[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:51

Moniek schreef:
heb jij misschien of iemand anders een goede tip waar ik straks heen kan met mijn paard?
een goede trainingstal?

Ik denk dat Daan-Ordeal meer doelt op een opfokweiland, waar het paardje nog minimaal een jaar lekker kan spelen en opgroeien...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:51

Moniek schreef:
kei hard trainen zeker 6 dagen in de week een uur of ander half sorry kon het ven niet laten.
ik ga door met waar we zijn en dat is 3x per week 20 min.
verder gaat ze regelmatig terug naar de stal waar ze vandaan komt om dit samen te blijven doen,,dit zit in de 3x perweek wel te verstaan

jammer..

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:52

Niels schreef:
En westernruiters hebben dat niet?

Omdat 1 persoon een andere mening heeft, hoeft het niet te betekenen dat ze het slecht voor heeft met haar paard ;)

Dat zijn jou woorden, en dat zeg ik niet ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Loody schreef:
Het valt wel op dat er ineens mega veel dressuur/springruiters aanwezig zijn in dit topic...

Als TS nu haar paardje wil laten zien, waar ZIJ blij mee is, laat haar toch..

Ze weet ook wel dat het niet verstandig is maar bij prospects gebeurd dit nu eenmaal en om haar dan te gaan uitschelden voor dierenbeul vindt ik wel ver gaan...ze zit er niet eens zelf op.

Blijkbaar weet TS dat niet, want ze is van plan de training zo voor te zetten als het dier van haar is.

Sodeletuut

Moniek schreef:
ik begin nu ook wel te twijfelen of hun wel verstand hebben van paarden en de manier van trainen.
ik ga eens navragen

Goedzo!! :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:53

Sodeletuut schreef:
TS: Mag ik vragen wat je wil gaan doen met dit paardje als je hem/haar opgehaald hebt?

Verder trainen lijkt mij. Denk niet dat dit paardje nog een jaar op de wei gegund krijgt.

Wat me opvalt is dat westernruiters zich inderdaad maar al te graag achter de tak verschuilen. Iedereen die niet expliciet western rijdt is een dressuurmens. ;') Ondoordachte reacties, omdat er hier behoorlijk wat mensen meer ervaring met western hebben dan ze zich indenken. Achja, oogklepjes en een imo gevaarlijk schaapachtige geest en gebrek van gezond verstand. Achja op die manier kan je alles goed praten lijkt me, lekker makkelijk.

Charlie_P

Vreselijk om te zien, arm dier.Het is echt niet voor niets dat hier zoveel mensen over vallen. Hoop dat je nog een beetje tot inzicht komt!

palham

Moniek: ik zou het ook navragen en misschien kan je iemand meenemen, die verstand heeft van paarden inrijden. Je hebt jezelf erook mee, als dit paard al op deze manier ingereden wordt.

Kell_87

Moniek schreef:
Daan_Ordeal schreef:
Geweldig dat je dit paardje bij die verschrikkelijke ruiter hebt weg gehaald, ik hoop dat hij bij jou een beter leven tegemoet gaat...
Helaas aan jou reacties te zien vind jij dit nog normaal ook ;( Dit is echt om te huilen, dat arme arme paard! Je ziet toch zelf ook wel dat dit gewoon een afschuwelijke manier van paardrijden is?! En dan heb ik het nog niet eens over de leeftijd van het dier

Ik word hier heel verdrietig van ;(

heb jij misschien of iemand anders een goede tip waar ik straks heen kan met mijn paard?
een goede trainingstal?

Een groot groen weiland met vriendjes waar die nog een jaartje lekker kan spelen !

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:53

Sodeletuut schreef:
Moniek schreef:
ik begin nu ook wel te twijfelen of hun wel verstand hebben van paarden en de manier van trainen.
ik ga eens navragen

heb jij dan een goed trainingsadres?
tips zijn welkom

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:54

Niels schreef:
bulck schreef:
soory maar heb nu zelf ook een tijdje western gereden, dus verschuil je niet achter je tak van de sport. 2jaar is baby en ik weet dat ze vroeger ingereden worden, maar dergelijk werk hoort daar dan in elk geval niet bij.

Oogkleppen afzetten, kritisch blijven en vooral je gezond verstand gebruiken.

Oogkleppen *D ?

Ladygiroc: Ik val er meer over dat de engelsen alleen komen als ze kunnen zeiken, je vindt ze niet zoveel bij topics van een wedstrijd oid waar niks over te zeiken is.

Dit heeft er niks mee te maken. Ik open eigenlijk alleen de topic's die op de homepage staan..En het boeit mij iig niet onder welk subforum ze vallen.
Toevallig ligt hier een westernzadel op, maar ook als er een engels zadel op had gelegen kwamen deze reactie's.
Het is toch niet diervriendelijk om een 2 jarige in te rijden en toch zeker niet op deze manier? En dan doel ik op de bijzet en het imo zwaar belasten van de achterbenen. En ook dan maakt het niet uit of het een quater, fries kwpn of ander ras is. Het gaat om het principe..Het enige paard waar je na 2 jaar op kan zitten is een hobbelpaard!

AnnemiekvM

Western vind ik eenb mooie tak, al doe ik het zelf niet. Gaat mij puur om het welzijn, dat hier niet t vinden is.
Dit zou dus verboden moeten worden. Waarom mag iedereen zomaar een paard kopen???

Sigrid

Waarom je een 2-jarige niet in moet rijden. En zéker niet met zo'n achterlijke slofconstructie.
En nee, dit is geen mening. Dit is wetenschap. Kon helaas zo gauw geen foto vinden van het hele skelet. Maar de groeischijven in de rug sluiten pas met 4 en 5 jaar...

Afbeelding

Puur egoïsme van je en je reacties zijn echt ongefundeerd. Waarom? Omdat je dondersgoed wéét dat het niet goed is.
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 14-09-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 14:54

Moniek schreef:
Daan_Ordeal schreef:
Geweldig dat je dit paardje bij die verschrikkelijke ruiter hebt weg gehaald, ik hoop dat hij bij jou een beter leven tegemoet gaat...
Helaas aan jou reacties te zien vind jij dit nog normaal ook ;( Dit is echt om te huilen, dat arme arme paard! Je ziet toch zelf ook wel dat dit gewoon een afschuwelijke manier van paardrijden is?! En dan heb ik het nog niet eens over de leeftijd van het dier

Ik word hier heel verdrietig van ;(

een goede trainingstal?

Een groot groen weiland met vriendjes waar die nog een jaartje lekker kan spelen ![/quote]

ik heb het natuurlijk over als ze een jaartje ouder is

kaill87

Citaat:
ik ga door met waar we zijn en dat is 3x per week 20 min.
verder gaat ze regelmatig terug naar de stal waar ze vandaan komt om dit samen te blijven doen,,dit zit in de 3x perweek wel te verstaan

Ze komt bij jou dus niet veel beter terecht als waar ze vandaan komt. Dit heeft voor mij overigens niks te maken met western hoor, als je dressuur had gereden vond ik net zo misselijkmakend..
Sterkte arm paard...

P.S dat je nu begint te twijfelen of dit allemaal wel ok is wat er met dat dier gedaan wordt zegt mij ook al genoeg. Blijkbaar heb je er toch niet zoveel verstand van als dat je doet overkomen.. SUcces ermee !

mhollander

Jeetje ik vind het ook niet kunnen een 2 jarige al onder het zadel. En ik zeg dit niet omdat ik een dresuurruiter ben o.d..

Ts hoop dat je je paard minder "hard"traint als de trainer nu doet.

Breghje

Moniek schreef:
ik ga eens navragen

Helemaal top!! Laat je paardje nog even lekker in de wei staan, en ga volgend jaar weer eens beginnen. Als je dat voor je paardje wil doen, lekker in de opfok, dan is de kans groot dat het nog helemaal goed gaat komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:55

Moniek schreef:
Sodeletuut schreef:

tips zijn welkom

Gooi dat dier maar eerst een jaar de wei op en laat het volgroeien voor je besluit erop te gaan zitten. Dit soort trainingen werken gewrichtsproblemen in de hand... Word je niet blij van, als je paard een jaar later met OC(D), artrose, of wat dan ook loopt.

nomorebokt

[quote="bulck"]soory maar heb nu zelf ook een tijdje western gereden, dus verschuil je niet achter je tak van de sport. 2jaar is baby en ik weet dat ze vroeger ingereden worden, maar dergelijk werk hoort daar dan in elk geval niet bij.

Oogkleppen afzetten, kritisch blijven en vooral je gezond verstand gebruiken.[/quote]

Reageer je nu ook op mij? Ik kijk nu zonder oogkleppen ;) , en goed lezen is een kunst zoals je in een ander topic zelf mooi aanhaalt.
Ik ben een engelse ruiter op een een reiningstal en zie dagelijks veel van de trainingen
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 14-09-09 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Rochiril

Moniek schreef:
waarom kunnen jullie het niet accepteren dat er overal anders word getraind?
er lopen zoveel paarden in elke tak van de sport die vroeger zijn gereden dan dat jullie zouden doen.
en toch lopen er nog zoveel ook op latere leeftijd mee in de sport

waarom kan je niet accepteren dat fysiologisch gezien een paard een paard blijft. Ongeacht wat men er voor label opplakt, heeft het dier zelf niks mee te maken, en lichamelijk gezien haalt het ook al weinig uit.
Een KWPNer is fysiologisch gezien gelijk aan een quarter, beide zijn niet vroeger of later volwassen dan de ander. Ik zie dus ook niet in waarom er dit soort fratsen wel met een quarter uitgehaald mogen worden, allemaal onder het motto: het is geen dressuurpaard, en er lopen zoveel paarden in de top die op deze manier getraind zijn en die zijn prima in orde. Slecht argument.
Mijn opa rookte zijn hele leven en is er 90 mee geworden.... maakt dat roken gezond? slecht argument dunkt me.
maar inderdaad, er gaat een heel veel geld om in het circuit, en een paard wat makkelijk 20 jaar meegaat is economisch gezien niet zo handig, sneller vervangen levert meer geld op.

Jammer.... Hopelijk komt het goed met dit dier...

Maflingertje

Moniek schreef:
Lara_Silver schreef:
Wat een ramp dat filmpje! := Wat is die kerel nu eigelijk aan het doen met dat paard? Proberen te spinnen met een strakke bijzetteugel? Tja kunnen rijden is een totaal andere zaak. 8)7 2 jaar. Ik zou me schamen, diep schamen. Overigens ook geen goed idee dat beestje te kopen, wie weet hoe lang ze al op die verkeerde manier belast word. Hier kan je later behoorlijk veel last mee krijgen. Het beestje heeft nu al geen enkele flair meer, ziet er nu al mat uit. :n

moet erg lachen om deze post.
gelukkig richt ik me alleen tot mensen die wel degelijk verstand hebben en dat is niet bokt

Verstand niet op Bokt, maar je zet het hier wel neer. In mijn ogen ben jij degene die geen verstand heeft! :(

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:56

Nou heb even het hele topic nagelezen van de dierenbeul ;) en ik moest even terug naar het begin om te kijken of ik niet toch in een topic over de rensport zat. :+ Wat een flauwe reacties weer, altijd het zelfde liedje. Er zijn zo veel topics waar jullie kunnen "zeuren" over het vroege inrijden, ga daar na toe en plaats hier geen bericht als jullie niks leuks te zeggen hebben. Bepaalde paarden rassen zijn gewoon weg eerder rijp dan andere rassen. En de quarter/paint of weet ik veel wat er allemaal rondloopt in de westernsport zijn daar zeer zeker 1 van.

Moniek fijn dat je blij bent met je nieuwe aanwinst, en heel veel succes ermee.

Sodeletuut

Moniek schreef:
tips zijn welkom

Ghehe niet in schotland. :D

Anya

Westernruiter meld zich.
Monique je hebt een ontzettend leuk paard als ik het zo zie (is erg moeilijk te zien vanwege dit filmpje).

Los van de leeftijd (daar zijn zeer verschillende meningen over) vind ik wel dat dit paard niet netjes gereden wordt. Het gebruik van een stootteugel waardoor je paard alleen helemaal onderaan enige release krijgt in combinatie met de aanzet tot spinnen, vind ik persoonlijk niet kunnen. Dit paard heeft nog onvoldoende balans voor zo'n oefening en is kennelijk nog niet nageeflijk (anders zou de stootteugel niet nodig zijn).

Mijn trainer zou het dus absoluut niet zijn, ik vind het er niet fijn uitzien.

Ik denk dat dat is wat veel mensen hier bedoelen.

Succes met je paard verder.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:57

Midasje schreef:
. En de quarter/paint of weet ik veel wat er allemaal rondloopt in de westernsport zijn daar zeer zeker 1 van.

Moniek fijn dat je blij bent met je nieuwe aanwinst, en heel veel succes ermee.

Dat zijn ze dus niet, kijk maar naar de gemiddelde leeftijd waarop deze dieren overlijden, die ligt bedroevend laag. Of het feit dat zoveel quarters beenproblemen hebben, dat komt ook ergens vandaan. Elke DA zal dit beamen.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 14-09-09 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt