[WN] Deze westernknol heeft haar voetjes van de vloer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Re: Deze westernknol heeft haar voetjes van de vloer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:04

knap, zolang je haar maar niet met equishine inspuit Haha! ken er meerder die het kunnen, oren naar achteren... wij hebben een hengst staan die na het rollen altijd meteen steigert, ook met zijn oren in zijn nek, zal wel te maken hebben dat ze dan aerodynamisch zijn ofzo Haha!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 18:07

Hihi bedankt voor je reactie smax Haha! En nee, met equishine inspuiten lijkt me dan niet zo'n strak plan nee, dan lig ik er zeker te weten naast Nagelbijten / Gniffelen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:46

simodi schreef:
Ik heb nergens gezegd dat vrijheidsdressuur domweg kunstjes leren is!!!! Dus leg me die woorden ook niet in de mond! Ik heb juist heel veel respect voor mensen die vrijheidsdressuur doen met hun paard en vind het zelfs erg leuk. Waar het in dit topic om gaat is of je daar ook op commando steigeren mee moet doen, dus slechts 1 onderdeel van vrijheidsdressuur komt nu ter discussie.

En wat jij met je paard doet moet je zelf weten, het ging er om dat je wel moet bedenken dat je paard ook in andere handen zal zijn. Dat hoeft niet perse te zijn als je hem verkoopt, je kunt ook een tijd ziek zijn bijv.

Doe eens even rustig Simodi, ik zeg ook nergens dat JIJ zegt dat VD domweg kunstjes leren is. Ik zeg alleen dat er veel zijn die dat wel zo zien en het dus ook dito uitvoeren.
Steigeren op commando is een VD oefening, evenals een hele hoop andere dingen.
Als je niet weet waar je mee bezig bent moet je een paard ook geen apuyementen leren, of slidings, of wat dan ook, dat geldt voor VD net zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:53

Kelly_taco: Ik zie niet alleen protest bij de oren.
Ik kijk ook naar het harde oog wat je daar ziet. Je kan zeggen dat stops, spins en dergelijke zo erg zijn, maar ik heb nog bijna nooit een paard zo zien kijken bij een stop (hoogstens bij zo'n cowboy).
Plus als ik naar het filmpje kijk zie ik het paard constant met zijn staart zwaaien, dat is voor mij een teken van protest (dat zou nog door vliegen kunnen komen).
Plus (ja, met neusriem kan je het nog zien) dat het paard zijn bek opentrekt bij de filmpje bij de steigersprongen.

Ik denk dat deze oefening (mits een ervaren iemand) niet zo erg is, maar ik vind dit er niet prettig uitzien.
Uiteraard ben ik ook maar 1 of andere bemoeial met weinig kennis van VD, maar ik ben ook weer niet helemaal gek en ik zie een paard wat nou niet echt blij kijkt...

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:12

Die twee meiden met hun super mooie fjorden zijn een SHOWTEAM en die fjorden kijken en reageren niet boos, Babice wel want die vind het blijkbaar niet leuk, allee ze doet het omdat je het van der vraagt maaaaaaaar ze doet het met super grote tegenzin maar blijkbaar ben je zo vol van je kunstwerk dat je dat gewoon niet wilt zien en ik ben niet de enige die dat zegt dat zij het niet leuk vind en boos kijkt.

Ik vind dit een zeer steigerend onderwerp zelfs zo erg dat ik zelf nog van ellende begin te steigeren mijn man kan me al met moeite in bedwang houden.

Meissie de tijd zal het leren want er komt een dag dat het helemaal fout gaat en daar zit iedereen dan lekker op te wachten mij niet heus maar we kunnen dan wel zeggen We hadden je nog zooooooooooo gewaarschuwd.
Ohja dat renpaard doet normaal gesproken nooit zo en dan mag dat wel een ranker genoemd worden maar daar ben ik nog niet zo zeker van want ik heb ff verder zitten zoeken op youtube en ik moet zeggen er zitten hele nare steiger opnamens tussen waarvan mijn maag zich letterlijk omdraaid ja ook aangeleerde steiger momenten en als een paard het ZAT IS NOU BERG JE DAN MAAR!

De twee meiden met hun fjorden zijn heel secuur bezig in elke stap die ze met hun paard zetten en ik denk dat als jij hiermee door wilt gaan je aan hun een ontzettend goeie leeraressen zult hebben want zij zijn bloed serieus en ik vind het knap dat ze dat allemaal zo goed kunnen want ik kan dat niet hoor petje af.
Er gaat voor het aanleren v/h beheerste steigeren veel maar dan ook heelveel dressuur aan vooraf en zodra dat er helemaal goed inzit kun je verder gaan eerder niet.

Dat jij hiervan een kick krijgt oke jou keus maar wat doe je als je zelf een ongeluk krijgt en iemand anders moet Babice in de tussenliggende tijd rijden?! en die weet helemaal nergens van en ineens gaat Babice omhoog ( op dat moment is zij ook een ranker) geloof me maar de ruiter krijgt terstond een hartverzakking en hoe reageert die dan daarna? krijgt ze een klap omdat het niet mag? word de ruiter zo bang dat die er niet meer opstapt zeg het maar jij gaat er al helemaal vanuit dat jou niks zal overkomen en dat je haar tot haar dood toe mag verzorgen nou laat ik je dan uit de brand helpen DAT IS DUS NIET ZO want er is niets zo veranderlijk als de mens zelf.

Ik hoop dat je toch eens gaat nadenken over alle reacties op dit topic van andere bokkers maar dan met name die tegen het zomaar aanleren van steigeren zijn, ze zeggen dit niet om je te plagen of uit jaloezie nee meissie ze zeggen dit om de veiligheid en de gevaren die er uit voort kunnen komen en dan ben niet alleen jij de dupe maar ook de omstanders als mede Babice zelf

ÉÉMAAL AANGELEERD IS NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER AFGELEERD!!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:17

knuffelkont schreef:
Die twee meiden met hun super mooie fjorden zijn een SHOWTEAM en die fjorden kijken en reageren niet boos, Babice wel want die vind het blijkbaar niet leuk, allee ze doet het omdat je het van der vraagt maaaaaaaar ze doet het met super grote tegenzin maar blijkbaar ben je zo vol van je kunstwerk dat je dat gewoon niet wilt zien en ik ben niet de enige die dat zegt dat zij het niet leuk vind en boos kijkt.

Ik vind dit een zeer steigerend onderwerp zelfs zo erg dat ik zelf nog van ellende begin te steigeren mijn man kan me al met moeite in bedwang houden.

Meissie de tijd zal het leren want er komt een dag dat het helemaal fout gaat en daar zit iedereen dan lekker op te wachten mij niet heus maar we kunnen dan wel zeggen We hadden je nog zooooooooooo gewaarschuwd.
Ohja dat renpaard doet normaal gesproken nooit zo en dan mag dat wel een ranker genoemd worden maar daar ben ik nog niet zo zeker van want ik heb ff verder zitten zoeken op youtube en ik moet zeggen er zitten hele nare steiger opnamens tussen waarvan mijn maag zich letterlijk omdraaid ja ook aangeleerde steiger momenten en als een paard het ZAT IS NOU BERG JE DAN MAAR!

De twee meiden met hun fjorden zijn heel secuur bezig in elke stap die ze met hun paard zetten en ik denk dat als jij hiermee door wilt gaan je aan hun een ontzettend goeie leeraressen zult hebben want zij zijn bloed serieus en ik vind het knap dat ze dat allemaal zo goed kunnen want ik kan dat niet hoor petje af.
Er gaat voor het aanleren v/h beheerste steigeren veel maar dan ook heelveel dressuur aan vooraf en zodra dat er helemaal goed inzit kun je verder gaan eerder niet.

Dat jij hiervan een kick krijgt oke jou keus maar wat doe je als je zelf een ongeluk krijgt en iemand anders moet Babice in de tussenliggende tijd rijden?! en die weet helemaal nergens van en ineens gaat Babice omhoog ( op dat moment is zij ook een ranker) geloof me maar de ruiter krijgt terstond een hartverzakking en hoe reageert die dan daarna? krijgt ze een klap omdat het niet mag? word de ruiter zo bang dat die er niet meer opstapt zeg het maar jij gaat er al helemaal vanuit dat jou niks zal overkomen en dat je haar tot haar dood toe mag verzorgen nou laat ik je dan uit de brand helpen DAT IS DUS NIET ZO want er is niets zo veranderlijk als de mens zelf.

Ik hoop dat je toch eens gaat nadenken over alle reacties op dit topic van andere bokkers maar dan met name die tegen het zomaar aanleren van steigeren zijn, ze zeggen dit niet om je te plagen of uit jaloezie nee meissie ze zeggen dit om de veiligheid en de gevaren die er uit voort kunnen komen en dan ben niet alleen jij de dupe maar ook de omstanders als mede Babice zelf

ÉÉMAAL AANGELEERD IS NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER AFGELEERD!!

Dat bedoel ik dus ook al de hele tijd te zeggen Knipoog maar het heeft toch geen nut want ze blijven er toch dwars tegenin gaan, let maar ns op Tong uitsteken

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:35

@knuffelkont: helemaal mee eens!!!

Jammer dat idd gedacht wordt dat als je tegen steigeren bent, je ook tegen de TS of haar omgang met het paard bent. Dat is dus niet zo! Het is gewoon een zeer gevaarlijke actie om met je paard te doen, vandaar dat een waarschuwing op zijn plaats is!

Als laatste wil ik toch nog ff een ding kwijt: TS (en anderen die haar paard blijkbaar kennen) schrijven dat babiche bijna altijd zo boos kijkt en dat dat niks met het steigeren te maken heeft.
Misschien tijd om je eens af te vragen of dit paard zich dan 'altijd' wel zo prettig voelt???Je bent gewend geraakt aan deze blik en oren in de nek, maar dat is echt niet de natuurlijk manier van doen van een paard, daar worden ze niet mee geboren. Misschien reden te meer om eens goed over dat steigeren na te denken en het gedrag/gevoel van dit paard in het algemeen. Misschien zit er wel een of ander 'oud' lichamelijk of geestelijk ongemak bij dit paard wat TS helemaal niet weet! Des te gevaarlijker om met zo'n paard te gaan steigeren!!!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:59

@ knuffelkont; zoals ik al een aantal keer in dit topic heb gezegd, ik heb het steigeren niet zomaar even in een opwelling aan Babiche geleerd! Daar heeft heel veel tijd en voorbereiding ingezeten, en verrassing: daarbij heb ik zelfs nog hulp gehad van 1 van die meisjes uit dat showteam Lachen Dus ga me alsjeblieft niet vertellen dat ik dit als 1 of ander pennymeisje in een dag heb aangeleerd, en dat ik er niet secuur en consequent mee ben, want dat ben ik wel degelijk!
Wie zegt dat ik het allemaal voor de kick doe? Het geeft mij een kick dat ik mijn paard bepaalde oefeningen kan aanleren als ik daar veel tijd en geduld in steek, zoals in dit geval!
En dan nog even iets; als je niet precies weet hoe het zit met de verzorging etc van Babiche, ga daar dan alsjeblieft ook geen rare opmerkingen over maken zoals van "Jaa en wat gebeurt er dan als jij een keer een ongeluk krijgt" Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt, dus deze opmerkingen raken kant nog wal.
Hoe kan jij, slechts uit 1 foto met daarop een paard met de oren naar achteren, opmaken dat Babiche het steigeren met grote tegenzin doet?

Allemaal heel erg bedankt voor de grote doodswaarschuwingen, zal het jullie laten weten als ik met een gebroken ribbenkast en nog meer verwondingen in het ziekenhuis lig, en als Babiche op weg is naar de slager Lachen

Heb aan een moderator gevraagd of ze dit topic op slot willen gooien, want het blijkt toch echt een eindeloze discussie te zijn. Het blijft gewoon botsen op dit punt: jullie willen blijkbaar niet van mij (en nog andere bokkers) aannemen, dat steigeren net zo onschuldig kan zijn als een Spaanse Pas, zolang het maar op de correcte en consequente manier word aangeleerd. Jullie denken daar blijkbaar anders over, is helemaal niet gek, iedereen heeft een andere mening. Maar als jullie allemaal zo lekker typisch op z'n bokts gaan zitten te kreisen hoe levensgevaarlijk dit wel niet is, en dat ik er nog wel een keer achter kom wat voor een inmense fout dit is, heb ik geen zin meer om verder te discussieren.
Nog een laatste keer @ simodi: Ik weet heel goed hoe het komt dat Babiche van nature iets nukkiger en achterdochtiger is, en ik weet ook hoe ik daarmee om moet gaan. Jullie zullen het wel zwak vinden, maar vind het niet meer de moeite waard om ook hier nog een hele discussie over te starten.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:03

Allemaal heel erg bedankt voor de grote doodswaarschuwingen, zal het jullie laten weten als ik met een gebroken ribbenkast en nog meer verwondingen in het ziekenhuis lig, en als Babiche op weg is naar de slager

Ik wacht af Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:11

Julia,

Je hebt zelf gevraagd om een mening in je topic bij het plaatsen van je foto's! Jammer dat je een serieuze en goedbedoelde discussie nu eindigt met onderstaande botte opmerking:

"Allemaal heel erg bedankt voor de grote doodswaarschuwingen, zal het jullie laten weten als ik met een gebroken ribbenkast en nog meer verwondingen in het ziekenhuis lig, en als Babiche op weg is naar de slager".

Dit slaat echt nergens op en is nogal lomp tegenover mensen die echt een ongeluk met hun steigerende paard hebben gehad.

Slotje is prima, ik ben er ook wel klaar mee.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:14

als je dan je paard wegdoe wil ik haar wel hebben,ik heb wel plek voor een liefdevol opgevoede merrie,ga zo door en heb vooral veel lol samen Haha!

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:03

Oooooh meissie toch ik zeg toch niet dat je een pennymeisje bent ohohoh en wat een ongeluk betreft tja dat zit in een super klein hoekje bvb je glijd uit op een traptree of je word aangereden door een auto, fiets,brommer,motor een scootmobiel ik noem maar wat je hoeft toch niet persee een ongeluk met je paard te krijgen?! wel dan en daarnaast heb ik het niet over de verzorging maar over op dit moment maar wat als??
Trouwens geen één mens is zijn leven 100% zeker op dee'z aardbol dat bewijst al het rottige nieuws vanuit heel dee'z wereld wel op teeveeee en kijk om je heen mensen worden zomaar willekeurig vermoord en voor wat en waarom dus zeg nooit dat jou niks overkomt want dan kom je VET bedrogen uit.

Ik zou mezelf niet bepaald flauw willen noemen hoor ben zoutig genoeg iets wat zwarte peper er bij en viola een lekker happie

Soms zeg 1 foto meer dan 1000 woorden.

Weet je nu snap ik waarom dit grote blauwe forum BOKT heet! want de meeste gebruikers zijn nog erger dan een BOK die een bokkige geit achterna loopt en ik kan het weten want ik fok bokken en geiten in levende lijve maar er is geen koppiger en bokkiger wezen dan de menz neem dat maar van mij aan dat heeft dit mooie forum allang bewezen en dit is als een groots compliment bedoelt ondubbelzinnig en lachwekkend.

allez ik groet u en Babiche en wens u bijde sterkte in de toekomende tijd zowel in gezondheid alsmede in wijsheid.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:40

mijn vorige paardje,dingostar kon dit trucje ook tot veler hilariteit,zie bijgaande foto als bewijs,foto is gemaakt in kootwijk in 2002
uhhh,linkje werkt niet,zo tweede poging Clown

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:42

Afbeelding

jihaa,gelukt!!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 01:04

@Julia: Je bent lekker bezig met Babiche! Heel leuk om te zien dat jullie een steeds hechter team worden OK dan!
Ik heb vroeger en merrie gereden die ook zo onwijs nurks kon kijken - haar bijnaam was Juffrouw Zuurbekje Haha! - Babiche lijkt volgens mij veel op haar, oftewel: volgens mij heb je aan haar een keileuk (verzorg*) paard! Tong uitsteken

*alsof dat wat uitmaakt Rolleyes

beautylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 02:37

weet je wat ik zo raar vind, niemand kent het paard beter dan julia_14. maar toch hebben mensen zulke reacties alsof het hun paard is. julia kent het paard beter dan iedereen. als zij zegt dat het paard het niet erg vind dan zal het vaak ook wel zo zijn.

ik zal het mijn verzorgpaardje niet aanleren, maar dat is omdat ik daar niet zo zin in heb en mijn verzorgpaardje denk ik ook niet(is een beetje lui fjordje:).

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:09

Julia_14 schreef:
Allemaal heel erg bedankt voor de grote doodswaarschuwingen, zal het jullie laten weten als ik met een gebroken ribbenkast en nog meer verwondingen in het ziekenhuis lig, en als Babiche op weg is naar de slager Lachen

Ik vind dit toch wel een heel kwetsende opmerking! Ik hoop niet dat jij ooit hoeft te ervaren wat het is om onder een achteroverslaand paard terecht te komen, want dan is een gebroken ribbenkast wel zo ongeveer het minste letsel wat je hebben kunt (en dat is al niet mis!) Er zijn genoeg mensen die het helemaal niet meer navertellen of voor hun leven lang schade eraan overhouden.

Verder wens ik je veel succes met het aanleren en uitvoeren van je trucs.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:07

MSQuincyTE schreef:
Ik vind dus echt niet kunnen dat je je paard leert steigeren op; commando, ooit gaat hij het tegen je gebruiken met alle gevolgen van dien, en wie krijgt dan de schuld? juist het paard nooit de persoon die het paard dat geleerd heeft

Ben ik het volledig mee eens. Het is gewoon hartstikke dom om je paard dit te leren, want wat heb je er nou aan? Het staat misschien wel gaaf, maar meer ook niet. Ik zou het nóóit doen

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:43

Maysie schreef:
Ik heb verder weinig verstan van western

Dit heeft ook helemaal niets met western te maken... vraag me af waarom het überhaupt bij Western Foto's staat?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:30

Julia_14 schreef:
Heb aan een moderator gevraagd of ze dit topic op slot willen gooien, want het blijkt toch echt een eindeloze discussie te zijn.

Dit vind ik dan nog het grootste zwaktebod van dit hele topic. Discussie gaat een kant uit die madam niet zint en dan gaat mag er wat haar betreft een slotje op. Ik hoop dat de moderators daar geen gehoor aan geven. Graag openlaten dit topic, het liefst zo lang mogelijk, zodat het onder de aandacht blijft. Van de voor- maar ook van de tegenstanders.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:36

Ik snap niet waar jullie nou allemaal zo'n probleem van maken

Niemand kent babiche beter dan julia,
en als hij er geen plezier in zou hebben zou hij zeker niet zo makkelijk omhoog gaan.
trouwens veel paarden die stijgeren hebben hun oren naar achter uit concentratie/kracht.

En als je het gewoon consequent gebruikt gaat hij het helemaal niet tegen je gebruiken.
maar je moet er dan wel consequent mee blijven en dit heeft dan ook weer niks met leeftijden te maken (wat hier weer werd geroepen)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:02

Cassidy schreef:
Julia_14 schreef:
Heb aan een moderator gevraagd of ze dit topic op slot willen gooien, want het blijkt toch echt een eindeloze discussie te zijn.

Dit vind ik dan nog het grootste zwaktebod van dit hele topic. Discussie gaat een kant uit die madam niet zint en dan gaat mag er wat haar betreft een slotje op. Ik hoop dat de moderators daar geen gehoor aan geven. Graag openlaten dit topic, het liefst zo lang mogelijk, zodat het onder de aandacht blijft. Van de voor- maar ook van de tegenstanders.

Ja maar als jet 1 of 2 keer tegen dr wordt gezegt lijkt het mij dat het wel genoeg is! Of niet soms? Ze kan dan zelf bepalen wat ze er mee doet. Ik snap best dat ze nu heeft gevraagd om een slotje Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:07

Dingen kunnen niet te vaak worden gezegd. Dat geldt voor Stef die steigeren loopt te promoten en loopt te herhalen dat het echt geen kwaad kan als je het goed voorbereid, en ook voor ons die verder doordenken en de toekomst voor ogen hebben en dit pertinent niet in een paard willen zien, beheersd of niet.

Joycie_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:55

het is haar keuze toch Knipoog je mag vinden wat je wilt maar na een paar keer weet ze het wel.
en sommige geven een reactie die al 20 duizend keer gegeven is.. en julia moet iedere keer met het zelfde verhaal komen.
dus voor iedereen lees eerst alles even goed voordat je je reactie gaat geven. het heeft geen toevoeging meer aan wat al gezegd is.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:57

mii_jessy schreef:
Ik snap niet waar jullie nou allemaal zo'n probleem van maken

Niemand kent babiche beter dan julia,
en als hij er geen plezier in zou hebben zou hij zeker niet zo makkelijk omhoog gaan.
trouwens veel paarden die stijgeren hebben hun oren naar achter uit concentratie/kracht.

En als je het gewoon consequent gebruikt gaat hij het helemaal niet tegen je gebruiken.
maar je moet er dan wel consequent mee blijven en dit heeft dan ook weer niks met leeftijden te maken (wat hier weer werd geroepen)

waar wordt dat geroepen dan????
Daar kwam ze zelf mee, ik denk dat het aan de leeftijd ligt, waarop iedereen JUISt zij dat de leeftijd er niks mee te maken heeft Clown