[WN] Deze westernknol heeft haar voetjes van de vloer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Deze westernknol heeft haar voetjes van de vloer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:56

IMD, kan je mij uitleggen waarom een paard dat steigeren op de juiste (!!) manier leert het tegen je zal gaan gebruiken? (dat is nl het enige waar ik over "val" in dit topic

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:46

Ik denk dat als je het goed en conseqent aanpakt het steigeren waarschijnlijk niet tegen je gebruikt zal worden. (Wat al een paar keer gezegt is als je je paard leert om te gaan liggen doet hij dat ook niet uit het niets) Koe
Ik vraag me alleen af of het zoiezo gevaarlijk is, aangezien je zovaak filmpjes ziet van stijgerende paarden die omvallen. Is het risico dat je met paard en al valt niet redelijk groot??, ook als je het wel ziet aankomen kan je je evenwicht/ kan je paard zijn evenwicht verliezen en als hij zo staat gaan jullie wel hard naar beneden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:16

een paard dat op commando steigert komt een stuk beheerster overeind (en dus over het algemeen minder hoog) dan een paard wat uit verzet of angst steigert. Het enige wat mij een keer is overkomen is dat ik eraf gleed omdat (idd Smax) mijn toenmalige verzorgster een beetje intensief met anti klit spul in de weer was geweest en ik zonder zadel zat Knipoog

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:18

hey wat gaaf dat die van jou dat doet.
ze kijkt wel boos maar dat wil niks zeggen.vertel eens hoe heb je haar dat geleerd??
ben benieuwd

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:47

Cassidy schreef:
Dingen kunnen niet te vaak worden gezegd. Dat geldt voor Stef die steigeren loopt te promoten en loopt te herhalen dat het echt geen kwaad kan als je het goed voorbereid, en ook voor ons die verder doordenken en de toekomst voor ogen hebben en dit pertinent niet in een paard willen zien, beheersd of niet.

Dingen kunnen wel zeker te vaak gezegt worden. Iemand opent hier een topic van goh leuk laat ik een slaten zien wat ik mijn paard heb aan geleerd! En tja je kan altijd verwachten dat je wel eens wat commentaar krijgt maar het hoeft niet 100x herhaald te worden. En als het 1 of 2 keer wordt gezegt dat je het er niet me eens bent is het goed. En waarschijnlijk denkt julia heus wel verder dan de alleen nu hoor! Ze is er al ffies mee bezig maar vrij consequent aan wat ik allemaal heb gehoord.

Maar mensen dit is dus weer ECHT BOKT! Overal over zeuren... Boos!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:48

ok, maar ik bedoel ook meer als je paard op een slechte ondergrond staat dat hij dat niet zijn evewicht verlies, de bak op de foto's lijkt me geen slechte ondergrond hoor maar er stond ook ergens een foto van een paard dat op een zand weggetje stond te steigeren, en de gaten waren op de foto vrij duidelijk te zien, Als je paard al niet stevig staat lijkt het me namelijk wel erg gevaarlijk ook als het vrij gecontroleerd gaat.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:50

liedje89 schreef:
ok, maar ik bedoel ook meer als je paard op een slechte ondergrond staat dat hij dat niet zijn evewicht verlies, de bak op de foto's lijkt me geen slechte ondergrond hoor maar er stond ook ergens een foto van een paard dat op een zand weggetje stond te steigeren, en de gaten waren op de foto vrij duidelijk te zien, Als je paard al niet stevig staat lijkt het me namelijk wel erg gevaarlijk ook als het vrij gecontroleerd gaat.

Daar heb je zeker gelijk in. Altijd beetje op de ondergrond letten Lachen

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:14

Zij zijn groot en ik is klein! en de voorgrond,daar zegt niemand wat van! Clown
(btw,ik zie geen gaten in dat stevige aangereden zandpad,wel sporen van de 10 paarden die er al langs waren en door het hek waren,ik probeerde iemands huisdier te beletten om de hoge veluwe op te lopen)

Babe02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:16

Kent iedereen niet de foto waarop je net staat te knipperen met je ogen en het dus op de foto lijkt of je harstikke stoned/dronken bent terwijl je in wezen net uit je werk kwam en broodje nuchter was bij wijze van spreken??

Wat hier steeds herhaald wordt over het wit wat te zien is in de ogen van het paard, is niet helemaal terecht misschien. Denk dat over die eventuele onwil pas geoordeeld kan worden als de TS 10 fotoos plaatst en het paard op alle fotoos zo kijkt. Bij 1 foto kan het zo zijn dat het paard net knippert of draait met zijn oog of wat dan ook, het is en blijft een moment opname.

Persoonlijk vraag ik me ook af in hoeverre dit paard het leuk vind om te doen of niet, maar om een echt oordeel te geven is er veel te weinig materiaal om te zien. Dus heeft het zin om heel fel van leer te trekken en in 2 kampen ten strijde te trekken hier?

Waarom vraagt niemand om meer foto of filmmateriaal?? Wie weet is dan duidelijk of dit paardje het leuk vind of niet.

De discussie of het uberhaupt slim is om dit een paard te leren staat los van de trots en de wil of onwil van het verzorgpaard van de TS denk ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:07

Me dunkt dat hier alles wel gezegd is, en dus een slotje.