[WN] [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP update pagina 12

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:58

Wranglerbutt schreef:
Het idiote is dat de foto's van iemand die haar foto's (Paint rondsturen in de bak met 'n neckrope) bewust bij
[GVL-ITP] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren foto's had gezet, door 'n mod naar WN-ITP zijn verplaatst :?
Zeker omdat ze op een westernzadel zit?

Ja daar heb ik me ook weer over zitten verbazen :?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het inmiddels een beetje flauw begin te vinden. Het lijkt wel of het niet serieus genomen wordt.... Het nodigt niet uit om foto's te gaan plaatsen, misschien is dat de reden wel.... ;(

Edit:
(Niks ten nadele van dit topic!) [WN-ITP] Probie met zadel Maar is dit dan wel training :? er zit niemand op..... Ponying is toch een vorm van 'buitenrijden'? Hoe wordt dit dan beoordeeld? Of telt het alleen als het in een bak is?

Edit2:
Waarom is dit wel toegestaan? Paard rijdt niet in bak... [WN-ITP] Bluetje lekker dwars!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:04

Ik wil best hier best van gedachten over wisselen, maar zou wel graag willen dat er dan een prettige discussie is, waarbij er dus open en eerlijk gediscussieerd wordt. Dit even voor de duidelijkheid. Ik zal mijn best doen om te inventariseren. Ik kan sowieso niets beloven, en overleg zal altijd even duren.

Ik begrijp heel goed dat er nu om een update wordt gevraagd. Daar kan ik eerlijk over zijn: door afwezigheid/verminderde activiteit van mijn kant (niet duidelijk zichtbaar geweest voor de schermen) is die er nog niet. Ik dat opzicht is er dus nog even geduld nodig, sorry. Ik ben er wel mee bezig. :)

Daarbij wil ik jullie vragen rekening te houden met het feit dat teamleden, en dus ook mods, nooit uitspraken zullen doen over derden.

Wat betreft andere topics:

ik mod ook op GVL en dus ook GVL ITP: daar horen zeker geen foto's onder de man, alleen werk vanaf de grond.

Er is inderdaad een vergissing gemaakt bij het topic essiedepessie. Dat topic is dan ook teruggeplaatst.

Ik begrijp dat er onduidelijkheid is, en kan mij dat ook wel voorstellen.

De regels nu:
Alleen werkfoto's. Dus waarbij er duidelijk Western getraind wordt. Dus halsterfoto's, trail, basiswerk, enz. Bijzondere evenementen zoals speciale trailrides, kunnen daar ook onder vallen.
Op WN ITP horen nu geen fotoshoots, weifoto's, foto's van je tack of veulen, buitenritfoto's, enz.

Het heeft dus absoluut niets met het tack of ras te maken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:38

Maar waarom zijn deze IMO toch zeer vreemde regels gemaakt???
Wie heeft er last van als gewoon alle WN foto's hier staan? Ja de klagers, dat snap ik wel maar die heb je overal.
Nu maken jullie alle WNers ongelukkig met deze te ver doorgevoerde regelementen, dat lijkt mij toch echt niet de bedoeling.
Toen ik Mod was hadden we deze regel niet en dat werkte volgens mij prima, tenminste ik had nooit een probleem dus snap het gewoon echt niet!

TurdusMerula

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:41

De regels zijn er omdat q/p/a's in de wei niet anders zijn dan andere paarden in de wei. Ook op andere subfora (ITP die hoort bij bijv. aangespannen rijden of SGW) staan deze foto's gewoon op ITP.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:47

@turdus dat is wel zo, maar als ik weidefoto's plaats bij de gewone itp krijg ik echt maar 4 reacties. Terwijl op WN iedereen mijn paarden kent en dus kijken en reageren. Dat is toch veel leuker.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:49

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:50

Weet ik maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar dus echt nooit kijk, en met mij vele ben ik bang ;(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:07

Volgens mij heb ik het ergens anders en eerder ook weleens geschreven: de sticky en bijvoorbeeld de creatie van rij-ITP: allemaal oplossingen voor een niet-bestaand probleem. En binnenkort komt er vast weer een nieuwe rubriek bij om de problemen die ontstaan door de 'oplossingen' onder te brengen.

Ooit is er met bijvoorbeeld WN-ITP begonnen om een groep ruiters hun eigen foto plekje te bieden op bokt. Daarna is dat ook gedaan voor de endurance ruiters, de aangespannen rijders etc. De doelstelling was destijds om het allemaal niet onder te laten sneeuwen bij al het dressuur en spring geweld.

Blijkbaar is er daarna iets gebeurd wat ertoe heeft geleid om de eerste beslissing grotendeels terug te draaien: alleen 'werkfoto's' mogen nog maar in de speciale onderdelen geplaatst worden. De rest moet naar HAW, ITP en tegenwoordig dus rij-ITP. Waar alles dus weer volledig in de anonimiteit verdwijnt.

Om Sonja's topic maar weer als voorbeeld te gebruiken: voordat haar topic naar ITP werd verplaatst kreeg ze veel enthousiaste reacties omdat de mensen het verhaal achter haar en milena kennen. Na de verplaatsing is het niveau van de enkele reactie die er nog kwam gedaald naar 'leuk paardjuh'. Is dat dan wat bokt wil bereiken?

En om op de opmerking over qpa's op de wei terug te komen. Westernpaarden zijn niet ras afhankelijk. Mijn paard is niet westernpaard af zodra ik het zadel af doe. Ook al is het dan geen qpa.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:27

Vera schreef:
Maar waarom zijn deze IMO toch zeer vreemde regels gemaakt???
Wie heeft er last van als gewoon alle WN foto's hier staan? Ja de klagers, dat snap ik wel maar die heb je overal.
Nu maken jullie alle WNers ongelukkig met deze te ver doorgevoerde regelementen, dat lijkt mij toch echt niet de bedoeling.
Toen ik Mod was hadden we deze regel niet en dat werkte volgens mij prima, tenminste ik had nooit een probleem dus snap het gewoon echt niet!

Moet je je voorstellen wat er gebeurt. Ik ga op Wiz (1.80 naar buiten) met een westernzadel erop. Hij loopt heel braaf (wat hij eerder niet deed) en ik zet foto's neer. Omdat ik er trots op ben dat mijn bikkel buiten zo netjes loopt. Maar Wiz is nog steeds 1.80, ik heb dan bijvoorbeeld geen cap op, en dus krijg ik een ongelofelijke hoeveelheid goedbedoelde en minder goedbedoelde opmerkingen over hoe groot hij is, waarom geen dressuurzadel, en waarom geen cap. Ik word daar zó moe van. Terwijl ik alleen maar wil laten zien dat hij normaal loopt op een buitenrit. Of dat het zijn eerste brave buitenrit is, of dat de omgeving zo mooi is vanaf een hoog paard.

Ik snap werkelijk niet waarom dat niet op WNITP mag/kan staan. Alsof je op zo'n buitenrit niet traint. Bijvoorbeeld aan "loop netjes rechtuit, schrik niet van een grote witte steen o.i.d.).

Hetzelfde voor het topic van Mileen.
Meleen liep vroeger heel veel wedstrijden. Heel veel wn-ers kennen haar.Heel veel wn-er hebben meegeleefd met Sonja, Dick en Mileen toen het niet meer zo goed ging met haar en ze 'met pensioen' moest. Nu staat het eigenwijste Fjordje van Westernland opeens weer met foto's op bokt. HET GAAT GOED MET HAAR. SUPER.

En wat gebeurt er: de foto's worden verplaatst. Zodat niemand ze meer ziet en elders een topic ontstaat van gewoon een fjord op buitenrit, maar dat was de strekking van de boodschap niet. De strekking was een paar mensen te laten zien hoe het met Mileen gaat.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:30

TurdusMerula schreef:
Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar daarom is het sticky ingesteld.

[WN-ITP] Links naar WN-gerelateerde fototopics

ja en het werkt niet.
Ik heb het een hele tijd terug (ook op MP) al eens geschreven.
WN is een heel kleine community.
Heel bokt zowat gaat over engels rijden in de diverse varianten (springen, dressuur, sgw). Dat ene kleine hoekje bokt voor WN is zo groot niet.
En toch moet dat in stukkies worden gehakt.
In essentie om 'geen uitzondering' te maken.
Gelijke monniken, gelijke kappen.

Dus je hebt RIJ-itp, wei-itp en gewoon itp en alles moet daarover verdeeld worden. Ook de kleine forumonderdelen. Gevolg: iedereen is topics kwijt, dat linktopic werkt niet en je krijgt vooral commentaar van ruiters met wie je de rijstijl niet deelt. Dus ik zet mijn foto's in de HK dan maar meestal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:01

Ik heb geen bak en train in het bos... Of kan dat niet? Kunnen we binnenkort alleen nog slidingfoto's van in een bak plaatsen? Want serieus trainen = reining en trainen = in de bak....

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:17

Ze begraven je foto-topics steeds ergens anders?
Wat is dat met die Mods? Hebben ze ergens last van of zo (of juist niet )

Citaat:
Onderwerp: Probie met zadel

Hey,

ik heb jouw topic van WN ITP naar GVL ITP verplaatst, omdat het daar beter past.

Groeten, Merel

Citaat:
Daar ben ik niet bij mee.
Wat willen jullie nou op dat bokt?
Eerst wordt het topic "western-foto's" uitgekleed, omdat het foot's onder het zadel moeten worden, dan gaan we foto's onder het zadel verplaatsen omdat het beter bij grondwerk past?????
Topic lekker begraven, zodat mijn western-kennisen, waar dit voor bedoelt is, et niet meer kunnen vinden. Dit topic heb ik echt niet geplaatst zodat een onbekende die bokt-topics over grondwerk wil lezen, het ziet. Ik hoop dat je begrijpt wat je aan het doen bent!!!!

En zo werkt het nu dus

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:24

uit mijn zgn "grondwerk-topic"

TurdusMerula schreef:
Ik heb een aantal reacties verwijderd. Opmerkingen over verplaatsingen kunnen pb pb naar mij, en een discussie erover niet in dit topic

Citaat:
Vind ik dus wel.
Dezelfde tekst heb je als PB gekregen, maar als jij om twijdfelachtige redenen het topic gaat verplaatsen dan mag ik dat aangeven. Het is mijn tekst, dus ik zet het openbaar of niet.

Maar deze discusie is al eindeloos met de bokt-leiders gevoerd en jullie zijn doof voor de argumenten. Kan je nou niet gewoon dat western met rust laten en ons met elkaar laten communiceren via bokt? Dat is het enige dat wij willen en om de een of andere reden gunnen jullie ons dat niet. Als je ons dat nu gewoon gunt, dan is iedereen blij en kan je je energie ergens anders in steken.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:26

Vera schreef:
Edit:
(Niks ten nadele van dit topic!) [GVL-ITP] Probie met zadel Maar is dit dan wel training :? er zit niemand op..... Ponying is toch een vorm van 'buitenrijden'? Hoe wordt dit dan beoordeeld? Of telt het alleen als het in een bak is?

ohhhh dus hier kwam de tip vandaan..........
Mmmm als we dit geen training noemen, vraag ik me af of ik wel op western deel zit (mischien toch het vastgeroeste "engelse" deel?)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:35

Natascha, dit topic is bedoeld voor een inhoudelijke discussie over WN ITP. Ik geef al aan, dat ik opensta voor discussie, en dat ik dit binnen het team aan het bespreken ben.
Ik zou het dan ook fijn vinden, als je dit topic daarvoor laat. Het verplaatsen van jouw topic heeft niets te maken met wat andere gebruikers er van vinden. Laten we de 'persoonlijke dingen' even buiten dit topic houden en gewoon per pb bespreken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:40

Natascha dH schreef:
ohhhh dus hier kwam de tip vandaan..........
Mmmm als we dit geen training noemen, vraag ik me af of ik wel op western deel zit (mischien toch het vastgeroeste "engelse" deel?)

Sorry Natas, was niet mijn bedoeling en ik ben nog meer verbaasd dat het ook werkelijk verplaatst is!
Want als dat geen training meer is, wat is het dan nog wel. :?

Ben het helemaal met Anya eens, WN is een klein kluppie en het is totale nonsens om alle foto-topics zo te versnipperen waarna men bedolven wordt onder allerlei ' kritiek' van ' onwetende'.

Het is echt voor mij een reden dat ik geen foto's meer plaats, de lol is er echt vanaf. Maar goed, je zou bijna denken dat het de bedoeling is om zo serverruimte te besparen.... :=

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:43

TurdusMerula schreef:
Laten we de 'persoonlijke dingen' even buiten dit topic houden en gewoon per pb bespreken.

Hihihi, leuk hoe er iets gelezen kan worden, wat er niet is.
Nooit iets gehad met Vera (behalve dat ze mijn paardjes zo leuk vind ;) ) en zal denk ik ook nooit iets negatiefs met d'r krijgen.

Maar wel leuk, dat er door bokt, om zijn eigen rare redenaties te staven, ingegaan wordt op berichten van gebruikers over waar dan de grens ligt als je letterlijk gaat nemen wat bokt-regels beweren. Door te doen wat Vera suggereerde, geef je zelf je zwakke punt in dit geheel aan.

Ben benieuwd wat er uit die teamvergadering komt, want ik kan de redenaties (laat ik het nog geen hersenspinsels noemen) niet volgen.

Ik ga rijden nu, op mijn paard, nee, ik maak geen foto's en ga ze zeker niet (meer) plaatsen, ook al zouden ze nu misschien wel in het topic mogen.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:46

Vera schreef:
Sorry Natas, was niet mijn bedoeling en ik ben nog meer verbaasd dat het ook werkelijk verplaatst is!
Want als dat geen training meer is, wat is het dan nog wel. :?

Mijn reactie al geschreven voor jou berichtje, dus "no worries"
:(:)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:51

Even voor de duidelijkheid: ik snap dat het nu lijkt alsof het door Vera haar opmerking komt dat het topic is verplaatst, maar dat is absoluut niet! het geval.
Los daarvan kan ik best overleggen over het topic, dit is een vrij recente verplaatsing.

Ik zou het fijn vinden om niet teveel te kijken naar één voobeeldtopic. Ik begrijp dat die nodig zijn, maar ik zou de discussie graag zo breed mogelijk houden.

Daarbij heb ik in een van mijn vorige posts geprobeerd uit te leggen, wat de reden is achter de huidige set regels.

Edit: Natascha, jij post nu al, maar dit is dus niet het geval, dit topic zou ik sowieso verplaatst hebben.

En met 'persoonlijke dingen' bedoel ik situaties in het bijzonder, zoals jouw communicatie met mij over jouw verplaatste topic. Ik doel niet op jou en Vera, sorry dat dat niet duidelijk was. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik dit topic graag zie voor een discussie rondom WN ITP, en niet voor andere, specifieke zaken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:56

Maar hoe lang moeten we nu nog wachten op een serieus antwoord?
Ik snap dat jij en Ods er tussen zitten en de regels al helemaal niet bedacht hebben maar jullie zijn wel de spokes persons :D
Ik vind echt dat het dik tijd wordt dat er meer reactie komt dan alleen de boot afhouden omdat jullie ook niet weten wat je er mee aanmoet...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:02

Sonja schreef:
Ik heb geen bak en train in het bos... Of kan dat niet? Kunnen we binnenkort alleen nog slidingfoto's van in een bak plaatsen? Want serieus trainen = reining en trainen = in de bak....

Dat heb ik ook meerdere keren ervaren, dat foto's van trainen tijdens het buiten rijden niet onder 'trainen' vallen.
Ik heb ook sterk het gevoel dat het bijna uitsluitend om wedstrijd foto's of (binnen)bak foto's gaat voordat het als serieuze training wordt beoordeeld, terwijl het juist zo leuk is om ook andere vormen en plaatsen van training van collega-westernruiters te zien! Dan zie je nog eens wat anders en steek je er misschien ook nog wat van op! ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:06

Zoals ik al aangaf, ik ben het echt nog achter de schermen aan het bespreken. We zijn er echt mee bezig; zoals ik al zei, ik was vertraagd.
Ik weet het, je zult het van mij moeten aannemen.
Ik zeg niet dat ik niet weet wat ik ermee aanmoet, ik houd ook niet de boot af, maar ik vraag toch wel om nog wat geduld inderdaad. :)

Bedankt voor de bijdragen in het topic hier trouwens. Ik sta zeker open voor suggesties/opmerkingen hoor :), mits 'netjes ingekleed'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:27

Tja, de beste suggestie die ik kan doen is:
Laat ons alsjeblieft gewoon via Bokt-western met elkaar communiceren. We zijn een kleine gemeenschap, geïnteresseerd in elkaars paarden, en in de grote massa raken we 'lost'. Wij zijn niet geïnteresseerd in de massa, de massa niet in ons, dus laat ons nou gewoon ons eigen groepje zijn en gewoon lekker van elkaars foto's kunnen genieten zonder elke keer uit te hoeven leggen aan alle buitenstaanders waarom we met scharenbit rijden, waarom we bepaalde oefeningen doen etc...
Wij ZIJN geïnteresseerd in elkaars weide-, grondwerk-, buitenrij-, groom-, trainings- EN wedstrijdfoto's...

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:36

Ik ben het hier dus geheel mee eens met @Natascha dH.
Haar topic WN-ITP Probie met zadel is in mijn ogen wel degelijk geschikt voor het WN ITP,ik snap ook niet wat hier de redenatie is om dit topic te verplaatsen.

Het zelfde geldt voor het topic van @Sonja. :j

Jammer, laat dit toch allemaal gewoon staan waar het hoort, en dat is bij het Western.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:11

Sonja schreef:
Tja, de beste suggestie die ik kan doen is:
Laat ons alsjeblieft gewoon via Bokt-western met elkaar communiceren. We zijn een kleine gemeenschap, geïnteresseerd in elkaars paarden, en in de grote massa raken we 'lost'. Wij zijn niet geïnteresseerd in de massa, de massa niet in ons, dus laat ons nou gewoon ons eigen groepje zijn en gewoon lekker van elkaars foto's kunnen genieten zonder elke keer uit te hoeven leggen aan alle buitenstaanders waarom we met scharenbit rijden, waarom we bepaalde oefeningen doen etc...
Wij ZIJN geïnteresseerd in elkaars weide-, grondwerk-, buitenrij-, groom-, trainings- EN wedstrijdfoto's...

hier ben ik het zo van harte mee eens.
Ik weet zelf niet eens meer wat ik waar plaatsen moet.
Lan rijd ik western. Maar soms zit er een engelse ruiter op. Met een engels zadel en dan moet ze ergens anders staan.
Wiz rij ik western (tenminste tot voor kort). Nu rij ik hem dressuur in een westernzadel (zit lekkerder). Mijn bijrijdster rijdt hem engels. Met een engels zadel. Maar wel met een shankbit en een westernhoofdstel met splitreins. Waar moet ik die foto's nu neerzetten???? half gewoon itp (met alle commentaar op bit, teugels, geen cap), half wn-itp (die niet moeilijk doen over optoming omdat ze vooral kijken hoe er gereden wordt en benieuwd zijn naar onze vorderingen. En wat als er eerst een stukje grondwerk bijzit (bijvoorbeeld in hand trail of gewoon wat basis grondwerk). Dat weer naar NH verplaatsen of naar longeren of zo? Alsof iemand geinteresseerd is in Wiz behalve dat kleine groepje WN-ers. Ongeacht of er wel of geen westernzadel op ligt.

Of wat als je gewoon graag wilt weten hoe dat prachtige quarterveulen uitpakt. Moet ik dan heel kraamstal of whatever gaan afzoeken. In de praktijk werkt dat niet en verlies je dat paard gewoon uit het oog.
Want op engels itp, rijtechnisch of hoe dat tegenwoordig heet e.d. komt ik nooit.