Ik ben beginner in de western en hij is lespaard geweest dus dat was ook niet je van het. Hij is scheef als ie linksom loopt. Ik knik in aan één kant en moet mijn schouders meer naar achteren houden.

Ik liep ertegenaan dat hij ging bokken voor mijn been. Met sporen maar ook zonder. Dus die dingen maar afgelaten. Maar als ik wilde aanspringen gaf ie een bok naar mijn been. Daar werd ik bang van en galoppeerde dus maar niet meer. Verder had ik geen idee wat ik moest doen dus meer dan 20 minuutjes door de bak stappen en joggen was er niet bij.
Daardoor werd ik erg onzeker en had ik geen plezier meer als ik in de bak reed. Het rondje 'bos' was in stap met 45 min gemaakt en ik was altijd alleen dus dat deed ik ook niet heel vaak. Ik wilde zo graag het plezier van rijden in de bak terug dus vandaar dat ik mijn laatste sprankje hoop op Marlies had gevestigd.
Je ziet af en toe dat ik hem even kwijt ben, ook komt ie een paar keer terug uit de galop. En ik zie dat ik toch mijn buitenteugel nog wat kort heb.
Maar goed, dit is de eerste les sinds november en ik moet echt nog giga veel leren. En ik ben erg onzeker in het rijden.
Tips mogen altijd gegeven worden maar ik heb nu les dus ik word goed begeleid. Hij liep aan het einde een stuk fijner en reageerde beter op mijn been.
We gaan met het huiswerk aan de slag en dan over een paar weken weer een lesje doen.En ik ben super blij dat ik sinds november weer heb gegaloppeerd!!
Stukje achterwaarts. Is ook niet perfect natuurlijk maar we gaan er wel komen.

En nog 2 fotootjes.
Filmpjes zijn in dit geval handiger zodat je snapt waarom ik mijn handen zo hoog hou.