[WN] Zipp,waar wil je heen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Zipp,waar wil je heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:02

Gekke Zipp, is ook een clown Clown , volgens mij is het een hit dat ze ergens naar toe wil
Gaat alleen een beetje moeilijk met een mestkar...Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
maar ze maakt ons steeds weer aan het lachen. Haha!

Dees1980

Re: Zipp,waar wil je heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:02

Hahahahh wat een leuke foto Haha! Haha!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:03

inderdaad heel grappig ja Haha!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:10

Leuke foto's Lachen
Vraagje: Waarom heeft je veulen een deken op?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:12

Wranglerbutt schreef:
Leuke foto's Lachen
Vraagje: Waarom heeft je veulen een deken op?

beetje mutserig ben ik..er kwam een mega regenbui aan. aangezien ze hier niet meer op de wei kan en op stal staat, heeft ze als ze naar de bak gaan een regendeken op..

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:22

lijkt me niet een heel handig iets, laat ze juist nu een beetje uitharden heb je later echt profijt van, nu al watjes er van maken zal niet bijdragen aan een uitgehard paard!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:28

susan schreef:
lijkt me niet een heel handig iets, laat ze juist nu een beetje uitharden heb je later echt profijt van, nu al watjes er van maken zal niet bijdragen aan een uitgehard paard!

daar heb je gelijk in...hmm..dus het is niet erg als de stal doortocht?!?.. en ze nat regenen?
..vorige jaar had er een veulen op stal een longonsteking. dus ben een beetje huiverig...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:31

Ik vraag me af hoe "erg" dat is voor de uitharding hoor. Hier staan 5 paarden waarvan 2 als veulen/jaarling/tweejarige onbder dekens gestaan hebben en nu staan ze als 3 en 10 jarige lekker kaal buiten en zijn echt niet verkouden, maken gewoon lekkere dikke wintervachten aan en leven gezond. Knipoog

Mijn jaarlingen hebben begin van het seizoen ook met dekens gestaan met de regen en nu ze lekker vacht hebben alleen als het heel de dag hard regent. Ze zijn niet ziek, hebben gewoon normale vachten.

Erg leuke foto's, al vind ik het wel eng dat ie losloopt met zoveel; gereedschap enz wat er ligt. Maar zo te zien is ie handig zat. Knipoog

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:34

ja er lag nog een heleboel op de grond... hebben we weg gehaald hoor.Knipoog....

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:34

leuke foto's, mooi paard ook.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:40

Escardo schreef:
susan schreef:

daar heb je gelijk in...hmm..dus het is niet erg als de stal doortocht?!?.. en ze nat regenen?
..vorige jaar had er een veulen op stal een longonsteking. dus ben een beetje huiverig...

Dat ze natregenen is niet erg. En mocht hij op stal komen en je ziet dat hij trilt kan je altijd voor een uurtje een deken erop doen. Zijn ze daarna weer droog en warm. Maar ik zou hem niet oplaten. Tocht ligt eraan hoe het tocht. Hier staan de paarden in een grote loods, waarbij ik aan de voorkant 2 mega grote baanderdeuren heb en achterkant 1 wat kleinere. Die staan overdags altijd tegen elkaar open. Dat wil dus best wel waaien, maar is geen probleem hoor. Als het doorwaaien echt te gek word die ik achter dicht. Maar ook ik zou hem niet continu een deken opdoen als hij naar buiten gaat. De vacht is genoeg om ze op de huid zelf droog te houden. De jongens hier staan ook zonder, en maar beter ook ik zou geen deken overhouden zoals die 2 lopen te ravotten Knipoog

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 13:25

de box van de veulens is aan twee kanten open..dus het kan erg tochten(zodat ze aan twee kanten kunnen kijken) vooral als het erg waait.. misschien ben ik gewoon een miepperd..misschien doe ik wat denk wat goed is...en soms is dat fout..helaas... hahahaha..Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:52

Als ik jou was zou ik het denkentje bewaren voor als het écht heel goor weer wordt en zou Zipp nou lekker d'r eigen lichaamstemperatuur laten bepalen Lachen
IMO is het niet nodig een veulen een dek op te doen, tenzij ze echt staat te rillen van de kou of ze in showconditie moet komen en/of blijven Tong uitsteken
Maar goed; zoveel mensen, zoveel meningen Haha!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 13:56

natuurlijk is het ook de bedoeling om straks een show met haar te gaan lopen..dat is ook wel een reden. dat ze niet als een teddybeer op de show komt Knipoog.. had begrepen dat dat niet echt op prijs gesteld word... maar ik ben een beginneling in de western.. dus help me als ik het fout zeg...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:56

Maf beest Tong uitsteken

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:24

wat een heerlijk beestje!
ze wil gewoon verder weg kunnen kijken en nu is ze wat groter
mijn ervaring is dat als een paard het zelf en bewust doet ze heel goed weten waar ze opmoeten letten om te voorkomen dat ze zich bezeren
ik heb er zelf namelijk ook zo één Haha!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:33

haha wat een super guitig veulen!!!

Over dat deken; Ik denk dat veulens hun vacht ook we lgoed bestand is tegen de regen en tocht hoor Lachen
Mijn DA zei tegen mij; Enkel een deken aandoen, als het paard dit aangeeft. ( ja na het rijden we leen zweetdeken ofzo, maar je snapt wel wat ik bedoel hé Knipoog )

En ja, ik heb ook zo'n varken staan, alles is heel interessant!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:35

haha, dat koppie op de laatste foto!!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:35

Zo die heb je snel trailermak! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:45

Leuke foto! Hebben jullie er standaard balken op liggen of was dat voor de foto?

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:48

Helemaal geweldig.. Haha,, Ik geef je groot gelijk met die lekkere deken.. Jij wilt toch ook niet in je naakie lopen 's winters Bloos Haha! ,, Echt hele leuke foto..

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:50

Haha. *LOL* Geweldige foto!

Erg leuk veulen ook! Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:55

Hihi, gek paard...
Tja, ik ben misschien weer wat eigenwijs, maar mijn paard heeft vanaf jaarlingleeftijd al dekens op gehad. Maar die krijgt van zichzelf nagenoeg geen wintervacht en stond als veulen dus regelmatig van d'r hoeven af te rillen. Ik had haar toen thuis staan en was de hele dag bezig 't paard binnen en buiten te zetten... naar binnen met regen, als't droog was weer naar buiten. Liet ik haar buiten in de regen staan dan stond ze binnen de kortste keren te rillen als een rietje. 't Jaar daar op heb ik haar dus fijn een dekentje gekocht en kan ze met weer en wind buiten blijven.

Als ze van zichzelf een fijne wintervacht aan maken hoeft zo'n jonkie nog geen deken, maar wil je ze vlot door hun vacht hebben in't voorjaar omdat je wilt Halteren, dán is het wel weer aan te raden. Dan kun je ook beter nu de deken op laten in plaats van halverwege of aan't eind van de winter ineens de deken er op gooien, omdat ze dan al een dikke wintervacht hebben en het met een extra deken wel erg warm krijgen meestal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:22

Haha super!
Ik wou dat de mijne zo enthousiast de klep op zouden lopen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 07:43

Cassidy schreef:
Leuke foto! Hebben jullie er standaard balken op liggen of was dat voor de foto?

we hadden die balken er voor de zekerheid opgelegd... was dus nodig ook.. Clown