[WN] Sietske thuis aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sietske thuis aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:24

Vandaag haalde ik Sietske uit de stal, en we stonden al bij de eerste ruin stil. Jawel hoor.. hengstig! Toch maar opgezadelt en dit is het geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik behoorlijke schrik heb gekregen nadat Sietske schrok van de week, mag ze eerst even haar overtollige energie aan de longe kwijtraken.

Afbeelding

en toen erop, heel gespannen.

Afbeelding

Rijden in de stof wolk.

Afbeelding

Afbeelding

Achterwaards.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na het rijden knuffelen.

Niks echt spectaculairs dus, we rijden ook niet zo lang en niet zo intensief. De meeste foto's zijn in de zelfde hoek gemaakt, daar was de lichtinval het beste. Ze was behoorlijk fel op het been, wat ze normaal dus nooit is. Echt hengstige merrie trekjes dus.

SanderD

Re: Sietske thuis aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:40

Wat ziet Sietske er goed uit Angela. OK dan!
Leuke kiekjes, beetje donker, en het was nog zo'n mooi weer vandaag, geen buitenbak? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:43

Jawel, maar daar durf ik niet in...

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:44

Ja zeker, wat een mooie haflinger zeg

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:23

Als ik al zie dat ze nu van die dikke vlechten draagt, hoe moet dat er los dan al wel niet uit zien? *kwijl, kwijl*
Ik heb er weinig verstand van, dus kan er ook niet veel over zeggen, maar ik heb wel een beetje het idee dat je je handen wat krampachtig houdt. Misschien kun je ze wat meer ontspannen (of ik moet het helemaal verkeerd zien! dat kan ook)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:34

Angela_ schreef:
Jawel, maar daar durf ik niet in...

Ah oke, dat komt allemaal nog wel! Alles op z'n tijd. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:36

Ik zit helemaal krampachtig, haha. Ik kruip helemaal naar voren, en zit dan echt super gespannen. Nu valt het op Sietske nog wel mee, maar na onze rodeo van afgelopen maandag heb ikzelf weer even een kleine terugval.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:42

En dat is ook hardstikke begrijpelijk Lachen Toen Wencke in juni op hol sloeg van een motorclub en ik er keihard vanaf ben gevallen en m'n pols had gekneusd, was mijn vertrouwen ook wel even weg, terwijl ik eigenlijk ook wel wist dat ik niet bang hoefde te zijn, maar dat betekent nog niet dat die angst er zomaar uit is Lachen

Doe gewoon rustig aan, alles op z'n tijd, en het komt vast wel weer goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:01

Ik ben nu allang blij dat ik weer durf te rijden. Ik heb een dik jaar niet gereden, gewoon omdat ik er niet meer op durfde en iedere keer pijn in mijn rug had met rijden. (ruggewervel gebroken tijdens een val) Sinds ik op een westernzadel rijdt is dat veel minder geworden, maar die angst met rijden is nog niet helemaal weg. Ik ben gewoon doodsbang om te vallen. Jaja, Siets en ik zijn de perfecte combi. Het jonge onstuimige paard, en de bange ruiter. Clown

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:16

heey ziet er leuk uit

ik weet zeker dat het allemaal goed komt.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:26

Wat een mooi hafje heb je!
Neem de tijd en dan komt alles wel goed met rijden, ik duim voor je Lachen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:30

het ziet er inderdaad wat gespannen uit
ik zou liever wat lossere teugel zien en je handen wat hoger en meer gedragen

een paar keer diep ademhalen en uitblazen, zo ontspan jij maar sietske ook
maar een hengstige merrie Rolleyes Ach gut geef mij maar ruinen Ja

veel plezier vandaag op je les!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:36

Net zo als in je andere topic.. wat een super haf Haha!
Ziet er leuk uit!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 02:02

Gebruik je aan de longeerlijn geen bitstukje?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 07:09

vooral doorgaan! komt wel gooeeed! en idd als jij ontspant ontspant het paard ook, jij bent de leider... (soms moet je het dus faken haha) ik heb zelf een erg miepige merrie en ben zelf eigenlijk geen held maar door te doen alsof komen we heeel ver. adem in adem uit, denk aan blije dingen ontspan. dan ontspant het paard en voor je het weet ben jij ook echt ontspannen en geniet je weer op je paard!
leuke foto's vooral die laatste is een lijstje waard! Ja

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 07:19

Sietke (en Ang)! Haha!
Wat ziet ze er goed uit!
En ach, alles op zijn tijd. Komt helemaal goed. Lachen

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 07:24

Wat wil helpen als je gespannen bent: zing een liedje, of neurie iets, dan wordt je ademhaling regelmatiger Ja Beginnen met neurien is verstandig, anders heb je met zingen zo'n bibber-stemmetje Nagelbijten / Gniffelen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:28

Als ik zo kijk dan zou ik zeggen dat je zadel toch wat te klein is en je er erg mee naar voren op de schouder ligt Verward

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:30

MSQuincyTE schreef:
Gebruik je aan de longeerlijn geen bitstukje?

Bitstukjes gaan 'knijpen' dus kun je beter niet gebruiken, ze trekken de buitenste bitring naar beneden waardoor er verkeerde druk op het bit komt te staan.

Op de foto's zit de longeerlijn aan alleen de binnenste bitring, als ik het goed zie. Dat is ook niet handig, want dan loop je het risico het hele bit door de mond te trekken.

Als je de longeerlijn een keer om de binnenste bitring draait en dan onder de kin door aan de buitenste bitring vastklikt, heb je van al het voorgaande geen last.

Ik vind wel dat je een erg leuke haf hebt! Ga zo door, en dan kom je binnenkort gewoon een keer 'Smart Slidend' voorbij op Bokt!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:37

@Angela: Ik vroeg het in je vorige topic met rij-foto's ook al; waarom rijd je een een 2,5-jarig paard dat 1,5 maand onder het zadel is met sporen Verward
Daar je het zelf al hebt over 'het jonge onstuimige paard, en de bange ruiter', vind ik dat moeilijk met elkaar te rijmen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:36

WB je bent niet de enige die zich dat afvraagt waarom nou al met sporen rijden

Mieperdepiep bitstukjes knijpen helemaal niet, en op deze manier van longeren wat zij doet kan ook echt niet in mijn ogen omdat je dan het bit door de mond heen trekt en dat is leuk voor een paard

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:05

Ik durfde er zelf niet over beginnen, maar je weet hoe ik denk over de sporen. Knipoog

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:44

Bitstukjes gebruik ik ook niet hoor: vind het maar nare dingen. Ik doe het touw aan de buitenring, over het hoofd door de binnen ring. Vind ik tot nog toe de fijnste manier Ja

Grappig, ik probeer juist na jaren sporen mijn paard weer op het been te krijgen: en ze loopt feitelijk veel beter zonder sporen dan met *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:44

MSQ: zie jij ergens waar ik het bit door de mond heen trek? Bitstukjes knijpen wel degelijk, ik heb er zelf een, en ook gebruikt en ik vond het een onding. Op deze manier gaat het prima. Ik zie op mijn foto's aan de longe ook nergens de longe straks staan. Ik heb een paard wat heel fijn en makkelijk te longeren is en netjes op de cirkel om mij heen blijft en wie ik dus ook niet hoef te trekken. Dit gaat zo in stap, draf en galop. Ik heb haar overigens leren longeren in een roundpenn aan een halstertje en later in de bak.
WB en Lilian: ik rij met sporen op advies van mijn trainer, niet om haar voorwaarts te schoppen of iets dergelijks want dat is ze genoeg. Ik gebruik ze om af en toe iets duidelijker door te kunnen komen. Wat dat te maken heeft met mijn onzekerheid, begrijp ik niet helemaal, ik knijp dus absoluut niet met mijn benen en trek mijn hakken ook helemaal niet op. Soms is het juist goed om een paard wat rennerig is voor je been iets af te stompen. Nu kan ik gewoon mijn benen af laten hangen en bewegen zonder als een bezetene vooruit te vliegen. Ze is nu wat milder geworden, en gewoon netjes op het been.
Vera: mijn zadel is hoogstens te klein voor mijn dikke reet, maar niet voor mijn pony. aan mijn dikke reet daar werken we aan. De boom komt absoluut niet op haar schouders, het leer loopt wat verder door naar voren. Meerdere 'deskundigen' hebben naar dit zadel gekeken en hoe het op Siets lag, en deelden deze mening.

Vandaag heb ik weer les gehad, en ik heb er weer veel van geleerd. Frank heeft volgens mij nog wat plaatjes geschoten, maar we kennen zijn fotografeerkunsten dus even zien of er een paard op te zien is.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:29

Ondanks dat het inderdaad wat gespannen is vind ik wel dat je netjes op je paard zit!
Logisch dat je schrik hebt gekregen als je eraf bent gevallen, heb ik laatst ook gehad, gewoon door blijven gaan, een extra lesje pakken en dan komt het binnen korte tijd weer goed.
De teugels zouden naar mijn smaak wat langer mogen, maar als je schrik hebt pak je ze vanzelf wat korter.
Leuke foto's en ga zo door! Knipoog