[WN] Feebs aan de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Feebs aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 09:19

Als 2,5 jarige zag ik hem in de weide staan en was op slag verliefd. Omdat ik met Laukje ook western reed bij de wran maar zij ouder begon te worden kwam Feebs er bij. Afbeelding

Hij was nog erg puppy en moest eerst gecastreerd worden maar al die tijd heb ik lekker met hem geprutst een jaar geleden begonnen met een clinic bij Johanna aan de hand waar bleek dat meneer nog wel wat grondwerk opvoeding kon gebruiken. Een jaar vol grondwerk en zadelmak maken verder is Feebs inmiddels een onwijs fijne bospony geworden. Helaas kan en wil ik hem zelf nog niet rijden maar ik heb wekelijks een meisje met een beperking dat met hem rijd en mijn moeder durfde het nu ook aan *\o/* Feebs is nog lang geen volleerd westernpaard maar met 5 jaar hoeft dat ook nog niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn moeder heeft lang gelden een western les bij Sylvia Pardijs van mij voor Moederdag gekregen daarna heeft ze nog een jaar gelest maar is er uiteindelijk mee gestopt op Laukje heeft ze nog wel een paar keer gereden maar Feebs vond ze toch wel spannend! Ik zie nu dat haar beugels wel een stuk langer hadden gemogen maar dat komt de volgende keer :)

timokyana

Re: Feebs aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:21

Een leuke pony maar zeer ernstige obesitas.
Ik zou hem rustig aan af laten vallen voor er ernstige gezondheidsproblemen ontstaan.

Damon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:41

hele leuke pony inderdaad! :j Lijkt me heerlijk om mee te rijden. Hij lijkt het werken ook echt leuk te vinden!

Maar ook ik vind hem er erg dik uitzien. -O- Als je hem vergelijkt met de eerste foto en deze...ik zou hem op een streng dieet zetten. Rustig aan af laten vallen maar echt afvallen. Met zulk overgewicht kan hij last krijgen van zijn gewrichten, rug en ga zo maar door. (hart en vaatziektes kunnen dan ook voorkomen)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:42

Erg leuke pony! Fijne uitstraling ook en je moeder lijkt hem leuk te rijden, pony heeft nog net geen glimlach op zijn bekkie

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:05

Damon12 schreef:
hele leuke pony inderdaad! :j Lijkt me heerlijk om mee te rijden. Hij lijkt het werken ook echt leuk te vinden!

Maar ook ik vind hem er erg dik uitzien. -O- Als je hem vergelijkt met de eerste foto en deze...ik zou hem op een streng dieet zetten. Rustig aan af laten vallen maar echt afvallen. Met zulk overgewicht kan hij last krijgen van zijn gewrichten, rug en ga zo maar door. (hart en vaatziektes kunnen dan ook voorkomen)

op de eerste foto is hij 2,5 en was nog hengst. Nu is hij 5. hij is inderdaad niet dun maar ernstige obesitas is wel wat overdreven. Hij staat in een kale weide (echt kaal dus) in groepsverband 24/7 krijgt verder enkel voordroog. Hij loopt iedere dag al of aan de longeerlijn of onder het zadel dus veel meer kan ik niet. Hij krijgt dus geen brok oid.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:06

Damon12 schreef:
Als je hem vergelijkt met de eerste foto en deze..

Nou, een 2,5 jarige hengst vergelijken met een 5 jarige ruin is niet helemaal fair vind ik. Hij mag idd wel wat afvallen, net zoals zoveel sobere pony's in Nederland. Maar zelfs mijn volbloed is moeilijk op een gezond gewicht te houden met zoveel rijk Hollands gras bij ons.

Ts: wat heerlijk dat jullie zo van hem genieten en hij heeft er duidelijk zelf ook lol in. Wees maar blij met 'm! :)

Edit: dat dus :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:13

Rije schreef:
Damon12 schreef:
Als je hem vergelijkt met de eerste foto en deze..

Nou, een 2,5 jarige hengst vergelijken met een 5 jarige ruin is niet helemaal fair vind ik. Hij mag idd wel wat afvallen, net zoals zoveel sobere pony's in Nederland. Maar zelfs mijn volbloed is moeilijk op een gezond gewicht te houden met zoveel rijk Hollands gras bij ons.

Ts: wat heerlijk dat jullie zo van hem genieten en hij heeft er duidelijk zelf ook lol in. Wees maar blij met 'm! :)

Edit: dat dus :+

Hij is inderdaad echt een heerlijk paard om mee te werken hij wil ook echt super karakter <3

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:18

Wat een leukerd! Het is inderdaad moeilijk om een sober paard op gewicht te houden, weet er alles van. Hij doet het braaf, hoor!
( ik moet altijd wel erg lachen op BOKT, iedereen heeft het hoogste woord over gezondheid en welzijn van het paard, overigens heel belangrijk, maar daar gáát het niet altijd over!)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:27

Jetta schreef:
Wat een leukerd! Het is inderdaad moeilijk om een sober paard op gewicht te houden, weet er alles van. Hij doet het braaf, hoor!
( ik moet altijd wel erg lachen op BOKT, iedereen heeft het hoogste woord over gezondheid en welzijn van het paard, overigens heel belangrijk, maar daar gáát het niet altijd over!)

Ja hij heeft gewoon maar weinig nodig maar wanneer ik hem straks zelf kan rijden word dit wel beter en dan zal hij ook meer western paard worden 8-) Feebs zijn welzijn is afgezien van wat overgewicht iets waar menig paard jaloers op kan zijn 24/7 buiten met inloop stal én in groepsverband. Dat hij nog spekkie is komt goed hij is redelijk stabiel nu

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:37

Ik zag ze ook al op fb.
Leuk om te zien Lotte... Kan ik hem zo dag in het echt zien. :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:09

Leuke foto's lotte, hij doet het super braaf zo te zien! Je hebt hem ook heel netjes geknipt zeg, die boog ziet er strak uit.

Spekjes komt vast wel goed als hij wat harder moet werken. Wel goed in de gaten houden, maar jou kennende doe je dat wel.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:40

Wat leuk dat je moeder nu op hem rijdt! Ziet er goed uit Lot!!
En als je zo goed doorgaat, kun je er binnenkort zelf op!
Dan is hij binnen no time een spierbundel :D Komt helemaal goed.

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:05

Wat leuk dat hij het zo onwijs goed doet! Hij lijkt er ook erg veel plezier in te hebben.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:22

leuk dier, en fijn dat je hem lekker rustig laat uitgroeien!!

mag ik vragen waarom je er nog niet zelf mee werkt?

moet zeggen dat ook ik hem veel te dik vind.
hier ook een sober ras( oud type haflinger) wat 24/7 buiten staat, was voorheen ook dik, maar nu flink afgevallen. armer hooi, meer werken ( en dan ook werken, niet een beetje racen en sloffen hoe het hem uit komt) en wel de juiste supplementen bijvoeren zodat er geen tekorten ontstaan.
in alleen voordroog of hooi of gras zitten nu eenmaal niet alle benodigde voedingstoffen..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 07:45

crazyshar schreef:

Hier ga ik niet op reageren want 1. is dit totaal niet relevant voor dit topic en 2. Hoeft heel Nederland dit niet te weten.

crazyshar schreef:
hier ook een sober ras( oud type haflinger) wat 24/7 buiten staat, was voorheen ook dik, maar nu flink afgevallen. armer hooi, meer werken ( en dan ook werken, niet een beetje racen en sloffen hoe het hem uit komt) en wel de juiste supplementen bijvoeren zodat er geen tekorten ontstaan.
in alleen voordroog of hooi of gras zitten nu eenmaal niet alle benodigde voedingstoffen..

Met alle respect maar de haflinger in jouw profiel heeft de beruchte vetkussens op zijn rug en kont welke kunnen leiden tot hoefbevangenheid deze heeft Feebs niet. Zijn buik is inderdaad bol maar het beest is kerngezond. Racen en sloffen van zichzelf doet hij niet daar krijgt hij de kans niet voor omdat ik hem correct wil opvoeden. En ik ga niet onnodig supplementen bijvoeren aan een kern gezond paard want daar wordt enkel de verkoper beter van.

Ik vind het erg jammer dat je hier kenbaar niet enkel een topic van een paard kan plaatsen zonder dat je allemaal negatieve reacties over wat dan ook krijgt. Ik weet nu wel dat er mensen zijn die hem een obesitasbospony vinden maar het dier loopt sinds februari pas regelmatig onder het zadel verwacht dan geen fjord met de billen van een qh..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:59

Wat ziet hij er goed uit Lotte!
Wat betreft zijn gewicht, ik heb hem een week of 4 geleden in het echt gezien, en het valt echt reuze mee. Wel wat spekjes teveel, maar het is zeker geen obesitaspony :n

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 11:07

xJitskee schreef:
Wat ziet hij er goed uit Lotte!
Wat betreft zijn gewicht, ik heb hem een week of 4 geleden in het echt gezien, en het valt echt reuze mee. Wel wat spekjes teveel, maar het is zeker geen obesitaspony :n

Dank je wel Jitske! Hij is inderdaad niet slank maar ook zeker niet modervet wanneer hij meer onder het zadel komt gaat dit vanzelf over :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:12

Blon_D schreef:
crazyshar schreef:

Hier ga ik niet op reageren want 1. is dit totaal niet relevant voor dit topic en 2. Hoeft heel Nederland dit niet te weten.

crazyshar schreef:

Met alle respect maar de haflinger in jouw profiel heeft de beruchte vetkussens op zijn rug en kont welke kunnen leiden tot hoefbevangenheid deze heeft Feebs niet. Zijn buik is inderdaad bol maar het beest is kerngezond. Racen en sloffen van zichzelf doet hij niet daar krijgt hij de kans niet voor omdat ik hem correct wil opvoeden. En ik ga niet onnodig supplementen bijvoeren aan een kern gezond paard want daar wordt enkel de verkoper beter van.

Ik vind het erg jammer dat je hier kenbaar niet enkel een topic van een paard kan plaatsen zonder dat je allemaal negatieve reacties over wat dan ook krijgt. Ik weet nu wel dat er mensen zijn die hem een obesitasbospony vinden maar het dier loopt sinds februari pas regelmatig onder het zadel verwacht dan geen fjord met de billen van een qh..

Je hoeft niet zo pissig te reageren. Iedereen heeft heus wel het beste met je beestje voor, maar als er dan een opmerking gemaakt wordt (of meerdere) over zijn gewicht, is dat iets wat je kan verwachten op een forum als dit.
Dan hoef je niet een paard van een ander af te kraken. Ze geeft je alleen maar tips over hoe zij het doet.

Verder, leuke Fjord en ik hoop dat jullie het nog jaren leuk met elkaar zullen hebben!

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:15

Leuke foto's! En stoer dat je moeder er toch opstapte :D. Jij zult je redenen hebben waarom je nog niet met hem onder het zadel wil/kan werken en die hoeft niet heel bokt te weten, toch super dat je twee mensen de kans wil geven om met dit prachtige paardje te werken. Hij is wat stevig maar dat is zo te zien zijn hele bouw. Ook mijn KWPN merrie heeft hier of daar wel wat spekjes te veel maar ik zie veel liever dit dan een paard met compleet verkeerde bespiering. Hij is ook nog jong dus het komt allemaal nog wel :). Trek je asjeblieft niks aan van de bokkers die direct met woorden als obesitas gaan gooien en plaats binnenkort nog wat foto's want ik ben erg benieuwd naar hoe hij zich gaat ontwikkelen :)

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:01

Super leuk lot! En wat een verschil met toen ie kwam he! En zo leuk om te zien hoe hij op jou gericht is en zo vooruit gaat! ik kan niet wachten tot ik weer eens mee kan!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:03

Leuke fjord!

Vind zelf de ernstige obesitas ook wel mee vallen..Hij heeft zoals je zelf al aangeeft geen vetophopingen bij zijn hals/rug/kont en heeft zo te zien gewoon een bol buikje..Mijn paardjes hebben momenteel ook een redelijk bol buikje met al dat verse gras,zie dat maar eens te voorkomen haha..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:53

de foto's in mijn profiel zijn inderdaad in de tijd dat hij nog te dik was ;)
heb je heel goed gezien! nu nog bij je eigen beessie zien.
en geloof mij als ik zeg dat een ander paard dik noemen makkelijker is als je eigen lieveling eens goed onder de loep te nemen.

ik heb het idee dat jou paard al voorbij de kussens is die jij benoemt bij mijn paard.
maar veel succes geniet ervan, en laat mijn mening je vooral niet tegen houden om je paard goed te vinden zoals het is.

:wave:

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 06:40

crazyshar schreef:
de foto's in mijn profiel zijn inderdaad in de tijd dat hij nog te dik was ;)
heb je heel goed gezien! nu nog bij je eigen beessie zien.
en geloof mij als ik zeg dat een ander paard dik noemen makkelijker is als je eigen lieveling eens goed onder de loep te nemen.

ik heb het idee dat jou paard al voorbij de kussens is die jij benoemt bij mijn paard.
maar veel succes geniet ervan, en laat mijn mening je vooral niet tegen houden om je paard goed te vinden zoals het is.

:wave:

Als je de moeite had genomen om andere berichten te lezen had je gezien dat het wel meevalt. Feebs is niet mijn lievelingspaard ik heb er namelijk meerdere en ben even gek met alle 4 op stal. Mijn paard heeft überhaupt geen vetkussens gehad enkel zijn buik is bol, wat niet zo gek is gezien hij pas sinds februari aan het werk is. Ervan genieten doe ik zeker jij ook succes met je haf :j

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 06:42

BelleTessa schreef:
Je hoeft niet zo pissig te reageren. Iedereen heeft heus wel het beste met je beestje voor, maar als er dan een opmerking gemaakt wordt (of meerdere) over zijn gewicht, is dat iets wat je kan verwachten op een forum als dit.
Dan hoef je niet een paard van een ander af te kraken. Ze geeft je alleen maar tips over hoe zij het doet.

Verder, leuke Fjord en ik hoop dat jullie het nog jaren leuk met elkaar zullen hebben!

Lees het bericht nog eens? Ik kraak geen paard af ik constateer vetkussens dat is wel iets verschillends. Net als Crazyshar voor haar gevoel constateert dat zij mijn paard te dik vind.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:23

We gaan lekker of topic en respectloos tekeer. Het gaat in dit topic niet over evt. overgewicht. Het is echt niet gewoon om zo tekeer te gaan tegen een TS. Het is onbeleefd. Ik zie het erg vaak op Bokt, jammer. Misschien kunnen we er vanuit gaan dat eenieder het beste met zijn/ haar paard voorheeft en ook weet hoe het paard er aan toe is? Als iemand vragen over de gezondheid van zijn / haar paard heeft, stelt diegene ze wel in het forum over gezondheid.