Jill is een bijna 7 jarige Solid Paint merrie die in mijn bezit is sinds Jan 2016.
Papoortje:
DG Dry Jill (roepnaam Jill of Jillybean)
2008
V: Flitz Gold Dollar
M: Amigas Dry Tink
14,3 HH (1.45m)
Reining getraind, cutting getraind en nu pleasure getraind

We trainen op western pleasure en hebben 9 en 10 Mei onze 1e wedstrijd gepland staan

We hebben les en weten waar we aan moeten werken en ja, soms staat mijn teugel iets strakker als dat ik het graag zie maar Jill wil graag alles in de gaten houden en ze moet dus leren om meer op mij te letten dan op alles om haar heen (wat ze echt nog heel moeilijk vind!)!
Helemaal met een lange teugel rijd ik haar niet (al zijn we op de goede weg want gisteren lag mijn hand bijna op haar manenkam zonder dat ze versnelde!), ze moet van achter naar voren blijven lopen, reageren op zowel mijn zit als mijn been en uiteraard mag ze van mij niet op de voorhand duiken!
Oke, genoeg gekletst, hier wat plaatjes van ons!
Hier dacht ze: yep, ik ga!!! Vandaar mijn ophouding en ja ze duikt dan graag achter de teugel!
Dit is waar we dus op aan het werken zijn.... wel vanuit achter maar niet trekken en liever neusje er iets uit dan neus intrekken en dus achter de teugel duiken!
Lekker geconcentreerd koppie
Uiteraard hebben we ingestapt en zijn we nadat we klaar waren lekker uit wezen stappen in het gebied dat precies achter stal ligt en ook in ons bezit is

Ben lief voor ons en hou even in je achterhoofd dat ik 25 jaar dressuur gereden heb en pas overgestapt ben naar de western sinds Juni 2014!
Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat jullie van mijn meisje vinden en tips zijn altijd welkom maar onderbouw ze even!

Ben er niet in thuis namelijk.

Als ze te veel 'go' heeft omdat ze in het verleden zo is gereden, los je dat denk ik niet op met halve ophoudingen op deze wijze
move fast = hard work; move slow = relaxed & easy