Vorig jaar zijn we ook op Bootcamp geweest alleen dan voor 2 dagen en aan de hand. Dit jaar konden we onder het zadel! Mooni heeft net 3 maanden in training gestaan vanaf februari, is net 3 weken "thuis" en net 4 jaar geworden.
We kwamen op stal aan en meneer lag lekker te slapen!

Spullen ingepakt in de auto Mooni verzorgt en gepoetst en hup op de trailer onderweg naar Callantsoog.
Toen we daar aankwamen mocht hij lekker op stal en wij konden even eten! Daarna hadden we een clinic grondwerk van Erika Zengerink. Was erg interessant en we hebben nog een hoop te leren samen!

Daarna lekker even stappen richting de mooie Tulpen velden.
Vrijdag middag deden we mee aan de clinic Horsemanship van Chris Knol. Dat was echt gaaf! Men wat is dat moeilijk zeg! Mooni deed het heel knap met veel andere paarden in de baan!
Stilstaan is heel belangrijk!

Chris geeft handige tips over mijn houding en daar moet ik nog flink aan sleutelen!

En op de pilonnen rijden is nog niet even makkelijk!

Zaterdag ochtend hadden we weer clinic van Chris Knol In Hand Trail, dit hebben we nog niet gedaan dus aan de hand mee doen! En hij vond het leuk! En deed weer super zijn best!
Luisteren naar de uitleg en netjes stilstaan is best moeilijk!

Trouw publiek.
Het liefst wilde hij zelf het hek voor mij openmaken maar dat hoefde niet!

In de middag hadden we de Pleasure clinic van Roelie Muller en weer deed hij het super! Daar heb ik helaas geen goeie foto’s van! We hebben weer handige tips meegekregen waar we aan gaan werken!
Na het rijden even lekker douchen en weer een frisse neus halen tussen de mooie velden!

’s Avonds zijn we na de super gezellige BBQ gaan wandelen op het strand genoten van de zonsondergang. Op de manege keihard Anouk aangemoedigd.

Zondagochtend vroeg opgestaan zodat we een strandrit konden maken. Voor ons was dat de eerste keer op het strand! Mooni was heel erg dapper en ging als haantje de voorste de strandgang op tot hij bij het water kwam dat vond hij niet zo leuk!

Groepsfoto!
Maar uiteindelijk had hij door dat het water niet eng was maar wel erg vies smaakte! Braaf paard!

In de ochtend had ik ook een clinic van Natascha Holtrop Showmanship at Halter waar ik ook geen foto’s van heb. Mooni was een beetje vol van de indrukken van het strand. Ondanks dat heeft hij zich echt super gedragen en zijn best gedaan! Hij heeft zich gedragen in de line up en tijdens het oefenen van het proefje. Daarna mocht hij lekker uitrusten op stal!
We kregen ook een bittenclinic van Jan van Beerendonck wat erg interessant was! Zeker het verschil in de diverse bitten en het gebruik ervan.
Eind van de middag nog even grasjes eten was ook erg lekker!

De tent waar we in sliepen was een legertent! Echt super! We hebben het 1 nacht echt koud gehad en 1 nacht is de tent bijna weg gewaaid maar ik heb heerlijk geslapen!

Maandag was de wedstrijd dag op de manege, daar hebben we niet aan meegedaan. Ik wilde dat hij rustig en vertrouwd was in een vreemde omgeving. En dat is gelukt! Hij was super braaf en volgend jaar doen we weer mee en dan gaan we ook starten!
Kortom we hebben echt een TOP weekend gehad! Bedankt nogmaals Manege Noot, Marianne voor het organiseren en Siebo, Brenda, Irma en Johan voor de foto’s en de rest natuurlijk ook voor de super gezelligheid! Ohja en Suus bedankt voor de spierpijn van het lachen!
We hebben maandag nog onze mede bootcampers aangemoedigd op de wedstrijden. Ieder gefeliciteerd met de gewonnen prijzen!
Mooni mocht lekker spelen in de roundpen. Daarna zijn we rustig weer naar huis gereden! Ik ben echt super braaf op mijn kleine grote Plukkie!
Op de foto’s rust een copyright dus graag niet gebruiken!

Lijkt me erg leuk (en leerzaam) om zo'n meerdaagse clinic te doen waarin verschillende thema's aan bod komen..