Een weekeindje Costa del Knol
over heet, heter en de heetste imago's
Maar ja, dat past niet in de titel, en bovendien moet je niet ALLES verklappen over zulke weekeindes. Mensen moeten 't ook zelf kunnen gaan ervaren zonder dat ik alles al verraden heb...
(Maar voor degene die zich laatst tijdens een bbq afvroeg hoe 't nou in het echie is... hij drinkt gewoon bier en weet verdacht goed uit te leggen wat er met een Big Mac gebeurt als je aan 1 kant blijft happen hoor, en vroeg z'n nest in gaat 'ie ook al niet
)Afgelopen weekeinde dus weer een weekeindje wezen trainen bij Chris en Kitty in Papenburg. Heerlijk weekeindje weg met de paarden. Normaliter natuurlijk altijd met Milena, maar die staat al een paar weken kreupel. Veearts en hoefsmid kunnen niets vinden, verdenking gaat uit naar een kneuzing diep in de hoef, mogelijk het hoefbeen.
Dick zou Leonardo meenemen (heeft een eigen topic, de patser
) dus tja als je er dan toch nog eentje op stal hebt staan die op den duur toch het stokje van Mileen over moet gaan nemen, dan zal hij toch eens voor het eerst ook mee moeten naar "Ome Chris" zoals onze paarden 'm noemen
Nou vooruit, 1 foto van Dick en Leo dan, om alvast in de mood te komen voor z'n eigen topic....
Helaas geen lekkere actiefoto's, vriendjelief was te druk met z'n eigen knollebeest om ook even wat van ons te schieten dus het meeste heb ik zelf moeten fröbelen.
Om er alvast in te komen, even z'n brave koppie tijdens het poetsen buiten aan de balk:

Het allerbelangrijkste van het weekeinde was dat ik weer vreselijk TROTS ben op m'n puppypaard
Vreemde omgeving, voor het eerst een shankje in, en geen stapje verkeerd. Zo braaf en vol vertrouwen, super!Na het poetsen gezadeld, klaar voor het lesje:

Veel gewerkt aan het sturen met de shanks, cirkels, buigen voor het binnenbeen, pasje wijken, en vooral veel zelf uit laten zoeken. Ik wil nog veel te veel voor 'm regelen en 'm helpen, dus loslaten, loslaten en nog eens loslaten. En dat staat Chris hier waarschijnlijk voor de driehonderdste keer uit te leggen
:
Heel het weekeinde prachtig weer gehad, zeg maar gerust bloedheet
dus 's morgens rijden, 's avonds rijden en tussendoor vooral lekker eten, nog meer lekker eten, NOG meer lekker eten, lekkere koude biertjes en cola tussendoor, en natuurlijk weer heel veel lol. Zelfs nog wat opgevangen over strings EN weer een onbekende blote piemel gezien (ik heb er een abonnement op in Duitsland...
) maar geloof me, je WILT 't niet weten...
Na elk lesje lekker even badderen
:
Ik heb ook een keer op Ayesta mogen rijden. Heerlijk, zo'n paard dat superscherp aan de hulpen staat en alles kent
Voelde aan als een enorme buffel onder me, want ik ben natuurlijk m'n
-ponnies gewend en dan is zo'n Quarter breeeeeeeed
maar zowaar ik bleef boven

Heerlijk genoten van keurige changementjes, een draf die ook echt draf was
en nog even gespind:
Was heel bijzonder om op zo'n paard te mogen rijden!
Zondags kwam VincentS ook nog even langs (volkomen logisch natuurlijk, al die westerlingen die elkaar vervolgens in Duitsland tegenkomen
) en overal is er eigenlijk maar weer 1 conclusie te trekken:
TOPWEEKEINDE!
Chris en Kitty, bedankt weer!
Hij is zó cute! 

, geeft er maar een knuffeltje