[WN] Morris 3 jaar en dus zachtjes aan het grotepaarden leven in!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:38

quarterH schreef:
zeker als je het vergelijkt met de foto's in hun eigen profielen.

daarbij heeft ts in haar topic volgens mij niet gevraagd om rijtechnische tips en les via een forum maar gewoon een topic om haar mooie paardje te laten zien waar ze trots op is.

apart dat hier op bokt foto's plaatsen altijd wordt gezien als een uitnodiging om ieders geweldige rijtechnische inzichten te gaan delen.
wel eens afgevraagd of al die topicstarters wel van jullie willen leren?

Zal ik nog wat blokjes hout op het vuur gooien of zal ik t laten? ach, laat ik er nog eens wat zuurstof in wapperen.

Mijn oren luisteren eigenlijk alleen naar mensen die of constant op shows boven de 70 scoren, of die mijn respect op enigerlei andere wijze hebben verdiend...

En mensen die ongegrond hun mening spuien over 1 foto, tja...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:13

Nessah schreef:
Als je niet tegen negatieve reacties kan en vervolgens een ander groepje mensen ook niet.. Waarom open je dan een topic? Je kan er toch niet van uitgaan dat iedereen jou manier van trainen fijn vindt?

Als je een topic opent, zet je niet de foto's er tussen waarvan je zelf denkt; Oef.. Ik heb ook wel een paar momenten op foto's net tijdens een miscommunicatie van 2 seconde en dit zet ik dan niet in mijn topic.
Kennelijk vind jij het beeld van die 1 na laatste foto geen slecht beeld, ik vind het ook geen fijn beeld. Hij loopt super diep en er is nog druk, je zegt dat je hierna gelijk losliet naar mijn mening is dat dus net te laat.

Ik vind jullie een leuk duo en de overige foto's zien er fijn en ontspannen uit.. Maar ik vind wel dat jij, of eigenlijk jullie met de trainers en kennissen erbij, wel wat minder mogen "vallen" over een paar negatievere reacties. Als je daar niet tegen kan, of niet wilt lezen/reageren waarom open je dan een topic? Het is toch juist leerzaam om reacties van andere te lezen? Iedereen denkt er anders over en iedereen kijkt er anders naar,dat vind ik juist altijd leuk en leerzaam :)

Ja, en zo kan je ook zeggen, reageer niet in een topic waar je geen verstand van hebt. Hou je niet van western en of reining, kijk dan niet en reageer niet. En om dan ook nog eens wijze lessen te willen geven............Ik geloof dat de trainers van ts die echt niet nodig hebben van mensen hier op bokt, die nog niet de helft aan ervaring en of kennis hebben.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:15

zo, nu ga ik eens even de tijd nemen om eens te reageren op verschillende reacties van allerhande kanten. Ik ga niet quoten of met namen spuien, en als je je aangesproken voelt, dan heb je daar waarschijnlijk reden toe.

Diegene die dit in hun mond nemen: Foto's die niet zo'n goed beeld geven moet je dan gewoon niet plaatsen, dit doe ik zelf ook niet

Waarom niet? blijkbaar omdat je zelf ook graag alleen oe en aah hoort. Echter imo heeft dit totaal geen nut. Ik heb hier ook al eens een topic geplaatst met een showklaar paard, de oehs en aahs waren niet van de lucht. Hoe is dit paard echter zo ver gekomen? Niet door 15 minuten per dag werken en alleen maar aaitjes, die heeft ook hard moeten trainen en zijn ruiter ook. Een paard wordt niet showklaar geboren (helaas). Deze zelfde mensen zie ik ook reageren in topic over Gunner of bijvoorbeeld een ruiter als Fappani over hoe geweldig deze wel niet zijn. Is er echt ook maar iemand op dit deel van het forum die denkt dat fappani Big Chex zover heeft gekregen door in zijn oren lieve woordjes te fluisteren?

Ik ben niet foutloos, zoals geen enkele ruiter, iedereen moet leren, iedereen is nooit te oud om te leren.

Ik heb alleen wel een ontzettende hekel aan kortzichtigheid.

men neme dit topic:

[WN-ITP] training Just Custom Burberry

dit paard is even oud als de mijne, wordt getraind door dezelfde ruiter, op exact dezelfde manier. Alleen zijn er bij dit topic geen "oppak-momenten" ingevoegd en staat er in de titel niet dat het een driejarige betreft.

Het feit dat dit in mijn topictitel wel vermeld staat en er een oppakfoto bijzit doet de boel omslaan, en moge het mijn doel zijn geweest wat stof op te waaien overtrof dit staaltje van bokt bekrompenheid alle verwachtingen.

Alle criticasten in dit topic zijn echter allemaal imo zo suf als wat, want blijkbaar is aan een lange teugel rondrijden in het topic van Pups wel ontspannen en relaxt, maar in mijn topic laat ik mijn paard in de steek.

En ga zo maar door, het spreekt elkaar in ieder geval aan alle zijdes tegen.

Maar wat jullie niet zien is er blijkbaar ook niet?

Gaan jullie ook niet naar de dokter als jullie je al weken niet goed voelen? waar je niet over praat bestaat niet en wat je niet ziet ook niet.

algoed, dit is mijn mening.

Ik weet van mijzelf dat mijn paard de allerbeste behandeling krijgt die een paard zich kan wensen, dat hij immer blij is om te werken en nog niet eenmaal iets met tegenzin heeft gedaan.

Spelenderwijs komen wij wel waar we moeten zijn, en voor diegene die in dit topic positief gereageerd hebben, bedankt! en tot ziens in de showring, of misschien ergens op de veluwe op een zandverstuiving... met zijn hoefschoenen aan ;)

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:32

Ik vind het ontzettend flauw dat er op een vervelende manier onderscheid gemaakt moet worden in zogenaamde "wedstrijdruiters" en "recreatieruiters" met alle nare opmerkingen van dien... Alsof iemand meteen een suf geitenwollensokkentype is als een bepaalde trainingmethode niet zijn of haar manier is? Dat slaat natuurlijk nergens op (over zwart-wit denken gesproken... :o ). Wat een vijandigheid tegenover elkaar zeg.

Morris is een leuk dier om te zien! Daar zul je vast veel plezier van hebben! Ennuh, ik vind het in ieder geval wel leuk om eens (rij)foto's van jullie te zien. ;)

Bonita_Bon

Re: Morris 3 jaar en dus zachtjes aan het grotepaarden leven in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:46

Ik vind de toon van ts en companen inderdaad ook erg flauw en ondermijnend. Je doet je eigen topic de das om.
Je kan kritiek verwachten op zo'n foto en om dan met alle winden mee te waaien eerst goedpraten dan je eruit praten dan zeggen dat het inderdaad niet zo hoort om je vervolgens volledig in de ankers te gooien en mij en andere 'critici' (is een groot woord, als je mijn eerdere reacties leest) de mond te snoeren met allerlei argumenten als (en ik quote:)Mijn oren luisteren eigenlijk alleen naar mensen die of constant op shows boven de 70 scoren, of die mijn respect op enigerlei andere wijze hebben verdiend...

En mensen die ongegrond hun mening spuien over 1 foto, tja...
(einde quote)

Welkom op een forum. No offence, je krijgt niet louter oehs en aahs zoals je het zelf zo mooi zegt. En dat terwijl heel veel mensen je foto's en je paardje wel prijzen, juist ook de 'kortzichtigen' maar hier lijk je overheen te lezen. Ik spreek even over 'wij' vinden je foto's erg mooi, net als je paardje en hoewel ik persoonlijk 3 erg vroeg vind, struikel ik er totaal niet over omdat op alle foto's op 1 na de ontspanning en het plezier eraf straalt. Mag ik dan niets opmerken over die foto?
Jij en 'medestanders' worden zelf hoe langer hoe onaardiger en neerbuigender naar ieder die niet reageerd volgens jou boekje. Over kortzichtigheid gesproken.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:50

Persoonlijk ben ik die mening niet toebedeeld. Dit zal waarschijnlijk al lang duidelijk zijn.

De reden dat ik echter meeveerde in den beginne was puur om aan te tonen dat het op dit forum tegenwoordig geen enkele zin heeft om mee te veren, als je zegt dat je eraan zult werken gaat men alsnog uren door met dezelfde kritiek, en als je zegt het totaal eens te zijn met wat je doet. Dan kun je rekenen op nogmeer ellende. Nuttloos imo.

En het sarcasme droop natuurlijk van die opmerking die jij quote af, derhalve vat jij dat serieus op. Dat mag, met liefde zelfs.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:53

vraagje aan de critici:
als je bij iemand vakantiefoto's gaat kijken, ga je dan ook alles afzeiken wat je niet leuk vind? 'nou, die zon viel wel mee' 'he bah wat een saai museum' 'goh daar sta je wel slecht op' 'he bah wat een lelijk hote hadden julliel'.

nee he? dan denk je ook, ach zij vonden het leuk dus leuk voor hun.
waarom kan dat dan niet met rijfoto's?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:54

*rolt van bed*

hehe....

goh, toch minder he geen afzuigkap in die tent?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:59

en Bonita, je leest ook over het doel van mijn lange epistel heen.. algoed...

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:11

Leuk paardje! De bak ken ik al omdat ik wel eens bij de buren kom.
Ik hoop dat je over een tijdje gewoon weer foto's plaatst, zodat we ook kunnen zien hoe jullie vooruit gaan (want ik ga ervan uit dat jullie niet achteruit gaan, hehe).

En ik ga Evelien even pb'en over die teugels en slobs. Had al van iemand gehoord dat zij die kan bestellen oid.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:57

Even voor de duidelijkheid. Ik ben geen compaan, want ik ken de ts helemaal niet. Stal Starnmeer toevallig wel. Maar het gaat niet meer alleen daarom hier. Het is elke keer weer. Er zijn nou eenmaal mensen die het nooit goed zullen doen in sommige ogen en stallen en trainers die altijd door buitenstaanders negatief beoordeeld worden zonder zelf genoeg te weten of er ooit geweest te zijn, laat staan laatste jaren......
En er zijn mensen en trainers die blijkbaar wel in goed aarde vallen en wel alles mogen zeggen en doen. Heel raar, zeker als je zelf niet genoeg ervaring en of kennis hebt om te oordelen.
Het is meestal van horen zeggen over trainers en dat irriteerd wel......Elke trainer heeft zo zijn of haar minpunten. En vaak ook goede punten, anders zouden lerlingen ook niet goed scoren uiteindelijk met paarden die er goed uitzien!
En nee, ik heb ook niks met de trainers van TS. Het is puur mijn mening gebasseerd op kijken en luisteren jaren naar verschillende trainers en hun klanten.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:10

Ik ken de TS niet en de stal niet, maar de methode die ze gebruikt, krijg ik vna mijn instructrice ook aangeleerd (dressuur). Dit zodat ik niet ga zitten trekken en mijn paard terugtrekt, want dan is er geen beginnen aan!

TS: ik vnd het er leuk uitzien en ga vooral zo door!
ps: je paardje ziet er ook zeer leuk uit!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:53

essiedepessie schreef:
Mijn oren luisteren eigenlijk alleen naar mensen die of constant op shows boven de 70 scoren, ...

Mmmm, dat zou ik toch niet doen. Er zijn mensen die dit scoren en er niet zulke frisse trainingsmethoden op nahouden.

Je kunt beter common sense gebruiken en er vanuit gaan dat het trainen van een paard jaren duurt voordat je bereikt hebt wat je wilt bereiken.
Je hoeft er namelijk geen boterham van te eten dus het snel klaarstomen van een 3 jarige is in jou geval alleen maar voor je eigen genoegen en niet in het belang van je kanjer. :)
Staar je niet blind maar pik van vele mensen wat op en laat ook veel liggen.
Maar volgens mij zijn jullie best lekker bezig ;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:05

@ vera, was ook sarcastisch bedoeld hoor! :-)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:48

essiedepessie schreef:
en Bonita, je leest ook over het doel van mijn lange epistel heen.. algoed...

Kan je nagaan wat de hoofdtoon voerde....

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 15:04

Kun je nagaan natuurlijk...

kannen en kruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:59

Wat een supergaaf dier zeg!! op de rest ga ik even niet in want heb het idee dat er al genoeg is gezegd en ik niet veel meer kan toe voegen :x maar echt, wat een geweldig mooi beestje!

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:45

Wat een pagina's zeg.. Dramatisch gewoon.

Ik vind jouw paard ten eerste, een ontzettend gaaf paard. Kleur, bouw alles. Wauw!

Dan, onder het zadel.. ik vind er niets mis mee.
Als je dit plaatje eens langs een dressuur plaatje zet, word je misselijk van het verschil. Alle jonge paarden moeten een basis aangeleerd krijgen, wanneer dit op een vriendelijke manier gebeurd, (wat ik dit dus wel vind!) heb je er later des te meer profijt van.

Zie ook wel eens ruiters die een jong paard alleen lopen te pikken en hem zo hard omhoog pakken dat ik me wel eens afvraag hoelang het paard dat gaat pikken vd ruiter. Wanneer je een paard leert om telkens maar vast gehouden te worden leert hij later nooit om op zichzelf te lopen.

Vasthouden loslaten, leren op eigen benen te staan.. ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:04

superpony schreef:
Nessah schreef:
Als je niet tegen negatieve reacties kan en vervolgens een ander groepje mensen ook niet.. Waarom open je dan een topic? Je kan er toch niet van uitgaan dat iedereen jou manier van trainen fijn vindt?

Als je een topic opent, zet je niet de foto's er tussen waarvan je zelf denkt; Oef.. Ik heb ook wel een paar momenten op foto's net tijdens een miscommunicatie van 2 seconde en dit zet ik dan niet in mijn topic.
Kennelijk vind jij het beeld van die 1 na laatste foto geen slecht beeld, ik vind het ook geen fijn beeld. Hij loopt super diep en er is nog druk, je zegt dat je hierna gelijk losliet naar mijn mening is dat dus net te laat.

Ik vind jullie een leuk duo en de overige foto's zien er fijn en ontspannen uit.. Maar ik vind wel dat jij, of eigenlijk jullie met de trainers en kennissen erbij, wel wat minder mogen "vallen" over een paar negatievere reacties. Als je daar niet tegen kan, of niet wilt lezen/reageren waarom open je dan een topic? Het is toch juist leerzaam om reacties van andere te lezen? Iedereen denkt er anders over en iedereen kijkt er anders naar,dat vind ik juist altijd leuk en leerzaam :)

Ja, en zo kan je ook zeggen, reageer niet in een topic waar je geen verstand van hebt. Hou je niet van western en of reining, kijk dan niet en reageer niet. En om dan ook nog eens wijze lessen te willen geven............Ik geloof dat de trainers van ts die echt niet nodig hebben van mensen hier op bokt, die nog niet de helft aan ervaring en of kennis hebben.

Ik heb niemand de les gelezen hier? Wie zegt dat ik niet van westurn houd? Dus omdat ik zelf geen westurn kijk mag ik hier niet reageren? Er reageren anders genoeg westurn ruiters in mijn topics, vind ik juist leuk :) Daarnaast is Bokt.nl een openbaar forum, dus is het logisch als er meer mensen dan alleen de "westurn mensen" reageren toch? Ik vind het trouwens helemaal niet leuk, zo in hokjes stoppen.. We zijn allemaal paardenliefhebbers en hebben allemaal een (andere)mening. Niets mis mee toch? Wat is er mis met tips van een ander? Je hoeft er toch niets mee te doen en zolang het respectvol blijft :) En dat blijf ik altijd :)

essiedepessie schreef:
Diegene die dit in hun mond nemen: Foto's die niet zo'n goed beeld geven moet je dan gewoon niet plaatsen, dit doe ik zelf ook niet

Waarom niet? blijkbaar omdat je zelf ook graag alleen oe en aah hoort. Echter imo heeft dit totaal geen nut.

Waarom haal je dan de 2e foto weg na een paar minder leuke reacties?

Verder ben ik zelf helemaal niet zo negatief geweest, ik zei alleen dat ik die oppakfoto niet fijn vind. Maar heb al 3 keer gezegd dat de combinatie erg leuk is ect. Dus geen idee waarom ik die opmerkingen krijg :?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:10

Westurn??

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:12

Nessah, in het algemeen ook bedoeld als mensen het niks vinden....Dus niet alleen naar jou persoonlijk, maar de negatieve reacties.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:12

rapido schreef:
Westurn??

Sorry, typfoutje.. Flauw dit,jammer..

@superpony: Ah, oké geen probleem :) Omdat het bij mijn quote stond,vandaar. En ik was helemaal niet zo negatief en al helemaal niet onrespectvol,dus ik snapte hem even niet meer.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:15

@Nessah
die kreeg ik ook hoor..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:21

4 keer hetzelfde typfoutje? }:0

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 18:06

Wat een mooi kleurtje!

Succes met 'm!