Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simodi schreef:Ik heb nergens gezegd dat vrijheidsdressuur domweg kunstjes leren is!!!! Dus leg me die woorden ook niet in de mond! Ik heb juist heel veel respect voor mensen die vrijheidsdressuur doen met hun paard en vind het zelfs erg leuk. Waar het in dit topic om gaat is of je daar ook op commando steigeren mee moet doen, dus slechts 1 onderdeel van vrijheidsdressuur komt nu ter discussie.
En wat jij met je paard doet moet je zelf weten, het ging er om dat je wel moet bedenken dat je paard ook in andere handen zal zijn. Dat hoeft niet perse te zijn als je hem verkoopt, je kunt ook een tijd ziek zijn bijv.
knuffelkont schreef:Die twee meiden met hun super mooie fjorden zijn een SHOWTEAM en die fjorden kijken en reageren niet boos, Babice wel want die vind het blijkbaar niet leuk, allee ze doet het omdat je het van der vraagt maaaaaaaar ze doet het met super grote tegenzin maar blijkbaar ben je zo vol van je kunstwerk dat je dat gewoon niet wilt zien en ik ben niet de enige die dat zegt dat zij het niet leuk vind en boos kijkt.
Ik vind dit een zeer steigerend onderwerp zelfs zo erg dat ik zelf nog van ellende begin te steigeren mijn man kan me al met moeite in bedwang houden.
Meissie de tijd zal het leren want er komt een dag dat het helemaal fout gaat en daar zit iedereen dan lekker op te wachten mij niet heus maar we kunnen dan wel zeggen We hadden je nog zooooooooooo gewaarschuwd.
Ohja dat renpaard doet normaal gesproken nooit zo en dan mag dat wel een ranker genoemd worden maar daar ben ik nog niet zo zeker van want ik heb ff verder zitten zoeken op youtube en ik moet zeggen er zitten hele nare steiger opnamens tussen waarvan mijn maag zich letterlijk omdraaid ja ook aangeleerde steiger momenten en als een paard het ZAT IS NOU BERG JE DAN MAAR!
De twee meiden met hun fjorden zijn heel secuur bezig in elke stap die ze met hun paard zetten en ik denk dat als jij hiermee door wilt gaan je aan hun een ontzettend goeie leeraressen zult hebben want zij zijn bloed serieus en ik vind het knap dat ze dat allemaal zo goed kunnen want ik kan dat niet hoor petje af.
Er gaat voor het aanleren v/h beheerste steigeren veel maar dan ook heelveel dressuur aan vooraf en zodra dat er helemaal goed inzit kun je verder gaan eerder niet.
Dat jij hiervan een kick krijgt oke jou keus maar wat doe je als je zelf een ongeluk krijgt en iemand anders moet Babice in de tussenliggende tijd rijden?! en die weet helemaal nergens van en ineens gaat Babice omhoog ( op dat moment is zij ook een ranker) geloof me maar de ruiter krijgt terstond een hartverzakking en hoe reageert die dan daarna? krijgt ze een klap omdat het niet mag? word de ruiter zo bang dat die er niet meer opstapt zeg het maar jij gaat er al helemaal vanuit dat jou niks zal overkomen en dat je haar tot haar dood toe mag verzorgen nou laat ik je dan uit de brand helpen DAT IS DUS NIET ZO want er is niets zo veranderlijk als de mens zelf.
Ik hoop dat je toch eens gaat nadenken over alle reacties op dit topic van andere bokkers maar dan met name die tegen het zomaar aanleren van steigeren zijn, ze zeggen dit niet om je te plagen of uit jaloezie nee meissie ze zeggen dit om de veiligheid en de gevaren die er uit voort kunnen komen en dan ben niet alleen jij de dupe maar ook de omstanders als mede Babice zelf
ÉÉMAAL AANGELEERD IS NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER AFGELEERD!!
Julia_14 schreef:Allemaal heel erg bedankt voor de grote doodswaarschuwingen, zal het jullie laten weten als ik met een gebroken ribbenkast en nog meer verwondingen in het ziekenhuis lig, en als Babiche op weg is naar de slager
MSQuincyTE schreef:Ik vind dus echt niet kunnen dat je je paard leert steigeren op; commando, ooit gaat hij het tegen je gebruiken met alle gevolgen van dien, en wie krijgt dan de schuld? juist het paard nooit de persoon die het paard dat geleerd heeft
Maysie schreef:Ik heb verder weinig verstan van western
Julia_14 schreef:Heb aan een moderator gevraagd of ze dit topic op slot willen gooien, want het blijkt toch echt een eindeloze discussie te zijn.
Cassidy schreef:Julia_14 schreef:Heb aan een moderator gevraagd of ze dit topic op slot willen gooien, want het blijkt toch echt een eindeloze discussie te zijn.
Dit vind ik dan nog het grootste zwaktebod van dit hele topic. Discussie gaat een kant uit die madam niet zint en dan gaat mag er wat haar betreft een slotje op. Ik hoop dat de moderators daar geen gehoor aan geven. Graag openlaten dit topic, het liefst zo lang mogelijk, zodat het onder de aandacht blijft. Van de voor- maar ook van de tegenstanders.
mii_jessy schreef:Ik snap niet waar jullie nou allemaal zo'n probleem van maken
Niemand kent babiche beter dan julia,
en als hij er geen plezier in zou hebben zou hij zeker niet zo makkelijk omhoog gaan.
trouwens veel paarden die stijgeren hebben hun oren naar achter uit concentratie/kracht.
En als je het gewoon consequent gebruikt gaat hij het helemaal niet tegen je gebruiken.
maar je moet er dan wel consequent mee blijven en dit heeft dan ook weer niks met leeftijden te maken (wat hier weer werd geroepen)