[WN] Mijn kleine LS Sweet Treasure wordt groot!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Mijn kleine LS Sweet Treasure wordt groot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:35

Wat eng om een filmpjes te plaatsen; maar ik kan het jullie niet onthouden, mijn tweede zit in het zadel!
Treasure heb ik sinds 10mei'11 en we zijn hier al heel lang naar toe aan het werken. Treasure heeft in die tijd veel geleerd vanaf de grond. Veel grondwerk, spelen, wandelen en leuke dingen doen.. Nu is de tijd; mijn kleine vent word groot!.
We hebben absoluut geen haast en doen het nog steeds rustig aan..

Kijk en geniet...:) We hebben HO geoefend waar hij super op reageert (helaas niet op film), gestuurd (klein beetje) en het weg stappen. Uiteindelijk hebben we niet meer dan 4-5 rondjes door de bak gestapt..
Ik ben ooo zo blij.. wat een heerlijk gevoel. Ik weet dat ik volgende keer wat strakker moet aansingelen (voordat ik erop ging leek ie strak genoeg).
En daarnaast ben ik zo stijf omdat ik meer dan een jaar niet op het paard heb gezeten!
Tips zijn welkom; maar houd het netjes AUB!

Eerst even longeren;

Daarna begint t echte werk;

Opstappen aan de andere kant;

Warboel

Re: Mijn kleine LS Sweet Treasure wordt groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:39

Hee wat leuk! Treasure ziet er goed uit! +:)+
(Ik rij ook op Lone Star waar hij vandaan komt :D )

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:10

Hij is groot geworden! Bij het laatste filmpje vind die het allemaal wel best geloof ik xd.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:48

Ja het paard is al veel verder dan dat waar de ruiter mee bezig is, rustig aan doen is goed , maar ga daar niet telang mee door.
Je kan bij dit paard gewoon aan alle kanten opstappen zonder kruk, als je te lang te rustig doet gaan paarden denken dat het TOCH eng is.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:09

Ziet er fijn en ontspannen uit hoor!
En erg leuk paard,lekker koppie :D

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:48

gaat goed zeg! mooi kleurtje heeft hij. je ziet wel dat je een beetje gespannen zit op het eerste filmpje, maarja, wie zou dat nou niet doen, toch? :) het ziet er echt goed uit. ik kan me alleen niet echt vinden in wat midnightPSan zegt..

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:57

@jokenicky , waar om niet?( is voor een TS altijd leerzaam, dat als je iets vind ,dat je dan ook schrijft ,waar om)
En hoe veel quarters of andere paarden heb je zelf al gedaan? van af de grond tot rij paard!

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:02

Wat een leuk paardje! :D Veel succes ermee!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 21:17

@jokenicky: ik ben benieuwd hoe jij dat ziet :).

Iedereen bedankt voor t bericht :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:37

Yeeeaaahhh! Bandito zijn kleine halfbroertje wordt groot!!! *\o/*
Wat superleuk meid, heb je het droog gehouden toen je erop zat??? De 1e keer voor mij kreeg ik spontaan een trotse huilbui :D
Superleuke filmpjes en super om te zien dat Treasure het zo bij jou getroffen heeft!!!
Het ziet er allemaal prima uit en lekker relaxed. Is dit bij je nieuwe stal?

xxfayxx1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:25

prachtig paardje!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:39

MidnightPSan heeft gelijk.
Als je te voorzichtig doet dan hebben ze idd teveel tijd om na te denken
en het dan toch eng gaan vinden.
Leuk paardje heb je !!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:42

MidnightPSan schreef:
Ja het paard is al veel verder dan dat waar de ruiter mee bezig is, rustig aan doen is goed , maar ga daar niet telang mee door.
Je kan bij dit paard gewoon aan alle kanten opstappen zonder kruk, als je te lang te rustig doet gaan paarden denken dat het TOCH eng is.

Ben het hier mee eens..

Verder een leuk paardje :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:47

Sorry hoor maar met een kruk opstappen is 10x beter voor de paardenrug. Ik doe het zelf ook altijd :j

Ik rij ook op Lone Star haha :D Had het stukje gelezen dat je had geschreven voor de Sliding! Ziet er echt goed uit, jullie gaan een leuke tijd tegemoet!
Heb je nu trouwens een bitloos hoofdstel in? (Kan me herinneren dat je zei dat wilde te gaan doen. En dat verklaart ook die bontmuts op zijn neus haha)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:03

eens, te voorzichtig is niet goed. ik heb geleerd ze juist in het begin af te harden. dus juist met opstappen eens je been op zn kont laten vallen, handen en benen overal aan en alngs ed. als dit dan later namelijk eens per ongeluk gebeurd kennen ze het. ook zie ik dat je als je erop zit je benen afsteekt. zou ik juist niet doen. meteen vanaf begin laten wennen aan je beendruk en de benen juist eraan.

ik vraag me alleen af wat je in het begin van laatste filmpje aan het doen bent met je hand? hem aan het hypnotiseren? :p

het lijkt mij op trucje leren... volgens mij is dat het laatste waar je je nu mee bezig moet houden maa rmoet je eerst eens beginnen met rijden.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 13:15

Bedankt voor jullie bericht.. Ik heb voordat ik erop heb gezet heel veel geoefend... over hem heen hangen, erop zitten en stil staan zonder iemand erbij, springen naast hem, schriktraining, wijken voor druk, zowel op de hals al bij het been, etc etc..

Als ik zo terugkijk op de filmpjes zie ik inderdaad ook dat ik mijn benen afsteek, toch had ik dat gevoel niet toen ik erop zat! Iets om op te letten!..
Op het laatste filmpje wilde ik hem naar mij toe laten buigen (interesse trekken).. die andere kant deed ie vanzelf, dus dan moet die kant ook!.

Ik heb inderdaad het bitloze hoofdstel in, maandag komt de tandarts voor de tweede keer omdat ik het gevoel heb dat ie last van zn tanden heeft. Opstappen met krukje doe ik ook voor zijn rug, het is nog maar een puppie!
Inderdaad op mijn nieuwe stal! :D het is daar geweldig!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:12

Treasure ziet er goed uit zeg!
Heb Treasure zelf als babypaard gekent (Rijd op LS :D )
En vind het super om hem nu zo te zien!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:13

Hihihi, je hebt allemaal fans van Lone Star Western Stable TS!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 16:25

Haha ik zie het! Treas is bekend!! :D

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:22

Wauw wat een gaaf paard zeg <3

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:44

Het ziet er al goed uit en super dat je al veel grondwerk met hem gedaan hebt, dat scheelt veel. Het is ook een heel leuk paardje met een prachtig kleurtje! :D
Toch moet ook ik MidnightPSan gelijk geven, je moet niet tè voorzichtig zijn, precies om die reden die zij aangeeft. Bovendien wil ik je als tip meegeven om les te nemen op een ander paard of zelfs gewoon andere paarden te rijden. ik heb namelijk een aantal jaren geleden hetzelfde gehad, jong paard en ik onwennig omdat ik al een hele tijd niet gereden had, geen goede combi :n als je lekker los in je lijf bent, gaat het allemaal veel beter :)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 06:48

Ik zit er inderdaad over na te denken om een lesje te nemen. Zitles wilde ik graag maar dat doen ze niet. Ik heb afgelopen tijd eens in de zoveel weken met bbp gereden om mijn zit te verbeteren.

Bedankt voor jullie tips en leuke berichten!!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:01

Ik sluit me aan bij het `te voorzichtig zijn` Jij oogt zenuwachtiger dan je paard. :D Dus je aard heb je goed getraind, nu jezelf nog hahha!
IN het longeerfilmpje viel mij je disengage op.. (daar waar je bukt) Met een disengage hoort het paard zijn achterhand te verplaatsen waardoor hij recht voor je komt te staan. Dat gebeurde hier niet, in plaats daarvan trok je aan de lijn om zijn hoofd naar binnen te halen. Dat is jammer, hij is gevoelig genoeg om de puntjes op de i te zetten met grondwerk!

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:57

Hey chantal! Wat leuk! Gaat het goed met hem? Hij ziet er erg goed uit! Veel plezier met hem!! Groetjes emma

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:59

Trouwens, staat hij niet meer waar toet eerst stond??