[WN] 37 weken zwanger maar ik kom er nog op :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:19

Rainbow8, dankjewel!

Brainless: ik rijd eigenlijk weinig licht, zit bijna altijd door. Dus dan zou ik ze niet erg aanspannen?
Nouja zoals ik al zei we zien het wel :D ken ook meerdere mensen inderdaad die veel reden en die geen knip hebben gehad, en tja...anders maar wel toch..!

Zamora ja, apart he :+ heb al gesprekje gehad met mod er over +:)+
verder maar negeren he, we weten na al die jaren dat dat het beste werkt.

wentos dankjewel :D

testes76:
Als ik het eng zou vinden zou ik het ook niet doen hoor! Op sierra ga ik ook niet, omdat ik bij haar toch een ander gevoel heb. Ookal is zij ook erg braaf. Vief daar kun je achterstevoren ondersteboven op zitten :D Maar goed het blijft, net als fietsen en in de stal zijn bij een paard etc, een risico. Die ik kies om te nemen :j
Snap ook goed dat er mensen zijn die er niet voor kiezen!

millennium: Dankjewel voor je leuke reactie!

chelle_dora: is een SA van iemand die me jaren gestalked heeft. Gewoon negeren maar..
bedankt voor het compliment!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:22

Gave foto's Rose... Wat ergens op de eerste pagina gezegt worden over verandering in je gezicht dat zie ik ook wel... Heb je natuurlijk al heel lang niet gezien maar vergeleken met toen heb je nu echt een ''volwassen vrouwen blik'', en niet meer het meisje-meisje gezicht van toen!!
Het zwanger zijn staat je goed hoor!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:11

Brainless schreef:
superpony schreef:
Bij mij wisten ze al va 5 weken dat ik paard reed want ik heb 2 of 3 inwendige echo's gehad enne.........ik was gespierd zeg maar.
Tijdens de bevalling iets gescheurd, maar niks van gemerkt, was veel te druk bezig met bevallen. Ze houden alles goed in de gaten en als het lukt goed luisteren.
Als je het wil en het lukt, is borstvoeding een aanrader. Sowieso heel goed, maar je hersteld ook sneller en beter. Heeft moedertje natuur allemaal over nagedacht, daarom zijn wij vrouwen zo perfect, hahahahaha

Er is onderzoek gedaan naar te sterke bekkenbodemspieren.
Een gedeelte is natuurlijk aangeboren, zoals mijn vriendin (niet sportend) had hele sterke bodemspieren.
Daarnaast is aangetoond dat je alleen met lichtrijden je bekkenbodemspieren aanspant.
Hoe meer ongecontroleerd men lichtrijdt hoe strakker de spieren worden.
Mensen die dit juist wel gecontroleerd doen gebruiken ook hun rug/buikspieren waardoor het bekken minder strak wordt.
En zij krijgen meer controle over de spieren waardoor ze deze juist goed kunnen ontspannen.

Ook wil niet zeggen dat je sneller hersteld met het geven van borstvoeding, dat is heel persoonlijk en afhankelijk van de situatie.

Daar dachten ze toen dan misschien anders over. Ik rij al echt mn hele leven en denk dat het aan mijn houding en zeker het lichtrijden niet ligt bij mij. Ik weet dat ik daar sterk ben en het kan aanspannen. Ontspannen is ook iets wat je moet kunnen tussen je oren en dat was het grootste probleem. Maar omdat ik sterk aantrok wist ze dat ik daar veel sterke spieren had. En toen gaf men paardrijden de schuld.
Ik heb ook nog 2 zware buikoperaties gehad waarbij het me goed heeft geholpen.

OOk gaf men toen aan dat je snel hersteld met borstvoeding en heb het dan in mijn geval ook gevoeld. De baarmoeder krimpt sneller terug en 17 jaar geleden gaf men wel borstvoeding als reden. Ook was ik razendsnel weer op gewicht.

Ze veranderen nogal vaak met dingen. Ook met baby's wat wel of niet goed is komt en gaat over de jaren heen......

Anoniem

Re: 37 weken zwanger maar ik kom er nog op :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:30

Dankjewel linda, is inderdaad ook wel lang geleden dat ik jou gezien heb!
Superpony, er verandert idd wel veel steeds. Mijn verloskundige zei ook dat je er sterke bekkenbodemspieren van krijgt, maar als je googeld er op dan staat er weer veel dat het een fabel is!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 08:43

Tja, ik rijd ook en ik bleek mégasuperdikke bekkenbodemspieren te hebben. Was een heel huzarenstukje, die bevalling van mijn eerste :D. Tweede ging beter, maar was ook al 13 maanden later. :))
Maar toch zijn ze er alletwee uit geraakt, dus maak je maar niet teveel zorgen ;)

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:25

leuke foto's hoor! :D

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:37

Wat gaaf! Die foto waar ze met haar neusje tegen je buik staat, wauw!
Ik ben zelf 28 weken zwanger maar ben al snel gestopt met rijden omdat het niet "goed" meer aanvoelde. Heb mijn haf ook nog niet zo lang anders had ik misschien ook nog wel doorgereden. Toch doe ik nog veel rondom de paarden, op mn gemakje mesten en longeer hem regelmatig. Kriebels, pff die heb ik tot en met.

Zolang jij jezelf er goed bij voelt lekker blijven genieten. Je kunt thuis ook van de trap vallen met nare gevolgen.
Geniet nog even van je laatste weekjes zwangerschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:08

Sevke: nou ja ze zal er inderdaad vast wel uit kunnen komen op een of andere manier :')
Maarre 13 maand na de eerste bevalling weer bevallen? Pittig hoor pfff moet er hier na toch even niet aan denken!!

Xdanijer dankjewel!

Kim: ja ik heb ook steeds gezegd, als ik het niet meer vertrouw of last krijg dan kap ik er mee.
Heb nu helaas sinds vorige week niet kunnen rijden, bak is te nat. Maar anders zou ik er zo weer opstappen. Vraag me alleen af of dat nu nog zou lukken :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 07:56

Tuulk wel ;)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:00

Haha jawel joh. Maar 't risico op een nat pak voor paardlief is wel aanwezig :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:02

Heb nogal.last van spieren in bovenbenen, alsof ze op slot gaan zeg maar! Dus dan moeten ze me er af takelen :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:17

Ai dat is minder! Misschien dan toch maar wachten tot na je bevalling met weer opstappen? Sterkte met de laatste loodjes. Voel je je verder nog wel goed? Ik was het op een gegeven moment echt zat :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:31

Hey, is het nu niet al 40 weken inmiddels? Wordt nou toch wel benieuwd. Verwacht toch wel leuke foto's op fb meteen na geboorte enzo :) En ik mats je........Die mogen in bed zijn en hoeven niet meteen te paard. Dat kan dag 2 wel :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:49

Haha meteen na geboorte :+
Nee ik ben nu 38.3 :') broccoli ja van mij mag ze zich idd wel melden nu hoor!

HorseUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:38

Ik zou nooit durven rijden, maar ja, heb dan ook 2 jaar elke week naar het ziekenhuis gemoeten om zwanger te geraken en te blijven met daartussen vele miskramen. Dit is voor mij eigenlijk onbegrijpelijk ^^ goed voor jou dat alles oke is, maar er is een reden dat je ook niet mag springen tijdens je zwangerschap, op en neer hobbelen op je paard lijkt me dan een. Og erger effect te kunnen hebben. De k dat mensen mij zot zouden verklaren na alles wat ik meegemaakt heb, nog op een paard te kruipen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:41

Van paardrijden krijg je geen miskraam, en het hobbelen is ook niet slecht, er zit genoeg vruchtwater in je baarmoeder. Dat jij het niet zou doen dat kan, dat is natuurlijk jouw keuze... vind het erg om te horen hoe moeilijk je zwanger raakte.. ken het in mijn omgeving, is erg zwaar zo'n traject als het niet vanzelf gaat!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:48

Wat een geweldig lieve foto's! Heerlijk om te zien dat je nog zo geniet van je paardjes!
En je bent ook echt prachtig zwanger!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:58

Wat een prachtige foto's zeg. Wauw. Dat zal een levenslange mooie herinnering zijn.

Stille meelezer vraagt zich af of je het kindje er nog niet uit gepoept hebt? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:01

Thanks cros95!
Roosch Nee hoor zit er nog in :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:02

Crap. Ik ben een beetje nieuwsgierig. Dit moet wel de nieuwe Rieky zijn. :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:06

Wat leuk! Ik ben destijds eerder gestopt, nog wel eens opgestapt, maar ik was erg flink op het eind en was al blij als ik op 1,78 geklommen kwam, hahaha.
Vond het wel altijd erg leuk en speciaal, dochter heeft tot haar 2e ook heel regelmatig met mama mee gereden, toen ging de pamper uit en vond ze het minder fijn in draf :D . Is overigens een echt paardenmeisje geworden :') .

Ik wens je alvast een voorspoedige bevalling!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:50

Mooi om te zien hoor die foto's en idd die 1 na laatste is zo mooi.

Ik ben met de oudste 3 weken van tevoren gestopt met rijden en met de jongste heb ik op uitgerekende datum nog gereden in zowel stap, draf als galop. Op en afstappen waren beiden geen probleem. Het rijden dus ook niet. Ik kwam soepeler op en af mijn paard toen ik zwanger was dan ervoor of nu. Ik denk omdat de hormonen je gewrichten soepeler maken. Voorheen moest ik altijd met een krukje of via het hek opstappen omdat ik mijn voet niet hoog genoeg kreeg. Tijdens de zwangerschappen kon ik gewoon vanaf de grond opstappen. Hi hi zwanger zijn had voor mij zo zijn voordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:20

Haha de nieuwe rieky :')
Avaluna, bedankt! Onze paarden zijn gelukkig niet zo groot!
Oef milord, galop zou ik nu niet meer kunnen, ben denk ik met 30 weken daar mee gestopt omdat ik last kreeg van mijn banden (anders galoppeerde ik nu nog denk ik)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:42

Zit nu op 39, toch??? ppfffffff We willen babyfoto's. ( te paard, hahaha )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:44

Morgen 39 idd! Haha jij bent goed op de hoogte!