[WN] Crystals Clear Shine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyReining

Crystals Clear Shine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 19:36

Vandaag zijn er voor het eerst foto's tijdens het rijden gemaakt van mij en CC.
Even wat achtergrond info:
Vorig jaar heb ik mijn dressuurpaard verkocht en heb ik Crystals Clear Shine (CC) gekocht. CC was toen 2,5 jaar oud en ik ben haar eind vorig jaar rustig aan zelf gaan beleren (onder begeleiding natuurlijk). We hopen volgend jaar voor het eerst echt op wedstrijden te kunnen gaan starten.We moeten nog genoeg leren maar we vonden het toch leuk om een keer foto's te laten maken.

Tips zijn altijd welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oeps ging niet helemaal goed haha

Afbeelding
Braaf paard!

REGINA76

Re: Crystals Clear Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:53

mooi paard...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:39

Wow mooi paardje! Leuk dat je haar zelf beleert en dat lukt ook aardig zo te zien :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:54

Mooi paard!

Als westernleek: Zijn jouw beugels niet véél te kort? Je lijkt echt heel ver achterin je zadel en achterop de rug te zitten..

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 10:27

Thx allemaal voor de leuke reacties!
@ Doubtless: Het viel mij inderdaad ook op op de foto dat mijn beugels misschien wel een gaatje langer mogen. In het begin had ik mijn beugels ook iets langer maar ik moest toen ontzettend wennen aan een westernzadel. ( Heb 18 jaar op een dressuurzadel gereden, dan is een westernzadel toch wel echt anders) Ik heb toen de beugels een gaatje korter gemaakt omdat ik dan toch beter zat. Ik ga nu toch maar eens kijken nu ik gewent ben aan dit zadel om mijn beugels weer een gaatje langer te maken. Denk wel dat dat er mooier uit ziet. Verder denk ik dat ik prima zit in het zadel (heb een beetje een dikke kont lijkt daarom denk dat ik ver achterin mijn zadel zit hahaha)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:59

nee hoor, als je reining wilt rijden zijn ze zeker niet te kort.
korte beugels helpen je in de stops backup en spins.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 12:34

Thx voor de reactie, dan ga ik het ook lekker niet proberen, zit nu erg lekker zo dus dan laat ik het lekker zo!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:17

Onwijs leuk paard en jullie zijn zo te zien al aardig op weg! +:)+

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:56

Hey CC! hihi! Bokt debuut!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:23

Leuk zeg ! Ziet er goed uit :) veel plezier nog :) leuk paard trouwens ;) en wat een prachtige pad, kwijl..kwijl..

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 00:48

Thx allemaal voor de leuke reacties!

@ essiedepessie:Haha cool he Esther, onze eerste actiefoto's!

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 07:04

Echt mooi paard! Die witte voetjes maken hem helemaal af! :~ Hmmm, waar staat hij? :') Even terug bij het onderwerp: jullie zijn al goed bezig! Dat doe ik je niet na! Hangt hij trouwens veel naar voren? Volgens mij "hangt"hij echt? Maar het is maar een gokje.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 07:42

Haha ze staat lekker bij mij thuis ;)
Ze hangt niet hoor, ze is echt super licht voor. teugels hangen vaak ook echt in een boogje. ik wil alleen af en toe nog te veel druk pakken en te veel met mijn handen doen, nog beetje dressuurgewoonte haha. Maar daar probeer ik wel hard aan te werken hoor. Maarja een gewoonte leer je helaas niet zo snel af :(

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 08:13

Problemen zijn er om opgelost te worden hè! :D Geniet er maar gewoon lekker van!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 08:30

Ja dat doe ik ook zeker! Ben nog steeds super blij dat ik de overstap van dressuur naar western heb gemaakt.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:25

Ziet er gaaf uit! En wat leuk dat je de overstap hebt gemaakt! Wat is jouw motivatie daarachter? Ik heb echt totaal geen verstand van western, echt 0,0, dus misschien stel ik echt een uberdomme vraag....mocht dat het geval zijn, mijn excuses dan alvast!!! Maar het lijkt alsof ze zo erg op de voorhand loopt? Of hoort dat zo? Valt me vaker op bij westernpaarden, dus vandaar dat ik het nu eens vraag, ik hoop dat ik niet verkeerd begrepen word....dus zeker geen commentaar! Echt een vraag uit oprechte interesse! Zit daar een gedachte achter?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:27

Dat ziet er al heerlijk uit! Ik vind haar wel wat schraal en aan de dunne kant. Op de foto's in je profiel lijkt ze wat dikker en gezonder, klopt dat?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:33

Hey je staat bij uitgelicht!!

Maar wat is CC gegroeid zeg! Is natuurlijk al ff terug dat ik d'r gezien heb, maar jullie doen het super hoor.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:45

leuk dier, maar ik vind haar ook inderdaad wat teveel op de voorhand lopen.Probeer iets meer van achter naar voor te rijden.....

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:21

quarterH schreef:

Ik vind ze persoonlijk toch ook nog wat te kort..
ook al helpen ze je, ze horen voor mijn gevoel toch wat langer..
maar misschien is dit nu meer omdat het helpt, en verstel je ze later wat langer?
vind het paard prachtig <3 , maar vind ondanks dat het allemaal nog startende is, je rijden niet echt lekker.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 10:25

Het klopt wel dat ze de neiging heeft om te veel op de voorhand te gaan lopen. Ik probeer dit al op te lossen met meer voorwaards te rijden. Afgelopen zondag was ze ook beetje sloom waardoor dit wat minder lukte. Maar is wel een aandachtspunt inderdaad.

CC is inderdaad een beetje aan de schrale kant. Ze heeft eind vorig jaar, begin dit jaar beetje een virusje onder de leden gehad waardoor ze is afgevallen. Ben haar ook extra aan het voeren en ik ben nu begonnen met redcell ik hoop dqt dat een beetje wil helpen.

Mag ik weten waarom je het rijden er niet lekker uit vind zien?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:27

KingYasFenn schreef:
quarterH schreef:

Ik vind ze persoonlijk toch ook nog wat te kort..
ook al helpen ze je, ze horen voor mijn gevoel toch wat langer..
maar misschien is dit nu meer omdat het helpt, en verstel je ze later wat langer?
vind het paard prachtig <3 , maar vind ondanks dat het allemaal nog startende is, je rijden niet echt lekker.

volgens wie 'hoort' het dan langer? volgens welke (reining) regel dan?
je moet het niet vergelijken met engels of met pleasure ed he.... bij pleasure heb je ze inderdaad langer.

zelfde als dat dressuur ze langer heeft dan springruiters.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:33

[qoute]
volgens wie 'hoort' het dan langer? volgens welke (reining) regel dan?
je moet het niet vergelijken met engels of met pleasure ed he.... bij pleasure heb je ze inderdaad langer.

zelfde als dat dressuur ze langer heeft dan springruiters.[/quote]

maak je geen zorgen, ik heb niks met engelse dressuur of springen, dus dat hoef je er niet meteen in te gooien...
ik ken genoeg mensen die reining rijden, heb zelf ook reining gereden etc. en zelfs als ik online foto's zou vergelijken vind ik jou krap zitten hoor.. ;) maar misschien doen de foto's dan het beeld raar uitzien?
maar voor mijn gevoel komt het gewoon te kort over...
pleasure wil ik al helemaal niks mee vergelijken, dat vind ik gewoon grote onzin ..

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:37

Zo, das ook hartstikke leuk voor alle pleasure ruiters die hard trainen en het beste voor hebben met hun paard.

Ik vind niet dat je te kort zit, ik denk alleen dat dit zadel niet de mooiste zit heeft, en voor het mooie een zittingmaat groter zou mogen zijn. Maar dat komt allemaal toch wel als cc uitgegroeid is, en weer wat is aangekomen :)

Persoonlijk ben ik ook wel benieuwd waarom het rijden er niet zo lekker uit ziet?

Ik zie een jong paardje en een vriendelijke ruiter, die hard op weg is van dressuur over te stappen naar reining :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:54

lengte beugels is ook een stukje persoonlijke voorkeur. er zijn reiners die de beugels lang hebben.
maar velen hebben ze ook kort.
ik rij minimaal net zo kort als jij en rijd er best redelijk reining mee bij de nrha dus maak je vooral geen zorgen over je beugel lengte. als het voor jou goed zit is het helemaal prima. korte beugels zijn normaal bij reining. en functioneel.