Hoewel de endurance bij Ret en mij momenteel de meeste aandacht krijgt, staat TREC nog steeds op mijn verlanglijstje. Enthousiast en impulsief als ik was, besloot ik me in te schrijven voor de clinic in Deil. Een beetje oefening op z'n tijd kan immers nooit kwaad. Pas een paar dagen geleden realiseerde ik me dat Deil voor ons toch niet echt om de hoek ligt en dat we al een erg druk paasweekend hadden. Toch weerhield dit ons er niet van om vanmorgen richting Betuwe af te reizen, waar we enthousiast ontvangen werden door Francisca en Babette.
Hieronder een kleine selectie van de foto's die mijn vriendje heeft gemaakt. Klik HIER voor meer (in totaal 40 foto's).
De middag begon met een demo door Ed Gosen. Hij liet ons zien wat je allemaal kunt doen met balkjes, bruggetjes, hekjes, zeiltjes en jassen.
Ed, de merrie en het hek...

...en met alleen teugels om de nek

Daarna konden we onder begeleiding van Ed en Francisca gaan oefenen in groepjes van zes combinaties.
We begonnen met balkjes lopen, Ret werd wat fanatiek: 'Gaaf, springen!'

Toen hij ontdekte dat hij in een ander soort speeltuin was beland, kwam hij gelukkig al snel tot rust.
Het bruggetje was geen probleem, kwestie van één keer snuffelen en erover

Het zeil was even spannend - blauw kende hij wel, oranje nog niet

Maar ook oranje zeil bijt niet!

Met het hek daarentegen wilde Ret niet echt vriendjes worden. In het begin was hij zelfs wantrouwend bij het openmaken, later werd dat beter, maar het dichtdoen bleef lastig. Ret houdt er niet zo van als dingen op hem af komen (hekken, maar ook van die grote fysioballen) en hij schoot dan ook elke keer opzij en achteruit als ik het hek probeerde te sluiten.

Anyway, over het openen en erdoor lopen was ik uiteindelijk zeker niet ontevreden, aan de rest werken we een volgende keer wel verder.
Geaaid worden met een jas? Dagelijkse kost!

Uiteindelijk fungeer je dan als kapstok

Het was 'zijn' kleur, dat scheelt natuurlijk een stuk.

Recht achteruit over de lengte lukte prima, maar de L was van Lastig

In overleg met Francisca over het hek

Al wat minder heftig dan in het begin, maar nog steeds erg op zijn hoede

'Zelf doen!' - en dan blijkt het toch minder eng te zijn dan gedacht

Het was voor ons een zeer leerzame clinic! Ed, Francisca en Babette: bedankt voor de organisatie!
Tegen de tijd dat de TREC-plannen voor ons concretere vormen gaan aannemen, wil ik dit zeker vaker gaan doen. Hopelijk ook wat dichter in de buurt.

Na het rijden nog even uitleven in de andere speeltuin:

Voor als je de endurance zat bent, of ter overbrugging van t winterseizoen