Foto's Dirksland.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloempjeh

Berichten: 640
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Heel > Limbo

Foto's Dirksland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:09

Ik heb eigenlijk vooral foto's van mijn paardje.. en filmpje misschien sta je ertussendoor op.. De andere camera heeft het begeven!
misschien jullie nog leuke foto's ?

Hoop dat de filmpjes werken!!

http://www.youtube.com/watch?v=m18ORFjFOxQ
Met de Reining.. (Zwaar bagger )
http://www.youtube.com/watch?v=B2Wjg-d57HM
Horsemanchip
(Eerst knikte ze terug.. en opeens moes k terug, vandaar het rondje)
http://www.youtube.com/watch?v=cdEZ1gnc_gQ
Warm rijden.. He een Jurgen die k totaal niet herkende
http://www.youtube.com/watch?v=H3wMxBPNy1c
Pleasure, waarbij ik iedereen voorbij crossde

Foto's;
Afbeelding
Afbeelding
Naast Tjody (Vippie)
Afbeelding
Prijs ding na de Reining
Afbeelding
Zien jullie mijn muesli goed??
Afbeelding
Afbeelding

Tam_

Berichten: 3730
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Dirksland. (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:12

heeey!
Dat is bij ons op stal
Het was erg leuk om te zien !!
ik sta ergens op een filmpje er een beetje op met me blauwe jas

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:19

hihih dat filmpje van de pleasure, en ik dacht dat ik hard ging, mijn hemel..... grijnzzzzzzz

Catmax

Berichten: 298
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Waar mijn hartje is..

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:23

Leuke foto's en filmpjes!!En jij natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd met je prijsjes!!

mistercooper

Berichten: 551
Geregistreerd: 06-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:10

wat voor reining proef was dat
wel erg leuk hoor,heb wel wat gemist zo te zien,volgende keer doe ik mee met cooper,wordt ik je grootste concurent

Bloempjeh

Berichten: 640
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Heel > Limbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:11

mistercooper schreef:
wat voor reining proef was dat
wel erg leuk hoor,heb wel wat gemist zo te zien,volgende keer doe ik mee met cooper,wordt ik je grootste concurent


Dat ben je al

mistercooper

Berichten: 551
Geregistreerd: 06-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:12

hahahahahaha owjah op de greup wel he was ik lekker 2e geworden

Bloempjeh

Berichten: 640
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Heel > Limbo

Re: Foto's Dirksland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:13

ja toen was het me 1e wedstrijd he!!

_Mars_

Berichten: 1081
Geregistreerd: 27-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:17

Leuke Foto's!
Ik heb je nog zien rijden..
maar het was echt heel leuk

Natural_Lady
Berichten: 120
Geregistreerd: 01-02-06
Woonplaats: Maastricht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:50

Supermooi paard

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:08

Er zijn heel veel foto's gemaakt, maar daar worden op het moment nog de beste uitgezocht. Zodra die op de site staan, plaats ik weer een berichtje in het originele topic.

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:27

[quote="farichta"]Er zijn heel veel foto's gemaakt, maar daar worden op het moment nog de beste uitgezocht. Zodra die op de site staan, plaats ik weer een berichtje in het originele topic. [/quote

ikke nie hoor .

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 07:25

JAWEL ook jij hahahhahaha

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:20

774 foto's zijn er gemaakt!!! dusseh.... jij zit er vast wel tussen

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Foto's Dirksland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:18

jullie zijn een mooie combinatie!
toch vraag ik me af waarom je op één hand rijdt?
aan het reiningproefje te zien ben je nog beginner en je maakt het je nu erg moeilijk
tijdens het losrijden heb je duidelijk nog 2 handen nodig bij het spinnen, dit gaat dan nooit op één hand lukken in de ring
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

verder vroeg ik me af of de filmpjes in de juiste volgorde van starten staan
heb je eerst reining gereden en als laatste de pleasure?

Bloempjeh

Berichten: 640
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Heel > Limbo

Re: Foto's Dirksland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 13:28

spatter schreef:
jullie zijn een mooie combinatie!
toch vraag ik me af waarom je op één hand rijdt?
aan het reiningproefje te zien ben je nog beginner en je maakt het je nu erg moeilijk
tijdens het losrijden heb je duidelijk nog 2 handen nodig bij het spinnen, dit gaat dan nooit op één hand lukken in de ring
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

verder vroeg ik me af of de filmpjes in de juiste volgorde van starten staan
heb je eerst reining gereden en als laatste de pleasure?



Verkeerde volgorde ja

Ik MOEST op 1 hand vanwege een Correctionel (Zo schijf je dit niet )
Ik heb niet lang genoeg de tijd gehad om hem op een Trens terug te brengen, en mijn spins gingen de hele week bagger, waarschijnlijk is dit deels gekomen door een los voorijzer die we er met man en macht onderuit moesten 'wrikken' aangezien deze scheef onder zijn hoef stond en hij heel moeilijk liep.

En daar komt ook nog bij de eerste keer op vreemd terrein dus beide aardig nerveus en dus erg hips.

Voor de rest vond k het redelijk gaan voor mijn 1e wedstrijd op 1 hand en mijn 1e 'uit-wedstrijd'
Deze wedstrijd was namelijk vooral bedoeld voor het kennismaken met de trailer, en op vreemd terrein presteren.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:20

Je moest op 1 hand vanwege een correctional?
In deze zin staan al twee dingen waarbij ik zeer grote vraagtekens zet...
Niet de tijd om terug naar een trens te gaan? Je paardje is 5 jaar toch? Is hij op correctional ingereden (dubbelvraagteken?)

Ik snap best dat je trots bent op wat je bereikt hebt hoor, maar ik kan helaas niet heel enthousiast zijn....

Vwb je spins, misschien scheelt het als je wacht tot je paardje wat beter kan spinnen, en misschien moet je em wat minder op de buitenteugel rijden. Maar dat is altijd lastig beoordelen van een filmpje...

Succes verder!!

mistercooper

Berichten: 551
Geregistreerd: 06-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:37

aah jongens,tis haar eerste uit-wedstrijd,dan is iedereen toch wat gestrester??
op stal doet ze het altijd prima op kleine red (ja ook met een hand)!
op je eerste wedstrijd kan je gewoon niet verwachten dat het gaat zoals in de training!
en ja,misschien had ze hem beter op twee handen kunnen rijden,maar kunnen ik vindt niet dat je het allemaal kan beoordelen op dat filmpje,iedereen heeft (zeker tijdens wedstrijden) toch wel eens een minder dagje??
en ik vin dat ze het heeeel goed heeft gedaan!!

Bloempjeh

Berichten: 640
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Heel > Limbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 10:54

Cer schreef:
Je moest op 1 hand vanwege een correctional?
In deze zin staan al twee dingen waarbij ik zeer grote vraagtekens zet...
Niet de tijd om terug naar een trens te gaan? Je paardje is 5 jaar toch? Is hij op correctional ingereden (dubbelvraagteken?)

Ik snap best dat je trots bent op wat je bereikt hebt hoor, maar ik kan helaas niet heel enthousiast zijn....

Vwb je spins, misschien scheelt het als je wacht tot je paardje wat beter kan spinnen, en misschien moet je em wat minder op de buitenteugel rijden. Maar dat is altijd lastig beoordelen van een filmpje...

Succes verder!!


Hij is wel op trens ingereden (logisch in mijn ogen) maar dat is al zo'n 1,5 jaar geleden, als k nu op trens rijd dan 'beukt' die door mijn hand heen omdat die redelijk hard in de mond is, en op mijn zit en stem reageert die niuet altijd als er afleiding is, dan is dat andere veel leuker in zijn ogen.
Ik heb uiteraard wel geprobeerd om op trens te rijden maar dat verliep niet zo fijn.

Over mijn spins, mijn spins gaan op 'thuisterrein' heel erg goed, misschien kan k een keer een fimpje maken ervan. Maar door de stress van mij en misschien ook van hem reagerrt die op been gevoeliger en heeft versnelling 7 aangenomen en reageert vooral op wat er om hem heen gebeurt. En k neem hem dat ook totaal niet kwalijk, voor beide was dit een nieuwe ervaring!

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:00

@Bloempjeh: Bij iedere verklaring die je geeft, gaan mijn wenkbrauwen verder omhoog ipv naar beneden hoor...

Verbazingwekkend...

(bijvoorbeeld: hoe komt hij zo hard in zn mond, dat heeft hij niet zelf verzonnen? En als ik je op het losrijfilmpje zie spinnen, oogt het niet alsof hij zo gevoelig is op je been )

Maar okee, als jij je er goed bij voelt, moet je het zo doen natuurlijk. Wie ben ik om er dan wat van te zeggen...

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Foto's Dirksland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:40

@Cer: Ik zag heel veel mensen rijden met een shank , ikzelf heb gewoon lekker met 2 handjes en n snaffle gereden. Waarom zou ik het mezelf moeilijk maken ??? Tis immers een beginnerswedstrijd en om ervaring voor paard en ruiter op te doen. Toch ?? Iemand uit m'n Pleasure/horsemanship-ploegie vroeg zich af waarom ik met 2 handen en een snaffle reed, hoorde ik pas veel later, nou....daarom . T was ons Arabje zn 1e wedstrijd en ik vond m best braaf, hij gaat pas over op n shank als ie dr aan toe is (en ik ook).
Hoop niet dat jullie nu kwoad zijn, degene die met n shank reden, maar zo denk ik er over .

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:48

Vippie schreef:
JAWEL ook jij hahahhahaha



.

MirjamN
Berichten: 799
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Dirksland, Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:59

Ik ben echt zo benieuwd naar de foto's! Ik heb er al eentje gezien, met de prijsuitreiking van de trail, toen Erika en ik samen op haar Haf Iris zaten, leuk!

effe zodat ik de discussie kan volgen; ik weet inmiddels wel wat shanks zijn (en sinds zondag ook dat je daar maar met één handje aan mag zitten in de trail), maar wat is een snaffle?

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Foto's Dirksland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:04

N snaffle is een trensje, maar om ff in de "sferen" te blijven noemen ze dat in USA n snaffle .

MirjamN
Berichten: 799
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Dirksland, Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:09

Ah ok, dus shanks zijn 'scherper' dan een snaffle. Kan ik het uitleggen als een discussie vergelijbaar met een trens en stang en trens in de dressuur of vloek ik nu in de westernkerk?

Ik heb alleen een trensbit (snaffle dus kennelijk), dus daar op meegedaan, maar ik snap de ophef nog niet echt. Het gaat toch niet om wat erin hangt maar om hoe je er mee omgaat? Je kan tenslotte ook van de ringen van een dik trensbit oorbellen maken, zoals ik vanochtend hoorde! Tsja, is dat dan beter dan een scherp bit waar je met je tengels vanaf blijft?

Maar goed, ik leer graag meer, dus ik hoor het wel weer!