anneliesdj schreef:Volgens mij zijn er wel testen die ras kunnen bepalen, dat kan iig ook bij honden.
Ik vind het er lekker relaxed en vriendelijk uitzien, fijn om er de eerste keren zo op te kunnen zitten.
Maar ik schrok ook een beetje van hoe onbespierd hij is,zeker gezien er fjord en kwpn in zit.
Ik zou hem toch nog een paar maanden op een lekker vette weide zetten en wat spieropbouwende training doen en pas later verder gaan met rijden.
Ik snap dat je het liever niet hoort, want je hebt lang genoeg moeten wachten tot hij 3 is. Maar het is voor een onbeleerd paard al moeilijk genoeg te leren lopen met een ruiter op zijn rug, als hij goed bespierd is heeft hij de beste basis.
Aversie tegen het rijden zit er zo in en zie het er maar weer eens uit te krijgen, zeker als het om lichamelijk ongemak gaat.
het onbespierde is redelijk kenmerkend voor jonge fjorden hoor. Mijn fjorden ruin van nu 5 zag er als 3 jarige ook zoals deze uit. Nu is hij 5 en begint hij pas echt een ronde kont te krijgen. Fjorden zijn over het algemeen wel laatbloeiers