superpony schreef:Bij mij wisten ze al va 5 weken dat ik paard reed want ik heb 2 of 3 inwendige echo's gehad enne.........ik was gespierd zeg maar.
Tijdens de bevalling iets gescheurd, maar niks van gemerkt, was veel te druk bezig met bevallen. Ze houden alles goed in de gaten en als het lukt goed luisteren.
Als je het wil en het lukt, is borstvoeding een aanrader. Sowieso heel goed, maar je hersteld ook sneller en beter. Heeft moedertje natuur allemaal over nagedacht, daarom zijn wij vrouwen zo perfect, hahahahaha
Er is onderzoek gedaan naar te sterke bekkenbodemspieren.
Een gedeelte is natuurlijk aangeboren, zoals mijn vriendin (niet sportend) had hele sterke bodemspieren.
Daarnaast is aangetoond dat je alleen met lichtrijden je bekkenbodemspieren aanspant.
Hoe meer ongecontroleerd men lichtrijdt hoe strakker de spieren worden.
Mensen die dit juist wel gecontroleerd doen gebruiken ook hun rug/buikspieren waardoor het bekken minder strak wordt.
En zij krijgen meer controle over de spieren waardoor ze deze juist goed kunnen ontspannen.
Ook wil niet zeggen dat je sneller hersteld met het geven van borstvoeding, dat is heel persoonlijk en afhankelijk van de situatie.