[WN] Dravebier goes Trail @ De Lutte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Dravebier goes Trail @ De Lutte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 00:26

Die veelzijdigheidsknol van mij heeft toch ook eigenlijk een verre van saai leven. Inmiddels 14 jaar jong en na dressuur, springen, SGW en endurance was het nu tijd om eens actief te gaan worden in de westernring. Snuffelen aan de trail hadden we de afgelopen twee jaar al een paar keer gedaan: een oefenmiddag bij Sonja op stal, een clinic bij Ed Gosen... en toen was daar de No Boundary in De Lutte, met een trailonderdeel voor Engelse ruiters! Heel fijn voor mij dat ik in 'endurancekloffie' mocht aantreden, want westerntuig enzo heb ik niet.

Zo gezegd, zo gedaan: ingeschreven voor de naturtrail Engels en voor de in hand beginnende beginners (daar kon ik nog wel een hoed voor lenen Knipoog ). Van tevoren nog wel een keertje geoefend met vlag, bal en ander spannend spul. Wat die avond overigens niet zo'n succes was: vlag was Eng, sleep was Nog Enger en die bal was al helemaal niet te vertrouwen. Ret deed alsof hij dat soort dingen nooit eerder had gezien. Dat beloofde wat voor de wedstrijd. Nagelbijten / Gniffelen

Om een lang verhaal 'kort' te maken:

De in hand begon niet zo vloeiend, ik was stiknerveus. Het hek werd een rommeltje en de waaier nam Ret in één keer omdat ik hem te kort hield. Ineens wist ik ook weer waarom ik geen dressuurwedstrijden meer reed: omdat daar zo'n jurylid een paar minuten lang mijn vaardigheden zit te beoordelen. Daar heb ik het niet zo op. En wat deed ik hier? Juist: oefeningen voor een jury. Nagelbijten / Gniffelen

Na hindernis 2 maar even diep ademgehaald en toen ging het beter. Toch nog 3e van de 6 omdat er drie waren die een verplichte draai naar rechts vergaten, die werden onderaan geplaatst. Een lintje dankzij 'dommigheden' van anderen dus. Maar goed, in de SGW werkt het in feite net zo. Knipoog

Trail onder het zadel ging eigenlijk boven verwachting! De bal en de sleep heb ik bewust overgeslagen om het vertrouwen niet te verpesten, Ret was namelijk zó relaxed en dat gevoel wilde ik zo lang mogelijk vasthouden. Zelfs de slalom ging niet zo heel verkeerd, ik vreesde nog even dat hij minstens één boompje om zou maaien, maar we gingen er vrij gecontroleerd doorheen.

En omdat de vlag bij de in hand al goed ging, durfde ik het aan om 'm onder het zadel ook te pakken en er een paar rondjes mee te galopperen. Dat ging ook niet zo heel verkeerd: bonuspunten op de vlag, niet de volle mep omdat ik 'm de eerste keer vastpakte en weer losliet, maar uiteindelijk wel rondgegaloppeerd met het ding. Mijn persoonlijke mijlpaal van de dag! *LOL*

Mijn twee 'concullega's' in deze rubriek deden ook hun uiterste best, maar hun paarden wilden geen natte voeten. Dat leverde hen veel strafpunten op het water op, het water waar Retje zo doorheen wandelde - het is tenslotte zijn favoriete onderdeel uit de SGW. De boomstam ging het meest vloeiend van alle hindernissen: normaal gesproken gaat Ret daar overheen, nu moest ik het zelf doen. Tong uitsteken

Uiteindelijk werd ons 'optreden' gewaardeerd met 61 punten en een blauw lintje! Cool
...en de opmerking van Chris Knol dat je met zo'n score best voor de dag kunt komen op een echte trailwedstrijd... Bloos!

En dat vind ik nou zo leuk aan western: een eerste plaats levert me daar tenminste een lint in onze eigen kleur op! *LOL*

Ik moet inmiddels een beetje zuinig zijn met de ruimte op mijn server, ik heb dus niet zo heel veel foto's online gezet (ca. 25) waarvan er hieronder enkele staan. Het verkleinen heeft de kwaliteit van de foto's weer eens geen goed gedaan, maar het gaat om het idee. Foto's met dank aan Marco (Spades) en Rob (Pannenkoek). De serie van 25 staat HIER.

Achterwaarts ging verre van vloeiend (en niet alleen bij ons)
Afbeelding

Zeiltje
Afbeelding

Boomstammetje
Afbeelding

Vlag
Afbeelding

Boomstammetje weer, nu met gezadeld paard
Afbeelding

Water
Afbeelding

Slalom
Afbeelding

Net klaar met de sidepass
Afbeelding

En jawel: rondje galop met de Enge Vlag! Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Ik vond het erg gezellig en leerzaam, en zeker voor herhaling vatbaar! Alleen al de sfeer: heerlijk relaxed, net zoals ik dat gewend ben van endurancewedstrijden. Allerlei rassen/soorten/maten lopen door elkaar en iedereen heeft lol met z'n knol.

Anya, Sonja en Jip: bedankt voor het geweldige initiatief en de zeer verzorgde organisatie! Cool

Wie weet maken we ooit nog dat échte uitstapje naar western, met tuig en officiële wedstrijden enzo. Dan moeten we nog wel flink oefenen op onderdelen als het hek en de L achteruit, want die blijven voor ons lastig. Voorlopig blijft endurance iig onze nummer 1, maar goed: wie weet... Knipoog

Overigens staat de volgende westerngerelateerde activiteit alweer op de planning: Summertrail Marum, 15 juli. Haha!

Death_Squad

Re: Dravebier goes Trail @ De Lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:43

Een No-BoundaryBier Cool leuk om te zien zeg! Lachen

Weer een onderdeel dat je aan kan kruisen op je lijstje van dingen die je gedaan hebt met Retjeknol Haha! Wat ga je de volgende keer doen? Mennen? er blijft zo weinig over om te doen nog joh Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:52

hihi leuke foto's, die waterbak had iets teveel geweest voor de mijne net als de sidepass maar je hebt vast genoten!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 04:05

Geweldige foto's van super leuke combinatie! Gaaf dat je het zo leuk vond!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 06:13

Heeeejjj gaaf Ka, die knol kan ook alles he?
Gamaar vast sparen want western is erug verslavend Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 06:47

Ze overdrijft zo met wat er mis ging... Ka ging supervloeidend door de trail en vormt met Ret sowieso een prachtige combi!!!

Verdiende eerste plaats.

PS je mag de rest van de foto's wel mailen.. zet ik ze op mijn webspace (heb nog genoeg).

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:07

he ka ziet ererg leuk uit, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad
western is erg leuk dus pps maar op
al zal ik met marrac maar geen trailparcour aan gaan want dat overleef ik niet *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 07:51

Anya schreef:
Ze overdrijft zo met wat er mis ging... Ka ging supervloeidend door de trail en vormt met Ret sowieso een prachtige combi!!!

Nouuuuu... Rob stuurde me nog een paar bloopers:

Afbeelding Afbeelding

Knol doet poging tot spagaat Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet alleen niet of ik wel durf te rijden op een echte wedstrijd, in een binnenbak enzo... Vanwege mijn 'vrees' voor juryleden en publiek... Nagelbijten / Gniffelen Hoewel ik in trail wel veel meer lol heb dan in een dressuurproef. En misschien is horsemanship ook wel wat... Hmm... Duivel

Vriendje ziet overigens de bui al hangen: weer een knollenactiviteit erbij, daar gaan de spaarzame vrije weekenden... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:00

Als je in gedachten houdt dat je wedstrijden voor jezelf en je eigen lol rijdt, is het altijd leuk. Als het goed gaat omdat je dan erkenning voor je training krijgt. En als het niet goed gaat omdat je dan weer een prima stimulans hebt om verder te trainen, en omdat je weer weet waar je in je training op kunt focussen.
Dus een rotdag heb je eigenlijk NOOIT als je met het juiste gevoel op wedstrijd gaat. Bovendien kom je d'r altijd weer leuke en interessante mensen tegen, met leuke/mooie/goede/minder goede paarden waar je ook weer een hoop van leert door er naar te kijken... Dus ehhhh... wanneer ga je mee??? Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 08:11

Yup, die gedachte probeer ik ook zoveel mogelijk vast te houden. Ik doe het voor mezelf en vooral omdat ik het leuk vind, om onze eigen vorderingen in de praktijk te brengen, om daarvan te leren en om van anderen te leren. Maar toch, dan sta ik daar en dan overvalt me ineens het gevoel van 'bekeken worden'. Het gevoel alsof ik droom dat ik in m'n blote kont de klas binnen kom wandelen. Nagelbijten / Gniffelen

Nou ja, ook iets om aan te werken en zulke dingen leer je alleen in de praktijk. Eerst maar eens sparen zoals Vippie al terecht opmerkt, westerntuig heeft ook z'n prijs en er staan nog meer dingen op het verlanglijstje... Dat wordt op z'n vroegst komende winter, maar de knol is nog maar 14, dus ik heb nog tijd zat! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:48

Gelukkig sta je op stal bij mensen met westerntuig... Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 08:49

Haha, ja idd, die hoed komt ook uit de collectie... *LOL*

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:00

Haha, rijdt je nu met een dressuurzadel?
Ziet er leuk uit hoor.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:03

leuke foto's!
en na het zien van het filmpje van blaze vind ik toch ook dat het erg netjes ging, ook al ging het met de vlag niet helemaal
tip-> zorg dat de vlag je paard niet raakt, ze vinden hem hoog vaak minder eng dan laag en naar achteren, waardoor hij tegen hun aan wappert

ben benieuwd of we je vaker tegen gaan komen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 09:11

Het zadel is een endurancezadel van Hulsebos. Het basismodel is idd het dressuurmodel, uitgebreid met extra kussens/wrongen/ringen, en het zit heerlijk! Cool

Spatter, bedankt voor de tip! Mijn paard vindt de vlag vooral eng op het moment dat hij 'm niet meer kan zien. Met oefenen kon ik het ding over zijn hoofd leggen, niets aan de hand. Maar zodra die vlag achter zijn schoft kwam, was het paniek. Ik bedenk nu dat ik 'm op de wedstrijd dan misschien ook wel over zijn hoofd had moeten leggen... Nagelbijten / Gniffelen

Dit was overigens ook nog maar de tweede keer dat hij een (Amerikaanse) vlag van dichtbij zag, het begin van de oefening verdiende idd niet de schoonheidsprijs, maar later galoppeerde hij er toch best braaf mee rond. Kwestie van vaker doen - ik zie mij al mijn endurancetrainingsrondjes maken met een vlag in mijn hand... *LOL*

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:20

Leuke foto's Karin! Ret is echt een veelzijdige dravebier Haha! jullie zijn een mooie combi en jullie stralen echt uit dat jullie lol hebben samen!

Ik zie mij trouwens nog niet met zo'n vlag in galop met Omar door de bak gaan Bloos! dat wordt paniek want heb een keer zo iets moeten doen en toen ging ik bok bok bok door de bak Haha! Goed gedaan hoor en wie weet naast de endurance een mooie nieuwe sport erbij Tong uitsteken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:00

je paard heeft op de foto's echt zo'n uitstraling van : doe ik zo vaak, is echt een eitje.
toen zag ik die blooperfoto's, toen dacht die echt van weg met dat ding!
ziet er prima uit hoor!
leuk dat jullie zo veelzijdig bezig zijn!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:09

Leuke foto's Karin en ik vond dat je het heel goed deed zondag.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:54

Sonja schreef:
Gelukkig sta je op stal bij mensen met westerntuig... Haha!

ach en voor een wedstrijd waar ik niet start mag je ook best mijn boomloze lenen Haha!

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:18

Leuk Karin! Ik vond je geweldig rijden trouwens. Leuk je ontmoet te hebben, al had ik natuurlijk liever gewonnen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 19:47

Hoi Mawa, had je ons al in actie gezien op het filmpje dat Blaze heeft gemaakt?

Filmpjes De Lutte

Ik ga binnenkort toch eens hier en daar westernzadels passen, dan weet ik iig wat ik wel en niet wil. Een goede voorbereiding is tenslotte het halve werk. Haha!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:23

Ik heb ook al gezegd dat je mijn zadel wel eens op ret mag passen.....Dus er zijn je al meerdere zadels aangeboden en dat is nu ook geen goede smoes meer Haha! En tja ach marco is misschien een klein probleempje, maar misschien door als wel omkoopbaar met een BBQ? Werkt heel goed Extreme duivel Jammer dat we net je proef gemist hebben, maar op de foto's ziet het er echt super uit! En tja dat van dat bekeken en zenuwen. Daar had ik ook last van en nog steeds wel eens, maar het went en als je het doet voor de lol, het leren en jezelf+paard verbeteren wat maakt het dan uit wie er allemaal aan het kijken is....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:25

oh en ka je weet hoe groot mijn hekel aan dressuuurwedstrijden is en toch start ik ook zo nu en dan een westernwedstrijd het is echt beter het commentaar wat je krijgt is opbouwend en vanuit een positieve kant bekeken scheelt al een hele hoop Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:58

Karin je hebt goed je best gedaan hoor.
Ik vondt het trouwens ook helemaal toppie dat er engelse ruiters mee deden

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:00

Ziet er leuk uit!!