groom-, trainings- EN wedstrijdfoto's...

Hier sta ook ik volledig achter!! Heb net een nieuw paardje, maar ik plaats geen foto's!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:36

Het maffe is dat nu een moderator (of meerdere) moet beslissen of iets 'western' genoeg is voor WN-ITP of niet :\
En dat leidt kennelijk nogal eens tot meningsverschillen -O-
Weet je wie zoiets volgens mij het beste kan beoordelen? Degene die de foto's plaatst! :)*
Ik mag toch aannemen dat iemand een goede reden heeft om zijn/haar foto's op het westernforum te plaatsen :))

Als een westernpaard, dat doorgaans met westernzadel en bit wordt gereden, ter afwisseling eens met barebackpad en rope halter getraind wordt, is het dan ineens geen westerntraining meer? En waar horen foto's van hunter-, of halter- of in hand trail-trainingen thuis? :?
Laat de topicstarter toch beslissen waar een topic thuishoort! Dat heeft in het verleden maar zelden of nooit problemen opgeleverd.
En als er dan toch twijfel onstaat (dat wordt zeker weten snel genoeg door de WN-bokkers opgepikt ;)), kan een moderator altijd nog op een motivatie van TS vragen :)

De fototopics over het zadelmak maken van Probie mbv dubbele lijnen en ponying (can you get more western than that?) en die van Sonja d'r voormalige wedstrijdtopper op buitenrit, horen IMO zeker thuis op WN-ITP :j

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:07

_/-\o_ Sonja, Anya en WB _/-\o_

Meer woorden hoeven we er niet aan vuil te maken, dit is waar het om gaat en wat het is.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:26

ik sluit me er volledig bij aan!
heb nog ene hunterfilmpje van vorige week, wara moet ik die posten?? :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:27

Een 'echt' hunterfilmpje hoort gewoon op WN ITP. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:28

Doe maar bij RIJ-ITP dan ga ik vast in m'n broek zitten plassen van het lachen voor de reacties die erop gaan komen :P

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:29

maar wat is nou een "echt" hunterfilmpje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:30

Ook ik sluit me aan bij de rest.
Dat t niet werkt is duidelijk...

Dus een nep hunterfilmpje niet? Wat is t verschil tussen echt en nep? :?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:31

Hunter is gewoon een Westerndiscipline dus hoort gewoon op WN ITP. :)

Als het hier dus om hunter gaat en niet om dressuur (vandaar dat 'echt') dan hoort die gewoon op WN hoor. :)
De scheidslijn daartussen zou mogelijk lastig kunnen zijn en daarom voor de zekerheid ietsje verder ingekleed.

Het is niet mijn bedoeling om nog meer verwarring te scheppen.

Westerndisciplines horen gewoon op WN ITP.

Edit: ik wil echt geen verwarring scheppen, dus past mijn post nog even aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:33

Ah! Nu weet ik t! Dressuur is gewoon nep-hunter! :+ ;)

TM die verwarring is er al! Dat blijkt. ;)

Ik vind t zo jammer he, die stomme regeltjes! Vroeger, zonder die regels, was t echt leuk. Iedereen die zich met [discipline] bezighield, plaatste foto's van zijn/haar westernpaarden in allerlei hoedanigheden. Allemaal leuke topics. Toen kwamen die stomme regels...hoop topics verdwenen in de massa en werden niet meer begrepen, hoop mensen besloten geen foto's meer te plaatsen enzo...en nu...nu bloedt t gewoon dood... Zonde hoor! Heel zonde!!! :n
Laatst bijgewerkt door Jessica op 10-05-10 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:34

Sonja schreef:
Doe maar bij RIJ-ITP dan ga ik vast in m'n broek zitten plassen van het lachen voor de reacties die erop gaan komen :P

ga er ff over dneken of ik mezelf openbaar wil maken met schaamleertje en nieuwe leren laarzen _O-

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:39

Dus concreet: wat zou je willen? Alle foto's terug naar WN ITP? En wat als je je iets 'bescheidener' zou opstellen, wat dan? (En nee, niet dat er iemand niet bescheiden is, voordat iemand daar over valt ;))
Hier je kans om te roepen. Ik kan niets beloven, maar kan wel alle inzichten en ideeën meenemen.
'Vroeger was alles beter' of 'gewoon álles op WN ITP' is lastig, dus doe je suggestie.
(Mag overigens voor het hele Westerngedeelte/Bokt, je mag me áltijd pb'en, graag - inderdaad, liever niet in dit topic ivm overzicht)

Mits netjes onderbouwd, netjes gebracht wil ik juist heel erg graag tips/ideeën enz. ontvangen - ik sta daar heel erg voor open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:02

Gewoon weer alle foto's van westernmensen die er duidelijk voor kiezen de foto's bij [discipline] te plaatsen, ook laten staan bij WN-ITP!
Dat werkte vroeger goed, was nooit een probleem mee. Ik snap ook eigenlijk nog steeds niet waarom dat persé veranderd moest worden.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:05

Idd, gewoon weer alle rij- wedstrijd- trainings- weide- foto's bij elkaar.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:33

crazycactus schreef:
Idd, gewoon weer alle rij- wedstrijd- trainings- weide- foto's bij elkaar.

Met de toevoeging "WN-foto's" dan :P
Mee eens :j En waarom niet? Als al de moeite is genomen om een apart gedeelte van Bokt in te ruimen voor westernonderwerpen, waarom moeten sommige foto's van de westernonderwerpen op het algemene gedeelte van Bokt worden geplaatst? Ik vind dat niet logisch :n

Machtig mooi dat er afzonderlijke topics als HAW, Rijden ITP, Jeugd-ITP, Kraamstal-ITP etcetc bestaan, maar dat kan voor een min of meer beperkte groep gebruikers als de westernbokkers toch best worden samengevoegd? Ik kan me niet voorstellen dat het aanbod zo enorm zal zijn dat het er onoverzichtelijk van wordt en het beheren van een dergelijk topic lijkt mij eenvoudiger dan het huidige beleid (van wikken, wegen en verplaatsen etc).

Nogmaals, ik denk dat de de verantwoordelijkheid voor het juist plaatsen van een fototopic het beste bij de gebruiker zelf kan worden neergelegd :)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:34

Waar vallen de foto's van de Horse&Dog Trail, NTR en de FFT dan onder?