viewtopic.php?f=128&t=792938&st=0&sk=t&sd=a
Ik zocht een bijpassend hoofdstel voor mijn Tinker bij haar Crates zadel. Helemaal blij was ik toen ik diep in m'n portemonnee had getast en een mooi hoofdstel had gevonden.
2 dagen later was ze kreupel. Ik haalde mijn VA erbij en kreeg volkomen onverwacht de diagnose ernstige spat; op pensioen zetten (ze is 13) of in laten slapen.
Je begrijpt dat mijn wereld toen instortte, en ik besloot het hoofdstel terug te brengen zodat ik meer geld had voor evt. behandeling of medicatie vor Sarah.
Begin vorige maand besloot ik een second opinion te laten uitvoeren door een vooraanstaand paardenkliniek, ook omdat ik me inmiddels had ingelezen over spat, en begreep dat het verschillende gradaties had etc. Ik wilde gewoon weten hoe het precies bij Sarah zat en of er nog behandeling mogelijk was, ook omdat ze eigenlijk niet meer kreupel liep.
Het onmogelijke gebeurde: Op de röntgenfoto's was te zien dat Sarah geen spat had! Ook geen OCD of andere afwijkingen, ze is gewoon helemaal gezond!

Mijn eigen arts had de verkeerde diagnose gesteld.
Je begrijpt hoe blij ik was, en hoe raar het was om om te schakelen, ik was net aan het idee gewend dat Sarah grasmaaier bij Staatsbosbeheer zou worden, en opeens wordt alles omgegooid.
Voorzichtig ben ik weer gaan rijden, ik durfde bijna niet op haar te stappen, zo bang was ik dat ik haar weer kreupel zou maken. Maar het rijden ging prima, en na het rijden was er niets met haar aan de hand.
En nadat ik een supergave wat langere buitenrit had gemaakt durfde ik er echt in te geloven; Sarah mankeert niets en we kunnen gewoon weer op het oude niveau verder!
En tsja, omdat te vieren moest natuurlijk ook het mooie hoofdstel weer terug komen

Vandaar mijn titel; Nieuw hoofdstel-nieuwe toekomst en ik hoop nog heel lang van Saar te kunnen genieten!

(dit is de oude foto waar hij nog niet op maat gemaakt is; frontriem omlaag en bit omhoog)