Op 12 mei hebben we meegedaan met de double judged WRAN-C wedstrijd in Nieuwegein.
Extra gezellig, omdat een aantal stalgenootjes ook mee deden op zowel eigen paard als manegepaarden van Lone Star Western Stable.
De ruiters in de L3 groep zijn erg gezellig, dus het was gewoon weer een feestje met z'n allen.
Mijn eigen trainingspunt voor deze wedstrijd was met name meer rust in de Trail, na onze DQ in Zeist
En daarnaast was ik wel erg benieuwd hoe Bandito zich zou gedragen met bekende paarden om zich heen.
Hij wil zich namelijk wel erg graag laten horen als hij bekenden ziet
met zijn sexy (not) mega-hoge-hinnikje
De locatie was erg leuk, al liep de organisatie soms een beetje stroef. Het was voor hen de eerste keer begreep ik, dus dat was misschien ook wel logisch.
Maar wel hele aardige en behulpzame mensen. Al was het stiekem wel een beetje jammer dat alleen de reiners een beeldje kregen en de niet-reiners niet
Trail
Lang verhaal kort: het ging onverwachts goed
Ik had veel meer de rust erin en daardoor denk ik Bandito ook.In de (veel te kleine) inrijbak was het chaos, er viel gewoonweg bijna niet in te rijden. Daar kreeg ik best een beetje de zenuwen van en Bandito was (daardoor) megadruk.
Maar eenmaal bij de showarena kwam er een soort zen over ons heen (nee, we hebben geen drugs gebruikt) en ging de proef gewoon lekker! Zelfs de balken gingen voor ons doen goed
In de film zie ik wel dat ik hem voor het mooie wat te kort heb en dat Bandito toch wat onrustig is, dat zal wel door het inrijden zijn gekomen.
Oh ja, en die back-up op het einde lag voor ons echt onmogelijk krap
Pleasure
De Pleasure ging eigenlijk ook gewoon lekker. Met name zijn stap, wow! Dat ging beter dan thuis!
De galop blijft een ding en ook moet hij zichzelf nog wat meer gaan dragen. Hij wordt echt nog een beetje te lang af en toe.
Horsemanship
Stomstomstom!
Aan het begin van de proef stond een 180 graden turn richting de pion.
Dus ik heb 100.000x tegen mezelf gezegd: niet te dicht op de pion gaan staan!!!
En wat doe ik....... precies
Nou ja, verder ging het redelijk. Bandito was een beetje moe, dus we raakten de concentratie een beetje kwijt.
En meneer was heel stout: hij wilde in de galop niet terugkomen. Weer een trainingspuntje dus.
Maar over het algemeen helemaal niet gek en het railwork ging ook prima.
De proef:
Railwork:
De uitslag: zes keer eerste en een allround lint
Onze allereerste! Hihihi, dat hadden we niet verwacht!
Maar ook onze manegepaarden hebben lintjes in de wacht gesleept! Toppaarden!

Nu goed de punten in de gaten houden, want we willen eigenlijk L2 Rookie starten op het NK....
Dat betekent dus in een hele korte tijd op 1 hand leren rijden.....
En nog een keertje starten voor het oefenen.....
Spannend, we gaan het wel zien
Echt top hoor! 
. Heerlijk paardje heb je en jullie zijn een super combi.