[WN] Jeddah@Koeienwerk Het liep allemaal anders...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrows

Re: Jeddah@Koeienwerk Het liep allemaal anders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:51

Haha wat een leuk paard!
En mooie foto's!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:23

Jeddah schreef:
Thanks!! :D

Ik ben altijd blij dat ik bitloos rij ;) Het steigeren had ik echt niet verwacht, heeft ze in jaren niet meer gedaan, dus ik zat vrij gespannen te denken, wat gaat ze doen? Rechts? Links? Rechts? Links? Maar dat werdt omhoog :D Was ik niet voldoende op voorbereid.

@Steefjevos, nog niet gedaan, gaat deze week zeker gebeuren! Een paar weken geleden reed ik op een pad waar altijd koeien langs staan en daar kreeg ik haar toen nog met moeite rustig langs, ik ben inderdaad erg benieuwd hoe ze nu doet :j Ik zal het dan ook even melden ;)

Dan zal ik mijn abbo op dit topic nog maar even erop laten zitten ;)

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:09

Whow wat is ze fel zeg en haar angst overwonnen helemaal top :D

bentuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:33

gewelige foto's ik ben eeb beetje verliefd op je ponytje :o

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:52

Haha!! En ik op die van jou hoor Bentuu! :+: Beetje zelfde typetjes he? ;)

Space_nr1111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:39

Geweldige foto's van een superpaard en een vrouwtje dat werkelijk niets te gek is en alles durft en gewoon "doet" met en vanuit liefde voor haar paarden.
Ik heb genoten van de foto's, de acties, en de prachtige gezichtsuitdrukkingen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:13

OOOH JEDDAH!!! :oo :wow: Ik ben echt 'shocked'! Dat lieve snoetje ineens zo'n fanatieke 'cutting-look' met opgetrokken neusgaten en oren op gevaarlijk. Zó zeg... díe heeft d'r angst idd goed overwonnen. Joh, je weet wat die cutters zeggen hé... een góed cutting paard schijnt dus in eerste instantie bang te zijn voor koeien. Volgens mij bewijst Jeddah hier dat dat klopt.
Dapper van jou ook hoor, kan me voorstellen dat het soms spannend werd. Weet niet of ik bij zo'n sprong was blijven zitten :o

Ben wel heel benieuwd wat ze nu op buitenrit doet als ze koeien ziet... pas je op dat ze niet dwars door 't draad gaat om er achteraan te gaan ;)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 17:46

Dank je Francis!! :D Ik stond er ook echt versteld van hoor! Inderdaad de normaal oh zo lieve Jeddah ineens oortjes plat! :oo

Nou mensen, hier de UPDATE! *\o/*
Vanmiddag ben ik gaan rijden langs een weiland waar we altijd veel problemen gehad hebben wanneer de koeien buiten staan. We kwamen aangeredn en zie haar al kijken... Ojee! Koeien! Maar het viel mee. Ik kon even stilstaan en haar van een afstand laten kijken :j
Afbeelding

Terwijlk we verder stapten, ze wilde draven, maar dat mocht niet van mij, kwam er een koe dichterbij en die ging achter ons lopen. Normaal was dat het teken om er in galop vandoor te willen gaan, wat ik altijd kon beperken tot een heftige draf. Deze keer heeft niet alleen Jeddah, maar ook IK meer lef gekregen en ik dacht nee, niks ervan, ik heb gezien dat je het kan! We draaien om en lopen gewoon op de koe af! :oo
Dat gedaan dus! En dat viel mee!! De koe ging niet weg, bleef staan natuurlijk want zo dichtbij konden we niet komen, maar belangrijker, Jed bleef normaal!

daarna verder gestapt, er kwam nog een koe achter ons aan stappen in de wei en we konen gewoon blijven stappen (wel met wat aandringen van mijn kant en echt niet met een los teugeltje ;) ).
Eenmaal de hoek om gereden, nog steeds langs het weiland, daar weer halt gehouden en laten kijken. Er kwamen al snel weer wat koeien kijken :j Toch bleef Jeddah ERG rustig (lees: Ik kon haar tenminste daar houden zonder dat we haast achterover het veld ernaast op gingen zoals eerder eens gebeurd is). Ik was al MEGA trots!
Afbeelding

We zijn gewoon nog blijven staan en ineens wilde ze wel wat gras eten :wow: BIJ die koeien dus he? :):) Iets wat ik best spannend vond, want dan moest ik mijn teugels natuurlijk helemaal lang laten. Maar goed, ik dacht, das wel een super beloning en zo maak ik de koeien ook "leuk" als ze er mag grazen... dus toch laten grazen ;)
Afbeelding

Nou! Kijk eens! Hap gras! Teugel los en koeien nog geen 2 meter bij haar vandaan!!! WIE HAD DAT GEDACHT?? *\o/*
Afbeelding

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:49

Jeetje wat goed! Je hebt zelfs tijdens deze beproeving foto's kunnen maken! :D

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:53

YEAH!!! Wat ontzettend gaaf en cool van jullie!! =:) En wat heb je het weer prachtig verteld en beeldend neergezet hier, supergaaf! +:)+

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:54

*\o/* *\o/* YESSSSSS!!!!!!!! O nee........YEAH!!! Gaaf verslag Jeddah

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:06

Jeddah is gewoon top YEAH *\o/* Dapper van jullie allebei!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:08

als dressuurtrut zeg ik gewoon HELEMAAL TOP :D :D

ik heb me rotgelachen :) geweldig :D

je ziet het paard per foto groeien.........

senks :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:10

Kijk.. da's toch wel heel gaaf dan, als je met zo'n gave training ook 'in real life' profijt hebt. Jeddah cow-proof... wie had dat gedacht. Cool hoor!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:18

:):) :# *\o/* Geweldig en gaaf!! En leuk dat jullie BEIDE er iets aan hebben gehad!! Goed bezig jullie twee!! *\o/* :# :):)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:48

Wiehie!! *\o/* Wat stoer van Jeddah zeg!! 8-)
En ook van jou, omdat je op zulke spannende momenten én met lange teugel gewoon foto's durft te maken! +:)+

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:54

Nou, precies! Dat je gewoon al foto's durfde te maken zegt mij al genoeg! +:)+ Maar dan het verslag en wát er op de foto's staat! :wow: Geweldig gewoon! Wát een overwinning! *\o/*

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:56

helemaal super zeg !!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:58

Yeah! Stoer! :):)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:49

Wauw geweldig Jeddah *\o/* !!!!!!
Super toch dat één zo'n dagje tussen de koeien jullie allebei zoveel goeds heeft gedaan +:)+ :):) !!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:15

Haha! Thanks allemaal! :D ja, foto's maken... :+ Heb wel een stukje gehad dat ik even geen foto's maken kon en mijn handen beter aan de teugels houden kon 8-)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:38

Helemaal superstoer en vooral super trots! Ik vind dat echt geweldig dat jullie deze angst samen als team hebben overwonnen!!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:58

Wat GAAF dat jullie er zo goed mee geholpen zijn, Jeddah!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:21

Wauw! Het heeft dus super voor jullie gewerkt! En ook nog even en passant foto's gemaakt, goed zeg! *\o/*

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 06:40

Stoer van jullie zeg!!