Jim en ik hebben er aan mee gedaan. Een leuke voorbereiding op de wedstrijd die we 27 september weer gaan rijden (nog 1x onderling
). Jim was nogal
vanwege de wind en de speeltuin. Dus eerst even een rondje aan de hand de bak rond gelopen en de boel laten bekijken. Ik had dit thuis overigens al gezien, we moest nog 20 minuten buiten er heen rijden, dus voor de zekerheid shanks (billy allen) in gedaan, dan heb ik buiten gewoon controle. Hij weet precies hoe hij de snaffle vast kan pakken namelijk. Ik rijd er in de bak niet heel vaak mee, maar onder begeleiding pak ik 'm af en toe. Zo ook met deze oefendag.Het ging lang niet altijd goed, we moeten nog wat oefenen, maar we gaan elke keer weer vooruit.
We hadden een slalom, walk over, jog over, zeiltje, hek, vierkant en sleutelgat om te oefenen.
Een erg gezellige en geslaagde ochtend

Vooral de kleine pony's aan de hand waren

Het vierkant ging de vorige keer met de clinic nog moeizaam. Nu kon hij al veel meer de rust bewaren en draaiden we keurig een turn, linksom en rechtsom
Rust is het sleutelwoord

Het hek ging ook een stuk beter dan de vorige keer. Toen konden we 'm niet dicht doen omdat Jim zo'n haast had, maar nu was hij zoveel beter te controleren, hij wachtte op mij.
Oh en we hadden ook erg veel lol

Back up is soms nog een dingetje. Hij pakt 'm niet altijd op mijn zit. Maar wat mijn handen hier nu doen..

Ik loop ook echt af en toe te klooien met het hek. Dat behoeft nog wat oefening. Van tevoren teugels korter enzo...

Ongelijke reins omdat ik rechts gewoon losliet

Ik vond de spiegel interessanter dan Jim

Die hebben we thuis niet

Het sleutelgat. Toch wel de lastigste, maar ook de oefening met de meeste uitdaging. Het is zo moeilijk om én een correcte back up te doen en ook nog achterhand en voorhand stapje voor stapje opzij te doen. Jim was het hier ook een beetje zat aan het worden en ik wilde echt nog even een stukje achteruit. Hierna hebben we even een kwartier lekker rond gestapt om het hoofd weer leeg te maken.

Knappe kop

Na de break nog een keer het hek. Ging veel beter, zeker van deze kant.

Weer even rust tussendoor

)"