En een foto van de achteruit

Galop gaat ook steeds lekkerder

snelle galop met kont erbij

Terugkomen in galop

Trots op mijn jochie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
Oakland1990 schreef:Ik heb jullie eerder niet gevolgd, maar met het achteruit gaan moet je je benen iets meer naar voren duwen. Nu doe je het een beetje op de "Engelse" manier. In galop hoor je "volgens het boekje" ook wat naar voren te hellen, en je been er helemaal af te houden. Ik weet natuurlijk niet hoe lang dit paard al onder het zadel is etc maar het ziet er iig erg ontspannen uit!

Anya schreef:Oakland1990 schreef:Ik heb jullie eerder niet gevolgd, maar met het achteruit gaan moet je je benen iets meer naar voren duwen. Nu doe je het een beetje op de "Engelse" manier. In galop hoor je "volgens het boekje" ook wat naar voren te hellen, en je been er helemaal af te houden. Ik weet natuurlijk niet hoe lang dit paard al onder het zadel is etc maar het ziet er iig erg ontspannen uit!
Ik kan je verzekeren dat je op deze manier achteruit niet verder komt dan een 3 op je protocol. Dit wil een dresuurjury echt niet zien. Die willen graag contact met de mond zien.
Benen naar voren steken of niet, zijn de meningen over verdeeld. Ik doe dat niet. Voor mij is been eraan blijven lopen. En ik ken ook flink wat westernruiters die hun benen niet naar voren steken. Het is wel één van de manieren. Maar er zijn er meer.
Ik galop naar voren hellen en mijn been helemaal afhouden...????
Jij rijdt echt op een andere manier dan ik.
Ik ga zeker niet naar voren hellen in de galop. En been afhouden bij een jong paard is zeker geen goed advies.
Laten we het er maar op houden dat we beiden een andere rijstijl hebben. Dat komt ook in de westernrijstijl voor.
Net zoveel verschillende stijlen als bij engels.
meikie schreef:Leuk filmpje Anya! Ik heb hem vandaag geknuffeld!! Was met Wendy mee naar Walter, die is trouwens ook gegroeid! Wiz is volgens mij wel hoog geplaatst in de rangorde, joeg anderen weg en veroverde zelf een plekje aan de kant waar ik hem kon verwennen, de slimmerd!

Wat doen jullie t goed Anya! Jeetje wat gaaf!
Je bent terecht trots op m! En je mag ook zéér trots zijn op jezelf!

Van Wiz hoor
Ziet er goed uit Anya