[WN] Morris 3 jaar en dus zachtjes aan het grotepaarden leven in!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:54

toen waren we begonnen ja, en toen is hij vanaf december vrij geweest tot half februari... ;)

Pr_BillyBoy

Re: Morris 3 jaar en dus zachtjes aan het grotepaarden leven in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:56

jammer dat er alweer een discussie is ontstaan van 6 pagina's :')
ik vind dat je een super knap paard hebt!
weet niet zoveel van western af maar voor een 3 jarige gaat het toch gewoon al redelijk.

_Special_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:08

Woooouw wat een mooi paard, mooi zadel en een mooie bak!!! <3

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:13

hahaha, miek!

gelukkig heb jij zelf niet zo'n zadel, zo'n mooi paard en rij jij zelf ook niet elke dag in die mooie bak!

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:16

Nog even een noot van de "trainer".
Hier op Trainingstal Starnmeer staan vele enthousiaste wedstrijd ruiters maar ook een hele grote groep zoals door julie genoemde bit boom en weet ik veel wat nog meer loze ruiters . Deze mensen lessen met veel plezier mee , bitloos of met een eenvoudige trens ! Ik laat iedereen in zijn waarde en ben alleen er op tegen dat beginnende ruiters met zware bitten gaan rijden en leer dus iedereen hier rijden op een trens of bitloos als daar de voorkeur naar uit gaat . Ik heb respect voor iedere ruiter met wat voor paard en met wat voor optoming en zeker met wat voor toekomst plan dan ook zolang men maar met respect voor zijn paard omgaat . De paarden waar lekker mee buiten gereden word zijn hier even gelukkig als de paarden waar hard mee getraind word en dit heeft naast het rijden ook te maken met goede verzorging , het als paard naar je zin hebben ( box , weiland , paddock , vriendjes ) en voldoende induviduele aandacht .
Gelukkig heeft bijna iedereen het vermogen om bij te leren en hoeft je niet altijd afgestraft te worden op dingen die in een ver verleden gebreurd zijn . En ja als je in de huidige sport ver wil komen dan moet er hard gewerkt worden maar probeer respect te houden voor je paard en je zelf. Het is moeilijk om als "gewone" mensen op te komen tegen de een selectieve groep mensen die voor oneindig veel geld toppers uit amerika halen , ga daar maar eens tegen rijden op je eigen gefok en getraind paard .
Kort om esther is goed bezig naar ons inzien , ze werkt er hard voor en met veel liefde voor haar toppertje . En voor iedereen: heb respect voor elkaars rijstyle en veel plezier met je paard want dat is waar het eigelijk allemaal om draaid !!!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:18

*\o/*

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:19

Nouja 4 van de Starnmeer bitlozeboshoefschoenruiters gaan ook weer wedstrijden starten! De FFT. ;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:20

en winnen natuurlijk! ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:24

Dat zou ik niet te hard roepen. :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:25

ik snap af en toe niet waarom er zo verschrikkelijk fanathiek gereageerd moet worden op dit soort dingen. De rest van de foto's tonen toch prima aan dat het best wel op een ontspannen manier gedaan wordt. Er zijn gewoon mensen die niet meer durven te reageren op Bokt doordat er bokkers zijn die dus zo verschrikkelijk zwart-wit denken dat deze grijze bokkers gewoon niets meer posten. Nou sorry hoor, maar dat vind ik dus echt het naar de knoppen helpen van een perfect leuk forum.
Ik vind dat er een grote lijn zit tussen opbouwende kritiek en gewoonweg kritiek leveren om wille van kritiek te leveren.
Wel gillen wat je fout doet, maar niet met een oplossing komen.

Twee of vier maanden dat maakt niet uit, hij ziet er super uit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:45

simodi schreef:
Superpony: met je reactie volhardt je in het idee dat er blijkbaar niks zit tussen reiningruiters/wedstrijdruiters en 'mensen die maar wat aanklooien met hun paard'.

Er is een hele categorie mensen die wel serieus hun paard western traint, consequent is en het paard goed aan het lopen heeft, zonder uit te komen op (reining)wedstrijden. Een reiningpaard hoeft niet harder of anders aangepakt te worden dan een niet-reiningpaard, want een paard is een paard. Consequent optreden, een goede training, conditie opbouwen, afwisseling, dat komt zowel aan de orde bij wedstrijdruiters als 'andere' serieuze ruiters.

Er zijn zat reiningruiters die hun paard met voldoende punten door een reiningproef rijden, maar waar de rijstijl en techniek echt te wensen overlaat. En er zijn genoeg mensen die ervoor kiezen om op een andere manier te trainen en niet starten (om welke reden dan ook), maar ook een prima getraind, gehoorzaam en atletisch paard hebben.

Dat zeg ik niet hoor. Ik start ook niet en ben het ook niet van plan en wil wel redelijk serieus trainen. Voor en na trainen ben ik een hele grote penny en speel met mijn NIET QPA.

Ik vind mensen alleen doorslaan steeds meer. Foto's zijn idd momentopnames en je hebt binnen een sec je handen weer los als dat nodig is. ten tweede staan er foto's in profielen waar je niet vrolijk van wordt. Maar diegene durven wel wat te zeggen en elke keer weer.........
Aanklooien wat veel mensen doen is absoluut niet vriendelijk, ook al lijkt dat zo, omdat het zachter overkomt. Er zijn idd meerder wegen naar Rome om goed reining te trainen. Maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. En wil je idd verder dan een wran wedstrijd bv moet je keihard werken en paard ook.
Het lijkt alleen of dat niet meer mag en dat wordt je weleens zat om dat steeds weer te horen. je kan niet door i-net heen kijken. Maar er zijn gewoon paardenverzamelaars die hun paard op een postzegel zetten en er bijna niet met hun gat op zitten. Die reageren elke keer weer zo. Ja, da heb je andere wensen en ideeen, prima. Ik heb ook andere ideeen dan de engelse lesgeef dames bij ons op stal waar ik lichtelijk misselijk van wordt als ik kijk en maar wegloop. En ik wil ook geen commentaar geven op pleasure ruiter, trailruiters of NH-ers, omdat ik daar niet mee bezig ben en me er dus niet in heb verdiept. Moeten ze mij ook met rust laten, want als dan een NH-er tegen mij begint, luister dan ook eens naar mijn tegens..........bijvoorbeeld.
Over reining topics gaat het steeds zo. Dan moeten imo de niet reiners maar niet meer kijken of reageren.
En ik denk dat het meerendeel al jaren of misschien nog nooit bij Starnmeer/madepolder ( waar men ook op doelt ) is geweest om trainingen te volgen en te luisteren naar de onderbouwing van sommige dingen. Er wordt maar bevooroordeelt op iets wat men helemaal niet weet! Ja, jonge trainers die ooit les hebben gehad of enkel maanden stage hebben gelopen en de training niet helemaal begrijpen en als cowboytje rondcrossen???!!! Dat die het zo overbrengen zegt niks over de oorspronkelijk bedoelde manier. En na ene paar maanden stages op verschillende stallen ben je er nog niet. Jammer dat dat ook meewerkt aan een slecht imago.
Ik vind bosruiters prima. Heel veel wedstrijd qpa's staan hele dagen buiten en maken bosritten zover ik weet..........Maar alleen maar bosritten kan je niet vergelijken. E heerlijk voor mensen die zo genieten van hun ritten!!! Maar oordeel dan niet van foto's elke keer weer als je het verder niet weet. Men heeft de training verder niet gezien of gehoord, dus kan niet oordelen. En dan zeggen dat je wel mag aanklooien met touwtjes aan longe, omdat iemand dat toevallig bedacht heeft. Dat is fijn zonder kundige begeleiding? Echt niet hoor.

En ja, ik weet genoeg mensen die zo anti zijn, maar wel meer lichamelijke problemen met hun paard(en) hebben dan ik. Ik zou wel osteopaat of fysio willen zijn tegenwoordig, big money!!

TS, nogmaals laat je niet gek maken. Je plaatst hopelijk nog meer foto's als je daar zin in heb. Als je het morgen anders doet, zoekt men wel weer wat.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 04:00

Mooi paardje, hey!
Ook fijn dat de CA methode gebruikt wordt, ziet er goed uit!
Jammer van het "Amerika" stukje van in de tekst Frosty. We weten natuurlijk allemaal dat dat ook niet zo gemakkelijk is. ;) :D
Desondanks respect voor je eigen home-made reinertje in de dop , TS!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 05:17

Vind het een heel leuk paard om te zien, maar je manier van rijden staat mij op sommige puntjes niet aan. Dat oppakken en loslaten bijvoorbeeld.. En dat zeker in combi met zijn erg jonge leeftijd
Ben niet thuis in western, maar lijkt mij niet prettig voor peerd om eerst heel strak gehouden te worden met de neus op de borst, om vervolgens helemaal geen begeleiding meer te hebben,

Maar verder (wat ik als leek van western kan zeggen) vind ik het er wel leuk uitzien

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 05:46

@Kimmie: Lees het hele topic even door voor je reageert.

Vanes, thnx!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 06:15

Heb ik gedaan en daarom meld ik er ook bij dat ik een leek ben op het gebied van western ed, maar gaf mijn mening oop wat ik zag...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 06:35

Dan had je ook gelezen wat mijn trainer daar over zei.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:58

kimmie88 schreef:
Vind het een heel leuk paard om te zien, maar je manier van rijden staat mij op sommige puntjes niet aan. Dat oppakken en loslaten bijvoorbeeld.. En dat zeker in combi met zijn erg jonge leeftijd
Ben niet thuis in western, maar lijkt mij niet prettig voor peerd om eerst heel strak gehouden te worden met de neus op de borst, om vervolgens helemaal geen begeleiding meer te hebben,

Maar verder (wat ik als leek van western kan zeggen) vind ik het er wel leuk uitzien

Da's dan ook meteen het verschil met engelse dressuur. Daar hou je steeds contact met de paardenmond. Even heel gemakkelijk uitgelegd voor de leken ;) (want in er komt toch heel wat meer bijkijken natuurlijk): Western paarden moeten echt leren op hun eigen benen te lopen. Als dit even misgaat, neem je ze op, corrigeert en laat ze dan als beloninig weer los.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:12

Vind toch altijd dat foto's doen gissen.... dat is een echte moment opname. En als je dan net ff een seconde een teugel oppakt, trek je al aan zn bekkie }> .
Filmpjes zeggen dan meer.
Maar afijn.. je doet niet zomaar iets. Veel succes met je paard en jullie! Het is een knapperd. :P
Die link naar de downunderman zegt me niet zoveel en als ik 'tvshow' aanklik, vind ik het erg showie *\o/* hahahah.. komt goed!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:21

Eigenlijk best vermoeiend om alles keer op keer te moeten gaan uitleggen aan mensen die zig er eigenlijk tog geen ruk in interesseren! Snap uberhoupt niet dat dressuur ruiters hier moeten reageren :Z

Schoenmaker blijf bij je eigen leest.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:23

ik vind het iig een mooi paardje ;) succes ermee

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:25

rapido schreef:
Eigenlijk best vermoeiend om alles keer op keer te moeten gaan uitleggen aan mensen die zig er eigenlijk tog geen ruk in interesseren! Snap uberhoupt niet dat dressuur ruiters hier moeten reageren :Z

Schoenmaker blijf bij je eigen leest.

Ik ben het daar wel mee eens. Ik vind het leuk dat dressuurruiters meekijken maar ik reageer ook niet op dressuur- en springtopics. Of het moet zo'n uitzonderlijke combinatie zijn maar dan geef ik gewoon positieve commentaar. Ik reageer niet omdat ik er niets van ken (buiten mijn manège-achtergrond en da's gene vette).

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:22

Ik vind dat iedereen in elk topic moet kunnen reageren ongeacht welke discipline je rijdt. Een foto-topic is puur en alleen om je foto's te showen mits er om commentaar wordt gevraagd of als er dingen in de tekst staan waar je vragen over zou kunnen hebben.

Wat betreft de opmerkingen over TS haar manier van trainen: Je kunt a.d.h.v. een foto onmogelijk zien hoe degene die er op zit rijdt, onthoud mensen dan ook vooral van commentaar op de rijstijl en open een apart topic waarin je de verschillende manieren van trainen kunt bediscussiëren.

Laten we vooral ook niet vergeten dat we in de basis allemaal paardenliefhebbers zijn die ooit allemaal begonnen zijn op de plaatselijke manege op een oude pony. We willen allemaal het beste voor onze paarden of we nu wedstrijden rijden op hoog niveau of lekker door het bos heen stappen. Je kunt het eens of niet eens zijn met een bepaalde manier van omgang of training, maar probeer elkaar daar wel in te blijven respecteren!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:06

Dat zou je niet zeggen als je maag elke keer omdraait als je kinderen engelse les ziet hebben met korte teugels, pony's in een krul zonder achterhand erbij etc. daar mag je niks over zeggen en is geaccepteerd????
Wij laten tenminste nog eens los als beloning en hebben het hele lijf lekker aan het werk als het goed is!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:09

Ik vind het wel knap hoor, al die 'foto-readers' hier. Als ze nu ook kunnen raden wattie gegeten heeft... Wauw.... :P

Maar goed.

Wat een supermooi dier heb je!!! 8-) Lekker door trainen, ik weet zeker dat je superbegeleiding hebt.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar komt 'Kip' vandaan? :D

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:15

EeCee schreef:
Als ze nu ook kunnen raden wattie gegeten heeft... Wauw.... :P

Veel hooi en wat biks. :Y)