[WN] 37 weken zwanger maar ik kom er nog op :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:28

Yaralisa Doet wel iets met je bekken bodem toch? Mijn verloskundige vroeg of ik interesse had in zo'n epi-no, een ballon waarmee je je bekkenbodem kunt verwijden ofzo. Maar niet gedaan, niks voor mij.. Had vanavond een afspraak en heb mijn vk de foto's laten zien, vond ze leuk (heeft zelf ook een paard)

Chanel en rooswita,dankjewel, leuk dat er getemd is :)

Vuurneon haha ook dat nog :') ik noemde haar weleens dikke Dolly (ook in haar strakke tijden haha) maar nu als ik dat zeg, zegt iedreen 'dat zal ze van jou ook wel denken' :')

Mariaboz, heerlijk hè, paard ook een beetje verlof dus!

Cellen vind het leuk dat je dat zegt dat ik straal, heb namelijk best een rot periode gehad afgelopen tijd (níet door zwangerschap hoor) en best wat verdriet. O.a mijn paarden maken me dan echt blij en geven rust.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-14 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: 37 weken zwanger maar ik kom er nog op :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:35

Goh oenka, nu weet ik meteen waarom jij mijn woorden verdraait en hier zo stellig aan het reageren bent. Dacht je echt dat ik niet doorhad wie jij bent.?
Kan je wel een SA aanmaken als je permanent geband bent, maar je kon het dus te laten om steeds op mijn topics te reageren. Gaat wel opvallen hè na een tijdje! :D

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:40

Haha ff offtopic geniale woordverbetering van ik denk je telefoon of tablet :D

Berkenbomen ipv bekkenbodem :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:42

Hahah oeps, veranderd!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:52

Ik vind het schitterende foto's. De band die je hebt met je paard straalt er vanaf <3

Ik zou het zelf niet doen denk ik. Maar ik ben dan ook pas behoorlijk hard samen met mijn (western bereden!) doodsbrave haflinger over de kop geslagen door simpel struikelen. Zelf ben ik ook zo eigenwijs dat ik er snel weer opgestapt ben. Met mezelf neem ik het risico wel, maar ik weet niet of ik dat met een kindje zou durven...
Maar goed, ik ben niet zwanger, nooit geweest, dus misschien doe ik wel heel wat anders als het zover is :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:36

Oenka schreef:
ik vind het zelfs egoïstisch om toch te rijden als je zo ver zwanger bent! Echt een instelling van ik MOET rijden, no matter what!...die aantal weekjes kan toch ook zonder rijden? Ik vind ook dat je je kindje opzettelijk in gevaar brengt ( met wat wij als ruiters allemaal weten ) een erg risicovolle sport! Het kind is niet alleen van jou, ook van je vriend.....

Maargoed, je wilt alleen positieve reacties :') het zijn wel mooie foto's ook dat de haf met haar neusje bij je buik snuft.

trouwens vind ik het idd ook nonsens dat er mensen reageren met dat ts western rijdt dus de paarden braver zijn :')

Ik wilde TS dr topic niet meer bevuilen, maar jij bent echt respectloos zeg, gatver! Je weet niet eens waar je het over hebt met kind in gevaar brengen. Dan is ts toch lekker egoistisch? ! So what? Nu kan het nog.......Mensen mogen blijkbaar niet genieten? Kind staat hier op plaats 1, maar wij zijn ook mensen en je neemt dagelijks risco's waarbij hij zijn ouders kwijt kan raken, ook banketstaaf, maar gebeurt.

En ja, westernpaarden zijn doorgaans heel goed opgevoed en dat kun je bij lange na niet van alle paarden zeggen. Daarbij vallen er stukken minder mensen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:37

VivaLaVida schreef:
Goh oenka, nu weet ik meteen waarom jij mijn woorden verdraait en hier zo stellig aan het reageren bent. Dacht je echt dat ik niet doorhad wie jij bent.?
Kan je wel een SA aanmaken als je permanent geband bent, maar je kon het dus te laten om steeds op mijn topics te reageren. Gaat wel opvallen hè na een tijdje! :D

O, echt? Doen mensen dat? Wat triest! Wat zullen we eens daarover zeggen??? Zegt in ieder geval dat jij heeeeeeeeeeel belangrijk bent en de moeite waard bent ;)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:54

VivaLaVida schreef:
Yaralisa Doet wel iets met je bekken bodem toch? Mijn verloskundige vroeg of ik interesse had in zo'n epi-no, een ballon waarmee je je bekkenbodem kunt verwijden ofzo. Maar niet gedaan, niks voor mij.. Had vanavond een afspraak en heb mijn vk de foto's laten zien, vond ze leuk (heeft zelf ook een paard)

Ja dat klopt, maar dan in het kader van de bevalling.
Door het paardrijden krijg je strakke en aangespannen bekkenbodemspieren waardoor sommige vrouwen moeite hebben met persen. Omdat ze niet genoeg hun spieren kunnen ontspannen.
En daardoor een knip krijgen (niet om je bang te maken)
Er zijn vrouwen die het inderdaad van te voren trainen door yoga of bijv. die tip die je vk gaf.
Maar er zijn genoeg vrouwen bij wie het gewoon goed gaat, en die er niks van merken dus maak je geen zorgen! :)
Oke, leuk! Dan begrijpt ze je natuurlijk heel goed, dat scheelt haha!

lindas84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:56

die een-na-laatste is super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:13

Yaralisa, nou ik rijd nu dus al een tijdje niet zo intensief meer, dus misschien is het al wat verslapt? en anders maar een knip hoor... hechten ze wel weer :') nee even serieus, is natuurlijk niet fijn maar bang ben ik er ook niet voor.. zat mensen die een scheur of knip krijgen die niet paard rijden toch!
We zien het wel!

Superpony ja, helaas zijn er zulke mensen. Nu snap ik waarom ze maar door bleef gaan. Een andere mening is niet erg maar nu werden er woorden verdraaid en doorgedramd en toen werd ik achterdochtig..... en kwam er achter wie het is. verder maar negeren, dat helpt het best.

amanda, ik las zoiets laatst ja, wat een vervelend ongeluk! Dat is wel even schrikken dan.
Ik stap nu alleen nog maar met vief dus ze moet wel moeilijk doen wil ze omrollen. In theorie zou het natuurlijk kunnen. Maar Vief is meer van het type "op je teen gaan staan" :')

lindas84, dankje, vind m ook zo leuk!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:19

Die knip heeft geen zak te maken met het wel of niet rijden.
Toen mijn 1e geboren werd reed ik al een hele tijd niet en ik ben ingeknipt tot bijna mijn kont toe die schaar is er mega ingegaan zelfs mijn man die boer is schrok er van en ik kan je vertellen dat hij echt wat gewend is.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:22

Wauw wat een prachtige foto's!!
Ik heb ook getemd voor uitgelicht :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:25

Bij mij wisten ze al va 5 weken dat ik paard reed want ik heb 2 of 3 inwendige echo's gehad enne.........ik was gespierd zeg maar.
Tijdens de bevalling iets gescheurd, maar niks van gemerkt, was veel te druk bezig met bevallen. Ze houden alles goed in de gaten en als het lukt goed luisteren.
Als je het wil en het lukt, is borstvoeding een aanrader. Sowieso heel goed, maar je hersteld ook sneller en beter. Heeft moedertje natuur allemaal over nagedacht, daarom zijn wij vrouwen zo perfect, hahahahaha

Succes nog ffies. En dan snel met baby voorop op de foto.........O, jee, denk er nu aan dat ik foto's heb van bijna 17 jr oud. Te paard zonder cap met baby voorop, ook zonder cap. We werden wel vastgehouden :) Maar had je het filmpje van ik meen Bernard Fonck gezien? Was zo schattig....Galopje met zn zoontje voorop en spinnen :) Je kan echt niet vroeg genoeg beginnen hoor!!!!!!!! Die van mij was al een paar weken oud en rijdt nu niet meer.......te laat dus :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:28

nee nog niet gezien SP, zal eens kijken zo!

Zesteigert dankjewel!! Mijn vriend heeft een spiegelreflexcamera gekocht een week geleden, beetje uitleg gehad.. en zulke mooie fotos al gemaakt! Ben wel trots op hem!
mnkortleve wat omschrijf je dat mooi... haha!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:38

Sorry ts maar dat negatieve dat eigenlijk nergens op slaat. |o

Jou leven jou kind jou verantwoordelijkheid wie zijn wij om daar over te oordelen. :Y)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:11

Mooie en ontspannen foto's :D. Vooral de 1 na laatste, zag dat meerdere die mening hebben. :D. Meis gewoon lekker blijven hobbelen zolang jij je daar goed bij voelt. +:)+. Heel veel sterkte met je bevalling straks en dat er een gezond meisje geboren mag worden...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 07:26

Wat een mooie foto's Rose! Ik kon niet meer fijn rijden tot ik 4 maanden was oid en ik had zelfs een gangenpaard :') haha.

Risico's loop je altijd en overal. En daarbij weet je wie het zegt, was natuurlijk een kwestie van tijd dat dit weer zou gebeuren. Sommige mensen hebben zelf geen leven en zijn geobsedeerd door dat van een ander.
Grappige vind ik er wel aan dat die gene zelf totaal niks weet van zwanger zijn etc en wel het hoogste woord heeft :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:48

superpony schreef:
Bij mij wisten ze al va 5 weken dat ik paard reed want ik heb 2 of 3 inwendige echo's gehad enne.........ik was gespierd zeg maar.
Tijdens de bevalling iets gescheurd, maar niks van gemerkt, was veel te druk bezig met bevallen. Ze houden alles goed in de gaten en als het lukt goed luisteren.
Als je het wil en het lukt, is borstvoeding een aanrader. Sowieso heel goed, maar je hersteld ook sneller en beter. Heeft moedertje natuur allemaal over nagedacht, daarom zijn wij vrouwen zo perfect, hahahahaha

Er is onderzoek gedaan naar te sterke bekkenbodemspieren.
Een gedeelte is natuurlijk aangeboren, zoals mijn vriendin (niet sportend) had hele sterke bodemspieren.
Daarnaast is aangetoond dat je alleen met lichtrijden je bekkenbodemspieren aanspant.
Hoe meer ongecontroleerd men lichtrijdt hoe strakker de spieren worden.
Mensen die dit juist wel gecontroleerd doen gebruiken ook hun rug/buikspieren waardoor het bekken minder strak wordt.
En zij krijgen meer controle over de spieren waardoor ze deze juist goed kunnen ontspannen.

Ook wil niet zeggen dat je sneller hersteld met het geven van borstvoeding, dat is heel persoonlijk en afhankelijk van de situatie.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:50

VivaLaVida schreef:
Yaralisa, nou ik rijd nu dus al een tijdje niet zo intensief meer, dus misschien is het al wat verslapt? en anders maar een knip hoor... hechten ze wel weer :') nee even serieus, is natuurlijk niet fijn maar bang ben ik er ook niet voor.. zat mensen die een scheur of knip krijgen die niet paard rijden toch!
We zien het wel!

Haha precies, daar heb je gelijk in.
Het is niet per definitie zo dat je om deze reden een knip krijgt, misschien krijg je er helemaal geen of om een andere reden wel. Daar is van te voren niks over te zeggen.
Goed dat je er zo 'nuchter' instaat, dat is ook wel eens anders :)
Je ziet vanzelf hoe het loopt en het gaat vast goedkomen!

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:54

Wat een mooie foto's! Prachtig jouw zwangere buik met het hoofd van Vief er bij!
Veel succes nog met de laatste weken!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:14

Ik heb een vlotte en vrij makkelijke bevalling gehad en geen knip en niet uitgescheurd. Verloskundige gaf ook aan dat er weinig over te zeggen is of je nou rijd of niet.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:21

Zou t zelf ook eng vinden om nog te rijden wanneer je zwanger bent. Tis tich een risico.... Maar wel heerlijk natuurlijk! Negen maanden duren lang als je niet kunt rijden! In beweging blijven is ook goed wanneer je zwanger bent en t lichamelijk nog best gaat.... Baby zit goed beschermd. Van je fiets kun je ook lelijk vallen! Heb drie kids en heb niet gereden toen ik zwanger was. Stond onder de douche met dikke buik en maakte een flinke smak! Kan altijd gebeuren %)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:24

Had nog niet gereageerd in je topic maar vind het onwijs leuke foto's!!!

Wat betreft het risico; ik ben met 8 weken zwangerschap ook van m'n peerd afgedonderd. Een paar dagen later kwamen we er pas achter dat ik zwanger was. Zulke dingen kunnen nou eenmaal gebeuren! Nou ben ik sindsdien ook niet meer op mijn paard gestapt omdat het een aardig rillerig dier kan zijn en ik er weinig vertrouwen meer in had. Echter weet TS prima tot waar haar dieren toe in staat zijn en als zij lekker wilt rijden, helemaal prima! +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:26

Oenka schreef:
het is toch een mening? Ik VIND het egoïstisch. Maar jouw kind, dus ik ga je niet tegen houden :)
Je bent wel aangebrand als mensen jouw mening niet delen. Is dat respectvol?

Bah zeg, ik weet niet wie je bent maar je moet wel het beste zijn wat ooit op de wereld is gezet en jij doet nooit iets wat iemand in gevaar kan brengen? Rijd jij paard? Schandalig en egocentrisch hoor, heb je geen ouders/kinderen/broers of zussen? Schandalig, bah.

Flink wat sarcasme uiteraard, want anders moet iedereen z'n paard maar weg doen, je kan immers altijd vallen en altijd iemand pijn doen als je dood gaat. Bah.

TS, ik vind het ontzettend mooie en bijzondere foto's en heel gaaf dat je er nog op komt! Getuigd alleen maar van een goede en fijne conditie en mooie zwangerschap! :)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:25

VivaLaVida schreef:

Waar zou jij mij van moeten kennen? Ik zie dat jij uit Veenendaal komt? Beetje ver bij mij uit de buurt? In prive bericht noemde je ookal een naam, die ik ook niet ken?
Maargoed, als jij ze ziet vliegen ligt niet aan mij, zwangerschap hormonen?
En als je denkt dat ik een SA heb waarom tem je niet gewoon? Zou je zien dat ik dat niet ben ;)

Groetjes M