[WN] Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 14:33

Even voorstellen voor de mensen die hem nog niet kennen.
Gucci
26 april 2011 geboren
1.45m
KWPN x Arabier x Fjord
Grullo bont
Ruin

Sinds een week of zes ben ik wat meer met Gucci bezig gegaan. Longeren, wandelen naar de dijk en vooral lekker spelen en knuffelen. Een aantal weken geleden was hij zo braaf, zo relaxed. Nou vooruit dan, 10 tellen op zijn rug, die paar dagen tot zijn verjaardag zouden het hem dan ook niet meer doen.
Vandaag, nu hij toch echt al drie is. En een hele vent vind hij zelf, voor de tiende keer op zijn rug(waarvan 4 a 5 keer zonder te lopen) en nu helemaal los. Vrij, met alleen zijn vrouwtje nog op zijn rug.
Sturen, geen probleem.
Wegstappen, geen probleem.
Stoppen, geen probleem.

Rijtechnisch commentaar is niet nodig, zijn net begonnen samen dus nog wel een heleboel jaartjes training en lol voor ons om het allemaal perfect te maken!

1. Net weg stappen. Helemaal overdonderd met de minimale hulpen die hij hiervoor nodig heeft.
Afbeelding
2. "Oooh dan moet ik die kant op!! Zeg dat dan..."
Afbeelding
3. Netjes stilstaan(en ik ging even goed zitten, mooie timing)
Afbeelding
4. Relaxed rond stappen
Afbeelding
5. En van een afstandje
Afbeelding
6. Deze dan even van een paar dagen terug :)
Afbeelding

Leuke berichtjes zouden tof zijn :D *\o/*

xNariimanee

Re: Gucci de drie jarige (b)engel helemaal vrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:34

Wat een knapperd. Hij is echt uniek. Je boft maar met zo'n tof paard!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:38

:D wat een leuk paardje :j
mooie aparte kleur <3

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:39

Goed hoor! Ziet er relaxt uit! Ga zo door!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:20

Zo ben heel benieuwd hoe die uitgroeit! Leuk dier lekker kleurtje fijn dat je hem de tijd geeft om rustig te wennen veel plezier met hem

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:22

Blij dat ik hem aan jou heb verkocht, kom vd zomer echt langs, knap dier! <3

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:25

Leuke verschijning hoor... en zeker een bijzonder kleurtje.
Maar je paard is echt wel erg mager.
De achterhand is nog helemaal niet volgroeid/uitgezwaard, het is dus eigenlijk wat te vroeg om al op het paardje te rijden. Zou er zelf liever eerst 50-75kg aangekomen zien voordat je er mee verder gaat. vooral in de bovenlijn! Dier toont nog zeer jeugdig.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:35

Dees schreef:
Leuke verschijning hoor... en zeker een bijzonder kleurtje.
Maar je paard is echt wel erg mager.
De achterhand is nog helemaal niet volgroeid/uitgezwaard, het is dus eigenlijk wat te vroeg om al op het paardje te rijden. Zou er zelf liever eerst 50-75kg aangekomen zien voordat je er mee verder gaat. vooral in de bovenlijn! Dier toont nog zeer jeugdig.

Dier toont inderdaad jeugdig maar volgens mij rijd de ts er niet zeer intensief mee en gunt ze hem wel de tijd om te wennen aan gewicht en om zijn balans te vinden. Het is daarbij ook wel een ''vreemde'' kruising en mogelijk daardoor ook een wat meer afwijkende bouw? Mijn fjord zag er een jaar geleden ook nog ielig uit met een vlakke puntkont etc (de bouw van veel 3 jarige paardjes) Ik heb mijn fjord destijds wel onder het zadel gebracht en liep 1 a 2x per week sinds februari pas meer aan het werk.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 15:47

Inderdaad Blon_D, hij word nu vooral "uitgestapt" na het longeren onder het zadel. En ook lang niet altijd.
Verder krijgt hij momenteel flinke dosis eten want sinds zn groeispurtje van afgelopen maanden was hij weer ingevallen. Heb er al weer een kilo of 50 bij maar weet ook dat het er nog meer mogen worden.
Echt aan het werk hoeft hij dus ook nog niet. Ik verwacht de komende maanden niet meer dan stap rondjes. Echt rijden is het nog niet te noemen.

En verder bedankt voor de leuke reacties :D Zit nog steeds met een big smile hier die niet meer weg gaat !

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:48

wat een schatje <3

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:34

Schattig paardje met een leuke kleur!

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:37

Net drie is wel erg jong. Ookal doe je niet meer dan uitstappen, waarom zou je zo jong de rug al belasten? Met drie zijn ze echt nog lang niet volgroeid.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:38

Wat een leuk beestje zeg! vind dr wel wat weg hebben van m'n bijrijdpaard, alleen is jouwe wat ieler gebouwd (en kleiner).

Ziet er uit als een heel relaxed beestje :D

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:41

mooi paardje, het 'rijden'ziet er relaxed uit :)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:56

Bijzonder en leuk paardje! Fijn dat hij zo vol vertrouwen is.

Ik vind hem ook nog erg puppy-achtig en schraal. Realiseer je dat het een kruising is met enkele rassen erin die laat rijp zijn. Zelf geef je al aan dat hij net nog een groeispurt heeft gehad waarvan hij nog moet bijkomen.
Bovendien ben je relatief groot en zwaar voor hem (daarmee bedoel ik niet dat ik je te dik vind). Dat zal ongetwijfeld geen probleem meer zijn als hij uitgegroeid en uitgezwaard is, maar nu moeten dat iele ruggetje en achterhand het wel dragen. Als ik een beetje reken, minstens 3 keer per week. Dat lijkt me toch een beetje teveel van het goede. De groeischijven in de rug sluiten als laatste.

Heb je niet een klein ruitertje van, pakweg, 50 kilo om hem voorlopig wat te rijden? Ik snap best dat je er het liefste zelf op zit, maar ik denk dat het al een hoop zou schelen. Het is vast niet moeilijk om een helper te vinden voor zo'n leuk paardje!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:01

wat een leuk dier, wel echt een guppy nog. Zou hem zeker nog 1 tot 2 jaar geven en dan pas eens verder gaan. Hop lekker het land op en weinig mee doen, lekker laten groeien, doet ze goed :j

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:03

prachtig paardje en ziet er goed naar uit ;)
wel geschrokken van enkel uitstappen, maar 10x in de afgelopen 'week of 6'
dat is voor zo'n jong niet vergroeid ding denk ik toch te vaak..
Ookal zie je er wel echt aan dat je rustig doet, de frequentie had wat lager gemogen..

prachtig paardje, dat wel zeker :j
Lekker een jaartje vooral zijn rug ontwikkelen zal hem super doen :)
jullie worden wel een gave combi, zeker!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:06

Uiteraard kunnen we allemaal beter wachten tot het paard 5 of 6 jaar is :D Zij kiest er eenmaal voor om het zo te doen, zij kent gucci het beste. Of je nou echt moet 'schrikken' van de 10 keer uitstappen in 6 weken is ook weer wat overdreven. Dat is gemiddeld genomen 1 a 2 keer per week. Dat vind ik nou niet echt 'schrikbarend'

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:09

Batlow schreef:
Uiteraard kunnen we allemaal beter wachten tot het paard 5 of 6 jaar is :D Zij kiest er eenmaal voor om het zo te doen, zij kent gucci het beste. Of je nou echt moet 'schrikken' van de 10 keer uitstappen in 6 weken is ook weer wat overdreven. Dat is gemiddeld genomen 1 a 2 keer per week. Dat vind ik nou niet echt 'schrikbarend'

Ik begrijp een week of 6 en 10x inderdaad wel en dan heb ik het 'positiefste' genomen.
want ze zegt ook 'nog een paar dagen voor zijn verjaardag, is jarig eind april.. dus dan heb je ineens nog maar 2 weken over en 10 keer..

(ze is een week of 6 geleden begonnen met wandelen etc. het rijden is pas afgelopen paar dagen voor zijn verjaardag.. zo zegt ze het boven)

En tuurlijk, iedereen mag alles precies doen zoals zij het willen :j
En ik gun haar zeker ook het allerbeste, maar ik mag toch zeker ook melden dat ik naar hoe het paard oogt het te jong lijkt.
Uiteraard qua 'leeftijd in het hoofd' oogt gucci zeer volwassen (mede door hoe hij het oppakt)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:13

Ja dat zeker, ik heb zelf ook een jong paard, wordt deze maand 3. Deze is nog niet onder het zadel ivm nog een zadel zoeken en komende maand naar Malta voor een lange tijd. Hij is ook iel, heel tenger, maar hij heeft gewoon geen bespiering. Jongere paarden mogen wat mij betreft wel wat schraler zijn. De bespiering moet ook nog komen en daardoor kan een paard ook heel tenger/iel tonen. Die van mij longeer ik nou intensief en krijgt altijd daarna 1/4 schep slobber met een halve schep brok. Hij is ook wat schraal, maar nu omdat hij wat ouder wordt begin ik hem wat meer te voeren. Verder staat hij gewoon 24/7 buiten, met kuil bijgevoerd + elke dag pavo koek. Gucci staat wat dat betreft ook gewoon op de wei, op deze leeftijd geen probleem om wat te doen, ben van mening dat je niet moet overvragen. Maar ik vind dat ze het rustig aanpakt met hem :j

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:21

Ik heb geen verstand van western zadels, dat vooraf gesteld, maar is dat zadel niet te lang voor z'n rug?
Wel een übergave kruising!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:26

Bedankt voor alle leuke berichtjes. Worden zeer op prijs gesteld.

Voor iedereen die hem te jong en iel vind. Zoek een hobby.

@lotteElb: thanks :) en nee is een boomloos zadel zowieso dus het hele achterste deel staat geen druk op.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:27

leuke cap en vooral die laaste foto is leuk <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:28

Thanks! Ook wel erg fijne caps hoor van troxel!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:29

Leuke foto's Kim!