[WN] Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:09

zit nu weer even op boomloosrijden tekijken nu zie ik de Nevada =(barok western) en de Arizona lijke me ook heel erg leuk .
maar waar het mij ook om gaat of het zadel op mijn paard zou passen en goed zou liggen .
hier foto van het paard waar het om gaat :o
Afbeelding

Josefien

Re: Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 19:16

ik heb maat 40 broek en maat 1 is echt prima. Je kunt inderdaad allerlei andere pads eronder doen, bv de HAF pad die ik heb met kleuren, maar ook een ongevoerde westerndeken is geen probleem volgens mij. De rug blijft echt mooi droog in het midden dus dat VPS systeem werkt goed, ik vond de Cheyenne niet zo'n goede drukverdeling hebben toendertijd maar die is nu ook met VPS begrijp ik (alle modellen toch??)
Maar ik ga eerst mogen met het andere boomzadel rijden en dan kijk ik hoe het gaat, dan volgende week weer eens met de Missoula..

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:50

volgens mij hebben nu alle boomlooszadels vps systeem

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:00

Ja klopt, mar ik had idd een mooie droge ruggegraat maar wel 2 droge grote plekken bij de beugelophanging......o pommel, en nee die was niet te klein maar toch die droge plekken.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:09

dat houdt dan toch in dat je geen druk hebt daar? is dan goed, mijns inziens..ga je voor een Missoula Loes??? (heb je mijn PB van gisteren gelezen..)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:10

maris1990 schreef:
zit nu weer even op boomloosrijden tekijken nu zie ik de Nevada =(barok western) en de Arizona lijke me ook heel erg leuk .
maar waar het mij ook om gaat of het zadel op mijn paard zou passen en goed zou liggen .
hier foto van het paard waar het om gaat :o
Afbeelding

lastig zo te zien maar ik denk dat hij met zijn ronde rug en weinig schoft wel onder een Barefoot past!!!
ps wat een beeldschoon paard trouwens!!

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:39

jah dank je ik hoop dat hij volgend jaar goedgekeurt word :D voor het lusitano stamboek wat wel zal lukke aan gezien hij als 2 jarige zilveren medaille halde :o
ook jah hij heeft tot nu toe weinig schoft maat begint wel steets breder te worden .

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:50

nou mijn vorige paard waar ik en een Arizona en een Cheyenne op heb gehad was nog een graadje breden, dus dat zou zal zeker passen!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:19

maris1990 schreef:
ook ik zit zelf te twijffelen nog over boomlooszadel aan gezien je ook vaak te hoore krijgt dat het de druk niet goed verdeelt overde paarden rug .
ik vind zelf de arizone , cheyenne , nevada , cherokee , en de london er lijk uit zien maar welke geschrikt is voor mij geen iedee :o
en over de maat ben ik ook nog niet uit want ik heb zelf dan broekmaat 40 en ben 1.68 mtr lang maar mijn pa wilt soms ook er mee gaan rijden en die is 1.98 :+

Als je niet zo heel lang bent kun je het beste een maat 1 nemen ook omdat de beugelophanging van een maat 2 iets anders zit
Kennisje van mij heeft op advies een maat 2 genomen maar vond de maat 1 die ik te leen had lekkerder zitten.
De cherokee heeft idd iets kniewrong en volgens mij kun je ook extra bestellen, ik vond he een zalig zadel (rijd zelf met een passier vzh en had bij de cherokee geen wenproblemen)

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:59

De nevada is maat 1,5 dus dan zit je er precies tussen in. Ik heb zelf maat 42 en zit prima op dat zadel.
Mijn nevada heeft niet het vps systeem, maar ze heeft toch een droge ruggegraad na het rijden en verder mooie egale zweetplekken. En de makkelijkste rug heeft ze zeker niet! (hoge schoft, minder bespiering rug i.v.m. leeftijd) Ik ben zeer content ermee!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:12

Nevada zou mooi passen bij dat paard Maris. Beetje barok he! De nieuwe types hebben volgens mij allemaal een VPS systeem, maar er worden er dus nog zat zonder VPS systeem aangeboden (tweedehands of goedkoper van een barefootshop) dus let daar op.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 09:18

er is ook een spaans lookalike boomloos zadel van Barefoot én een hoofdstel...

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:47

ik vind de nevada wel een mooi zadel :)
ik ben niet zo op de spaanse loolalike zadels en hoofdstellen , ben dan meer voor de portugeese zadels en hoofdstellen :+
aan gezien ik een portugees paard heb :o

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 14:46

Loes ik heb je gepbt!

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:41

@ Loes corner, komen die die droge plekken bij de beugelophanging lijken mij dat daar op de een of andere manier toch teveel druk op staat. Zou daar toch goed naar blijven kijken. Het trekt het zaakje daar misschien toch wat aan.

En misschien vinden jullie me eigenwijs maar die flex zadels zou ik toch twee keer over nadenken. Die boom beweegt maar als je zelf niet in balans zit beweeg je met boom wat weer een ongelijke druk geeft op je paardenrug. Heb je denk ik ook met boomloos alleen in de vorm van drukpunten. Dus als je zoiets rijdt is je eigen balans toch wel belangrijk denk ik.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:20

De foto's waarop mijn droge plekken te zien zijn zijn door gestuurrd naar de fisiotherapeute/ontwerper van Barefoot zelf met de vraag of dit slecht is en waardoor het kan komen en wat ik er aan kan doen ;)

Ik hoop maandag antwoord te krijgen!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:35

Ben benieuwd Loes, laat ons wat weten!

@ Yoni1; Dat heb ik idd ook gehoord, Equiflex bedoel je oa he.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:55

yoni1 schreef:
En misschien vinden jullie me eigenwijs maar die flex zadels zou ik toch twee keer over nadenken. Die boom beweegt maar als je zelf niet in balans zit beweeg je met boom wat weer een ongelijke druk geeft op je paardenrug. Heb je denk ik ook met boomloos alleen in de vorm van drukpunten. Dus als je zoiets rijdt is je eigen balans toch wel belangrijk denk ik.

Ik ben benieuwd hoe je aan die kennis komt?
Maar goed zitten is altijd belangrijk, met welk zadel je ook rijdt...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:53

Ik laat zeker weten hoe en wat ik hoor van de fisiotherapeute van Barefoot.
Ben zelf ook erg benieuwd, want ik had vandaag toch echt weer 2 droge plekken onder zoals het er nu uitziet de beugelophanging.....ik ben beniwud wat en of ik tips krijg wat ik kan doen eraan.

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:21

Coentjuh ja die bedoel ik onder andere.

@ Loes Corner verstandig dat je er iemand naar laat kijken. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat die fysio gaat zeggen.

@ Wendy, gewoon logisch verstand. Als je wel eens geprobeerd hebt om op twee skateboards te zitten en dan door iemand voortgetrokken te worden weet je wat de boards doen als je niet evenredig je balans verdeelt hebt. Hetzelfde gebeurd er met die flextree dingen. Ik heb die flextree ook bekeken toen op de beurs in Duitsland en mijn idee van die boards en die flextree kloppen wel aardig. Als je meer gewicht legt op links standaard dan heb je daar standaard meer druk dan op rechts.

Natuurlijk moet je goed zitten maar op die flextree wordt het extra benadrukt als je dat niet doet. Heb je wel een gekeken hoeveel mensen er scheef zitten? En die denken meestal wel goed te zitten ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 07:57

Ja ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen.
Want volgens Barefoot is druk bij de beugelophanging niet meer mogelijk doordat ze voorzien zijn van VPS en er zou geen gewichtslimiet meer zijn voor een ruiter ook door de VPS.
Ik weeg geen 100 kilo, zo bedoel ik het niet maar weeg ook geen 50 kilo, kan goed rijden en toch die plekken, nu is het de vraag of die plekken slecht zijn of niet.

Nu heb ik er toch een minder goed gevoel bij ondaks dat hij goed loopt.
Maar het is een haflinger en over het algemeen zijn dat stoere dieren die niet snel iets laten merken dus......

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:37

Ik ga zo de Missoula als testzadel bestellen bij Equixantos. Ik heb teveel problemen met de beugelophanging van de Arizona. Ik heb continue het gevoel dat mijn benen naar achter getrokken worden, en hoe goed ik ook oplet, mijn benen komen toch vaak véél te ver naar achter te liggen. Daarbij heb ik ook elke keer kramp in mijn bovenbenen, al met al.. geen succes.

Van de week heb ik op een equiflex gezeten, totaal geen last van mijn benen dus duidelijk dat het echt aan de beugelophanging ligt. Equiflex is voor mij momenteel geen optie, want mijn 4jarige amerikaans gebouwde appaloosa is ontzettend aan het groeien (hoogte + breedte). Daarom hoop ik dat de BF Missoula beter zit qua beugelophanging, ik ben benieuwd en zal ook hier wel even mijn bevindingen achterlaten :)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 20:47

nee de Missoula is nog erger vind ik dan de Arizona (die ik ook gehad heb) sorry..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:03

Oh echt Josefien? Dat is flink balen dan, ik had de hoop dat de Missoula beter zou zijn.

Heb jij de beugelophanging van de Arizona dus ook zo ervaren als mij? Iedereen die ik er over vertel met een arizona die kijkt me schaapachtig aan.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:32

nee ik ook niet, ik heb de Arizona en de Cheyenne gehad en alleen bij de Missoula had ik het idee dat ik mijn benen op zo'n rare manier naar achteren moest leggen dat ik continu het gevoel had uit evenwicht te zijn en voorover te vallen...en ik heb een workshop Centered Riding gevolgd en echt mijn best gedaan om mijn zit te vinden op de Missoula maar het lukte niet..nu heb ik een boomzadel van Eurohorse en zit erg goed (ook al is dat veel harder dan de Missoula..)