Vorig jaar was alles nieuw en spannend, doel van dit jaar was eigenlijk alleen maar ontspanning bij ons allebei. Ik heb zelf nogal een hectisch half jaar achter de rug, Jims laatste avontuur was Horse Event 2 weken geleden, wat nogal spannend was. Dus ik wilde vooral gewoon ontspanning en plezier op vreemd terrein.
Dat doel hebben we zeker weten behaald

Met als toetje: 2e in de in hand trail, 1e in de trail, 3e in de horsemanship en reserve champion allround bij de allbreed.
Wat ben ik super trots op mijn pony

Oh ja, en laatste in de pleasure. Dat is gewoon echt niet ons ding

Marlies was er om foto's te maken.
We waren vroeg omdat mijn bijrijdster lintendame moest zijn. Ik had ponylief dus zo uit de klei getrokken en op de trailer gezet. Vacht ontploft, manen punk

Maar ik had 1,5 uur de tijd om te fatsoeneren. Manen netjes naar 1 kant, vlechten er in en zweetdeken om om de haren plat te leggen.
Model soepjurk

En toen als eerste de baan verkennen voor de iht. Opperste concentratie bij mij, blijheid bij Jim

(nog even zonder hoed, die had ik uitgeleend aan de lintendame

Hek.

Brug

Backup. Echt een enorme penalty omdat hij met 2 benen buiten de balken stapte

Doet ie anders nooit (dus werd ik te laks en toen deed ie het wel

Elke keer moest hij even kijken of er toch écht niet iets eetbaars in dat mandje lag. Helaas

Trail
Hek. Hij was een beetje aan het drammen, dus moest even wat duidelijker backup vragen. Waar hij het ook weer niet mee eens was. We hebben nog wel eens een discussie op dit punt omdat hij het allemaal wel denkt te weten (neemt gerust de staander mee om door het hek te gaan ipv achteruit en er dan netjes doorheen

Jog over

Brug

Super braaf in de line up!!

En weer even in het mandje neuzen

Super trots op ons blauwe lintje!

In de pleasure heeft het publiek zich kostelijk vermaakt om mij en Jim.
Jim had de turbo aan, ik was echt aan het overleven en erg blij toen het voorbij was. Het is gewoon niet ons ding met al die paarden in de bak. Normaal corrigeer ik met een cirkel, maar ja, dat mag niet. Hij nam het er dus ook even van. Ik heb op de handrem moeten rijden en dat is niet prettig. Dus dit was de laatste keer pleasure.

Klaar! Dacht ik

En toen moesten we nog ineens naar binnen voor de allround prijzen.
Waren we reserve champion allround allbreed. Super leuk!
De score van zondag