Oefenen met Silas!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 17:45

Vrijdag hadden we les wat dus even uit de hand liep. Silas heeft nogal moeite met een normaal tempo aan te houden en stil te staan. Af gelopen les ging het zo mis dat we even niks meer konden Silas voelt het al als ik één spiertje aanspan en het is gewoon een tut! :Y)

Nu wou ik vandaag dus oefenen met rustig en ontspannen stil staan, wat ze dus moeilijk vind want dan gaat ze van alles zoeken zolang ze maar niet stil hoeft te staan. En we hebben eventjes geoefend met draven. Wat eigenlijk best goed ging! :)) Dus bij deze een paar fototjes, tips mogen uiteraard. Maar wees lief, ik rijd pas sinds kort western, Silas is niet al te makkelijk en we moeten beide nog veel leren! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:47

Wat een bijzonder dier, wat voor exemplaar is het?

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 17:49

Een fjord kruising een spring paard... Weet alleen de naam niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:52

xLianneZorro schreef:
Een fjord kruising een spring paard... Weet alleen de naam niet :+

KWPN?
Kword? :P

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:53

Echt een heel bijzonder exemplaar.
Erg leuk!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:07

Het was gezellig Lianne, en het ging echt goed! :D

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:22

Knappe Silas! Chic zo zonder winterhaar!

Ik heb geen verstand van westernzadels, behalve dat ik deze heel mooi vind,(roundskirt?) maar je lijkt wat achterop je 'lepel' zeg maar te zitten? Beugels misschien iets langer? Misschien zeg ik iets heel raars hoor. :+

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:23

Viel mij inderdaad ook al op! :+ Zou eerlijk gezegd niet weten of dat de oplossing is maar kan het natuurlijk proberen! :P

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:38

Ziet er goed uit Lianne!
Ben je ook niet te streng voor jezelf? Je was in de les best negatief inderdaad en dat schrijf je hier ook dat het mis ging. Ik vond het helemaal niet slecht gaan in de les. Maar misschien ben ik snel te positief hoor. Ik ben nog reuze blij met alle ministapjes.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:42

Moest de hele tijd aan de andere kant van de bak silas rustig krijgen. Had haar gewoon echt niet meer onder controle. :') En ik weer gewoon hoe ze ook kan zijn. Dus dan is echt erg frustrerend als ze om zo iets kleins de halve les gewoon aan het rennen is en ik geen controle heb. Uit eindelijk is de les dan wel goed afgesloten met wat huis werk...

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 19:04

Even voor de duidelijkheid heb nu twee pb's gehad en daarvoor heb ik het topic niet geopend heb het geopend om te laten zien hoe het nu gaat en dat ik daar blij mee ben! Dus ik hoef geen pb's met dat ik tevreden moet zijn met kleine stapjes want dat ben ik ook heust wel. Alleen ik weet gewoon dat Silas dit kan en veel vraag ik niet van haar. Grotendeels stappen en even draven.

tessaroos

Berichten: 506
Geregistreerd: 26-11-12

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:12

Dit is volgens mij gewoon een fjorden gedrag :o
Mijn fjord past precies bij de beschrijving van joun paard! :=
Alleen is die van mij alleen heel braaf als ik. Les krijg maar zodra mijn lesgever er niet is is ze precies joun paard.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 19:15

:') Denk dat iedereen het een beetje verkeerd begrijpt ze is niet gemeen ze doet het niet slecht. Vrijdag was ze gewoon even in de war en oncontroleerbaar. En ik vond de les gewoon niet zo goed gaan als normaal en die heb je er ook gewoon tussen zitten zulke lessen. We hadden gewoon huiswerk mee gekregen om veel met ons tempo bezich te gaan en dat hebben we gedaan. En dat wou ik laten zien, that's it.

tessaroos

Berichten: 506
Geregistreerd: 26-11-12

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:20

Ik snap je wel het was ook niet aanvallend of beledigend bedoelt.
Ieder paard heeft soms zijn momentjes.
Ik zie het altijd als weer een leuke uitdaging.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 19:21

Zo bedoel ik het niet Tessa, maar heb het gevoel alsof iedereen denkt dat ik niet blij ben met hoe het gaat. Terwijl ik juist dit topic open om te laten zien dat ik blij ben, omdat we ons probleempje hebben opgelost!

FlorienMJarig

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-10-14
Woonplaats: Het Oosten

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:24

Gaaf beestje hoor! :j

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:26

Joolien schreef:
xLianneZorro schreef:
Een fjord kruising een spring paard... Weet alleen de naam niet :+

KWPN?
Kword? :P

Fjord x Zangerheide misschien?
Een uh... Fjorderheide?

NRJ

Berichten: 1530
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 04:23

Het ziet er al netjes uit :j Je zit inderdaad wel iets te ver achter in het zadel, je beugels langer maken is een goed idee, dan kun je ook je benen beter onder je in houden.
Welke oefening heeft je trainer je geleerd om te zorgen dat ze stil blijft staan? Ik herken het snelle tempo en het niet stil willen staan namelijk wel, mijn bijrijdpaard had hier ook wel eens een handje aan. Als ik haar stop zet en ze blijft niet staan, dan zet ik haar een paar passen achteruit. Dit houdt ik vol totdat ze in ieder geval een paar tellen blijft staan.
Het snelle tempo heeft waarschijnlijk te maken met onbalans. Naarmate ze sterker wordt en meer spieren krijgt, zal dit ook verbeteren. Wat je kunt doen om haar te helpen is haar ondersteunen met je benen, veel overgangen te rijden en haar recht te richten met verschillende oefeningen. Jullie zijn al op de goede weg, succes! +:)+

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 09:40

Ik heb geleerd als ze stil moet staan zeg ik ho en ga ik wat zwaarder zitten reageerd ze daar niet op iets druk aan de teugels. Dan staat ze altijd wel stil maar ze loopt dan weg wanneer ze geen zin meer heeft en dan zetten we haar inderdaad in de achter uit! dankjewel!

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:46

Wat een apart dier inderdaad, leuke kruising +:)+

Kan je je zadel niet iets verder naar achteren leggen...? :)

Het ligt nu best ver naar voren, dat kan ook heel goed verklaren waarom je zo ver achterin het zadel gaat zitten omdat je zelf wel het juiste balanspunt boven je paard opzoekt :j

Zadel stukje naar achteren, wellicht beugels gaatje langer, zelf beter rechtop in het midden van het zadel gaan zitten en je hebt best kans dat 1 en ander dan al direct beter gaat en beter aanvoelt :)

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:57

Is dit wel de goede zitting/seat maat voor je kont?? Bij mijn oude zadel zat ik ook teveel op de cantle (opstaand randje achter je kont). Het is ook wel iets makkelijker als je de beugels iets langer maakt. Verder kan ik geen mening geven op basis van de foto's, dit zijn moment opnames en vind ik niet eerlijk tov jou of je paard... Het stilstaan is voor sommige paarden idd erg lastig. Als ze gaat lopen dan voordat ze dat mag, dan een paar pasjes achteruit zoals NRJ ook al zei. Suc7 met je ontwikkeling tot volleerd westernruiter +:)+ :D.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:01

Ik heb geen idee of het zadel wel goed is voor mij... Het is alleen niet mijn paard. Ben wel de enigste die haar rijd maar daar ga ik geen nieuw zadel voor aanschaffen... Morgen ga ik weer rijden zal dan de beugels een gaatje langer doen!

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:02


rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:22

Heb het filmpje bekeken... en heb wel een aantal dingen gezien :D. Ten eerste wil ik zeggen dat ik zelf ook geen volleerd westernruiter ben, maar ik ben mezelf wel continu aan het verbeteren :D. Ik wil ook niet dat je dit als een aanval ziet, want dat is absoluut niet de bedoeling.

Een vraagje... waarom steek je je benen zover uit??

Iets meer verzameling proberen... dit kan dmv je handen optillen en je benen knijpen of bumpen, net hoe je instructrice/teur het je leert, tot ze d'r hoofd naar beneden doet en d'r kont eronder. Dan gelijk je handen naar beneden en je benen los. Dmv de ontspanning, dus het loslaten, geef je haar een beloning en heeft ze sneller door wat er van haar gevraagd wordt. Je stuurt op z'n Engels.... Je binnenteugel omhoog en ietsje opzij en de buitenteugel tegen de nek aan. Je handen voor de horn/knop houden en ongeveer 5 a 10 cm uitelkaar. Verder is wel te zien dat je lol hebt :D. Nogmaals dit is geen aanval, maar een paar tips waardoor het iets makkelijker wordt. :D

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:24

Als ze tijdens het rijden ook in tempo versnelt dan kun je sowieso beter je been wat meer er aan houden.
Het is nu net alsof je expres je benen afsteekt, of lijkt dat maar zo op het filmpje...?

Je been er angstvallig vanaf houden werkt vaak juist averechts bij een te loperig paard :)