[WN] Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Re: Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:08

Vriendin van mij heeft een Equiflex op haar Bollonaise (franse trekpaard)merie liggen

Erg lekker zadeltje idd!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 11:02

t mooiste is dat Quest dus gewoon een Quarter is maar errug breed van voren en dat ik dus een breed zadel moet hebben voor hem. :D Daarom dacht ik aan de Barefoot, omdat dat merk erg goed lag op mijn vorige paard (een Schwarzwalder)...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:52

Wij hebben pas een Equiflex ingerolen bij Evelien :D Maar ik zag hem pas niet meer liggen in dr vrachtwagen, staat ook niet meer op haar site, dus denk dat ze hem niet meer heeft..

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:19

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met de equiflex. Ik heb zelf een paardje dat volgend jaar pas ingereden gaat worden, maar ben nu al aan het kijken naar de verschillende soorten zadels. Mij lijkt een boomloos zo handig omdat ie de spieren niet belemmerd, ivm het ontwikkelen van spieren tijdens inrijden. Maar misschien is een flexibele boom een mooie compromis tussen boomloos en boom?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:28

Zo flexibel is een equiflex nu ook weer niet hoor :n
Maar ik ben er wel heel tevreden over. Ligt goed op mijn paard en ik zit er ook goed op. En dat vind ik ook heel belangrijk aan een zadel: dat ik me niet in allerlei bochten moet gaan wringen om een beetje goed te kunnen zitten...

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 16:31

nou Evelien van Euro Horse is geweest en heeft een pasmal gemaakt en mijn boomzadel van White Star zat te krap op de schouders (daar was ik al achter gekomen) en heeft dit ingeruild op een EuroHorse, zit goed zowel voor Quest als voor mij.. Blijft dus de vraag wat ik nu moet doen met mijn Barefoot.. :(

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:31

Ik moet zeggen dat ik weinig merkte van een FLEX boom, maar kan aan mij liggen. Leek gewoon een normale boom.

Maar je hebt een nieuwe of nieuwe tweedehandse dus?! Je barefootje kun je altijd nog even houden toch, als je er niet goed afstand van kan doen. Verkope kan altijd nog!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:55

je hebt de groeten terug van Evelien Sandra!
ik heb een tweedehandse maar ja kosten moeten ook betaald en dan heb ik dus die 1500 euri voor de Barefoot net ook gehad...dus das nie handig nie!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:39

Lekker verkopen die barefoot ;)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 20:16

hm ja interesse??? :D

juutje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:48

Ik heb ook een mooi boomloos zadel. Wel merkloos, ik kan er niet op rijden. Heb hem 1 keer gepast en op gereden maar ik heb idee dat hij niet lekker ligt op mijn haflinger. DUs moet hem toch verkopen, het is echt mooi zadel, mooie flowertooling.
Vind het wel jammer, hij staat echt gaaf, maar een goed passend zadel en waar ik ok lekker op kan rijden, vind ik wel belangrijk.

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:00

hey ik heb een paar vraagjes ik zit er over na tedenken om een boomloos zadel aan teschafen maar nu is mijn vraag welke boomlooszadel is dan aan teraaden ?
ik heb een lusitano hengst van drie en half jaar oud en groeit nog aardig de breedte in welk zadel is dan echt aan te raade of is het juist afteraaden om een boomlooszadel aan te schafen ? :o
mvg

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:28

Josefien schreef:
je hebt de groeten terug van Evelien Sandra!
ik heb een tweedehandse maar ja kosten moeten ook betaald en dan heb ik dus die 1500 euri voor de Barefoot net ook gehad...dus das nie handig nie!

:D thanks

Ja het kost allemaal wat.. lekker op MP/Bokt zetten die Missoula :)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 23:29

nee juist als ze aan t groeien zijn is een boomloos zadel een aanrader. Maar zoals ik dus gemerkt heb, is dit zadel wel geschikt voor mijn paard, maar niet voor mij. Je kunt een Barefoot zadel uitproberen, ik geloof een week, tegen verzendkosten en dan weet je of je paard er tegen kan en of je er zelf op kunt rijden! Loes hierboven heeft het ook zo uitgeprobeerd (ik niet helaas... :( ) Ik zou het je dus wel aanraden...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:32

Ik heb juist gehoord dat je weinig aan zo'n 'Barefoot uitproberen' hebt. Je moet er echt een paar keer mee gereden hebben (min. een maand ofzo) voor dat je echt gaat leren zitten en dat kan je niet in een klein weekje tijd met een zadel die niet binnen een week naar je paard gevormd is. Veel mensen die een testzadel hebben aangevraagd, zaten toch weer compleet anders toen ze een nieuwe barefoot hadden gekocht.

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 00:07

ookej maar welk type boomloos zadel is dan aan te raade en welke maat zou ik dan eigenlijk nodig hebben ik heb broekmaat 40 ?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:12

Dat uitproberen si zeker die moeite waard hoor

Als je het via singlefooter doet mag je hem ene wee khouden
In overlag kan het ook wel wat langer.

Ik heb zelf tot nu toe een cheyenne, cherokee en missoulla uitgeprobeert
Missoulla via equixantos, die had Yvonne niet.

De cherokee is mij en jap het beste bevallen, wat een zalig zadel!!

Met maat 40 pas je wel in een maatje 1 hoor, tenzij je graa gerg ruim zit dan zou ik 2 pakken

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:53

Vraag me af of dit kan:

Een showblanket ONDER de Missoula Nut proppen tussen de Grandeurpad en het zadel in zeg maar? Misschien 2 inkepingen maken aan de voor en achterkant ivm de klittebandjes/ringetjes waar de Grandeurpad aan vast zit. Snappen jullie mij :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:13

Dat kan hoor :j

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:15

Dan heb je toch wat meer keus in kleurtjes/setjes enz. Showblanket is natuurlijk DUN, een Westernpad wordt echt te dik...

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:06

ook ik zit zelf te twijffelen nog over boomlooszadel aan gezien je ook vaak te hoore krijgt dat het de druk niet goed verdeelt overde paarden rug .
ik vind zelf de arizone , cheyenne , nevada , cherokee , en de london er lijk uit zien maar welke geschrikt is voor mij geen iedee :o
en over de maat ben ik ook nog niet uit want ik heb zelf dan broekmaat 40 en ben 1.68 mtr lang maar mijn pa wilt soms ook er mee gaan rijden en die is 1.98 :+

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:25

De meeste zijn nu met een VPS systeem wat de druk op de paardenrug beter verdeeld.. Qua maat zit je er precies tussenin, moeilijk moeilijk.. Ik heb de Missoula en Maat 1. Maar mijn kontje moet zeker niet dikker worden :o (broekmaat 38)

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:30

vind het zelf ook moeilijk de maat en welk type het best bij me past aan gezien ik een beetje van alles hou kwa rijden springen dressuur en voor al buiten ritten maken

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:35

Cheyenne kun je de meeste kanten mee op :)

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:38

ik denk stiekem dat het de Cherokee word aan gezien er ook een soort van kniewrong in zit alleen de kleur ben ik nog nie heele maal over uit denk ik als ik de Cherokee neem :o