Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:ik snap het punt van robinelma niet.
Ze heeft het bij anderen fout zien gaan en staat er niet voor open dat het ook anders kan..
Tja, dan ben je snel klaar natuurlijk
Julia_14 schreef:@ moonfisch13; ik denk persoonlijk dat het door mijn leeftijd komtGinny en Kelly zijn allebei al ouder dan 18 en hebben ook al langer een eigen paard. Ik ben 15 jaar en heb sinds bijna 3 jaar Babiche als verzorgpaard, en helaas word je dan in de ogen van veel mensen al snel als "onverantwoordelijk" en "onverstandig" beschouwd. Misschien dat bij sommige zelfs het penny alarm wel afgaat bij het lezen van dit topic, wat ik erg jammer zou vinden!
Joycie_25 schreef:@ robinelma: oké dan heb ik je misschien verkeerd begrepen..
maar bij kwam het zo over van "wacht maar tot het fout gaat dan praat je er wel anders over"..
maar dan heb ik dat misschien een beetje verkeerd opgevat, sorry daarvoor dan
robinelma schreef:Joycie_25 schreef:@ robinelma: oké dan heb ik je misschien verkeerd begrepen..
maar bij kwam het zo over van "wacht maar tot het fout gaat dan praat je er wel anders over"..
maar dan heb ik dat misschien een beetje verkeerd opgevat, sorry daarvoor dan
Dat denk ik ook.. Ik bedoel dat niet om bijdehant te doen, ik deel alleen mijn ervaring.. En ik heb het met mijn eigen ogen zien gebeuren, Dus wou ik dat even kwijt...
robinelma schreef:stef schreef:ik snap het punt van robinelma niet.
Ze heeft het bij anderen fout zien gaan en staat er niet voor open dat het ook anders kan..
Tja, dan ben je snel klaar natuurlijk
Hoe bedoel je ik sta er niet voor open, Ja dat kun jij opmaken uit de 6 zinnen die jij van mij gelezen heb, dat ik nergens voor opensta
Citaat:Ik zeg niet dat nergens voor open staat, das heel wat anders, ik zeg dat je er niet voor open staat dat steigeren niet per definitie fout of gevaarlijk is
stef schreef:julia: Daarbij is het paard op het filmpje een zogenaamde "ranker". Prima paarden, is veel vraag naar voor rodeo's. Er gaat bij deze paarden nl een knop om zodra je erop gaat zitten.
Julia_14 schreef:En als we het dan toch allemaal wat persoonlijker gaan aanpakken; voor zover ik het uit jou profiel kan opmaken, werk je op een trainingsstal. .
Julia_14 schreef:@ moonfisch13; ik denk persoonlijk dat het door mijn leeftijd komtGinny en Kelly zijn allebei al ouder dan 18 en hebben ook al langer een eigen paard. Ik ben 15 jaar en heb sinds bijna 3 jaar Babiche als verzorgpaard, en helaas word je dan in de ogen van veel mensen al snel als "onverantwoordelijk" en "onverstandig" beschouwd. Misschien dat bij sommige zelfs het penny alarm wel afgaat bij het lezen van dit topic, wat ik erg jammer zou vinden!
Kelly_Taco schreef:@niels, vind het een paard het altijd leuk om rondjes te lopen in de bak?? Dat kan je mij ook niet wijsmaken.
Steigeren is (indien aangeleerd) gewoon een oefening die ze moeten uitvoeren op een commando.
Overigens zie ik op deze foto's/film nergens een paard wat het vervelend lijkt te vinden.
De oren is ook een grote mate van oplettendheid en uiting van de kracht die het kost.
Als je ziet hoe super goed dit paard op de hulp reageerd (zeer direct) en meteen omhoog komt toont dat niks van een paard wat niet wil steigeren.
Citaat:waar geloof je geen zak van?
Simondi: Er zijn veel paarden die steigeren niet op de juiste manier aanleren, waar het fout gaat, omdat men niet consequent is. Er zijn echter ook genoeg mensen die zich op een serieuze manier bezig houden met vrijheidsdressuur en dus niet een paard domwel kunstjes leren. Die kijken en luisteren naar hun paard en daar hun training op aanpassen. Want vrijheidsdressuur is training, en niet domweg wat kunstjes leren.
Mijn shet kan o.a. liggen op commando.
Die is nog nooit gaan liggen omdat ze geen zin meer had of weet ik veel.
Betreft het argument dat je niet weet wat er in de toekomst gebeurt, is wel zo, maar ik leef nu, en ik doe nu dus met mijn paard wat ik nu wil.
Mocht ze ooit verkocht worden krijgt de koper een uitleg van wat ze doet op welke commando's/ Echter zijn mijn commando's geen dagelijkse dingen. Ze gaat niet omhoog doordat ik achterwaarts vraag (wat je vaak ziet), ze gaat niet omhoog omdat ik een hand omhoog steek, ze gaat omhoog door een combinatie van signalen en stem, en als als er 1 ding mist, gaat ze gewoon niet omhoog.
Ik kan "up" roepen tot ik een ons weeg, zolang de signalen er niet bij zitten gebeurt er niks.
Cassidy schreef:Julia_14 schreef:En als we het dan toch allemaal wat persoonlijker gaan aanpakken; voor zover ik het uit jou profiel kan opmaken, werk je op een trainingsstal. .
Correctie, ik werk er niet, mijn paarden staan daar, ik werk in de IT. Beide paarden van een particulier (yours truly) die ze ook hoopt tot aan hun eind te kunnen mogen houden, maar die nu ook geconfronteerd wordt met het feit dat je ook je baan kunt verliezen en het misschien financieel niet mogelijk gaat zijn om de paarden aan te houden.
Maar goed, jij bent 15, geniet van je onbezorgde leventje zou ik zo zeggen. De harde realiteit gaat je snel genoeg inhalen.
simodi schreef:Overigens, ik heb nog even in je profiel gekeken, maar op de andere (leuke) fotos van Babiche die je daar hebt staan kijkt ze absoluut niet zo 'verwilderd' (of angstig/boos) als op de foto die je in dit topic plaatst! Dus ik vraag me wel af of ze het echt wel prettig vindt of alleen dit doet omdat ze zeer gehoorzaam is en graag voor jou wil werken ....
De oren naar achteren zegt idd niet alles, dat kan ook aandacht voor jou zijn, maar de blik in haar ogen vind ik echt niet zomaar normaal...