Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

simodi schreef:Superpony: met je reactie volhardt je in het idee dat er blijkbaar niks zit tussen reiningruiters/wedstrijdruiters en 'mensen die maar wat aanklooien met hun paard'.
Er is een hele categorie mensen die wel serieus hun paard western traint, consequent is en het paard goed aan het lopen heeft, zonder uit te komen op (reining)wedstrijden. Een reiningpaard hoeft niet harder of anders aangepakt te worden dan een niet-reiningpaard, want een paard is een paard. Consequent optreden, een goede training, conditie opbouwen, afwisseling, dat komt zowel aan de orde bij wedstrijdruiters als 'andere' serieuze ruiters.
Er zijn zat reiningruiters die hun paard met voldoende punten door een reiningproef rijden, maar waar de rijstijl en techniek echt te wensen overlaat. En er zijn genoeg mensen die ervoor kiezen om op een andere manier te trainen en niet starten (om welke reden dan ook), maar ook een prima getraind, gehoorzaam en atletisch paard hebben.

kimmie88 schreef:Vind het een heel leuk paard om te zien, maar je manier van rijden staat mij op sommige puntjes niet aan. Dat oppakken en loslaten bijvoorbeeld.. En dat zeker in combi met zijn erg jonge leeftijd
Ben niet thuis in western, maar lijkt mij niet prettig voor peerd om eerst heel strak gehouden te worden met de neus op de borst, om vervolgens helemaal geen begeleiding meer te hebben,
Maar verder (wat ik als leek van western kan zeggen) vind ik het er wel leuk uitzien
(want in er komt toch heel wat meer bijkijken natuurlijk): Western paarden moeten echt leren op hun eigen benen te lopen. Als dit even misgaat, neem je ze op, corrigeert en laat ze dan als beloninig weer los.
.
hahahah.. komt goed! rapido schreef:Eigenlijk best vermoeiend om alles keer op keer te moeten gaan uitleggen aan mensen die zig er eigenlijk tog geen ruk in interesseren! Snap uberhoupt niet dat dressuur ruiters hier moeten reageren![]()
Schoenmaker blijf bij je eigen leest.