[WN] Knappe, stoere western Arab

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Knappe, stoere western Arab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 19:17

Dag bokkers!

Dit is een beetje spannend wel, want het is de allereerste keer dat Sharam op bokt komt!
Een vriendin van mij (Tessa Compernolle, niet op bokt) heeft woensdag wat foto's getrokken
van Sharam en mij. Het was niet echt zonnig, maar ze zijn toch zeer mooi geworden lijkt mij!
Ik heb alvast 1 favoriet, je mag zelf gokken welkeen ;)

Eerst even over Sharam:
Naam: Ess El Sharam
Ras: Arabische volbloed
Leeftijd: 12 jaar
Eigenaar: Karel Goegebeur (Sharam is mijn verzorgpaard)
Geslacht: op-en-top hengst
Ik rij en verzorg dit toppaardje momenteel zo'n 4 jaar ongeveer en ben daar zeer gelukkig mee!

De eigenaar is nogal NH-gericht en heeft altijd op een natuurlijke wijze met Sharam gereden, dus
was de stap naar western niet zo heel groot, alhoewel ik niet durf zeggen dat we 100% western rijden,
aangezien ik geen lessen met hem volg. Ik heb wel al vaak lessen reining met ervaren paardjes gevolgd,
maar echt trainen doe ik niet met Sharam (hebben we ook de plaats niet voor), dit is een puur 'trail horse'! :)
Genoeg gezever, tijd voor foto's (die lang moeten opladen pff)!

Afbeelding

Afbeelding

Hier zit ik er wel supertrots op hihi :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thanks!!
(reacties zijn altijd superfijn natuurlijk!)

Luckyy80

Re: Knappe, stoere western Arab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:21

Mooi paardje! :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:22

Ziet er uit als een erg fijn buitenrijdpaardje! Het western gehalte is idd niet zo bijster hoog maar volgens mij gaat het bij jullie vooral om de lol en dan maakt het ook niet zoveel uit toch??

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 19:25

Dankjewel!!
Hij is echt heel braaf en fijn tijdens wandelingen, ja! En het leuke is dat ik ook niet graag in lessen rijd, of echt hard trainen, ik heb het nog nooit graag gedaan. Soms doe ik het eens als 'opfrissing', maar vaak uit vrije wil ga ik het niet doen :D We rijden een beetje freestyle western denk ik ;)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:33

Met western heeft het weliswaar niks te maken, los van het westernzadel, maar wat een allemachtig mooie arabier is dat!! Ben maar trots op je verzorgpaardje! <3 <3

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:35

Mooi paardje zeg! Stiekem ben ik ook wel een klein beetje arabierenfan...

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:35

kaniche schreef:
Mooi paardje zeg! Stiekem ben ik ook wel een klein beetje arabierenfan...

kook :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:37

wat een mooie vliegenschimmel! Ik hoop dat mijn merrie ook zoveel vliegjes krijgt :D Leuk verzorgpaard heb je hoor. <3

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:25

Wat een enig beestje!! Veel plezier samen!! :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:26

Wat een prachtig dier!

Jammer dat je niet graag lest. Jullie zouden niet misstaan in de wedstrijdarena :) Maar zo heerlijk vrij buiten rijden is natuurlijk ook heerlijk.

Mocht je je nog bedenken, kijk dan nog maar eens in mijn onderschrift ;)

paardenrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:30

Mooie foto's! Nog heel veel plezier samen toegewenst.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 20:38

Rije schreef:
Wat een prachtig dier!

Jammer dat je niet graag lest. Jullie zouden niet misstaan in de wedstrijdarena :) Maar zo heerlijk vrij buiten rijden is natuurlijk ook heerlijk.

Mocht je je nog bedenken, kijk dan nog maar eens in mijn onderschrift ;)

Aah leuk, ik zal zeker eens kijken! Ik wil wel graag eens met Sharam op les, maar het probleem is dat de eigenaar bijna geen tijd heeft om mij naar een westernmanege te voeren met hem... En bij hem thuis is er enkel een wei, waar we niet té veel mogen in rijden, aangezien we hem kapot lopen.. :)

"Met western heeft het weliswaar niks te maken": niks vind ik wel heel weinig? Ik zou dan wel willen weten wat er zo niks western aan is.. Ik begrijp dat het geen hoge klasse reining ofzo is, maar het is niet dat we Engels rijden. Ik rij ook af en toe eens western (trail en heel soms reining) naast Sharam, Sharam kent alleen het western niet zo goed, maar we proberen, gewoon op onze eigen manier ;)

Iedereen heel erg bedankt voor de toffe reacties!! *\o/*

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:51

Was absoluut niet vervelend bedoeld, maar vaak wordt western verward met een westernzadel op je paard en een los teugeltje..

Laten we het eens omdraaien: wat is er western aan volgens jou, op het westernzadel na?

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 22:01

Ik snap het ;) Maar, als ik iemand zie rijden die ook geen dressuur rijd, maar wel Engels rijd, dan rijd deze wel Engels, snap je? Ik bedoel, ik weet dat ik geen reining rij, ofja, toch niet op het 'normale' niveau, maar ik probeer wel de hulpen op een juiste manier te gebruiken. Ik vind het nogal moeilijk om te omschrijven wat western dan precies is. Het gaat ook om nageefelijkheid, maar het wordt op een heel andere manier gevraagd dan in het Engels rijden (en ik vind het nog steeds erg moeilijk om een paard zowel in Engels als in Western nageefelijk te krijgen). Met western gaat men ook meer neckreining toepassen, wat Sharam dus niet zo goed snapt. Hij wijkt erg moeilijk voor druk van mijn benen, laat staan een teugeltje tegen zijn hals. Ik heb enkele keren op heel goeie paarden mogen rijden, die direct een sidepas deden en een spin, maar Sharam is dit ook gewoon nooit geleerd geweest.
Maar voor mij is western gewoon plezier. Ik kan me er veel meer in vinden dan in Engels, ik voel me relaxer... :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:35

Wat een stoer paard heb je daar! Leuk hoor, mooi om te zien :)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:30

wat een leuk paardje! ben helemaal weg van die kleur :o heb mijn eerste bosrit op de camping op een paardje gereden die er heel veel weg van had :) (inmiddels al 5 jaar overleden..

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:38

Superleuk verzorgpaard heb je! Ik vind de zwartwit-foto erg mooi. En je vriendin heeft een leuk logo :D

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:22

Dankjewel :) Ik vind die ook de mooiste, samen met de eerste! :)
Ik vind hem ook supermooi, ben echt blij met hem als verzorgpaard ook en ik ben echt verwend, ik mag er alles mee doen. Vroeger had hij veel minder vliegenvlekjes, maar was hij ook bleker en had donkerdere manen. Ik vind het wel fijn om zo te zien hoe hij veranderd is!

YentlKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:30

Wat een leuke foto's ! <3

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:32

Leuk beest! Leuke oortjes, zo met dat topje naar binnen :)

Geena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:43

wowie! Wat een super mooi paardje! de 1ste foto is egt leuk! (:

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:51

Dankjee! :) Hij was eigenlijk een 'voorbestemd' showpaard. Als veulen en jaarling toch enkele prijsjes gewonnen ook op shows, maar toen kocht Karel (huidige eigenaar) hem, en hij had geen tijd meer voor shows. Wel spijtig aan de ene kant vind ik :)
Hij heeft ook enkele keren gedekt maar is niet gekeurd als hengst, dat is ook jammer. Moest hij echt van mij alleen zijn, zou ik hem laten keuren en er meer mee gaan dekken (K.I.), en dan zou ik ook meer lessen volgen :) Maar ik mag niet klagen, denk ik!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:07

Neckreining is makkelijk aan te leren en hoort toch wel bij de basis, misschien een leuk doel voor jullie?
Vind het een mooi kleurtje zeg!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 16:15

Inderdaad een leuk doel :)
Ik heb iedere zomer wel een doel, omdat de wei dan droog ligt en we wel eens per week kunnen trainen, maar helaas raak ik vaak niet bij mijn doelen :) Het is het proberen waard!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:09

Als je maar geniet toch, en dat doen jullie, ziet er tof uit. Ik denk dat je voor foto 2 gaat!