[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:16

Rixtie schreef:
Moniek schreef:
ik ga niet de training van deze man verklaren omdat ik geen zin heb in een discussie topic.

Ahum,, Je hebt dit Topic zelf gestart hoor :')

klopt maar moet ik dat dan doen?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:16

http://www.youtube.com/watch?v=a-7v8Ck1crg

ik denk alleen wel, dat zij op latere leeftijd begint...en niet met 2 jaar

dus...lekker 1 1/2 jaar op de prachtige schotse hooglanden sterk en blij worden en dan wel zien....
misschien kan je je in die tussentijd wat meer orienteren in de beweging van een paard, en dat zijn hoofd nodig is voor zijn balans

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:17

[quote="AnnemiekvM"]Vraag me of of je ineens van gedachten bent verandert of dat je dat doet om er zo makkelijk vanaf te komen.
Ik zou zeggen, lees er eens wat meer over en bedenk dan of je nog zo blij kunt zijn met dit paardje.
Een slecht begin van een leven maakt het niet makkelijker.
Al heb je de kans om er wat aan te doen.[/quote]

Door PB contact weet ik dat de TS er niet makkelijk van af wil komen maar oprecht naar een andere oplossing zoedkt. .....

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:17

is het dier uberhaubt wel gekeurd door een arts? wat zij die er anders van?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:18

OKHannes schreef:
AnnemiekvM schreef:
Vraag me of of je ineens van gedachten bent verandert of dat je dat doet om er zo makkelijk vanaf te komen.
Ik zou zeggen, lees er eens wat meer over en bedenk dan of je nog zo blij kunt zijn met dit paardje.
Al heb je de kans om er wat aan te doen.

Door PB contact weet ik dat de TS er niet makkelijk van af wil komen maar oprecht naar een andere oplossing zoedkt. .....

Super +:)+

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:18

OKHannes schreef:
AnnemiekvM schreef:
Vraag me of of je ineens van gedachten bent verandert of dat je dat doet om er zo makkelijk vanaf te komen.

Fijn!!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:18

HindaFree schreef:
is het dier uberhaubt wel gekeurd door een arts? wat zij die er anders van?

dit paard is helemaal gekeurd ook op de foto en helemaal goed

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:19

OKHannes schreef:
AnnemiekvM schreef:

Blij om te horen!

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:19

paardje ziet er leuk uit :D veel plezier!!!! maak je niet zo druk om al de meningen van de rest.... die van ons word ook beleerd als die 2,5 jaar is (tinker)... tips kan ik je niet geven over het western...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:19

heb net op internet gekeken en zag in belgie een hele goede volgens mij,,ga daar maar eens mee bellen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:21

AnnemiekvM schreef:

Volgens mij wil ze er wel wat aan gaan doen, als ze er makkelijk vanaf wou komen zou ze gewoon niet meer kunnen posten.
Wat ze nu nodig heeft zijn tips en niet weer aflraken.
Mijn tip: nog een jaar in de wei, ondertussen kun je gaan zoeken naar een geschikte trainer.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:23

Moniek schreef:
heb net op internet gekeken en zag in belgie een hele goede volgens mij,,ga daar maar eens mee bellen

Ik vind het echt supergoed van je dat je op zoek gaat naar een andere trainingmanier!! :D

Rixtie

Moniek schreef:
klopt maar moet ik dat dan doen?

Nee, maar je kon toch zelf ook wel bedenken dat dit een discussie topic word ??
Pff.. :Z

Iorrr

Moniek schreef:

Wat goed van je dat je het commentaar en de tips van anderen zo goed oppakt. Heel veel succes op je zoektocht naar een fijne trainer en heel veel plezier met je nieuwe paard!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:24

Sodeletuut schreef:
Moniek schreef:

Ik vind het echt supergoed van je dat je op zoek gaat naar een andere trainingmanier!! :D

heb net naar belgie gebeld klonk heel goed allemaal maar hou mijn optie's open

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:24

hey in Belgie is Ann poels bekend, die woont niet ver van me, nl in Herentals vlakbij Turnhout

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:24

Rixtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:25

Ikima schreef:
Mijn tip: nog een jaar in de wei, ondertussen kun je gaan zoeken naar een geschikte trainer.

Jep *D Zou ik ook doen .

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:26

TS ben blij dat je openstaat voor onze meningen.

Ik heb zelf mijn paard verder laten doorrijden door Esther de Vries, zij zit in Ede.
Ze is een goeie reiningtrainer die naar het individu per paard kijkt.
Zo had mijn eigenwijze paard een hele andere trainings methode nodig dan het zeer werkwillige (net zoals jouw paard zoals ik het zo zie en ook fam van jouw paard) van mijn vriendin
Het voordeel van zo'n paard is uiteraard dat je er ver mee kan komen in de sport
Het nadeel is dat ze snel overvraagd worden omdat ze alles voor je doen. Uiteindelijk gaat dit mis, zowel mentaal als fysiek.

Maar er zijn meerdere stallen hoor. Ga gewoon eens kijken hoe er getraind wordt. Ga ook vooral bij wedstrijden bij het inrijden kijken dan zie je de ware ruiters vaak ;)

Ik weet van mezelf dat ik een watje ben en nooit in de top kan meedraaien. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je van je ratsklangbang je paard naar de top hoeft te brengen. Dit kan ook anders en minder snel, er zijn Quarters die als ze 20 zijn nog goeie cutters zijn bijv.
Het is en blijft een team sport jij en je paard samen.

Nogmaals ik ben in ieder geval blij dat je je open voor meningen en ideen ook al is dat soms niet leuk.....nogmaals blijf kijken zowel om je heen als naar je prachtige nieuwe droompaard
Laatst bijgewerkt door HCRanch op 14-09-09 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Moniek schreef:

Volgens mij weet ik wel wie :D
Schijnt inderdaad een goede te zijn 8-)

Ladygiroc

Ik heb eens even zitten google-en. Kwam op diverse site's en forums waar deze discussie gevoerd werd. Het schijnt normaal te zijn dat ze voor de futurity vroeg ingereden worden (2-2,5) maar ook in die discussie, onder westernruiters-fokkers welteverstaan zijn de menigen ook verdeeld! 85% van die berichten zijn het er mee eens dat het te jong is.
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer/artikels/welzijn/oudgenoeg.html

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:28

Winddancer schreef:
Moniek schreef:

Volgens mij weet ik wel wie :D
Schijnt inderdaad een goede te zijn 8-)

ja dat hoorde ik ook al

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:28

Het enige wat ik wil zeggen is, dat zulke trainingsstallen erg commercieel en zakelijk zijn en daardoor het geld veelal op de eerste plaats komt. Ik maak een trainings- en handelsstal van dichtbij mee en daar gebeuren dingen waar ik het koud van krijg.

Is dit het paardje waar ik de naam Brownie voor bedacht heb? Veel plezier met haar enne doe wel voorzichtig met zo'n kostbaar bezit.
Laatst bijgewerkt door astridelise op 14-09-09 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:29

astridelise schreef:
Het enige wat ik wil zeggen is, dat zulke trainingsstallen erg commercieel en zakelijk zijn en daardoor het geld veelal op de eerste plaats komt. Ik maak een trainings- en handelsstal van dichtbij mee en daar gebeuren dingen waar ik het koud van krijg.

nee goedkoop is het niet maar voor ervaring en naam en prestatie's betaal je

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:31

_Sigrid_ schreef:
Midasje:
Dat is echt een fabeltje! Een leugen van de bovenste plank. Hoog tijd dat dat er eens uitgeslagen wordt.
Een paard van 2 is nog niet voldoende gegroeid om er maar op te gaan zitten. En dan heb ik het nog niet eens alleen over botten en gewrichten, maar ook over spiermassa. Een paard moet eerst leren dragen voordat je hem met je ruitergewicht belast.

En iedereen maar verbaasd dat er zoveel paarden met arthrose, spat, peesblessures en HKO rondlopen. RARA, hoe zou dát nou toch komen???

Dat vindt jij een fabeltje. Ik ben het daar zeker niet mee eens. Al deze klachten komen niet door het vroege inrijf=den hoor maar door het verkeerd inrijden. Je maakt mij niet wijs dat er verschil in zit of je een paard inrijdt met 2, 3 of 4 jaar als je het dan echt goed wilt doen wacht dantot ze een jaar of 6 zijn. Maar dat doet niemand ;)

moniek waar zit jij dan Cuijk/Grave als je 10 min van Nijmegen woont. Ik weet dat Arthur nog wat hier ook in de buurt zit.