[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:32

astridelise schreef:
Het enige wat ik wil zeggen is, dat zulke trainingsstallen erg commercieel en zakelijk zijn en daardoor het geld veelal op de eerste plaats komt. Ik maak een trainings- en handelsstal van dichtbij mee en daar gebeuren dingen waar ik het koud van krijg.

Is dit het paardje waar ik de naam Brownie voor bedacht heb? Veel plezier met haar enne doe wel voorzichtig met zo'n kostbaar bezit.

ja klopt en bedankt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:34

astridelise schreef:
Het enige wat ik wil zeggen is, dat zulke trainingsstallen erg commercieel en zakelijk zijn en daardoor het geld veelal op de eerste plaats komt. Ik maak een trainings- en handelsstal van dichtbij mee en daar gebeuren dingen waar ik het koud van krijg.

Is dit het paardje waar ik de naam Brownie voor bedacht heb? Veel plezier met haar enne doe wel voorzichtig met zo'n kostbaar bezit.

Daarom blijft de raad naar Ts, zoek eerst nog een weide tot na de winter en herbegin dan rustig opnieuw.
Met respect naar het paard en opbouwend. Als ze dit wil onder deskundige begeleiding is dat enkele haar zaak en kan je dat enkel toejuichen. Maar Ts blijf aub altijd scherp en kritisch. Het is een blijft jouw paard, jij bent er verantwoordelijk voort en bepaalt het ritme.

Hoe zorgzamer je ermee omgaat hoe langer je kan genieten.
Het is leuk hoor al die leuke oefeningen en zeker verleidelijk om dit snel voor elkaar te krijgen. Maar haast en spoed is zelden goed.

Veel succes nog met je paard

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:35

Midasje schreef:
_Sigrid_ schreef:
Midasje:
Dat is echt een fabeltje! Een leugen van de bovenste plank. Hoog tijd dat dat er eens uitgeslagen wordt.
Een paard van 2 is nog niet voldoende gegroeid om er maar op te gaan zitten. En dan heb ik het nog niet eens alleen over botten en gewrichten, maar ook over spiermassa. Een paard moet eerst leren dragen voordat je hem met je ruitergewicht belast.

En iedereen maar verbaasd dat er zoveel paarden met arthrose, spat, peesblessures en HKO rondlopen. RARA, hoe zou dát nou toch komen???

Dat vindt jij een fabeltje. Ik ben het daar zeker niet mee eens. Al deze klachten komen niet door het vroege inrijf=den hoor maar door het verkeerd inrijden. Je maakt mij niet wijs dat er verschil in zit of je een paard inrijdt met 2, 3 of 4 jaar als je het dan echt goed wilt doen wacht dantot ze een jaar of 6 zijn. Maar dat doet niemand ;)

moniek waar zit jij dan Cuijk/Grave als je 10 min van Nijmegen woont. Ik weet dat Arthur nog wat hier ook in de buurt zit.

maar als jullie dat ok vinden dan kan je alles wat jullie net zeiden overboord gooien

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:35

Moniek schreef:
met alle respect dit paard staat bij een top trainer en top stal waar menig reining ruiter van droomt

:+ Met alle respect, bij mij kwam hij met geen voet op het erf. En ruiters die van dit soort praktijken dromen ook niet.
Dat filmpje valt onder dierenmishandeling.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:36

Bandida schreef:
Moniek schreef:
met alle respect dit paard staat bij een top trainer en top stal waar menig reining ruiter van droomt

:+ Met alle respect, bij mij kwam hij met geen voet op het erf. En ruiters die van dit soort praktijken dromen ook niet.
Dat filmpje valt onder dierenmishandeling.

helemaal gelijk

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:36

Hoi Moniek!

Goed dat je eens verder gaat kijken naar andere trainers c.q. stallen!
Ik raad je deze aan: http://www.kings-crossing.nl/

Ze zit in Wellseind, bij Nederhemert, regio Heusden - Den Bosch.

Succes met je nieuwe paardje!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:37

Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn! Van schade en schande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:38

Mag ik vragen waardoor je zo ineens van gedachten bent veranderd Moniek?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:40

Moniek schreef:
Adil18 schreef:
Huh? Een 2-jarige onder het zadel met een veel te strakke bijzet en een oefening wat aanzet tot een spinn lijkt...Euh :?

Ik ben gisteren nog wezen kijken naar een 2-jarige quartermerrie samen met een man die ik les geef. De persoon die dit paard verkoopt heeft veel verstand van Quarters (zowel van de fok als van het rijden, heeft ook meerdere goede fokmerries en een eigen ggk dekhengst...) en benadrukte gisteren keer op keer dat het belangrijk is je niet door de lichaamsbouw van de Quarter voor de gek te laten houden, dat ze de tijd nodig hebben als ieder ander paard. Hij begint pas met 3,5/4 met rijden....

Ook in topstallen worden weleens fouten gemaakt door paarden veel te zwaar te belasten, juist een topruiter zou zijn verstand moeten gebruiken en weten dat je beter niet op een 2 jarige kan gaan zitten en zeker geen belastende oefeningen kan vragen, ongeacht welke tak van de sport je ook beoefend.
Doe je dat wel dan kan ik je vertellen dat zo'n paard niet oud wordt, alle risico's van dien.

Succes.

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:41

Ladygiroc schreef:

Dat vraag ik mij nou ook af..

Eerst was er niks van onze meningen goed en wist je alles beter en nou opeens is alles ja en amen.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:41

[quote="rapido"]Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! [b]En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn![/b]Van schade en chande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf![/quote]

Wordt lastig bij ons...zijn zo goed als altijd toeschouwers, of eigenaren die (ook onafgesproken) naar de training van hun paard komen kijken.....en dan sta ik toch echt op een van de grotere reiningstallen. En ben het echt niet altijd met alles eens, maar dat ben ik bij dressuurstallen ed ook niet.....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 14-09-09 15:45, in het totaal 4 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:42

Kell_87 schreef:
Ladygiroc schreef:

Eerst was er niks van onze meningen goed en wist je alles beter en nou opeens is alles ja en amen.
dat is toch wat jullie hier zo graag willen zien!!!

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:43

rapido schreef:
Hier ook een western liefhebber. ik sta versteld van alle Engels rijdende ruiters die hier komen koekeloeren! toch best veel interesse voor western dus! is dat omdat Anky regelmatig in een western zadel kruipt?? Ik persoonlijk ben het ook niet eens met wat er op het filmpje gebeurt maar ieder zn keus! En lieve mensen jullie moesten eens weten wat er op die zogenaamd goede trainingsstallen gebeurt (engels en western) achter geloten deurtjes en op tijden dat er geen toeschouwers zijn! Van schade en schande ben ik zelf ook wijzer geworden. En dan nog iets; op de stal waar ik sta (engels en western) rijden 9 van de 10 dressuur ruiters met slof om het kwpnertje lekker rond te rijden en hem buiten in bedwang te houden! das heel gewoon hier in de omstreken hoor! Dus idd verbeter de wereld en begin bij jezelf!

Komen koekeloeren??dit staat gewoon onder actieve onderwerpen en iedereen komt hier op.hoef je geen onderwerpen voor aan te klikken hoor..
slof rijden mag maar die dressuurpaardjes zijn vast geen 2 jaar!!daar gaat het om..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:43

Moniek schreef:
Adil18 schreef:
Huh? Een 2-jarige onder het zadel met een veel te strakke bijzet en een oefening wat aanzet tot een spinn lijkt...Euh :?

Ik ben gisteren nog wezen kijken naar een 2-jarige quartermerrie samen met een man die ik les geef. De persoon die dit paard verkoopt heeft veel verstand van Quarters (zowel van de fok als van het rijden, heeft ook meerdere goede fokmerries en een eigen ggk dekhengst...) en benadrukte gisteren keer op keer dat het belangrijk is je niet door de lichaamsbouw van de Quarter voor de gek te laten houden, dat ze de tijd nodig hebben als ieder ander paard. Hij begint pas met 3,5/4 met rijden....

Ook in topstallen worden weleens fouten gemaakt door paarden veel te zwaar te belasten, juist een topruiter zou zijn verstand moeten gebruiken en weten dat je beter niet op een 2 jarige kan gaan zitten en zeker geen belastende oefeningen kan vragen, ongeacht welke tak van de sport je ook beoefend.
Doe je dat wel dan kan ik je vertellen dat zo'n paard niet oud wordt, alle risico's van dien.

Succes.[/quote]

ik respecteer jou mening prima.
alleen anderson is het ver te zoeken
als jullie tegen 2 jarige inrijden zijn en dat kan ook goed hoor,,dan snap ik niet waarom stallen zoals bij rieky wendy madepolder fonck etc etc worden aanbevolen want dat gebeurd daar net zo hard
als je daar een goede quarter koopt voor een hoop geld zijn deze dieren allemaal ingereden.
dus vraag ik me af of jullie echt weten waar je het overhebt? en dit bedoel ik met alle respect

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:43

Ik vind het een leuk paardje zeg. Ben niet zo thuis in de western,
maar vind hem/ haar er leuk uitzien. Over die leeftijd ga ik geen uitspraak doen,
want er zijn zoveel manieren van trainen en iedereen heeft er z'n eigen
mening over, en iedereen vind iets anders goed. Sommige mensen
en boeken zeggen zelfs dat het beste voor een paard is om pas ingereden te
worden rond z'n 7e, en daar is ook niet iedereen mee eens. Zo heeft
iedereen z'n eigen ideeën en jij bent ook niet diegene die hem heeft gefokt en
ingereden, dus dar had jij eerder ook nooit wat over te zeggen. Verder vind ik het
dier er leuk uitzien en ik hoop echt dat je er heel veel plezier en geluk
mee krijgt! Heb je nog plannen dan voor het paardje? Later wedstrijd ofzo?
Echt helemaal verder ook met western?
En even een ander vraagje, heb je nog een foto? Waar ze gewoon staat of van haar hoofdje?
Krijg je een beter beeld hoe het eruit ziet, het filmpje was iets donker.
Ziet er verder leuk uit hoor, daar niet van!

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:44

Evelli schreef:
Moniek schreef:
he,he naar 2 weken geduldig moeten wachten ga ik ze morgen ophalen. :P
Mijn lieve 2 jarige topper whizday n hollywood!! ;)
heb alleen een kort filmpje nog maar naar morgen vast veel meer foto's van ons nieuwe fam lid!!

http://www.youtube.com/watch?v=f_gp9am4LbY

doei doei

Is dit voor een 2 jarig paardje niet allemaal een beetje veel?
Al bereden worden, bijgezet zijn en met de kin op de borst getrokken worden en dan ook nog imo 'moeilijke' oefeningen uitvoeren?
Diertje gaat er gewoon kreupel van lopen

Vind het er absoluut niet fijn uitzien en geloof ook niet dat het paardje zich er fijn bij voelt :n
Kan je niet beter nog 1,5 jaar wacht voor je dit soort dingen gaat vragen van je nieuwe puppypaardje?

Ik ben het helemaal met je eens, ik schrik hier dus echt van! Zo'n moeilijke oefening op zo'n leeftijd?! Met zo'n stomme hulpteugel er ook nog bij.... Zowieso is 2 jaar echt veeel te vroeg om in te rijden, je kunt ook zien dat dit paardje hier veel moeite mee heeft bah :(

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:45

Lotte_Wessel schreef:
Ik vind het een leuk paardje zeg. Ben niet zo thuis in de western,
maar vind hem/ haar er leuk uitzien. Over die leeftijd ga ik geen uitspraak doen,
want er zijn zoveel manieren van trainen en iedereen heeft er z'n eigen
mening over, en iedereen vind iets anders goed. Sommige mensen
en boeken zeggen zelfs dat het beste voor een paard is om pas ingereden te
worden rond z'n 7e, en daar is ook niet iedereen mee eens. Zo heeft
iedereen z'n eigen ideeën en jij bent ook niet diegene die hem heeft gefokt en
ingereden, dus dar had jij eerder ook nooit wat over te zeggen. Verder vind ik het
dier er leuk uitzien en ik hoop echt dat je er heel veel plezier en geluk
mee krijgt! Heb je nog plannen dan voor het paardje? Later wedstrijd ofzo?
Echt helemaal verder ook met western?
En even een ander vraagje, heb je nog een foto? Waar ze gewoon staat of van haar hoofdje?
Krijg je een beter beeld hoe het eruit ziet, het filmpje was iets donker.
Ziet er verder leuk uit hoor, daar niet van!

ik wil zeker wedstrijden gaan rijden daar heb ik haar voor gekocht
verder badankt voor je nette reactie

kidding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:45

Kell_87 schreef:
Ladygiroc schreef:

....Er klopt hier iets niet :? ts heeft ervaring genoeg om te zien dat deze trainings methode niet klopt.....

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:46

Dat vindt jij een fabeltje. Ik ben het daar zeker niet mee eens. Al deze klachten komen niet door het vroege inrijf=den hoor maar door het verkeerd inrijden. Je maakt mij niet wijs dat er verschil in zit of je een paard inrijdt met 2, 3 of 4 jaar als je het dan echt goed wilt doen wacht dantot ze een jaar of 6 zijn. Maar dat doet niemand ;)

moniek waar zit jij dan Cuijk/Grave als je 10 min van Nijmegen woont. Ik weet dat Arthur nog wat hier ook in de buurt zit.[/quote]

maar als jullie dat ok vinden dan kan je alles wat jullie net zeiden overboord gooien[/quote]

??

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:47

Kell_87 schreef:
Ladygiroc schreef:

....Er klopt hier iets niet :? ts heeft ervaring genoeg om te zien dat deze trainings methode niet klopt.....[/quote]

er klopt zeker iets niet zie mijn 1na laatste post

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:47

Ik HOOP dat jij hem wat vriendelijker gaat rijden! :=

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:48

Midasje schreef:

moniek waar zit jij dan Cuijk/Grave als je 10 min van Nijmegen woont. Ik weet dat Arthur nog wat hier ook in de buurt zit.

maar als jullie dat ok vinden dan kan je alles wat jullie net zeiden overboord gooien[/quote]

??[/quote]

je zegt dat arthur neem ik aan uit vorstenbosch? anders sorry dat bedoelde je iemand anders

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:49

Ja maar vanwaar meteen die hulpteugel enzo erbij?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:51

Kell_87 schreef:
Ja maar vanwaar meteen die hulpteugel enzo erbij?

dat je dan toch wat vaker moet gaan kijken ben ik bang voor

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:52

Ja idd die Arthur, weet niet of het iets is ben daar een x een zadel wezen kopen.