[WN] [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP update pagina 12

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:13

Nee het is versnippering. Met of zonder klikje. Normaal gesproken open ik ITP en kijk dan alle topics af. Zet er wat bij als ik er wat bij wil zetten of niet. Ik ga echt niet alle linkjes afklikken naar ITP.

Om de simpele reden dat die linkjes zijn bedoeld om te standaardiseren. Precies zoals er ook opeens linkjes naar EA moesten komen. En in de praktijk dus mensen via via hun spullen verkopen. Bijvoorbeeld via de huiskamer. Of een ander forum. Omdat dat linkjestopic niet echt tot de verbeelding spreekt.

Maar het past wél bij de wens om alles op één forum te hebben.
Zoals datzelfde linkje nu van stal is gehaald om tóch alles op één forum te hebben.

Ik ga er geen linkje neerzetten i.i.g.
Niemand hier heeft gevraagd om een linkje. WN-ITP was goed zoals het was. En het is ook niet zo dat het aantal topics zo onoverzichtelijk groot is dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dat is allemaal niet aan de orde. Dit is verzonnen vanuit de wens om WN meer te laten lijken op de andere fora.

In plaats daarvan zou ik willen suggereren om eens te kijken waarom het bij WN zo goed werkt, en die formule ook toe te passen op de andere kleine fora Ja

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:30

Nou, ik post ook niet zo veel op bokt, maar kom eigenlijk ook altijd alleen op Western. Ook ik vond het fototopic juist leuk zoals het was omdat ik nu eenmaal meer interesse voor Westernpaarden heb ook al rijd ik zelf geen Western (zou wel willen hoor...) Veulentjes van bijvoorbeeld een Shetlandpony zijn ongetwijfeld schattig enzo, maar ik klik juist in het Western fototopic graag op de veulenplaatjes van de paints en dergelijke van de Westernbokkers omdat daar mijn belangstelling nu eenmaal naar uitgaat. Als ik een enquete gezien zou hebben dan had ik gestemd om het Westerntopic inclusief de foto's gewoon lekker te laten zoals het was eigenlijk.......

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:22

Neonlight schreef:
Maar het komt nu toch in 1 topic te staan en je hoeft toch niet te zoeken? Lachen
[WN-ITP] Links naar WN-gerelateerde fototopics is het topic waar men de links naar de topics in kan zetten. Je hoeft alleen maar in dat topic te kijken en dan de links aan te klikken. Het is 1 klikje meer geven als het nu is.

Het is praktisch gezien één enkel klikje verder, ja, maar het is wel één topic waarin ik allerlei posts aan moet klikken en dat vergeet ik geheid. Bovendien gaat het om het idee dat WN-ITP voor een aantal zaken nog gewoon mag blijven bestaan en vervolgens wel half doodbloedt doordat vrijwel alle fototopics niet meer in het huidige format passen. Als WN-ITP als subforum nog gewoon kan blijven bestaan met rijfoto's (maar ja, wat is westernrijden dan? training, wedstrijd, clinic, maar ook westerngericht rijden met stockzadel of freestyle western? waar ligt het onderscheid?), waarom kan de rest dan ook niet gewoon blijven. Ik wil er niet om ze*ken, er zijn veel ergere dingen in de wereld, maar juist daarom denk ik ook waarom kan het niet gewoon blijven zoals het was. Er was niets mis mee, niemand zeurde er over, dus waarom dan toch een wijziging aanbrengen in het geheel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:28

Ik post op dit gedeelte (WN) niet veel, maar lees wel altijd mee en WN-ITP was het enige foto-subforum dat ik actief volgde.

Betere sfeer dan op de rest van (de fototopics van) Bokt en kleinschaliger waardoor je mensen en paarden beter kan volgen. Bovendien zie ik graag mooie westernpaarden Cool

Ik probeer steeds aan het linkjes-topic te denken maar het is gewoon onhandig en ook vooral zo onnodig.

Echt jammer dit.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:08

gera schreef:
Neonlight schreef:
Maar het komt nu toch in 1 topic te staan en je hoeft toch niet te zoeken? Lachen
[WN-ITP] Links naar WN-gerelateerde fototopics is het topic waar men de links naar de topics in kan zetten. Je hoeft alleen maar in dat topic te kijken en dan de links aan te klikken. Het is 1 klikje meer geven als het nu is.

Het is praktisch gezien één enkel klikje verder, ja, maar het is wel één topic waarin ik allerlei posts aan moet klikken en dat vergeet ik geheid. Bovendien gaat het om het idee dat WN-ITP voor een aantal zaken nog gewoon mag blijven bestaan en vervolgens wel half doodbloedt doordat vrijwel alle fototopics niet meer in het huidige format passen. Als WN-ITP als subforum nog gewoon kan blijven bestaan met rijfoto's (maar ja, wat is westernrijden dan? training, wedstrijd, clinic, maar ook westerngericht rijden met stockzadel of freestyle western? waar ligt het onderscheid?), waarom kan de rest dan ook niet gewoon blijven. Ik wil er niet om ze*ken, er zijn veel ergere dingen in de wereld, maar juist daarom denk ik ook waarom kan het niet gewoon blijven zoals het was. Er was niets mis mee, niemand zeurde er over, dus waarom dan toch een wijziging aanbrengen in het geheel?

Kijk in HAW en ITP's waar tussen de foto's ook links staan, deze wordt nauwelijks aan geklikt!!!!!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:03

Nu het een tijdje zo is... ik vind het echt vre-se-lijk omslachtig, onhandig en irritant!
Gaat er nog wat aan gedaan worden? Of hebben we het maar te slikken dat dit zo blijft? Ben ik gewoon even benieuwd naar...

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:40

Ik weet niet of dit zo blijft, maar ik vind het niets. Ik zet hier al een jaar fotos neer van mijn inmiddels jaarling Quarter met vragen over zijn kleur ed. Nu ineens wordt mijn topic verplaatst naar een totaal ander forum waar ik zelf nooit kom en ook niet de behoefte heb om te komen en waar hoofdzakelijk bokkers komen die niets met western hebben? Vind het een beetje bizar. Hier op het western forum 'ken' je inmiddels de vaste schrijvers al heb ik ze nog nooit gezien en waardeer ik hun opmerkingen of ik het er nu mee eens ben of niet. Verder vind ik dat als het voor een geldt het voor iedereen moet gelden en niet alleen omdat op de ene quarter al een zadel ligt en het andere niet.
Kortom ik vind het geen goede keuze om dit foto forum op deze manier in te gaan steken, vind het erg jammer in elk geval en ik zal denk ik ook niet veel fotos meer posten nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:43

Jolanda: Als je ook maar 1 foto plaatst waarbij je op een paard zit of ermee 'showmanship oefent' blijf je gewoon bij wn-itp Ja

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:53

Oke, dan zal ik op mijn jaarling maar vast een zadel leggen, dan kan ik in elk geval zijn fotos hier blijven plaatsen Koe
Maar die conclusie had ik inderdaad ook al, als er maar een zadel op ligt dan mag je je foto hier zetten, anders niet. Met als kanttekening dat het er wel aan ligt wie je bent, want ik heb zo al tien andere topics zien staan die niet verplaatst zijn waar veulens en jaarlingen op getoond worden of paarden op de wei wat meer een reclame is voor de fotograaf dan wat anders en die blijven wel hier staan. Kortom ik vind het maar weer een rare bokt-aktie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:54

Je kan toch ook showmanship oefenen Nagelbijten / Gniffelen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:56

Volgens mij zijn dat topics die gestart zijn voordat die nieuwe (inderdaad heel erg vervelende) maatregel werd afgekondigd.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:56

Wat ook duidelijk is als je de tot nu toe vijf paginas tellend topic door leest is dat westernruiters het hier niet mee eens zijn, het jammer vinden en het terug willen naar het oude. Ik heb geloof ik een positive reactie langs zien komen en die is van, jawel, een dressuur ruiter. Waar gaat het hier nou over!

Maar goed,voor mij is er de lol al af, dit zijn de laatste fotos geweest die ik hier heb neer gezet.

edit: tekst toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Jolande op 08-06-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:58

Dat ben ik helemaal met je eens. En dat geldt voor meer.
De foto's die op ITP gewoon staan worden ook veel minder gezien en verdwijnen in het geweld van de andere ITP-foto's.
Laatst bijgewerkt door Anya op 08-06-08 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:07

Inderdaad, ik had hier fotos van Brandy neergezet die nu dus verplaatst zijn naar itp, en nu staat dat topic al bijna onderaan, morgen staat hij al op de tweede pagina of nog verder en kijkt er geen hond meer naar. Kortom volledig nutteloos. Geldt het trouwens als 'werk' als je laat zien dat je jaarling al zijn voetje kan optillen? Want zo'n foto heb ik ook nog wel, oke hij gaat er niet van zweten maar het is toch hard werk voor een jaarling Clown
En dan dat topic met links naar waar je je paard hebt neergezet, zieliger kan het toch niet worden dat je voortaan op zo'n manier mensen moet laten zien dat je ergens vol trots je fotos hebt neer gezet!

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 01:09

Ja, ik vind Bokt er raar bezig... dit topic spreekt voor zich, de tegenstand van vele Westernbokkers is enorm en er wordt klaarblijkelijk niet naar geluisterd.....

Hoe raar kan het eigenlijk gaan??? Ik had een topic geplaatst bij Western Algemeen, een topic over Cow Sense van een paard zonder ruiter. Dit blijkt verplaatst naar.... jawel..... Home>>Forum Index>>Algemeen>>Andere interesses als paarden>>[LN]Links. Nou ja zeg??? Ik begrijp het niet hoor, staat nu tussen links van topics als "Fietser slaan" en "Flirten met de vuilnisman".

Bokt wordt echt steeds minder leuk Boos!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:46

Tsja, kennelijk weten de Mods het zelf niet meer...met al die nieuwe regeltjes. Een ander topic over de nieuwe regels, ik meen bij HAW, is op slot gegaan toen er erg veel commentaar kwam. Ook daar was een topic ten onrechte verplaatst (of zelfs op slot gegaan). Kan hier ook zomaar gebeuren. Het is er echt niet leuker op geworden! En echt jammer dat er nu mensen zijn die maar helemaal geen foto's meer plaatsen! Verdrietig

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:41

Rookie, dat moet een fout zijn geweest.
ik zou even op het uitroepteken klikken, want dat hoort er echt niet.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:48

Het topic "Echt gave reining" staat daar ook tussen (andere interesses dan paarden)

Dat zegt wel ongeveer hoe het "bokt-management" tegen de westernsport aankijkt... Verdrietig

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:30

Dat lijkt me ook al niet de bedoeling. Dus ik heb zelf maar op het uitroepteken gedrukt.
De keus om WN-ITP te splitsen vind ik persoonlijk al een slechte, maar als reining naar andere interesses dan paarden gaat lijkt mij sprake van een fout.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:51

Anya schreef:
Rookie, dat moet een fout zijn geweest.
ik zou even op het uitroepteken klikken, want dat hoort er echt niet.

Ik heb het uitroepteken aangeklikt......

storrum schreef:
Het topic "Echt gave reining" staat daar ook tussen (andere interesses dan paarden)
Dat zegt wel ongeveer hoe het "bokt-management" tegen de westernsport aankijkt... Verdrietig

Ook heb ik dit in mijn commentaar ge-quote, had ik dus inderdaad ook al gezien

Even kijken hoe er gereageerd gaat worden, ik ben heel benieuwd Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:18

De praktijk wijst uit dat het nieuwe systeem absoluut niet werkt.
Weinig mensen klikken door op de link in dat linktopic.

En dan nog, dat topic wordt alleen maar langer....

Ik dacht eerst dat het nog wel een logische stap zou zijn, maar het blijkt toch zeer frustrerend te werken voor westernruiters.

Bovendien vind ik het inderdaad wel vreemd dat de Enquete niet op het western-ITP forum geplaatst is, maar het er wel zeer groet gevolgen voor heeft.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:08

Tja het zegt eigenlijk al genoeg dat de gebruikers van het western forum niet eens geraadpleegd worden.
Het is gewoon weg een belachelijke zaak. Misschien moeten we maar gewoon massaal onze foto's hier neer blijven zetten zodat de gene die ze steeds moet verplaatsen er ziek van wordt! Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:22

Had ik ook al bedacht. Maar dan loop je natuurlijk het risico dat ze de topics gewoon gaan verwijderen...

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:49

Wat ik niet snap, is dat er geen uitleg gegeven wordt door de mods waarom de enquete niet ook op het forum wordt geplaatst waar het nogal gevolgen voor heeft.

Als je het dan democratisch wilt aanpakken, moet je het ook goed doen!

Om de volgende redenen vind ik dat de beslissing teruggedraaid moet worden:

1) De enquete is geplaatst op een gedeelte van het forum, waar bijna geen westernbokt-bezoekers komen. Ook is verzuimd een link te plaatsten in het wesern gedeelte van Bokt
2) Na verandering blijkt dat een groot aantal gebruikers zich niet kan vinden in deze wijziging
3) Ik zie niet in wat " De rest van Bokt" heeft aan "onze" foto's
4) Gelijkheid werkt niet....Kijk naar de wereld, kijk naar grote bedrijven. Andere doelgroepen dienen anders behandeld te worden

Beste beheerder en mods van Bokt: DRaai deze beslissing terug! Wie wordt hier nu in hemelsnaam beter van....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:52

Rietveld schreef:
Wat ik niet snap, is dat er geen uitleg gegeven wordt door de mods waarom de enquete niet ook op het forum wordt geplaatst waar het nogal gevolgen voor heeft.

Als je het dan democratisch wilt aanpakken, moet je het ook goed doen!

Om de volgende redenen vind ik dat de beslissing teruggedraaid moet worden:

1) De enquete is geplaatst op een gedeelte van het forum, waar bijna geen westernbokt-bezoekers komen. Ook is verzuimd een link te plaatsten in het wesern gedeelte van Bokt
2) Na verandering blijkt dat een groot aantal gebruikers zich niet kan vinden in deze wijziging
3) Ik zie niet in wat " De rest van Bokt" heeft aan "onze" foto's
4) Gelijkheid werkt niet....Kijk naar de wereld, kijk naar grote bedrijven. Andere doelgroepen dienen anders behandeld te worden

Beste beheerder en mods van Bokt: DRaai deze beslissing terug! Wie wordt hier nu in hemelsnaam beter van....

Ja Mee eens!
Wat was er mis met de oude situatie? Werden er mensen ongelukkig van? Nee? Nou dan!!! Knipoog