De 28e is Spot alweer 3 maanden van mij, de tijd vliegt echt voorbij en we gaan nu eindelijk als een trein, Spot komt lekker bij na zijn ellendige castratie, begint te groeien en zit gewoon lekker in zijn vel. Sinds een paar weken ben ik begonnen met grondwerkles en vandaag was ik zo geinspireerd door mijn stalgenoot dat we er geen grondwerkles van hebben gemaakt, maar een opstapje naar het echte inrijden
Spot heeft een stuk of 5x een zadel opgehad, en ik heb er nu 1x opgezeten zonder zadel en 1x opgezeten mét zadel. Dit is dus de tweede keer voor Spot dat ik met zadel op zijn rug zit.Vandaag hebben we het gewoon echt weer vanaf het begin gedaan, lekker rustig en gewoon spelenderwijs. Spot is vol vertrouwen en toen ik op zijn rug zat vertrouwde hij compleet op Elly, en dat is zo heerlijk om te zien, zo lief als hij is.
Het zadel is van mijn stalgenoot, een boomloos BM zadel, roundskirt wat zelfs voor Spot zijn korte rug net aan is. De beugels zitten dus ook op haar maat, en zijn voor mij echt veel te kort. Maargoed, het was voor mij en Spot fijn om verschillende zadels te proberen. Genoeg gekletst, hier de foto's van mijn lieve, brave, knappe Spot !!!

Hé, gaan we wat leuks doen?
Kom eraan hoor

Even opzadelen, het dekje is in het begin nogal spannend dus dat leggen we gewoon overal op.

Het zadel beoordelen

Aansingelen, doet ie ook ontzettend braaf.

Even naar de uitleg van Elly luisteren, en dit ging volgens mij over het tenentrappen van Spot

Even wat rondjes lopen met het zadel op

Zo hoog naast hem staan is ook allemaal niet eng

Lekker blijven hangen

En dan er weer op, braaaaaf paard

Netjes achter Elly aanlopen

Wat we geoefend hebben is vooral het wegstappen uit stilstand op mijn stemcommando. En wat dieper zitten en WHOO en zo laten stoppen. Het stappen had hij vrij snel door, het stoppen deed hij vooral omdat Elly stil stond, maar het begin is er zeker!

En dan nog erg grappig, opstappen vanaf de andere kant (afstappen is nog 100x erger haha).

En klaar, brave Spot

Lekker gegeten en gewassen terug het land in

En nog even een kort filmpje;
http://nl.youtube.com/watch?v=5Ea1jZox9lA
Heerlijk genieten is het met Spot, ik ga zaterdag 2 weken op vakantie, en daarna gaan we in hetzelfde rustige tempo lekker verder