[WN] Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:48

Nou helaas leverde het niet veel op, mijn vraag aan BF.
Het ligt uiteraard niet aan het zadel en het zou kunnen komen doordat het zadel nog wat nieuw is en zich moet gaan settelen, maar dat geloof ik niet ;)

Verder vond de fysiotherapeute mij toch een te dikke k*ont hebben ;) ( niet letterlijk he ) voor een maat 1 dus daardoor zou het ook kunnen komen dat ik dus die droge plekken heb bij de beugelophanging?
Nou das dan jammer, want op de site staat dat het tot en met maat 42 geschikt is en laat ik nu maat 42 hebben!

Tja......al met al dus niet zo gek veel wijzer en helaas heb ik deze hulp van de nevenburen moeten ontvangen, maar goed, we gaan even door want ik vind dat Wodan er wel goed mee loopt en ach ik wilde toch afvallen ;) dus goooo!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 21:25

naja ik denk dat maat 1 echt wel geschikt is voor jou hoor! en ik heb wel vaker gehoord dat het zadel moet vormen naar de rug van het paard, dus wat dat betreft kan het alleen maar beter gaan!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:21

Ja dat vind ik dus ook ;)

Ik pas er prima in, het is wel wat opgesloten maar het ziet er absoluut niet stom uit en ik ben ook dolgelukkig met het zadel en Wodan ook!

Ow en by the way Josefien, hij is wel heel braaf, dus wie weet is het toch een combi met ander zadel en de bloesem druppels, we maken weer heerlijke bosritten samen!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 22:58

ah leuk om te horen zeg!!!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:36

Ik moet zeggen dat ik de zadels een beetje 'klein' uit vind vallen qua maat (heb maat 38) of heb ik zo'n dikke **** :P of het komt omdat ik te ver naar achter zit?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:23

Nou ik vind ze juist helemaal niet klein uitvallen, juist door de vlakke open zit.
Ik denk dat het idd wat komt doordat je wss wat naar achteren zit want dat doe je bij een normaal westernzadel juist weer meer, en plus de beugelophanging die toch wel erg recht onder het lijf zit zal daar dus ook wel wat aan mee werken.
Ik zit in ieder geval niet naar achteren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:51

yoni1 schreef:
@ Wendy, gewoon logisch verstand. Als je wel eens geprobeerd hebt om op twee skateboards te zitten en dan door iemand voortgetrokken te worden weet je wat de boards doen als je niet evenredig je balans verdeelt hebt. Hetzelfde gebeurd er met die flextree dingen. Ik heb die flextree ook bekeken toen op de beurs in Duitsland en mijn idee van die boards en die flextree kloppen wel aardig. Als je meer gewicht legt op links standaard dan heb je daar standaard meer druk dan op rechts.

Natuurlijk moet je goed zitten maar op die flextree wordt het extra benadrukt als je dat niet doet. Heb je wel een gekeken hoeveel mensen er scheef zitten? En die denken meestal wel goed te zitten ;)

Dat is met een boomloos zadel in feite niet anders... en dat wordt alleen maar erger als je jouw redenering volgt, op het moment dat ze minder flexibel zijn. Dus zoals de VPS in de barefoots....

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:05

Coentjuh schreef:
Ik moet zeggen dat ik de zadels een beetje 'klein' uit vind vallen qua maat (heb maat 38) of heb ik zo'n dikke **** :P of het komt omdat ik te ver naar achter zit?

Kom hier ook even binnengevallen. ;)
Ik heb ook maatje 38 en een barefoot London.
Ik vind ook dat dit zadel voor mijn maat goed is maar als mijn zus ermee rijdt ( maat 40/42 ) is hij toch wat te klein. Ze vindt dit zelf ook niet leuk zitten en pakt dan ook de maat groter..
Het is ook maar net wat je graag hebt, een zadel dat meer aansluit of waar je plaats in hebt.

Zou toch wel kunnen dat je een maat groter moet Loes'scorner of inderdaad dat het zadel zich nog wat meer moet vormen naar de rug.

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 23:19

Wendy en als ik jou volg ben ik het eens met jou en je laatste zin ;)

Loes |Corner jammer dat de fysio niets erover kon zeggen. Misschien als ik de verhalen zo lees is die maat toch wat krap dan en dat je daardoor op de een of andere manier andere druk in het zadel geeft. Als je paardje goed blijft lopen is het prima maar ik zou toch zijn rug op die plekken goed in de gaten houden voor je weet maar nooit. ;)