[WN] quarter aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:38

Hahaha no big deal Marjoow maar je vergeet het sturen _/-\o_

Liberty, elk scheef paard vliegt de bocht uit, think!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:39

liberty22 schreef:
In_Black schreef:
Idd een hele domme redenatie, Liberty22 :D
Een paard wat scheef is kan geen snelheid ontwikkelen, die gaat zichzelf overal raken en zal in de staak gaan. Juist met snelheidssporten komt het erg aan op rechtgaand en zuivere bewegingen.
Marjoow, zo'n paard komt niet eens in de baan die jij beschrijft. Een scheef paard kan geen topprestaties leveren op volle snelheid. Maar, het is wel een bekend verschijnsel dat een paardenlijf zichzelf ahw recht trekt als het op echt snelheid aankomt.

Trouwens, op een renpaard zit je niet, je zit erboven ;)

nee ok is duidelijk dus dan word er zeker wel wat aangedaan om de paarden recht te richten ?

Nee, van wat ik hieruit opmaak, doen die paarden dat zelf ;)

Maar ik ga ervandoor, it's waaaaay past my bed time!
Goodnight ladies!

In_Black

Re: quarter aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:40

Extreem scheve paarden halen de baan niet, Marjoow :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:40

In_Black schreef:
Hahaha no big deal Marjoow maar je vergeet het sturen _/-\o_

Liberty, elk scheef paard vliegt de bocht uit, think!

Nee joh je moet nie sturen! In het slechtste geval knal je tegen de omheining op en als je geluk hebt en hij springt, dan heb je een leuke voor de steeple.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:42

In_Black schreef:
Extreem scheve paarden halen de baan niet, Marjoow :D

nou dan had ik het toch nog niet zo stom bedacht wel? ik dacht altijd gewoon dat die dieren ook gegymnastiseerd werden ik las hier van niet geloof ik , maar heb dr echt geen drol verstand van hoor , dacht met een beetje logica kom je er wel uit 8)7 aangezien alles wat scheef is kapot gaat
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 16-01-12 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:43

Zeker de baan afsteeplen en dan wie het eerst in het volgende dorp aankomt 8-)

Natuurlijk worden ze gegymnasticeerd, Marjoow. Ik zit zelf dan niet in de rensport maar wel in de drafsport, en gymnasticeren hoort er gewoon bij.

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:43

Ik zal even verklaren wat ik daar gedaan heb ...

Ik heb met mijn mond ;) uitgelegd dat het al super was voor haar dat ze daar stond ... zo rustig ... en dat dat al een applaus verdiende. Daarna heb ik gewoon wat behendigheid getoond van tussen kegels door te slalommen, met nadien te stappen over een balkje ... een klein balkje en nadien heb ik een plank op het zadel gedaan (gewoon een spreidstand) en nadien ben ik recht gaan staan en toonde ik de mensen hoe kalm ze bleef en er niets om gaf.

Ik heb nog nooit met haar een wedstrijd gedaan omdat we er samen niet klaar voor zijn. Ze is nu 4 ondertussen ... dus dat zegt wel wat. Ik ben voornamelijk bezig met wisselen ... omdat ik daar zelf zo problemen mee heb. Zij kan het perfect ... maar ik niet. Leuk hé, zo zwaar een paardje belasten.
Laatst bijgewerkt door innieminnie op 16-01-12 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:45

Maar als ze nu 4 is hé, waarom plaats je dan foto's van 2 jaar geleden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:46

In_Black schreef:
Zeker de baan afsteeplen en dan wie het eerst in het volgende dorp aankomt 8-)

Natuurlijk worden ze gegymnasticeerd, Marjoow. Ik zit zelf dan niet in de rensport maar wel in de drafsport, en gymnasticeren hoort er gewoon bij.

ze zullen wel recht gemaakt worden maar niet op dezelfde manier als dressuur of westernprikkers dat doen vermoed ik. ;) Veel voltes zullen ze iig niet draaien.
Voila! De eerste in Bilzen wint O:) O:) Als drempels meetellen als hindernissen dan heb je een intensieve steeple van hier tot in Bilzen :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:47

JNAWA_Nienke, ben ik ook wel benieuwd naar. :j

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:48

Drie keer in de week minstens 20 min met bijzet aan de longe, Ayasha! Tenminste bij ons.
Kom wie het eerst in Bilzen is!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:48

_O- Niet eerlijk, die van mij heeft kortere beentjes :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:49

Net was je nog bezig met sturen en nu met wisselen (wissels springen neem ik dan maar aan...?)

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:50

Ik was toen zo fier op haar ... en ik heb nadien wel nog foto's van haar, gewoon al rijdend. dacht ik , ik toon mijn lieverd hier eens. Maar dat is wat anders uitgedraaid. Ondertussen is ze 4 en zoals ik eerder al zei kan ik niet elk seizoen goed doorrijden door het weer ... Dus nu staat het weer op een laag pitje het rijden ... Dat was een superfijne dag.

Ik werk altijd op sturen ... wantja je moet natuurlijk de bak rondrijden .... logisch ...

Af en toe als het een goede dag is, oefen ik op de galopwissel. Maar deze is helemaal nog niet geautomatiseerd ...bij mij dan.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:51

Emm.. Tja, ik ben het met de meeste bokkers niet eens over hun mening van de leeftijd van een paard 'inrijden'.
Je hebt verschillende manieren.

Hier worden paarden vaak ingereden (of nou,ja.. Eigenlijk meer beleerd of vetrouwd gemaakt met mensen en hun handelingen) als ze 2 zijn, of eerder.
Vind dat er niks mis mee is. Zadel gaat er meestal op als het paard er klaar voor is, dit kan zijn als hij 2.5 is, kan ook zijn als hij ouder is.
Als het paard er niet klaar voor is, dan geeft hij dat zelf aan.
Vergt gewoon veel tijd, maar er moet ook zeker geen haast bij gemaakt worden.

In europa (Nederland eigenlijk ook), wordt er helaas vaak een paard ingereden om een zadel op te gooien en rondjes door de bak te lopen, nadat ze lang in de opfok hebben gestaan, terwijl er te weinig tijd besteed wordt aan het vertrouwd maken tussen mens en paard.
Nou wil ik niet zeggen dat dit slecht is, maar er zijn dus ook andere manieren.
Ik vind dat iedereen daar voor open moet staan en niet zomaar iemand klakkeloos de grond in boren als die het anders doet of niet volgens de boekjes.

Elk paard is anders, elk mens is anders, elk land is anders.. Paarden zijn echt niet van glas gemaakt en ik vind dit paard er niet zo heel erg ongelukkig uitzien.

Verder vind ik het een leuk paard TS! Ben gek op quarters! :D Je hebt inderdaad gelijk over het coole karakter! :j

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:53

Juist van dat rondjes rijden gaan zoveel jonge paarden stuk, en van zachte bakbodems.

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:57

Dankjewel! Je hebt helemaal gelijk. Ik heb er zelfs zolang over gedaan om in draf te gaan op haar ... omdat ik er zelf nog niet klaar voor was, terwijl zij dat wel was. Zij heeft mij echt leren rijden met haar zelf als ik het zo bekijk ... klinkt misschien gek. Maar misschien begrijp je me wel. Ik had totaal geen ervaring met een jong paard ... en eigenlijk gewoon schrik om er af te flikkeren. Ik ben echt met haar mee gegroeid van kleins af en ze doet alles voor mij. Gewoon omdat we zo'n band hebben samen. Op zadel gaf ze dan ook niets ... Ik zat er voor de eerste keer op , zo trillend, dat weet ik nog goed en zij begon gewoon te grazen alsof ze altijd zo stond. Ze was er dus echt klaar voor. Ben blij om je bericht te lezen. Kvind het echt een mooie dame. Thnx!

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 00:58

In_Black schreef:
Juist van dat rondjes rijden gaan zoveel jonge paarden stuk, en van zachte bakbodems.

rondjes rijden? Dan heb je het toch niet over het rondsturen in de bak hoop ik ... want een rondje rijden is niet hetzelfde als sturen ... en als het rijden door heel de bak.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:01

In een bak rijden is altijd slecht voor jonge paarden en zeker wanneer ze nog onder de drie jaar zijn. Als het dan toch moet is het beter om een heel jong paard mee naar buiten te nemen.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:02

Ik denk zelfs dat wereldwijd de leeftijd van inrijden veel lager ligt dan in Nederland en wat uitzonderingslanden. OF jullie het er nou mee eens zijn of niet.
Daarnaast moet iedereen zelf weten wat ie met zijn/haar paard doet, en ts zal echt niet haar paard kapot willen maken.
Maar goed, bokkers weer blij dat ze iemand de grond in kunnen boren met zgn goede adviezen (lees zelfverheerlijking)
TS succes met je paardje, post gerust nog foto's van haar!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:04

Ik begrijp wel wat je bedoeld.
Ik vind dat het het beste is om gewoon bij een paard van jongs af aan erbij te zijn om elke dag een uurtje of half uurtje bezig te zijn. Als je een paard elke dag observeert en meemaakt, dan kan je een goede indicatie krijgen van wanneer hij klaar is, dan dat je hem een jaar of 1 / 2 (weet niet hoe lang dat meestal is) in de opfok doet en daarna gaat beleren.
Ik doel eigenlijk gewoon meer op NH, wat hier in de meeste gevallen wordt gebruikt om een paard te beleren.
Maakt niet uit wat voor discipline..

Voor de liefhebbers heb ik wel wat foto's van 2 1.5 jarige paarden die al 'beleerd' worden, om een klein beeld te krijgen van wat ik eigenlijk bedoel

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:04

Dat is waar, mltex. In Nederland word je al bijna opgepakt als je op een vierjarige gaat zitten :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:05

Ben ik nou gek of is de naam van de TS veranderd?

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 01:05

Wij rijden in een buitenbak ... met zo zwarte ondergrond (eigenlijk gewoon zwart zand dat omgeploegd is geweest en nadien bijgehouden met een sleep) Ik ben gestart met haar in een roundpen op het gras.

innieminnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 01:05

je bent niet gek